همه چیز در مورد تولید محتوا در اینستاگرام

همه چیز در مورد تولید محتوا در اینستاگرام

در این مقاله می خوانید:

برای داشتن صفحه اینستاگرام مناسب با تعداد دنبال‌کنندگان زیاد تولید محتوا در اینستاگرام با کیفیت شما را به این مهم می‌رساند، فالوور‌های شما بر اساس محتوایی که تولید و منتشر می‌کند جذب صفحه اینستاگرام شده و به مشتریان دائم شما تبدیل می‌شوند.

تولید محتوا در اینستاگرام باید چگونه باشد؟ آیا با تولید محتوا در اینستاگرام آشنا هستید؟ برای یادگیری تولید محتوا در اینستاگرام، این مقاله از کلیک اول را از دست ندهید.

امروزه تولید محتوا در اینستاگرام به یکی از اصلی ترین کار هایی است که در کسب و کار ها و تجارت های نوین تبدیل شده است. در این بین همواره این سؤال مطرح می شود که آیا شما نیز به عنوان یکی از صاحبان کسب و کار اینترنتی، نیاز به رشد اینستاگرام خود دارید؟ در روزهای ابتدایی شیوع بیماری کرونا به اکثر افراد ثابت شد که محدودیتی برای کسب و کار آنلاین ایجاد نمی شود و همچنان می تواند فروش داشته و فعالیت کند.

بیشتر بخوانید: 11 نکته مهم برای تولید محتوا شبکه های اجتماعی

شروع تولید محتوا در اینستاگرام

بیزینس هایی که در اینستاگرام فعال بودند توانستند کسب و کار خود را بیش از پیش در زمان شیوع کرونا رونق ببخشند و اکثر افراد به همین واسطه به سمت راه اندازی کسب و کار در شبکه اجتماعی اینستاگرام رفتند و همین باعث شناخته شدن کسب و کار های آنلاین بین مردم شد. مهم نیست چقدر فالوور دارید همیشه داشتن تعداد فالور های بیشتر بهتر است.

اما داشتن فالور های بیشتر در اینستاگرام شاید شبیه به یک پازل باشد و شما تمام تلاش خود را کرده باشید که صفحه اینستاگرام شما رشد بیشتری داشته باشد و در نتیجه تعامل و فروش بیشتری داشته باشید اما کارساز نباشد بنابراین یک قطعه مهم پازل را نادیده گرفته اید و آن قطعه مهم پازل محتوا است.

بیشتر بخوانید: اولین قدم در تولید محتوا چیست؟

شروع تولید محتوا در اینستاگرام

اهمیت تولید محتوا در اینستاگرام

اینستاگرام امروزه به یکی از پر مخاطب ترین و محبوب ترین شبکه های اجتماعی جهان و ایران تبدیل شده است و تعداد کاربران اینستاگران از سال 2019 به حدود یک میلیارد کاربر فعال در ماه گزارش شده است و روزانه میلیون ها لایک در صفحات مختلف اینستاگرام ثبت می شود.

به طور کلی، به اطلاعات طبقه بندی شده که در قالب فیلم، عکس، متن و … که حاوی پیامی به مخاطب باشد محتوا می گویند و منظور از تولید محتوا در اینستاگرام نیز ارائه همین محتوا ها به صورت مناسب به دنبال کنندگان است.

حال توضیح می دهیم که چرا تولید محتوای اینستاگرام خوب انقدر اهمیت دارد و چند استراتژی برای تولید محتوای بیشتر معرفی خواهیم کرد.

صفحات اینستاگرام سبب رشد فضای کاری آنلاین و افزایش آموزش به صورت مجازی شده است.

محتوای خوب چگونه به رشد حساب شما کمک می کند؟

اینستاگرام یک پلتفرم بصری است به همین دلیل است محتوای عالی می تواند به شما در جذب فالوور کمک کند. به صفحاتی که از حساب شخصی خود از اینستاگرام دنبال می کنید توجه کنید شما هیچ وقت صفحاتی را که دارای عکس های تار و بدون کیفیت هستند تلف نمی کنند ولی در عوض صفحاتی را دنبال می کنید که محتوای با کیفیت ارائه می دهند.

پست هایی که الهام بخش، آموزشی یا اطلاع رسانی یا هر سه مورد بیشترین طرفداران را در صفحات اینستاگرام دارند. بنابراین تولید محتوا در اینستاگرام بسیار مهم و ضروری است به با این روش می توانید فالورهای خود را افزایش دهید.

بیشتر بخوانید: شناخت الگوریتم های اینستاگرام و 14 قدم تا رسیدن به اکسپلور

محتوای مناسب اینستاگرام و تشویق دنبال کنندگان

افراد بر اساس نوع محتوایی که پست می کنید، تصمیم خود را برای دنبال کردن شما (یا نه) می گیرند. ارسال محتوای عالی این شانس را افزایش می دهد که دکمه “دنبال کردن” را بزنند. محتوایی ایجاد کنید که علاقه را برانگیزد و دنبال کنندگان را تشویق کند که روی پیوند بیوگرافی شما کلیک کنند یا استوری های شما را بالا بکشند.

محتوای مناسب اینستاگرام

برای تولید محتوا در اینستاگرام خود برنامه توسعه داشته باشید.

قبل از اینکه وارد شوید و شروع به ارسال پست کنید، یک برنامه محتوایی اینستاگرام ایجاد کنید که به شما کمک می کند بدانید چه چیزی را پست کنید تا بهترین نتیجه را از تولید محتوا در اینستاگرام بگیرید.

انتخاب کنید که در چه حوزه ای می خواهید محتوا تولید کنید و به یاد داشته باشید که همانند صفحه شما در اینستاگرام کم نیستند بنابراین باید محتوایی جذاب و قابل توجه به مخاطبین ارائه دهید و بدانید مردم چه انتظاری دارند تا بتوانید اطلاعات مفید و جامع در اختیارشان قرار دهید.

موضوع محتوای اینستاگرام خود را انتخاب کنید.

داشتن یک تم خوب می تواند به شما کمک کند فالوور های اینستاگرام خود را افزایش دهید زیرا مردم متوجه زیبایی ظاهری پروفایل شما می شوند. در واقع ظاهر جذاب بیشتر از آنچه که فکرش را بکنید، تاثیر به سزایی در جلب مشتری دارد. این موضوع اولین آیتمی است که باعث می شود که یک مشاهده کننده را می تواند در پیج نگه دارد و یا بسیار کسل کننده بوده و فرد بلافاصله از آن خارج می شود.

بنابراین باید توجه ویژه ای به این امر نمود و وقت و انرژی کافی برای طراحی تم و پروفایل پیج خود به خرج داد. توجه کافی به این موضوع اثرات مثبت فراوانی در پی خواهد داشت.

موضوع محتوای اینستاگرام

زیرنویس های جذاب یکی از موارد مهم در تولید محتوا در اینستاگرام

کپشن ها جزو بسیار مهمی در اینستاگرام برای جذب فالوور هستند و همیشه نوشتن یک کپشن جذاب دیگران را تشویق به ارائه نظرات و پیشنهادات می دهد. سؤال بپرسید و دنبال کنندگان را به تعامل بیشتر دعوت می کند. حتی استفاده از ایموجی های مناسب می توانند سبب بیشترین تعامل با دنیال کنندگان شود.

همیشه سخنان جذاب و چالش بر انگیز مخاطبان زیادی را با هر گونه سلیقه جذب خواهد نمود. این جملات افراد را به تفکر وا داشته و آن ها را به نوعی به نوشتن پاسخی در خورد دعوت و حتی مجبور می نماید. بنابر این توجه نمودن به این موضوع نیز از اهمیت بسیار بالایی بر خوردار است.

استفاده از بهترین هشتگ

هشتگ ها در اینستاگرام نقش مهمی در افزایش دسترسی دنبال کنندگان دارند و حتی نمی توان هشتگ ها را در بهترین روش جهت رشد اینستاگرام نادیده گرفت. بنابر این یک هشتگ هم می تواند تعامل شما را تا ۶/۱۲ درصد افزیش دهد. حتما باید تحقیق کنید تا بهترین هشتگ را برای صفحه خود پیدا کنید. به صفحات رقبای خود نگاهی بیندازید تا متوجه شوید چه کاری انجام می دهند.

یک کلمه مرتبط و اساسی با کسب و کار و صفحه خود را در نوار جستجوی اینستاگرم جستجو کنید و ببینید چه هشتگ های طولانی تری به وجود می آید. می توانید از ژنراتور برای جستجوی هشتگ ها بر اساس چندین دسته استفاده کنید – برچسب های برتر، تصادفی و بهترین تطابق. سپس، حتی می توانید مواردی را که انتخاب می کنید در فهرست های گروه هشتگ های مختلف ذخیره کنید. این یک راه عالی برای ایجاد تعدادی هشتگ با دید بالا و افزایش تعامل است.

برای صفحه خود برنامه ریزی کنید.

همواره برنامه ریزی از اصلی ترین موارد برای به تحقق رساندن هر گونه هدف است، خواه این هدف کوچک و خواه بزرگ باشد. برنامه ریزی به افکار و کار ها نظم بخشیده و باعث بهتر پیش رفتن کار ها خواهد شد. قبلا به این ترتیب بود که اگر می خواستید یک تصویر مارک دار را طراحی می کردید حتماً باید از یک طراح کمک می گرفتید. خوشبختانه این روزها وب سایت های زیادی وجود دارند که می توانید از قالب های از پیش طراحی شده استفاده کنید و با کمترین تلاش آن ها را مطابق با نیاز های خود تغییر دهید.

شاید بخواهید یک پست برای تبلیغ یک پیشنهاد ویژه ایجاد کنید؟ شاید برای اعلام زمان های بازگشایی کسب وکارتان به یک الگو نیاز داشته باشید؟ یا شاید بخواهید دستور پختی را که در وبلاگ خود به اشتراک گذاشته اید، ارائه دهید؟

برنامه ریزی

هرگونه پیامی که را تمایل داشتید بفرستید، این کار را می توانید با یک الگو انجام دهید.

بعد از اینکه موضوع مشخص شد باید با یک برنامه ریزی اساسی به دنبال جذب فالوور باشید. طراحی و نحوه چیدمان عکس های شما نشانگر محتوای درون صفحات و نظم درونی شما می باشد و حساب کاربری شما برای کسانی که با آن برخورد می کنند جذابتر به نظر برسد. مثلاً یک وبلاگ نویس معروف مواد غذایی یک شبکه زیبایی طراحی کرد که در آن همه عکس ها با یکدیگر هماهنگ هستند و تمامی عکس ها پس زمینه سفید دارد و شامل سایه های فصلی قهوه ای و قرمز نیز هستند.

این وبلاگ نویس در صفحه اینستاگرام خود عکس هایی را پست کرد که جذابیت بصری برای مردم داشته باشد و مردم تمایل به دنبال کردن آن داشته باشند. در این راه یک ابزار مناسب نیز می تواند به شما کمک شایانی داشته باشد. برخی از شرکت ها و اینفلوئنسر ها دوست دارند از یک الگوی خاص پیروی کنند که در آن سه نوع عکس – شاید عکس محصول، عکس یک شخص و یک تصویر گرافیکی با متن – را در یک زمان بندی پست می کنند. به این ترتیب، شبکه آن ها به صورت عمودی ردیف می شود.

ایجاد محتوای خیره کننده

پس از ترسیم استراتژی جهت رشد اینستاگرام زمان آن رسیده که نقشه خود را عملی کنید با کمک ابزار های مختلف اینستاگرامی توانید در هنگام تولید محتوا، طراحی قالب و جذب فالوور در وقت خود صرفه جویی کنید. جذابیت در کلیه مراحل تولید محتوا در اینستاگرام از جمله محتوای کامل، مشتریان بیشتری را به خود جلب خواهد نمود.

محتوای خیره کننده

سخن آخر

در پایان باید یادآوری نمود که تولید محتوا در اینستاگرام به جهت رسیدن به هر گونه هدفی، حرف اول و آخر را می زند. در حال حاضر بر اساس نوع کسب و کار صفحات متعددی وجود دارد که شامل موضوعات مختلف می شوند. اگر به هر دلیل احساس کردید که نمی توانید بر اساس یک برنامه بلند مدت برای صفحه اینستاگرام خود پیش بروید. بهتر است که از مشاوران مجرب استفاده کنید و از راهنمایی آنان بهره مند شوند.

برای داشتن صفحه اینستاگرام مناسب با تعداد دنبال کنندگان زیاد تولید محتوا در اینستاگرام با کیفیت شما را به این مهم می رساند، فالوور های شما بر اساس محتوایی که تولید و منتشر می کند جذب صفحه اینستاگرام شده و به مشتریان دائم شما تبدیل می شوند. علاوه بر نکاتی که گفته شد همکاری با اینفلوئنسر ها نیز می تواند بسیار موثر باشد.

تیم تحریریه کلیک اول

نویسنده در بلاگ کلیک اول

این مقاله به قلم و نویسندگی تیم تحریریه کلیک اول تهیه شده است. هدف ما در کلیک اول، ارائه بستری مناسب برای وب مستران عزیز است که بتوانند مجموعه ای از خدمات مربوط به دیجیتال مارکتینگ، افزایش ترافیک سایت و همچنین شبکه های اجتماعی را به سادگی دریافت کنند.

0 دیدگاه ثبت شده است.

در بحث و گفتگوی مربوط به این مطلب شرکت کنید!

آکادمی کلیک اول

دریچه ای به سوی آموزش های رایگان در فضای دیجیتال مارکتینگ

آموزش پایه ای کار با ابزار گوگل سرچ کنسول

دوره آموزشی گوگل سرچ کنسول (Google Search Console)

سئو و بهینه سازی

گوگل سرچ کنسول یا Google Search Console یکی از مهم ترین ابزارهای سئوی حرفه ای سایت است. شما با کمک این ابزار می توانید با گوگل ارتباط برقرار کرده و به درستی یا نادرستی عملکرد خود در مسیر بهینه سازی سایت پی ببرید.

02:21:00
آموزش پایه ای کار با گوگل آنالیتیکس

دوره آموزشی گوگل آنالیتیکس 4 (Google Analytics 4)

سئو و بهینه سازی

گوگل آنالیتیکس (Google Analytics) یکی از ابزارهای پرکاربرد گوگل بوده و وظیفه آن بررسی آمار سایت ها و تحلیل آن هاست..

02:43:00
آموزش کار با افزونه پرکاربرد یواست

آموزش کار با افزونه پرکاربرد یواست (Yoast)

دیجیتال مارکتینگ

یواست سئو (Yoast SEO) یک افزونه وردپرس است که به عملکرد بهتر سایت در موتورهای جستجو مانند گوگل کمک می کند. همچنین ابزارهایی را در اختیار شما قرار می دهد تا محتوای خود را به بهترین استانداردهای سئو و خوانایی برسانید.

00:22:06