بازاریابی پیامکی یا SMS Marketing چیست؟

بازاریابی پیامکی یا SMS Marketing چیست؟

در این مقاله می خوانید:

پس از آن که در مقالات قبل، به بررسی مفاهیم مهمی در امر تبلیغات آنلاین نظیر دیجیتال مارکتینگ، ویدیو مارکتینگ و ایمیل مارکتینگ پرداختیم، حال نوبت به یکی از آسان ترین و کم هزینه ترین روش های تبلیغات نوین یعنی بازاریابی پیامکی رسیده است. با کلیک اول همراه باشید تا با اصول و قواعد درست اس ام اس مارکتینگ یا همان SMS Marketing آشنا شویم.

می دانیم که تمامی مدیران کسب و کارها همواره در پی یافتن راه هایی هستند که خدمات و محصولات خود را به حجم انبوهی از کاربران و مشتریان معرفی و تبلیغ کنند. روش های متنوعی برای انجام تبلیغات به شکلی اصولی و ایده آل وجود دارند اما در نهایت این خود ما هستیم که بسته به نوع محصول، میزان بودجه و بازار هدف، تصمیم نهایی را در مورد اینکه از کدام روش استفاده کنیم، می گیریم. این مقاله به بررسی بازاریابی پیامکی یا اس ام اس مارکتینگ می پردازد.

بیشتر بخوانید: دیجیتال مارکتینگ و نقش آن در کسب و کار اینترنتی

آشنایی با اس ام اس مارکتینگ یا بازاریابی پیامکی

همانطور که در ابتدای مقاله اشاره شد، در این مطلب قصد داریم تا در مورد یکی از روش های بسیار کاربردی به نام بازاریابی پیامکی صحبت کنیم. مزیت این روش تبلیغاتی در این است که محدود به کسب و کارهای اینترنتی نبوده و شما حتی برای مشاغل سنتی نیز می توانید از این روش برای ارتباط سریع با خیل عظیمی از مخاطبان بازارهدف خود استفاده کرده و بازخورد فوق العاده ای به دست آورید.

بازاریابی پیامکی یا به انگلیسی (SMS Marketing) یک روش تبلیغاتی بسیار کم هزینه ولی در عین حال موثر و پربازده به شمار می رود. همان طور که از اسم آن مشخص است، شما می توانید از طریق ارسال پیامک انبوه به طیف وسیعی از افراد، در کمترین زمان ممکن مشتریان خود را از آخرین اتفاقات و مسائل کسب و کارتان نظیر تخفیفات ویژه، برگزاری سمینار و جشنواره ها و … آگاه سازید.

آشنایی با اس ام اس مارکتینگ یا بازاریابی پیامکی

امروزه ارسال اس ام اس انبوه یکی از ارزان ترین و بهترین روش های تبلیغاتی می باشد. اگر شما لیستی از شماره تماس مشتریان خود در یک بانک اطلاعاتی یا حتی یک فایل متنی ساده ذخیره کرده باشید، می توانید از این امکان فوق العاده مفید جهت اطلاع رسانی به کاربران استفاده کنید.

بازاریابی پیامکی یک روش ساده برای برقراری ارتیاط مطمئن و سریع با مشتریان است.

مزایای استفاده از بازاریابی پیامکی

اگر مدیر یک وب سایت هستید، ارسال اس ام اس انبوه یکی از مواردی است که به سرعت باعث افزایش بازدید سایت شما شده و ترافیک زیادی از کاربران را برای شما به ارمغان می آورد. همانطور که می دانید افزایش ترافیک از جمله مواردی است که بر روی سئو و بهینه سازی سایت نیز موثر می باشد.

بازاریابی پیامکی به عنوان یک راه و روش ارتباطی برای تبلیغات مورد استفاده قرار می گیرد. شما به وسیله ساخت یک پنل اس ام اس در سایت های ارائه دهنده این خدمت و ارسال پیام، می توانید از یک ابزار ارتباطی مستقیم ایده آل برای ارتباط با مشتریان خود بهره منده شوید.

ارسال اس ام اس انبوه یک استراتژی کارآمد برای ارسال یک پیغام در مورد محصولات و خدمات شما، شرایط ویژه فروش و یا اطلاع رسانی به بسیاری از افراد به صورت مستقیم و رو در رو می باشد. این اتفاق به سیستم مدیریت ارتباط با مشتری یا همان (CRM) شما یاری می رساند و همینطور موجب افزایش وفاداری هر چه بیشتر مشتریان و نرخ بازگشت زیاد کاربران به سایت شما می شود.

همانطور که پیش از این اشاره شد، بازاریابی پیامکی یک راه تبلیغاتی سریع، ارزان و اختصاصی محسوب می شود و موجب ایجاد یک ارتباط مناسب با مشتری می شود. منظور از ارزان این است که با صرف هزینه محدود، می توانید با تعداد زیادی از مشتریان خود ارتباط برقرار کنید.

تبلیغات پیامکی به دلیل ایجاد ارتباط سریع با مخاطبان تاثیر پذیری سریع ایجاد می کند. این فرآیند شامل آماده سازی یک یا چند پیام متنی کوتاه، مختصر و مفید درباره یک محصول جدید و فروش آن یا جشنواره ها و فروش های فوق العاده و … می باشد. در این مورد بازاریابی شما امکان ایجاد یک ارتباط دو طرفه با مخاطب و قابلیت اندازه گیری و ردگیری آن را دارید، طبق تحقیقات انجام شده تبلیغات پیامکی نسبت به سایر تبلیغات از بازدهی بالایی برخوردار می باشد.

اگر قصد دارید پیشرفت مناسبی در وضعیت کسب و کار خود داشته باشید، توجه به روش های تبلیغات دیجیتال نظیر بازاریابی تلفنی، بازاریابی ایمیل، ارسال اس ام اس و استفاده از شبکه های اجتماعی از جمله مواردی است که در این زمینه به شما کمک می کند.

هدف از ارسال اس ام اس انبوه تبلیغاتی چیست؟

به صورت کلی، دو هدف برای استفاده از روش بازاریابی پیامکی مورد توجه قرار گرفته است:

  1. مشتریان قدیمی و فعلی خود را نسبت به کسب و کار خود وفادار نگه دارید.
  2. مشتریان جدیدی برای کسب و کار خود به دست بیاورید.

اس ام اس مارکتینگ راهکاری است که می تواند در هر دو گزینه بالا شما را یاری کند. با پیروی از اصول درست، ارسال اس ام اس انبوه می تواند به یکی از آسان ترین، موثرترین و کم هزینه ترین روش های بازاریابی شما تبدیل شود.

هدف از ارسال اس ام اس انبوه

 

کدامیک از استراتژی های اس ام اس مارکتینگ برای شما بهتر است؟

شما به عنوان یک مدیر کسب و کار، می توانید به دو روش از بازاریابی پیامکی استفاده کنید:

  • ارسال اس ام اس انبوه: شما در این روش اس ام اس تبلیغاتی را برای بازار هدف خود ارسال می کنید، اما راهی وجود ندارد که اطمینان حاصل کنید دریافت کنندگان این پیامک، به محصول یا خدمات ارائه شده توسط شما علاقه مند هستند.
  • بازاریابی اجازه ای با پیامک: در این روش، شما پیامک خود را به کسانی ارسال می کنید که در خبرنامه پیامکی شما عضو شده باشند و تمام آن ها با میل خود اقدام به دریافت پیامک های شما نموده اند.

حالا فکر می کنبد کدامیک از این دو روش برای شما مناسب تر است؟ مسلما بهترین راهکار پیامکی برای یک کسب و کار، ترکیب هر دو روش تبلیغات انبوه و اشتراکی می باشد. برای اینکه این موضوع را به درستی درک کنید، باید ببینیم که شما چگونه می توانید این کار را انجام دهید.

شما قصد دارید یک خبرنامه پیامکی داشته باشید تا همیشه با مشتریان وفادار خود در ارتباط باشید. اما وقتی که هنوز کسی عضو خبرنامه شما نیست (یا شاید حتی مشتری چندانی ندارید)، این کار چندان راحت نیست. بنابراین بد نیست که یک بار (و فقط یک بار، چون نمی خواهید مزاحم مخاطبان شوید) به هر مخاطب پیامک بفرستید و از او برای اشتراک در خبرنامه خود، دعوت کنید، آن هم با ارائه یک پیشنهاد ارزشمند.

برای مثال، شما می توانید به مخاطبان خود بگویید که با ارسال عدد 1 به شما می توانند یک تخفیف 20% دریافت کنند و به علاوه، در خبرنامه شما عضو شوند و پیشنهادهای بعدی شما را هم دریافت کنند.

اما استراتژی طولانی مدت شما باید بر روی خبرنامه پیامکی تمرکز داشته باشد. یعنی جمع آوری یک لیست از مشتریان وفاداری که محصولات و خدمات شما را دوست دارند و می خواهند در مورد پیشنهادها و رویدادهای مرتبط با شما بدانند. به این ترتیب، مطمئن هستید که با هزینه کمتر، بازدهی بهتری از تبلیغات خود می گیرید و البته، مزاحم کسی هم نمی شوید.

مراحل یک بازاریابی پیامکی موفق چیست؟

مشابه با هر فعالیت دیگری، بازاریابی پیامکی هم قواعد و ویژپگی های مخصوص خود را دارد. این روش بازاریابی تنها در انتخاب یک متن و ارسال آن به تعدادی از افراد محدود نمی شود. در مورد بازاریابی پیامکی نکات مهمی وجود دارد که در حال سادگی، بسیار مهم و کلیدی هستند و رعایت آن ها شما را به نتیجه مطلوب و دلخواه خودمی رساند. اگر شما این نکات را به خوبی بشناسید و به درستی بکار ببرید، دیگر نگران اتلاف هزینه و انرژی خود نخواهید بود. برای اینکه با این نکات آشنا شوید، بیایید مرحله به مرحلۀ یک بازاریابی اصولی را با هم مرور کنیم.

مراحل یک بازاریابی پیامکی موفق چیست؟

مرحله اول: تعیین کاربران و مخاطبان هدف

اولین مسئله ای که باید در نظر داشته باشید این است: پیامک های ما باید به دست چه کسانی برسد؟

پیش از هر نکته ای، باید بدانید که مخاطبان شما چه کسانی هستند و تبلیغات شما برای کدام گروه از مخاطبان مناسب است. به طور مثال اگر کسب و کار شما فروش لوازم آرایشی باشد کدام مخاطبان را باید هدف قرار دهید؟ واضح است که در این جا شما باید پیامک خود را برای گروهی از مخاطبان خانم ارسال کنید. حالا فرض کنید اگر این نکته را در نظر نگیرید چه اتفاقی می افتد؟

وقتی چنین نکته ای را در نظر نگیرید و پیامک خود را به گروه بزرگی از مردم که شناختی از آن ها ندارید ارسال کنید، تبلیغ شما به جای اشتباهی می رود. با این کار نه تنها هیچ سودی عاید شما نمی شود، بلکه هزینه های شما در جای اشتباهی هدر می روند. این در حالیست که شما می توانستید همان هزینۀ هدر رفته را در جای درستی صرف کنید و به نتیجۀ مطلوبی هم برسید.

مرحله دوم: از مشتریان خود اجازه بگیرید.

دقیقا مشابه با ایمیل مارکتینگ، در اس ام اس مارکتینگ نیز روش درست این است که پیش از ارسال پیامک به مشتری، از او اجازه این کار را بگیرید.

برای مثال اگر صاحب یک فروشگاه اینترنتی هستید، می توانید هنگام ثبت نام کاربر، گزینه ای برای دریافت اجازه قرار دهید و از مشتری بپرسید آیا تمایلی به دریافت آخرین تخفیف ها از طریق پیام کوتاه دارد یا خیر. یا اگر از طریق پیام کوتاه می خواهید مشتری به دست آورید، بهتر است از او سوال کنید که آیا تمایلی به دریافت پیامک های بعدی شما دارد یا خیر.

مرحله سوم: متن جذابی برای پیامک خود بنویسید.

آیا تاکنون به متن اس ام اس های تبلیغاتی که برای شما ارسال می شوند توجه کرده اید؟ اکثر این پیامک ها خسته کننده و تکراری هستند و شما را به باز کردن پیامک و خواندن کامل آن ترغیب نمی کنند.

اما در این بین پیامک هایی هم هستند که متفاوت و جذابند و شما را تا حرف آخر به دنبال خود می کشند. همیشه سعی کنید که جزو دسته دوم باشید. می پرسید چطور؟

  • متن ارسالی خود را جذاب شروع کنید!
  • خود را به جای مخاطبتان بگذارید و ببینید آیا این پیامک برای شما مفید است یا نه.
  • مختصر و مفید بنویسید.
  • در مشتری حس ضرورت ایجاد کنید و مهلت زمانی برای انجام عمل قرار دهید.
  • فراخوان عمل بگذارید. (وی را به بازدید از سایت، تماس یا خرید دعوت کنید.)
  • با مشتری خود با ملایمت و مهربانی برخورد کنید.

مرحله چهارم: زمان مناسبی برای ارسال پیامک تبلیغاتی انتخاب کنید.

درباره زمان ارسال اس ام اس انبوه، دو گزینه باید مورد توجه قرار بگیرد.

  1. ارسال پیامک های پشت سر هم و بدون هیچ گونه برنامه ریزی نه تنها افزایش بازدید ندارد و شما را محبوب نمی کند، بلکه باعث می شود مخاطبان، شما را به عنوان یک مزاحم بشناسند و برای اینکه از شر اس ام اس های وقت و بی وقت شما خلاص شوند، به دنبال راه حل مسدود کردن پیامک شما بگردند. پس: برای بازاریابی پیامکی خود برنامه ریزی منظم داشته باشید.
  2. ساعاتی در روز هستند که بیشترین تاثیرگذاری و بازدهی را دارند. یعنی اگر در این ساعات پیامک خود را ارسال کنید، فیدبک بهتری دریافت خواهید کرد. برای مثال بهترین زمان ارسال پیامک تبلیغاتی در شروع روز ساعات 9 صبح تا 1 بعدازظهر، و بهترین زمان در ساعات پایانی روز، بین ساعت 4 عصر تا 8 شب است. از طرف دیگر، زمان ارسال پیامک به نوع کسب و کارتان هم بستگی دارد. مثلاً اگر رستوران دارید، بهتر است نزدیک زمان ناهار یا شام، کدهای تخفیفتان را اس ام اس کنید. پس: ساعات مشخصی را برای ارسال پیامک تبلیغاتی خود در نظر بگیرید.

مرحله پنجم: سامانه پیامکی مناسبی انتخاب کنید.

مرحله پنجم: سامانه پیامکی مناسبی انتخاب کنید.

در ابتدا باید این نکته را توضیح بدهیم که سامانه پیام کوتاه چیست و چه کاری برای ما انجام می دهد؟

سامانه پیام کوتاه یک نرم افزار آنلاین است که برای ارسال پیامک انبوه ساخته شده است. این سامانه به سیستم های مخابراتی متصل شده است و به شما اجازه مدیریت آسان پیام های کوتاه را می دهد. با ثبت نام در سامانه پیامکی، یک پنل اس ام اس در اختیار شما قرار می گیرد که به کمک آن می توانید پیامک های تبلیغاتی خود را ارسال و از مشتریان خود پیامک دریافت کنید.

اکنون این سوال به وجود می آید که خصوصیات یک سامانه پیامکی خوب چیست؟

  • ارسال پیامک در تمام مقیاس ها (مثل محله، شهر یا کل یک کشور)
  • دسته بندی اصولیپایگاه داده شماره تماس ها (به طور مثال دسته بندی بر اساس جنسیت، شغل، گروه های سنی و …)
  • گزارش گیری از پیامک های ارسال شده (چه تعداد از مشتریان شما پیامک تبلیغاتی شما را دریافت کردند و چه تعداد خیر)
  • سادگی در استفاده (رابط کاربری سامانه باید به گونه ای باشد که بخش های مختلف آن ساده و قابل مدیریت باشد)
  • پشتیانی خوب (یک پشتیبانی خوب باید همیشه در دسترش باشد و ضمن راهنمایی شما مشکلات به وجود آمده را به سرعت برطرف کند.)
  • داشتن ابزارهایی برای تحلیل عملکرد بازاریابی پیامکی (مانند ابزارهایی مثل منشی هوشمند، تحلیلگر و نظرسنجی)
  • پوشش دهی تمام اپراتورها (پنل شما باید قابلیت ارسال پیامک به هر چهار اپراتور کشور (همراه اول، ایرانسل، رایتل و تالیا) را داشته باشد.)

مرحله ششم: تجزیه و تحلیل پیامک های ارسال شده

بعد از ارسال پیامک (با در نظر گرفتن مراحل قبلی) نوبت به آنالیز و بررسی عملکردمان در طول یک مدت معین می رسد. نکاتی که در این مرحله باید به آن ها توجه کنیم عبارتند از:

  • چه تعداد از پیامک های ارسال شده، توسط مخاطبان دریافت شده اند: این مهم است که بدانیم، کدام یک از شماره های بانک پیامک ما از دسترس خارج شده اند (یا مسدود شده اند) و چه تعداد از پیامک های ما به دست مخاطبان رسیده اند. با این کار می توانیم در طولانی مدت از هدر رفت هزینه ها جلوگیری کنیم.
  • چه تعداد از کاربران به فراخوان ما پاسخ داده اند: به طور مثال اگر ما فراخوان مشاهده محصول در سایت گذاشته باشیم، می توانیم ببینیم که چه تعداد از کاربران آن را قبول کرده و وارد سایت شده اند.
  • نرخ تبدیل را اندازه گیری کنید: به طور مثال زمانی که شما 10 هزار پیامک ارسال کرده باشید و 100 نفر در خبرنامه پیامکی شما عضو شده باشند، نرخ تبدیل شما می شود: 10 درصد.
  • هزینه ها را محاسبه کنید.

برای آن که ببینید تبلیغات شما اثر گذار بوده یا خیر، لازم است که میزان بازگشت سرمایه خود را محاسبه کنید. برای اینکار باید سود خود از مشتریان به دست آمده به وسیله ارسال پیامک را ثبت کنید، سپس آن را تقسیم بر هزینه نهایی تبلیغ نمایید.

با انجام این بررسی می توانید نقاط ضعف و قوت خود را بهتر بشناسید و همچنین مراحل بعدی استراتژی بازاریابی پیامکی خود را با نگاهی دقیق تر و جامع تر از قبل طراحی و پیاده کنید.

اس ام اس های زمان بندی شده

آیا تاکنون توانسته اید از ارسال اس ام اس های زمان بندی شده بعنوان یک مزیت تبیلغاتی نسب به رقبای خود استفاده کنید؟ مسلما بازاریابی به کمک اس ام اس یکی از بهترین و ارزان قیمت ترین روش ها برای جلب توجه مشتریان و ارسال سریع خبر های مربوط به کسب و کار شما و همچنین تبلیغات محصولات و خدمات شماست.

بازاریابی پیامکی دارای یکی از شگفت انگیز ترین نرخ های دریافت پیام (در حدود 98 درصد، بر اساس یک گزارش موثق) می باشد. اما آیا این سوال در ذهن شما پیش آمد که به چه دلیل نتیجه این نوع بازاریابی چندان رضایت بخش نیست؟

دلیل این مسئله این است که استفاده کنندگان نمی دانند چگونه به بهترین شکل ممکن از این روش مفید و ارزان استفاده کنند تا بهترین نتیجه را دریافت نمایند.

اس ام اس های زمان بندی شده

نکاتی موثر در مورد بازاریابی پیامکی

در ادامه به بررسی نکاتی خواهیم پرداخت که در بازاریابی پیامکی موثر و مفید واقع می شوند.

1- متن اس ام اس خود را واقعا ساده بنویسید.

قانون طلایی در بازاریابی اس ام اسی این است که متنپیامک باید ساده، مستقیم و منحصر بفرد باشد. اگر می خواهید یکی از محصولات و خدمات خاص خود را تبلیغ کنید، دیگر نیازی نیست در مورد محصولات و خدمات دیگر خود نیز صحبت کنید. اگر این کار را انجام دهید، فرصت دست یابی به هدف اصلی خود را از دست خواهید داد.

2- حتما برند خود را معرفی کنید.

به غیر از شبکه های خاص ارسال اس ام اس، هیچ کس نمی تواند به گونه ای اس ام اس را ارسال کند تا نامش به جای شماره تلفن ارسال کننده نوشته شود. بنابراین به منظور جلوگیری از گیج شدن مخاطبان خود، هرگز از ذکر اسم، برند و حتی موقعیت مکانی خود خودداری نکنید.

3- حتما در متن اس ام اس دلیل مهمی برای تماس با شما و یا حضور در فروشگاه ذکر کنید.

ارائه کدتخفیف، اطلاع رسانی از اخبار و رویدادهای خاص و … از جمله مواردی هستند که می توانند نظر کاربران و مشتریان را به خود جلب کنند. اگر دلیل کافی و مناسبی ندارید، مشتریان بالقوه خود را با پیامک های پرتعداد ناراضی نکنید.

4- نتیجه هربار بازاریابی با اس ام اس را اندازه گیری کنید.

یکی از بهترین مزایای بازاریابی پیامکی، امکان اندازه گیری موفقیت آن می باشد. حتی به وسیله ویژگی ارتباط دو طرفه اس ام اس می توانید ارتباط مناسب و فوق العاده ای با مشتریان خود برقرار کنید.

به طور مثال با ارسال این اس ام اس:

شما برای جشن افتتاح فروشگاه کلیک اول در تاریخ 16 آذر 1398 در محل فروشگاه دعوت شدید، با ارسال اس ام اس (من عاشق فروشگاه کلیک اول هستم )، 15 درصد تخفیف دریافت کنید.

5- با اس ام اس براحتی می توانید مشتریانتان را به وب سایت خود بکشانید.

شما نمی توانید پیام های طولانی و یا عکس محصولات خود را در اس ام اس بگذارید ولی با یک متن کوتاه خیلی قدرتمند می توانید حس کنجکاوی مشتریان خود را تحریک نموده و باعث سر زدن آن ها به سایتتان شوید و تمام اطلاعات لازم را به آن ها منتقل کنید.

6-  مخاطبانتان را با اسم خطاب کنید.

اگر این امکان برای شما فراهم است، از سرویس هایی استفاده کنید که بتواند در ابتدای پیام، مخاطب شما را با نام مورد خطاب قرار دهد. تفاوت در تاثیر این دو حالت واقعا شگفت آور است. اگر از سیستمی استفاده می کنید که امکان این نوع ارسال را برای شما به وجود آورده است، همین حالا شروع کنید.

با این کار مشتری واقعا احساس می کند آن قدر برای شما اهمیت دارد که حتی شما اسم او را هم به خاطر دارید.

7-  متن پیامک انبوه را کوتاه و جالب بنویسید.

برای جلب توجه مخاطب و میخکوب کردن او تنها چند ثانیه فرصت دارید. آن ها بایستی تنها با یک نگاه متوجه شوند شما که هستید. برند شما چیست. چه موضوعی را می خواهید با وی در میان بگذارید. چه هدفی دارید. کار بسیار سختی است ولی غیر ممکن نیست. اگر از عهده آن بر آیید، نتیجه کاملا شگفت آور به دست می آورید.

8- متن پیام شما چه سودی برای مخاطب را به او نشان می دهد؟

این یک واقعیت انکار ناپذیر است که مردم همیشه به فکر منافع خودشان می باشند. از اینکه تنها به آن ها بگویید شما چه کار انجام می دهید دست بردارید. به آن ها بگویید استفاده از محصولات و خدمات شما چه منافعی را برایشان به وجود خواهد آورد. اگر بتوانید این تفاوت کوچک را به خوبی مدیریت کرده و به انجام برسانید، تفاوت های بزرگی را در نتایج به دست آمده مشاهده خواهید کرد.

9- قبل از ارسال پیام برای تمام مخاطبان یک لحظه صبر کنید.

در این که ساده ترین راه برای ارسال اس ام اس انبوه این است که یک پیام را برای همه بفرستید شکی نیست. اما اندکی درنگ کنید.

  • آیا تابکنون تاثیر گذاری متن های اس ام اس های ارسال شده را بررسی کرده اید؟ اگر هنوز نتیجه مورد نظرتان را دریافت نکردید دست از کار هایی که قبلا انجام داده اید بردارید و منتظر نتیجه های بهتری باشید.
  • شما باید کشف کنید چه چیزی می تواند باعث جذب و بلافاصله حرکت فوری مشتریان به سوی شما می شود؟
  • پس از آماده شدن اولین نسخه از اس ام اس آماده ارسال و بررسی کلیه نکات لازم در آن اس ام اس را فقط برای یک گروه 50 الی 100 نفری ارسال کنید و حداقل یک ساعت منتظر بمانید. آیا سفارشی دریافت کردید؟
  • آیا کسی پس از دریافت پیام برای سوال کردن تماس می گیرد؟
  • آیا در متن اس ام اس نکته مبهمی وجود دارد؟

شما می توانید برای گرفتن بهترین نتیجه این کار را چندین بار با گروه های مختلف تست کنید. هنگامی که پس از دادن تغییرات لازم و بررسی با گروه های بزرگ تر نتیجه خوبی دریافت کردید، حالا اقدام به ارسال اس ام اس انبوه کنید. البته نیروهای فروش را نیز آماده نگه دارید.

10- برای تمامی گروه های مشتریان پیام یکسان ارسال تکنید.

یک ایراد بزرگ که اکثرا در مواقع فعالیت های بازاریابی مشاهده می شود، فعالیت بازاریابی یکسان با گروه های استاندارد مختلف مشتریان است که این ایراد می تواند در بازاریابی پیامکی نیز به وجود بیاید. به طور مثال ارسال اس ام اس یکسان برای افراد با زبان مختلف و منطقه های جغرافیایی متفاوت و گروه های سنی نمی تواند کاملا مفید باشد.

11- موقعیت زمانی و مکانی ارسال پیامک

انجام این فرایند در هر مکانی که دسترسی به اینترنت فراهم باشد، حتی با یک گوشی هوشمند نیز امکان پذیر است.  البته هر زمانی که برای تبلیغ خود مناسب دیدید می توانید آن را ارسال نمایید. البته هر روز از هفته و یا ماه یا هر ساعت از روز مناسب ارسال پیامک نیست. به طور مثال پیامک معرفی یک محصول جدید در روزهای میانی هفته و در ساعات کاری، عمل بسیار اشتباهی است، ارسال پیامک در زمانی باید انجام گیرد که بیشترین تاثیر را داشته باشد.

تیم تحریریه کلیک اول

نویسنده در بلاگ کلیک اول

این مقاله به قلم و نویسندگی تیم تحریریه کلیک اول تهیه شده است. هدف ما در کلیک اول، ارائه بستری مناسب برای وب مستران عزیز است که بتوانند مجموعه ای از خدمات مربوط به دیجیتال مارکتینگ، افزایش ترافیک سایت و همچنین شبکه های اجتماعی را به سادگی دریافت کنند.

5 دیدگاه ثبت شده است.

در بحث و گفتگوی مربوط به این مطلب شرکت کنید!

آکادمی کلیک اول

دریچه ای به سوی آموزش های رایگان در فضای دیجیتال مارکتینگ

آموزش پایه ای کار با ابزار گوگل سرچ کنسول

دوره آموزشی گوگل سرچ کنسول (Google Search Console)

سئو و بهینه سازی

گوگل سرچ کنسول یا Google Search Console یکی از مهم ترین ابزارهای سئوی حرفه ای سایت است. شما با کمک این ابزار می توانید با گوگل ارتباط برقرار کرده و به درستی یا نادرستی عملکرد خود در مسیر بهینه سازی سایت پی ببرید.

02:21:00
آموزش پایه ای کار با گوگل آنالیتیکس

دوره آموزشی گوگل آنالیتیکس 4 (Google Analytics 4)

سئو و بهینه سازی

گوگل آنالیتیکس (Google Analytics) یکی از ابزارهای پرکاربرد گوگل بوده و وظیفه آن بررسی آمار سایت ها و تحلیل آن هاست.

02:43:00
آموزش کار با افزونه پرکاربرد یواست

آموزش کار با افزونه پرکاربرد یواست (Yoast)

دیجیتال مارکتینگ

یواست سئو (Yoast SEO) یک افزونه وردپرس است که به عملکرد بهتر سایت در موتورهای جستجو مانند گوگل کمک می کند. همچنین ابزارهایی را در اختیار شما قرار می دهد تا محتوای خود را به بهترین استانداردهای سئو و خوانایی برسانید.

00:22:06