8 سایت بهینه سازی محتوای آنلاین برای سئوی بهتر

8 سایت بهینه سازی محتوای آنلاین برای سئوی بهتر

در این مقاله می خوانید:

یکی از اساسی ترین فعالیت های یک مدیر سایت، بهینه سازی محتوای آنلاین سایت خود و بررسی محتوا از لحاظ تکراری بودن با نبودن آن است. شما با کمک ابزارهایی که در این مقاله به معرفی آن ها خواهیم پرداخت، می توانید به راحتی متوجه کپی بودن یک محتوا شوید.

سئو و یا بهینه سازی سایت چیست؟ عبارت SEO یا Search Engine Optimization به بهینه سازی سایت در موتورهای جستجو از جمله گوگل، یاهو، بینگ، اسک، یاندکس و غیره اطلاق می شود. امروزه بعضی از متخصصان Search Experience Optimization را که به معنای بهینه سازی تجربه جستجو می باشد، تعریف بهتری برای سئو می دانند. در این مقاله می خواهیم 8 سایت بهینه سازی محتوای آنلاین برای سئوی بهتر را به شما معرفی کنیم. با ما همراه باشید:

بیشتر بخوانید: سئو (SEO) چیست؟

هدف اصلی از سئو چیست؟

هدف اصلی از سئو در موتور های جستجو این است که وب سایت شما را برای کاربران و ربات های جستجو بهینه سازی کند. با این کار، شما می توانید رتبه بالاتری در نتایج جستجو بدست آورید و ترافیک بیشتری را به سایت خود جذب کنید. سئو شامل فنون و استراتژی های مختلفی است که به بهبود عناصر فنی، محتوایی و خارجی وب سایت شما کمک می کند. سئو یک فرآیند پیوسته و بلند مدت است که نیاز به تحقیق، تجزیه و تحلیل، اجرا و ارزیابی دارد.

امروزه سئو بیشتر به بهبود جایگاه سایت در گوگل یا سایر موتورهای جستجو معنی می شود. راهکارهای بهینه سازی سایت ساده به نظر می رسد؛ ولی در حقیقت مسیری دشوار با ترفند هایی متفاوت پیش روی شماست فضایی را فراهم کنید که سایت شما در نتایج جستجو به رتبه های نخست دست یابد و کاربر در کمترین زمان، نتیجه جستجوی خود را بیابد.

هدف اصلی از سئو چیست؟

ارزش سئو در چیست؟

سئو یا بهینه سازی موتورهای جستجو، فرآیندی است که با استفاده از تکنیک های مختلف، سعی در افزایش رتبه و دیده شدن سایت در نتایج جستجو دارد. سئو ارزش بسیار زیادی برای سایت ایجاد می کند، چرا که باعث می شود کاربران بیشتری به سایت جذب شوند، محصولات و خدمات سایت را بشناسند و احتمال خرید آن ها را بالا ببرند.

سئو همچنین باعث می شود سایت به عنوان یک منبع معتبر و اعتمادساز در حوزه خود شناخته شود و ارزش برند را افزایش دهد. سئو یک فرآیند پیوسته و پویا است که نیاز به بروزرسانی و بهبود دائمی دارد. برای انجام سئو به صورت حرفه ای، لازم است از ابزارها و روش های مناسب استفاده کرد و با تغییرات الگوریتم های موتورهای جستجو همگام باشید.

در سال های جدید و روی کار آمدن دیجیتال مارکتینگ، بیشتر شرکت ها بخش کسب و کار آنلاین خود را گسترش دادند. و خرید و فروش آنلاین قالب عمومی تری به خود گرفت. واضح است که سایت نماینده فروش در فضای آنلاین (مجازی) بوده و لازمه یک بیزینس یا فروش موفق وب سایتی بهینه سازی شده است.

هنگامی یک کاربر یا شرکت از سایت خود به سود می رسد که گرافیک، بدنه سایت و محتوای آن را به درستی بهینه سازی کرده باشد. در صورت جذب کردن اعتماد مخاطبان آنلاین، می توانید در راستای موفقیت در کسب و کار آنلاین گامی مثبت بردارید و این کار با کمک تیم های سئوکار و بهینه ساز به راحتی و با سرعت بیشتری انجام می گردد.

بیشتر بخوانید: دیجیتال مارکتینگ و نقش آن در کسب و کار اینترنتی

روش های تولید محتوا توسط افراد گوناگون

روش های گوناگونی برای تولید محتوا وجود دارد که افراد مختلف به وسیله این روش ها، اقدام به نوشتن در ارتباط با یک موضوع می کنند. اگر شما قصد نوشتن یک محتوا را دارید می توانید با سه نوع گوناگون این کار را انجام دهید:

  • تولید محتوا توسط خود شخص نویسنده با کمک از اطلاعات شخصی و تحقیقات: در این مدل از انواع روش های تولید محتوا، نویسنده یک عنوان را دریافت کرده و با توجه به اطلاعات شخصی و نتایج تحقیقات خود در ارتباط با موضوع، اقدام به تولید محتوا می کنند. این نوع نوشتن، یک محتوای دست اول و بسیار مفیدی را در سایت قرار می دهد.
  • تولید محتوا با کمک ترجمه مقالات و مطالب زبان های خارجی: برای نوشتن و تولید این مدل از محتواها، فرد نویسنده اقدام به ترجمه مطالب و مقالات مختلف از سایت های مرجع خارجی زبان می کنند. به این صورت که جدیدترین پژوهش های اخیر را از سایت های مرجع استخراج نموده و بعد از ترجمه آن ها، در قالب یک مطلب جامع در اختیار سایر مخاطبان قرار می دهد.
  • تولید محتوا به صورت باز نویسی از مطالب و مقالات سایت های دیگر: این نوع تولید محتوا برای زمانی می باشد که فرد راجب یک موضوع هیچگونه اطلاعاتی در دسترس نداشته باشد و نتواند یک موضوع جدیدی را خودش به تنهایی نگارش نماید. در این مواقع با مراجعه به سایت های مختلف و خواندن مطالب آن ها می تواند موضوع را با قلم خودش باز نویسی نموده و در سایت به اشتراک بگذارد.

همه این موارد زمانی معنا پیدا می کند که از لحاظ قوانین سئو و نگارشی کاملا کنترل شده باشد. چرا که الگوریتم گوگل به گونه ای می باشد که باید یک سری قوانین و نکات را حتما کنترل نمایند. دستمزد هر کدام از این مدل های نوشتن یک مطلب هم با یک دیگر متفاوت می باشد و باید به صورت توافقی بین دو طرف اعمال گردد.

روش های تولید محتوا توسط افراد گوناگون چیست؟

یک محتوای خوب شامل چه ویژگی هایی است؟

محتوای خوب از دو جهت قابل ارزیابی است:

  1. مورد تایید گوگل باشد: محتوا در گام اول باید مورد تایید گوگل باشد. این به این معناست که به هیچ وجه جملات تکراری در آن به کار نرفته باشد و حتما قوانین بهینه سازی و نگارشی در آن رعایت شده باشد. به عبارت دیگر یک محتوای خوب باید به صورت اورجینال بوده و عواملی هم مانند تعداد کلمات کلیدی، توضیحات متا، برچسب ها (تگ) و … در آن رعایت شده باشد.
  2. مورد پسند مخاطب قرار گیرد: محتوا باید حتما نظر مخاطب را به خود جلب نموده و به عبارت دیگر یک متن در محتوا باید حتما شامل جملات و یا عکس هایی باشد که مخاطب را به خواندن ادامه متن راغب نماید. استفاده از عکس های مختلف و جذاب و هم چنین کلیپ های مرتبط با موضوع در این امر به شدت تاثیر گذار می باشند و کمک شایانی به جذب مخاطب خواهند نمود.

زمانی که هر دو شرط بالا صادق باشد تعداد بازدید از سایت بالا می رود. این امر زمانی که چندین بار تکرار شود رتبه سایت را بسیار بالا می آورد و تقریبا روند صعودی را در نتایج مثبت سایت مشاهده خواهید کرد.

بیشتر بخوانید: توضیحات متا (Meta Description) چه تاثیری روی سئو سایت دارد؟

ابزارهای تشخیص محتوای کپی شده چیست؟

یکی از اساسی ترین کارهای یک مدیر یا مسئول سایت، بهینه سازی محتوای آنلاین سایت و ررسی محتواها از لحاظ تکراری بودن با نبودن آن هاست. شما باید بررسی کنید محتوایی که نویسنده به شما تحویل می دهد:

  • تاکنون بر روی سایت شما قرار داده شده است؟
  • شامل جملات کپی شده از دیگر سایت هاست؟
  • موارد مهم و تاثیرگذار دیگر که بر روی کیفیت مطلب شما و هم چنین رتبه بندی سایت شما نقس آفرینی می کند؟
  • عناوین و کلمات کلیدی مناسب، توضیحات متا و برچسب های مناسب و … رعایت شده است؟

تمام این کارها به این دلیل است که سایت شما در نتایج جستجوی گوگل، به عنوان یکی از بهترین سایت ها در زمینه مورد فعالیت شما به کاربران نمایش داده شود. در همین راستا ابزارهایی به وجود آمده اند که به شما در این راه کمک بسیار زیادی می کنند. شما با کمک این ابزارها می توانید به راحتی به هدف خود نزدیک تر شوید. در ادامه 8 سایت بهینه سازی محتوای آنلاین برای سئوی بهتر را معرفی خواهیم کرد:

بررسی یک محتوا با کمک ابزار Siteliner

این ابزار یکی از ابزار های مجازی است که 250 صفحه از صفحات سایت شما را بررسی کرده و اطلاعات لازم و زیادی را در مورد آن صفحات به شما ارائه می دهد. این اطلاعات شامل موارد زیر می باشند:

  1. لینک هایی که اشتباه بوده و یا خراب هستند.
  2. درصدی از محتوا که تکراری و کپی می باشند و در سایت مورد استفاده قرار گرفته اند در مقایسه با درصد محتوای تکراری و کپی که در سایت های دیگر مورد استفاده قرار گرفته اند.
  3. درصد محتوای خاص و دست اول که برای اولین بار در سایت شما قرار گرفته است.
  4. میانگین تعداد کلماتی که در صفحات سایت شما قرار دارند در مقایسه با کلماتی که در صفحات سایت های دیگر استفاده شده اند.
  5. میانگین تعداد لینک های داخلی در هریک از صفحات وب سایت شما
  6. سرعتی که صفحات وب سایت شما لود می شوند در مقایسه با آمار بقیه وب سایت ها

بعد از اینکه تمام بررسی ها انجام شد، برای شما با فشردن بر روی گزینه Duplicate Content این قابلیت فراهم می گردد که یک فهرست از محتوا های موجود در سایت شما به همراه یک آمار کلی از درصد تشابهی که این محتوا با سایت های دیگر دارند را می بینید.

بررسی کردن یک محتوا با کمک ابزار Siteliner

معایب ابزار Siteliner این است که شما نمی توانید که یک لینک را به صورت جداگانه مورد بررسی قرار دهید. همچنین شما نمی توانید یک متن را بررسی کنید.

بررسی یک محتوا دریافتی با کمک ابزار Duplichecker

این ابزار برای شما این امکان را فراهم می نماید که فایل های متنی با تعداد کاراکتر کمتر از 1000 و یا هم چنین فایل های متنی word و پسوند txt را با دقت بسیار بالا از لحاظ تکراری و کپی بودن بررسی کرده و آن ها را شناسایی نمایید. استفاده از این ابزار بسیار ساده بوده و به راحتی می توان با آن کار کرد.

برای این منظور تنها کافی است که متن یا فایل های متنی خود را در کادر مشخص شده وارد نموده و بر روی گزینه Check Plagiarism کلیک کنید تا نتیجه به راحتی برای شما نمایش داده شود.

شما برای استفاده از این ابزار بدون ثبت نام تنها یک بار می توانید آن را امتحان نمایید. در صورتی که قصد داشته باشید تا از این ابزار دفعات بیشتر استفاده نمایید باید وارد سایت شده و عملیات ثبت نام را انجام دهید.

برای ثبت نام، باید اطلاعات درخواستی را پر کرده و یک ایمیل برای این سایت تعریف نمایید. این ابزار یک پیام برای تاییدیه به ایمیل شما ارسال خواهد کرد و شما با مراجعه به لینک موجود در ایمیل خود می توانید حساب کاربری خود را فعال کنید. پس از آن می توانید محتوای متنی خود را از لحاظ تکراری بودن یا نبودن مورد بررسی قرار دهید.

بررسی یک محتوا دریافتی با کمک ابزار Duplichecker

معایب ابزار Siteliner این است که قابلیت بررسی لینک های خراب را ندارد، سرعت کمی داشته و زمان زیادی برای بررسی صرف می کند و طراحی و رنگ بندی ضعیفی دارد.

بررسی یک محتوای دریافتی با استفاده از سایت Copyscape

ابزار Copyscape یکی از معتبرترین و هم چنین کارآمدترین ابزارها برای بررسی کردن و شناسایی متن تکراری از سایر محتوای اورجینال است. این سایت خدمات خود را به صورت رایگان ارائه می دهد و استفاده از آن بسیار آسان است.

به این منظور، تنها کافیست که شما با وارد کردن آدرس URL یک صفحه که مد نظرتان است و کلیک کردن بر روی گزینه Go در زیر کادر، آدرس هایی که در آن ها محتوایی مشابه با محتوای سایت شما وجود داشته باشد نمایش می دهد.

بررسی یک محتوای دریافتی با استفاده از سایت Copyscape

معایب ابزار Copyscape این است که امکان بررسی فایل متنی و متن ها در این ابزار وجود ندارد. همچنین قسمتی از متن که با آدرس های URL داده شده به ابزار مشترک می باشد، نشان نمی دهد.

بررسی یک محتوای دریافتی با کمک استفاده از ابزار Similar Page Check

این ابزار این قابلیت را برای شما فراهم می نماید که با کمک آن درصد تشابه بین دو آدرس URL را به راحتی ببینید. برای این کار فقط کافی است که یک آدرس را در کادر اول (Enter first URL) و آدرس دیگر را در کادر دوم (Enter second URL) وارد نموده و پس از آن بر روی گزینه Submit کلیک نمایید. شما در نتیجه درصد تشابه بین دو صفحه ای که وارد کرده اید را خواهید دید.

بررسی یک محتوای دریافتی با کمک استفاده از ابزار Similar page check

معایب ابزار Similar page check این است که با کمک این ابزار نمی توانید یک متن یا فایل متنی را بررسی نمایید. همچنین در این ابزار تنها می توانید دو آدرس را با یکدیگر بررسی نموده و درصد تشابه آن دو را متوجه شوید.

استفاده از موتور جستجوی گوگل برای تشخیص یک محتوای تکراری

اگر شما قصد دارید که یک قسمتی از یک متن را مورد بررسی قرار داده و از کپی بودن یا نبودن آن اطمینان پیدا کنید، جستجوی گوگل می تواند کمک بسیار زیادی به شما در این امر کند. این کار به شدت راحت می باشد و نیاز به هیچ دانش خاصی ندارد.

سایت پر بازدید گوگل

معایب استفاده از گوگل در بررسی تکراری بودن محتوا این است که این کار از دقت بسیار کمی بر خوردار است؛ چون اصلا کارایی آن برای این امر طراحی نشده است. همچنین گوگل می تواند تعداد کاراکتر محدودی را مورد بررسی قرار دهد. تعداد کاراکتر مجاز در گوگل 2048 کاراکتر است.

استفاده از ابزار Dup Cop

این ابزار یکی از کاربردی ترین ابزار ها جهت شناسایی متن ها تکراری است که شما با کمک آن می توانید به راحتی جملات تکراری را شناسایی نمایید. هم چنین این ابزار به شما کلماتی را پیشنهاد می دهد که می توانید آن ها در در متن خود جایگزین کنید.

استفاده از ابزار Copy Gator برای شناسایی محتوای تکراری

این ابزار با استفاده از آدرس صفحات سایت شما، این امکان را فراهم می نماید که محتوای سایت خود را کنترل نموده و یونیک بودن یا کپی بودن آن را به راحتی متوجه شوید. استفاده از این ابزار بسیار کار راحتی بوده و شما با یک بار مراجعه به محیط این ابزار، می توانید به راحتی با آن کار کنید.

استفاده از ابزار Copy Gator برای شناسایی محتوای تکراری

استفاده از ابزار Article checker برای شناسایی محتواهای دریافتی

هنگامی که شما وارد این سایت می شوید، یک کادر مشاهده می کنید که می توانید متن یا فایل متنی خود را در آن وارد نموده و از صحت اطلاعات آن مطمئن شوید. این ابزار به صورت رایگان بوده و این امکان را برای شما فراهم است تا فایل های متنی خود را در کوتاه ترین زمان ممکن بررسی کنید. تنها عیبی که این ابزار دارد، عدم شناسایی لینک های خراب است.

استفاده از ابزار Article checker برای شناسایی محتواهای دریافتی

استفاده از ابزار Plagium برای شناسایی جملات و محتوای تکراری

یکی از ابزارهای فوق العاده پیش رفته و تخصصی در زمینه شناسایی محتوا های کپی، ابزار Plagium است. برای استفاده از این ابزار تنها کافی است تا شما متن خود را به برنامه وارد کنید. این برنامه به تنهایی با قابلیت چند زبانه بودن خود، این امکان را فراهم می کند که چه وب سایتی اولین سایتی بوده که مطلب مشابه شما را در سایت خود قرار داده است.

استفاده از ابزار Plagium برای شناسایی جملات و محتوای تکراری

استفاده از ابزار Dup free pro برای شناسایی محتوای کپی شده

یکی دیگر از ابزار هایی که در شناسایی محتوای تکراری به شما کمک می کند، استفاده از Dup free pro است. به این صورت که شما به راحتی می توانید مطالب کپی شده را که با هایلایت زرد مشخص شده اند را پیدا کرده و نسبت به تغییر آن ها اقدام نمایید.

سخن پایانی

به پایان مقاله بهینه سازی محتوای آنلاین سایت رسیدیم و بررسی کردیم که چه ابزارهایی برای بررسی کپی بودن محتوای سایت بیشترین کاربرد را دارند. در کل ابزارهای زیادی برای این منظور وجود دارد که قابلیت های کوناگونی را برای شما فراهم می کنند. شما باید متناسب با نیاز خود یکی از این ابزار ها را انتخاب نموده و مورد استفاده قرار دهید.

در صورتی که روش های دیگری را برای بهینه سازی محتوای آنلاین سایت در نظر دارید، آن را با ما در میان بگذارید.

تیم تحریریه کلیک اول

نویسنده در بلاگ کلیک اول

این مقاله به قلم و نویسندگی تیم تحریریه کلیک اول تهیه شده است. هدف ما در کلیک اول، ارائه بستری مناسب برای وب مستران عزیز است که بتوانند مجموعه ای از خدمات مربوط به دیجیتال مارکتینگ، افزایش ترافیک سایت و همچنین شبکه های اجتماعی را به سادگی دریافت کنند.

0 دیدگاه ثبت شده است.

در بحث و گفتگوی مربوط به این مطلب شرکت کنید!

آکادمی کلیک اول

دریچه ای به سوی آموزش های رایگان در فضای دیجیتال مارکتینگ

آموزش پایه ای کار با ابزار گوگل سرچ کنسول

دوره آموزشی گوگل سرچ کنسول (Google Search Console)

سئو و بهینه سازی

گوگل سرچ کنسول یا Google Search Console یکی از مهم ترین ابزارهای سئوی حرفه ای سایت است. شما با کمک این ابزار می توانید با گوگل ارتباط برقرار کرده و به درستی یا نادرستی عملکرد خود در مسیر بهینه سازی سایت پی ببرید.

02:21:00
آموزش پایه ای کار با گوگل آنالیتیکس

دوره آموزشی گوگل آنالیتیکس 4 (Google Analytics 4)

سئو و بهینه سازی

گوگل آنالیتیکس (Google Analytics) یکی از ابزارهای پرکاربرد گوگل بوده و وظیفه آن بررسی آمار سایت ها و تحلیل آن هاست..

02:43:00
آموزش کار با افزونه پرکاربرد یواست

آموزش کار با افزونه پرکاربرد یواست (Yoast)

دیجیتال مارکتینگ

یواست سئو (Yoast SEO) یک افزونه وردپرس است که به عملکرد بهتر سایت در موتورهای جستجو مانند گوگل کمک می کند. همچنین ابزارهایی را در اختیار شما قرار می دهد تا محتوای خود را به بهترین استانداردهای سئو و خوانایی برسانید.

00:22:06