مزایای تبلیغات در گوگل چیست؟

مزایای تبلیغات در گوگل چیست؟

در این مقاله می خوانید:

همانطور که می دانیم ، تبلیغات در گوگل یکی از روش های تبلیغاتی است که بازدهی فراوانی را در کوتاه مدت برای سایت شما به ارمغان بیاورد. این مطلب مزایای تبلیغات در گوگل را شرح می دهد.

در دنیای امروز همه به دنبال افزایش بازدید سایت و به تبع آن افزایش تعداد مشتریان خود هستند. از جمله اقدامات موثری که نقش بسزایی در افزایش ورودی گوگل برای وب سایت ها ایفا می کند بهره گیری از مزایای تبلیغات در گوگل ادوردز است. در این فرصت با سیستم گوگل ادوردز و نحوه انجام تبلیغات در آن بیشتر آشنا خواهیم شد.

بیشتر بخوانید: تبلیغات در گوگل (Google Ads) چیست؟

مزایده گوگل ادوردز چیست؟

در صورتی که شما تمایل داشته باشید تبلیغات مورد نظر خود را از طریق گوگل ادوردز به انجام برسانید باید در ابتدا نسبت به مفهوم مزایده تبلیغات در گوگل آشنایی لازم را به دست آورید. مزایده گوگل ادوردز به این مفهوم است که گوگل ادوردز در تلاش است از طریق برگزاری مزایده ها مشخص سازد که چه کسی در نقاط مهم تبلیغات مد نظر خود را انجام دهد.

روند انجام این کار به این شکل است که برای هر یک از کلمات کلیدی مزایده بخصوصی برگزار می گردد و کسانی که تمایل دارند بر اساس یک کلمه کلیدی تبلیغات خود را انجام دهند هزینه مورد نظر خودشان را به گوگل اعلام می نمایند.

در حقیقت کسی که حاضر است بیشترین هزینه را در ازای هر کلیک پرداخت نماید بالاترین نتیجه یا نقطه شماره یک را برای تبلیغات به دست خواهد آورد. بر این اساس نتیجه دوم به کسی تعلق می گیرد که مبلغ کمتری را نسبت به نفر اول اما بیشتر از دیگر افراد پرداخت کرده باشد. بدین ترتیب افراد می توانند در جهت افزایش ورودی گوگل و از طریق مزایده گوگل ادوردز تبلیغات مورد نظر خود را به انجام رسانده و در نتیجه افزایش ورودی گوگل را برای وب سایت خود به ارمغان آورند.

مزایده گوگل ادوردز چیست؟

مزایای تبلیغات در گوگل چیست؟

واضح است که میان افراد مختلف بازدیدکننده از یک وب سایت تفاوتهایی وجود دارد. به طور حتم بازدیدکنندگانی که امکان دارد یک وب سایت را در نتایج طبیعی گوگل یافته باشند رفتاری متفاوت با آن دسته از بازدیدکنندگانی خواهند داشت که به واسطه گوگل ادوردز وارد آن وب سایت شده اند.

علت این موضوع بسیار ساده است. ترافیکی که به واسطه جستجو و انجام گشت و گذار یعنی به عبارتی از طریق سئو سایت حاصل شده باشد به بازدیدکنندگانی مربوط می شود که غالبا در پی کسب اطلاعات هستند در حالی که افراد بازدیدکننده از تبلیغات پولی کاملا در جریان هستند که بر روی تبلیغات کلیک می کنند و در پی خرید محصولات یا خدمات مورد نیاز خود می باشند.

بنابراین شما در راستای انجام تبلیغات در گوگل و افزایش ورودی گوگل برای سایت خود نیازی به میلیون ها بازدیدکننده از طریق نتایج طبیعی گوگل ندارید و در عوض نیازمند به وجود آن دسته از بازدیدکنندگان بخصوص و هدفمندی خواهید بود که از طریق گوگل ادوردز به سایت شما راه پیدا کرده اند.

انجام تبلیغات در گوگل نیازمند مدیریت قوی است.

مزایای تبلیغات در گوگل چیست؟

برای آن که یک وب سایت قادر باشد از طریق انجام تبلیغات در گوگل ادوردز تاثیر مثبتی بر ارتقای جایگاه و افزایش ورودی گوگل خود بگذارد می بایست مزایده زیادی روی عبارات داشته باشد. شما از این امکان برخوردارید که اکانت گوگل ادوردز و کمپین تبلیغاتی خود را در مدت زمان کوتاهی (چند دقیقه) تنظیم و راه اندازی نمایید.

اما توجه داشته باشید که بدون اعمال مدیریت درست نمی توانید از بودجه خود به درستی استفاده نموده و نتایج خوبی به منظور افزایش ورودی گوگل سایت خود به دست آورید. چنانچه در هنگام استفاده از گوگل ادوردز مدیریت مناسبی نداشته باشید امکان دارد کاربران بعد از ورود به وب سایت شما به علت نامرتبط بودن متن تبلیغات و محتوای وب سایت دچار ناامیدی شوند.

در چنین موقعیتی کاربران به عقب بر می گردند و همین مساله موجب می شود بودجه و مشتریان احتمالی خودتان را از دست بدهید. همچنین به واسطه اعمال مدیریت موثر بر گوگل ادوردز نه تنها کمپین تبلیغاتی شما در رابطه با جذب ترافیک مرتبط و هدفمند برای وب سایت به درستی عمل خواهد کرد بلکه میزان هزینه ای که شما برای هر عبارت دلخواه می بایست پرداخت نمایید کمتر از رقبایتان خواهد بود. در این حالت مزایای تبلیغات در گوگل برای شما بیشتر خواهد بود.

تبلیغات در گوگل
تبلیغات در گوگل
اگر قصد دارید تبلیغات خود را با بهترین قیمت و بالاترین کیفیت در صفحه اول گوگل نمایش دهید، سرویس تبلیغات گوگل ادز کلیک اول بهترین انتخاب برای شماست.

گوگل از چه طریق تبلیغات را طبقه بندی می کند؟

زمانی که گوگل در رابطه با جایگاه تبلیغ و مزایده اقدام به تصمیم گیری می کند یک سری از فاکتورها را مد نظر می گیرد. بر این اساس گوگل ادوردز اولویت بیشتری به تبلیغات موثر می دهد. از همین رو چنانچه تبلیغ و مقصد آن مرتبط با عبارت مورد نظر باشد کاربران بیشتری به واسطه پرداخت در ازای کلیک از وب سایت شما بازدید خواهند کرد. بدین ترتیب می توانید اطمینان داشته باشید که اقدامات شما سبب افزایش ورودی گوگل برای سایت شما می گردد و بدیهی است که بازدیدکنندگان خوب می توانند به مشتریان خوبی برای شما تبدیل شوند.

تیم تحریریه کلیک اول

نویسنده در بلاگ کلیک اول

این مقاله به قلم و نویسندگی تیم تحریریه کلیک اول تهیه شده است. هدف ما در کلیک اول، ارائه بستری مناسب برای وب مستران عزیز است که بتوانند مجموعه ای از خدمات مربوط به دیجیتال مارکتینگ، افزایش ترافیک سایت و همچنین شبکه های اجتماعی را به سادگی دریافت کنند.

0 دیدگاه ثبت شده است.

در بحث و گفتگوی مربوط به این مطلب شرکت کنید!

آکادمی کلیک اول

دریچه ای به سوی آموزش های رایگان در فضای دیجیتال مارکتینگ

آموزش پایه ای کار با ابزار گوگل سرچ کنسول

دوره آموزشی گوگل سرچ کنسول (Google Search Console)

سئو و بهینه سازی

گوگل سرچ کنسول یا Google Search Console یکی از مهم ترین ابزارهای سئوی حرفه ای سایت است. شما با کمک این ابزار می توانید با گوگل ارتباط برقرار کرده و به درستی یا نادرستی عملکرد خود در مسیر بهینه سازی سایت پی ببرید.

02:21:00
آموزش پایه ای کار با گوگل آنالیتیکس

دوره آموزشی گوگل آنالیتیکس 4 (Google Analytics 4)

سئو و بهینه سازی

گوگل آنالیتیکس (Google Analytics) یکی از ابزارهای پرکاربرد گوگل بوده و وظیفه آن بررسی آمار سایت ها و تحلیل آن هاست.

02:43:00
آموزش کار با افزونه پرکاربرد یواست

آموزش کار با افزونه پرکاربرد یواست (Yoast)

دیجیتال مارکتینگ

یواست سئو (Yoast SEO) یک افزونه وردپرس است که به عملکرد بهتر سایت در موتورهای جستجو مانند گوگل کمک می کند. همچنین ابزارهایی را در اختیار شما قرار می دهد تا محتوای خود را به بهترین استانداردهای سئو و خوانایی برسانید.

00:22:06