معرفی ابزار گوگل شیت، گوگل داکس، گوگل اسلایدز

معرفی ابزار گوگل شیت، گوگل داکس، گوگل اسلایدز

در این مقاله می خوانید:

همه ما به دنبال ابزاری ها و یا برنامه هایی هستیم که بتوانیم به صورت آنلاین نیاز های خود را برطرف کنیم و با دیگران نیز به اشتراک بگذاریم. در این مقاله از کلیک اول سعی کردیم تا 3 سرویس کاربردی و مهم تولید محتوای آنلاین که توسط گوگل معرفی و عرضه شده اند را باهم بررسی کنیم.

معرفی ابزار گوگل شیت ، گوگل داکس و گوگل اسلایدز در این مقاله از کلیک اول به شما کمک می کند تا به صورت آنلاین، فایل های خود را مدیریت کنید.

همان طور که می دانید، امروزه استفاده از ابزارهای آنلاین و کامپیوتری در میان کادر های اداری و امور مربوط به جمع آوری و سامان دهی اطلاعات و حتی عموم مردم بسیار رونق گرفته است. همه ما به دنبال ابزاری ها و یا برنامه هایی هستیم که بتوانیم به صورت آنلاین نیاز های خود را برطرف کنیم و با دیگران نیز به اشتراک بگذاریم. گوگل به عنوان یکی از پر استفاده ترین و قوی ترین حوزه فناوری می تواند به راحتی نیاز های افراد را برطرف سازد و همچنین اطلاعات مورد نظر را به طور رایگان در اختیارتان قرار دهد.

گوگل شیت چیست؟

در واقع این گونه می توان گفت که گوگل شیت یک نرم افزار سامان دهی اطلاعات می باشد، که این نرم افزار توسط گوگل پشتیبانی شده و به طور آنلاین و مبتنی بر وب فعالیت می کند. گوگل شیت در سرویس گوگل داریو آماده ارائه به کاربران مختلف در همه ی حوزه ها می باشد.

قابل ذکر است که نرم افزار گوگل شیت به عنوان یک نرم افزار دسکتاپ Chrome OS بوده و همچنین به عنوان یک اپلیکیشن در گوشی های اندروید و iOS، ویندوز و همچنین بلک بدی قابل استفاده برای تمامی کاربران می باشد.

یکی از ویژگی هایی که گوگل را منحصر به فرد کرده است ارائه انواع خدمات به صورت رایگان است. سرویس گوگل داریو علاوه بر گوگل شیت خدمات دیگری چون گوگل داکس، گوگل اسلایدز، گوگل فرمز را ارائه می دهد.

گوگل شیت منحصرا این امکان را برای کاربران فراهم می کند تا انواع گوناگون اطلاعات را ویرایش، سازمان دهی، تجزیه و تحلیل نمایند. این عمل موجب گستردگی همکاری بین کاربران شده و کاربران می توانند به صورت همزمان چندین پروژه را ویرایش و یا قالب بندی کنند و به سلیقه و نیاز خو هر تغییری را که می خواهند ایجاد کنند.

گوگل شیت چیست؟

ویژگی های گوگل شیت

معمولا هنگامی که حوزه خود را وارد گوگل می کنید، متوجه نو آوری و قابلیت های جدید می شوید که را کار شما را در اولویت قرار می دهند. این قابلیت در گوگل شیت نیز وجود دارد. امکانات و نو آوری هایی که در این نرم افزار محبوب به کار رفته اند موجب شده است که گوگل شیت مزیت های رقابتی نسبت به سایر نرم افزار های موجود داشته باشد. ویژگی های نرم افزار گوگل شیت عبارتند از:

  • امکان ویرایش مشترک
  • امکان کاوش و جست و جو
  • امکان ویرایش آفلاین
  • پشتیبانی از فرمت های گوناگون
  • یکپارچگی و تلفیق با سایر محصولات گوگل

اگر می خواهید به راحتی دسته ای از مدخل های تکراری را از Speardsheet خود پاک کنید، می توانید این کار را به گوگل شیت بسپارید، چرا که در این نرم افزار یک قابلیت برای انجام این کار طراحی شده است و دیگر برای انجام این کار نیاز به اجرای دستی و یا نوشتن اسکریپت نیست.

گوگل داکس چیست؟

گوگل داکس یک برنامه رایگان مبتنی بر وب می باشد که توسط شرکت گوگل راه اندازی شده است. کاربران در گوگل داکس می توانند به راحتی به صورت آنلاین اسناد و صفحات گسترده ایجاد کنند و آن ها را قالب سازی، ویرایش و یا ذخیره نمایند.

برای استفاده از گوگل داکس تنها نیاز به یک کامپیوتر به همراه اینترنت است. البته نا گفته نماند که به تازگی نسخه امروز و iOS آن نیز برای گوشی های همراه و استفاده آسان تر کاربران راه اندازی شده است. کاربران در هر حوزه فعالیت می توانند در این برنامه به اسناد خود دسترسی داشته باشند و هر زمان از شبانه رو آن ها را مورد بررسی و ویرایش قرار دهند.

همان طور که گفته شد، کاربران گوگل داکس می توانند صفحات گسترده و اسناد خود را با فونت های گوناگون و کاربردی ویرایش و آپدیت کنند.

همچنین می توانند از جدول های مختلف تصاویر و ها ترکیب فرمول با متن در این نرم افزار استفاده کنند. در واقع می توان گفت گوگل داکس یک ابزار ویرایش متن قدرتمند است که دسترسی به فایل ها را آسان می کند. گوگل داکس بدون نرم افزار تخصصی و به طور آنلاین نیازشان را برطرف می کند فقط کافی است اینترنت شما مهیا باشد و بس. همچنین کاربران می توانند اکسل و پاورپوینت را در گوگل داکس به اشتراک بگذارند.

گوگل داکس چیست؟

ویژگی های گوگل داکس

اگر بخواهیم به خدمات اصلی این برنامه اشاره کنیم این برنامه بر پایه فضای ابری Cloud شامل برگه ها، پاورپوینت و یا به عبارتی دیگر اسلایده می شود. جالب است بدانید که نرم افزار محبوب گوگل داکس از انواع گوناگون فایل ها همانند docx، doc، txt، rtf، odt پشتیبانی می کند.

همچنین مشاهده و یا ویرایش تمام اسناد و فایل های مایکرؤسافت افیس به طور مستقیم از گوگل داریو و به راحتی در این برنامه امکان پذیر می باشد. همان طور که در توضیحات متوجه شدید که گوگل داکس یک نرم افزار و یا به بیانی دیگر پردازش گر آنلاین به حساب می آید کاربران می توانند یک فایل را با افراد زیادی به اشتراک بگذارند و همچنین با هم همکاری و تبادل داشته باشند.

ویرایش متنها و یا حتی PDF ها با استفاده از ابزار کاربردی گوگل داکس در کمترین زمان ممکن قابل انجام هستند به گونه ای که نیاز نیس کاربر ها ساعت ها وقت خود را برای یک ویرایش کوچک هدر دهد.

بیشتر بخوانید: فضای ابری چیست؟ + معرفی 3 فصای ابری رایگان و مطمئن

گوگل اسلایدز چیست؟

گوگل اسلایدز یکی دیگر از نیم افرادی های پشتیبانی شده توسط گوگل می باشد که ایده ی آن در سال ۲۰۰۶ توسط کمپانی گوگل عملی شد. نسخه ی ارائه شده ان در سال اول ارتقا یافته اکسل و ورد بوده است و در حال حاضر با قابلیت های منحصر به فرد و کاربردی در اختیار کاربران در حوزه های گوناگون به صورت رایگان قرار گرفته است.

افراد یا استفاده از نیم افزار محبوب و کاربردی گوگل اسلایدز می توانند با توجه به سلیقه و نیازشان موضوع دلخواه خود را ارائه دهند. در واقع می توان گفت که گوگل اسلایدز یک نرم افزار ارائه و پرزنتیشین کمپانی گوگل می باشد که تحت وب و با زبان جاوااسکریت نوشته و عرضه شده است.

همچنین قابل ذکر است که اپلیکیشن و نرم افزار گوگل اسلایدز برای نسخه های اندروید، ای او اس iOS، بلک بری، ویندوز و… ارائه شده است تا کاربران بتوانند به راحت ترین شکل ممکن از این برنامه نهایت استفاده و بهره بری را ببرند. همچنین کاربران می توانند با نصب این برنامه بر روی گوشی تلفن همراه خود در همه ساعت از شبانه روز از آن استفاده کنند.

گوگل اسلایدز چیست؟

ویژگی های گوگل اسلایدز

اگر بخواهیم به طور کلی ویژگی های نرم افزار گوگل اسلایدز را مورد بررسی قرار دهیم می توان گفت که این برنامه قابلیت های گوناگون و متنوع برای تمامی حوزه ها دارند این ویژگی ها عبارتند از؛ جمله افزودن به متن، افزودن عکس و تصویر و… افزودن انواع جدول، ویرایش متن با فونت های متنوع. محیط نرم افزار گوگل اسلایدز به گونه ای است که همه ی کاربران آن را می پسندند و همین موضوع یکی دیگر از مزیت های این برنامه کاربردی به حساب آمده و استقبال از آن را روز به روز افزایش می دهد.

همچنین برنامه گوگل اسلایدز این امکان را برای کاربران فراهم می کند تا قالب پاورپوینت را دانلود کرده و ویرایش های مورد نظر را بر روی آن پیاده سازی کنند و دوباره به صورت پاورپوینت آن را دریافت و به اشتراک بگذارند. همچنین قابل ذکر است که در این برنامه انجام کار به صورت گروهی نیز ممکن است.

شاید برای شما سوال باشد که چگونه می توان از یک نرم افزار به صورت گروهی استفاده کرد. در جواب می توان گفت که افراد مختلف می توانند در تولید محتواهای خود به طور آنلاین در برنامه گوگل اسلایدز مشارکت داشته باشند و یا حتی درباره پروژه نظر بدهند. فردی که فایل را بارگذاری می کند می تواند این امکان را ایجاد کند که دیگر همکاران آن را فایل را به راحتی مشاهده کنند.

بیشتر بخوانید: نکات ضروری و مهم در تولید محتوا

آیا گوگل اسلایدز یک پاورپوینت آنلاین است؟

اکثر افراد باور دارند که گوگل اسلایدز نسخه ای از پاورپوینت است و به همین دلیل آن را خریداری نمی کنند. البته در واقع می توان گفت این دیدگاه کاملا اشتباه است، چرا که قابلیت های نرم افزار گوگل اسلایدز قابلیت های پاورپوینت را نیز دارند.

گوگل اسلایدز برنامه ای عالی و منحصر به فرد است که همه موارد لازم برای تهیه و یا ویرایش یک سند یا فایل در آن ارائه داده شده است.

البته قبل از هر چیز برای استفاده از این نرم افزار کاربردی نیاز است یک حساب گوگل داشته باشید. استفاده از گوگل اسلایدز راحت و ساده است به گونه ای که همه افراد به ویژه دانشجویان برای تحویل پروژه های درسی خود می توانند از آن استفاده کنند و در کم ترین زمان ممکن سند خود را به صورت ویرایش شده و کامل تحویل دهند.

همچنین نا گفته نماند که نام افزار گوگل اسلایدز امکان تغییر تصاویر، جابه جایی اسلاید، تغییر فونت به دلخواه، حذف اسلاید، تغییر دادن پس زمینه، تغییر دادن قالب، نوار ناوبری، افزودن گذار و… را دارد که این قابلیت ها موجب منحصر به فرد شده این نرم افزار و یا به عبارتی دیگر این برنامه شده اند.

در این مقاله از کلیک اول سعی کردیم تا 3 سرویس کاربردی و مهم تولید محتوای آنلاین که توسط گوگل معرفی و عرضه شده اند را باهم بررسی کنیم. آیا شما ابزار دیگری می شناسید؟ در بخش کامنت های همین مطلب با ما در میان بگذارید.

تیم تحریریه کلیک اول

نویسنده در بلاگ کلیک اول

این مقاله به قلم و نویسندگی تیم تحریریه کلیک اول تهیه شده است. هدف ما در کلیک اول، ارائه بستری مناسب برای وب مستران عزیز است که بتوانند مجموعه ای از خدمات مربوط به دیجیتال مارکتینگ، افزایش ترافیک سایت و همچنین شبکه های اجتماعی را به سادگی دریافت کنند.

0 دیدگاه ثبت شده است.

در بحث و گفتگوی مربوط به این مطلب شرکت کنید!

آکادمی کلیک اول

دریچه ای به سوی آموزش های رایگان در فضای دیجیتال مارکتینگ

آموزش پایه ای کار با ابزار گوگل سرچ کنسول

دوره آموزشی گوگل سرچ کنسول (Google Search Console)

سئو و بهینه سازی

گوگل سرچ کنسول یا Google Search Console یکی از مهم ترین ابزارهای سئوی حرفه ای سایت است. شما با کمک این ابزار می توانید با گوگل ارتباط برقرار کرده و به درستی یا نادرستی عملکرد خود در مسیر بهینه سازی سایت پی ببرید.

02:21:00
آموزش پایه ای کار با گوگل آنالیتیکس

دوره آموزشی گوگل آنالیتیکس 4 (Google Analytics 4)

سئو و بهینه سازی

گوگل آنالیتیکس (Google Analytics) یکی از ابزارهای پرکاربرد گوگل بوده و وظیفه آن بررسی آمار سایت ها و تحلیل آن هاست..

02:43:00
آموزش کار با افزونه پرکاربرد یواست

آموزش کار با افزونه پرکاربرد یواست (Yoast)

دیجیتال مارکتینگ

یواست سئو (Yoast SEO) یک افزونه وردپرس است که به عملکرد بهتر سایت در موتورهای جستجو مانند گوگل کمک می کند. همچنین ابزارهایی را در اختیار شما قرار می دهد تا محتوای خود را به بهترین استانداردهای سئو و خوانایی برسانید.

00:22:06