مفهوم سئو ارگانیک چیست؟

مفهوم سئو ارگانیک چیست؟

در این مقاله می خوانید:

سئو ارگانیک، همان سئو کلاه سفید است که شامل تمام فعالیت هایی ست که با هدف ارتقا سئو به صورت طبیعی و واقعی انجام می شود.

مفهوم سئو ارگانیک چیست؟ بازدید کاربران از وب سایت، مهمترین رکنی است که به وسیله آن گوگل به سایت شما اعتبار می دهد. اهمیت این مسئله زمانی بیشتر می شود که شما مالک یک سایت تجاری باشید؛ چرا که در این حالت مشتریان شما همان بازدیدکنندگانتان هستند.

اجرای سئو ارگانیک نمی تواند تضمینی برای تبدیل شدن برند شما به یک برند شناخته شده باشد. با این حال اگر می خواهید وب سایت شما در صفحه نتایج موتور جستجو، وضعیت بهتری داشته باشد؛ قطعا سئو ارگانیک، ترافیک ساییتتان را افزایش داده و به فروش بیشتر منجر می گردد.

اگر این همان نتیجه ای است که به دنبال آن هستید؛ تا انتهای این مقاله با ما همراه باشید تا با هم بررسی کنیم که مفهوم سئو ارگانیک چیست؟ و مراحل انجام آن چگونه است.

مفهوم سئو ارگانیک چیست؟

همانطور که می دانید، سئو فرآیندی است که طی آن سایت مدنظر بهینه شده و به رتبه های بالاتر گوگل ارتقا می یابد. این یکی از روش های نوین کمک به بازاریابی دیجیتال است.

حال که با مفهوم سئو آشنا شدید؛ مفهوم سئو ارگانیک را شرح می دهیم.

سئو ارگانیک همان سئو کلاه سفید است که شامل تمام فعالیت هایی است که با هدف ارتقا سئو به صورت طبیعی و واقعی انجام می شود. این روش یکی از اصلی ترین روش های گسترش کسب و کارهای اینترنتی است.

اهمیت سئو ارگانیک

سئو شامل تکنیک های مختلفی می شود. برای انجام این فرآیند، انتخاب یک متخصص واقعی و متعهد بسیار مهم است. چراکه بعضی از فعالان این حوزه با استفاده از تکنیک هایی می توانند برای کوتاه مدت رتبه سایت شما را افزایش داده و الگوریتم های گوگل را دور بزنند. این مسئله در بازه طولانی مدت نتیجه کاملا عکس داشته و سبب می شود که سایت شما از طرف گوگل جریمه شود.

بنابراین انتخاب یک استراتژی اصولی در فرآیند سئو مهم و ضروری است. مفهوم سئو ارگانیک همان فرآیندی است که نشان می دهد چگونه می توان سایت را بهینه سازی کرده و بازدیدکنندگان واقعی بدست آورد.

مزیت سئو ارگانیک

سئو ارگانیک مزیت های زیادی دارد. اگر بخواهیم به صورت خلاصه به آن اشاره کنیم، مهم ترین مزیت سئو ارگانیک، افزایش احتمال ارتقا جایگاه سایت به لینک های اول صفحه اول گوگل است. علاوه بر این مسئله، سئو ارگانیک ماندگاری نتایج خوب گوگل را تضمین می کند.

مزیت سئو ارگانیک - کلیک اول

مراحل انجام سئو ارگانیک

حال که میدانید مفهوم سئو ارگانیک چیست و از اهمیت و مزایای آن مطلع هستید؛ شاید بپرسید که چگونه میتوان از مفهوم سئو ارگانیک به عنوان یک استراتژی موثر برای سایت های تجاری استفاده کرد. در این مبحث قصد داریم تا به این سوال پاسخ داده و مراحل انجام سئو ارگانیک را در پنج گام توضیح دهیم.

گام اول: تحقیق درباره کلمات کلیدی

مفهوم سئو ارگانیک با کلمه کلیدی، پیوندی ناگسستنی دارد. تا جایی که می توان گفت مبنای سئو ارگانیک، کلمات کلیدی ست.

در اولین گام از مراحل انجام سئو ارگانیک، در مورد کلمه کلیدی تحقیق کرده و آن را انتخاب می کنیم. برای این منظور از ابزارهای مختلفی میتوان کمک گرفت. از جمله این ابزارها keywordtool.io است که از آن می توانید برای شناسایی کلمات کلیدی با ارزش استفاده کنید. این ابزار به شما کمک می کند تا میزان جستجوی کلمه کلیدی را در موتور جستجو بسنجید. همچنین تغییرات کلمات کلیدی، میزان رقابت و میزان ارزشمندی هر کلیک را به شما نشان میدهد.

در ایده آل ترین حالت، شما میتوانید کلمات کلیدی که میزان جستجوی بالایی دارند و میزان رقابت در آن ها کم است را پیدا کرده و انتخاب کنید. انتخاب کلمه کلیدی همان پاس گلی است که از عهده هر بازیکنی بر نمی آید. بنابراین برای بهترین انتخاب، باید کار را به یک سئوکار حرفه ای بسپارید.

کلمات کلیدی به دو دسته کلی تقسیم میشوند؛ کلمات کلیدی خاص و بلند، کلمات کلیدی عمومی و کوتاه. رقابت در مورد کلمات کلیدی عمومی بسیار بیشتر است. به عنوان مثال اگر شما مالک یک شرکت راه اندازی و نصب آسانسور باشید؛ نباید تنها روی کلمه آسانسور فوکوس کنید. کلمه آسانسور، کلمه ای بسیار عمومی ست که میزان رقابت در آن بالا است. قطعا غیر از شما هزاران شرکت دیگر در تلاشند تا در همین کلمه، رتبه بهتری را کسب نمایند. شاید با خواندن همین چند خط تصور کنید که میتوانید یک کلمه خاص و بلندتر انتخاب کرده و بهترین نتایج گوگل را بدست آورید. حقیقت ماجرا این است که این فرآیند آن قدر ها هم به نظر می رسد؛ ساده نیست. کلمات خاص تر گرچه رقابت کمتری را به خود اختصاص میدهند، اما در مقابل میزان جستجوی آنها نیز پایین است.

بیشتر بخوانید: آموزش تحقیق کلمه کلیدی با ابزارها و روش های مختلف

گام دوم: محتوایی مناسب واژه کلیدی خود ایجاد کنید.

حال که گام اول را به درستی طی کردید؛ لازم است طبق لیستی که از کلمات کلیدی تهیه کرده اید، محتوا تولید کنید. این محتوا در نتایج جستجوی گوگل موثر است.

اگر می خواهید رتبه های ارگانیک بالاتری بدست آورید؛ باید مطالبی با استاندارد بالا بنویسید. محتوای استاندارد؛ مفید، اثرگذار و آموزنده است. برای اینکه بتوانید کلمات کلیدی را در محتوای خود قرار دهید؛ لازم است در تولید محتوا پارامتر تنوع را بکار ببرید. به عنوان مثال: اگر یک سایت محتوایی مانند سایت های مجله ای راه اندازی کنید، این امکان را دارید که برای یک موضوع واحد چندین محتوای جدید خلق نمایید. این کار مورد علاقه گوگل نیز می باشد. محتوای حجیم به گوگل ثابت میکند که شما به این موضوع احاطه کامل دارید.

برای گوگل مهم نیست که موضوع محتوای شما در چه زمینه ای باشد. تنها کافی است بهترین اطلاعات ممکن را با استفاده ازکلید واژه هدف به کاربران ارائه دهید.

بیشتر بخوانید: چگونه برای تولید محتوا موضوعات مختلف انتخاب کنیم که تکراری نباشد؟

محتوایی مناسب واژه کلیدی خود ایجاد کنید. - کلیک اول

گام سوم: از محتوای چندرسانه ای (Multimedia) در محتوای خود استفاده کنید.

افزودن مولتی مدیا در محتوای وب سایت ها، یکی از مهمترین نکات مفهوم سئو ارگانیک است. اگر به نظرتان این مسئله بی اهمیت جلوه میکند یا زیاد مهم نیست؛ خوب است بدانید که نفوذ محتوای شما به مولتی مدیا وابسته است.

تصاویر، صدا و فیلم نسبت به متن ماندگاری بیشتری در ذهن مخاطبان دارد. مولتی مدیا می تواند از خشکی و یکنواختی متن بکاهد و مانع از خستگی چشم کاربران شود. شاید بپرسید این مسئله چه تاثیری روی سئو دارد؟ واضح است! هرچقدر کاربر بیشتر در صفحه سایت شما بماند؛ متقابلا به رتبه سایت شما کمک خواهد کرد. کافی است بتوانید کاربران را برای مدت طولانی تری درگیر سایت خود کنید. حتی یک ثانیه بیشتر هم میتواند در رتبه بندی نتایج جستجو به نفع سایت شما تمام شود.

بیشتر بخوانید: چگونه به کمک تولید محتوای ویدیویی به کسب و کار خود کمک کنیم؟

گام چهارم: سرعت صفحه سایت خود را بهینه کنید.

سرعت بارگذاری از جمله نکاتی ست که در سئو سایت شما و همچنین سئو ارگانیک اثرگذار خواهد بود. 53 درصد مخاطبان از طریق موتورهای جستجوگر به سایت شما جذب میشوند. اگر بیش از سه ثانیه بارگذاری سایت شما به طول بیانجامد؛ کاربر مهمان را به همین سادگی از دست میدهید. گرچه سه ثانیه زمان طولانی نیست با این حال سرعت بارگذاری بالا با توجه به پیشرفت تکنولوژی امروز غیر ممکن نیست.

بیشتر بخوانید: تاثیر سرعت در سئو سایت

اگر می خواهید به بهبود صفحه خود کمک کنید؛ لازم است نکات زیر را در نظر بگیرید:

فشرده سازی تصاویر

استفاده از تصاویر بزرگ در صفحات وب سایت میتواند زیبا به نظر برسند. این نکته را در نظر داشته باشید که تنها زیبایی کافی نیست. تصاویر حجیم می توانند سرعت بارگذاری صفحه شما را به طور چشمگیری کاهش دهند. برای فشرده سازی تصاویر میتوانید از ابزاری مانند Kraken.io بهره بگیرید.

فشرده سازی تصاویر- کلیک اول

کاهش تعداد تغییر مسیرها

وجود مسیرهای زیاد در وبسایت به دلیل اینکه سرور را مجبور به دنبال کردن دو صفحه جداگانه می کند؛ باعث کاهش سرعت صفحه می شود.

حافظه پنهان مرورگر

حافظه نهان مرورگر، منابع وب سایت را در رایانه های محلی ذخیره می کند. ذخیره منابع وبسایت سرعت بارگیری را افزایش میدهد؛ چرا که میتواند در بارگیری مجدد منابع را با سرعت بیشتری بارگذاری نماید.

گام پنجم: لینک دهی داخلی خود را بهینه کنید.

لینک دهی از بهترین اقدامات در ارتقا سئو یک سایت است. با استفاده از لینک دهی می توانید فهرست برداری گوگل را تسهیل کنید. طی این فرایند گوگل با استفاده از ربات های جستجو با توجه به پارامترهای خود، صفحات شما را رتبه بندی می کند. در فرآیند فهرست بندی مشخص میشود که محتوای شما چه کلمات کلیدی دارد، تصاویر شما بیانگر چه چیزی است و موارد دیگر.

حال اگر تصمیم دارید تا به گوگل در پیدا کردن فهرست صفحات سایت خود کمک کنید؛ لازم است ساختار پیوند داخلی صفحه تان را قوی کنید. این کار با استفاده از لینک دادن به صفحات دیگر در محتوای سایتتان انجام میگیرد. مثلا اگر در مورد  یک مسئله کلی در یکی از صفحات سایت خود صحبت میکنید؛ میتوانیددر وبلاگی دیگر برای کاربرانی که به کسب اطلاعات بیشتر علاقه مند هستند، مطالب بیشتری را لینک کنید.

حال که این پنج گام را باهم مرور کردیم، ممکن است این  سوال برای شما پیش بیاید که آیا خودمان میتوانیم مفهوم سئو ارگانیک را پیاده سازی کنیم یا خیر؟

ترجیحا خیر، چراکه سئو یک امر تخصصی ست که متخصصان آن به آزمون و خطا نیازی ندارند. در این مبحث باید به نکات زیر مسلط باشید:

  • به الگوریتم های گوگل مسلط باشید.
  • سایت های موردعلاقه گوگل را بشناسید.
  • روشهای مفهوم سئو ارگانیک را بلد باشید.
  • کارهای سئو سایت را در زمانبندی ها مشخص، انجام دهید .
  • نسبت به نوع کسب و کار سایت، محتوای تخصصی تولید کنید.

لینک دهی داخلی خود را بهینه کنید. - کلیک اول

در این مقاله تلاش کردیم تا شما را با مفهوم سئو ارگانیک آشنا کرده و از مزیت ها و اهمیت آن صحبت کنیم. در ادامه گام های انجام سئو ارگانیک را در پنج مرحله توضیح دادیم. امیدواریم این مطلب به شما کاربر گرامی کمک لازم را کرده باشد. از زمانی که برای مطالعه این محتوا صرف کرده اید، سپاسگزاریم.

تیم تحریریه کلیک اول

نویسنده در بلاگ کلیک اول

این مقاله به قلم و نویسندگی تیم تحریریه کلیک اول تهیه شده است. هدف ما در کلیک اول، ارائه بستری مناسب برای وب مستران عزیز است که بتوانند مجموعه ای از خدمات مربوط به دیجیتال مارکتینگ، افزایش ترافیک سایت و همچنین شبکه های اجتماعی را به سادگی دریافت کنند.

0 دیدگاه ثبت شده است.

در بحث و گفتگوی مربوط به این مطلب شرکت کنید!

آکادمی کلیک اول

دریچه ای به سوی آموزش های رایگان در فضای دیجیتال مارکتینگ

آموزش پایه ای کار با ابزار گوگل سرچ کنسول

دوره آموزشی گوگل سرچ کنسول (Google Search Console)

سئو و بهینه سازی

گوگل سرچ کنسول یا Google Search Console یکی از مهم ترین ابزارهای سئوی حرفه ای سایت است. شما با کمک این ابزار می توانید با گوگل ارتباط برقرار کرده و به درستی یا نادرستی عملکرد خود در مسیر بهینه سازی سایت پی ببرید.

02:21:00
آموزش پایه ای کار با گوگل آنالیتیکس

دوره آموزشی گوگل آنالیتیکس 4 (Google Analytics 4)

سئو و بهینه سازی

گوگل آنالیتیکس (Google Analytics) یکی از ابزارهای پرکاربرد گوگل بوده و وظیفه آن بررسی آمار سایت ها و تحلیل آن هاست..

02:43:00
آموزش کار با افزونه پرکاربرد یواست

آموزش کار با افزونه پرکاربرد یواست (Yoast)

دیجیتال مارکتینگ

یواست سئو (Yoast SEO) یک افزونه وردپرس است که به عملکرد بهتر سایت در موتورهای جستجو مانند گوگل کمک می کند. همچنین ابزارهایی را در اختیار شما قرار می دهد تا محتوای خود را به بهترین استانداردهای سئو و خوانایی برسانید.

00:22:06