ریدایرکت لینک در وردپرس با استفاده از افزونه چطور ممکن است؟

ریدایرکت لینک در وردپرس با استفاده از افزونه چطور ممکن است؟

در این مقاله می خوانید:

در این مقاله سعی کردیم در مورد اصلی‌ترین کدهای ریدایرکت و برخی از محبوب‌ترین افزونه‌های وردپرس برای شما سخن بگوییم و بهترین نوع آن ها را معرفی کنیم که تمامی نیازهای شما خواهند بود.

ریدایرکت لینک در وردپرس با استفاده از افزونه امکان پذیر است. در این مقاله از کلیک اول درباره ریدایرکت لینک در وردپرس صبحت می کنیم. پس در ادامه همراه باشید.

ریدایرکت لینک در وردپرس با کمک افزونه های کاربردی

همان گونه که می دانید خرید یک هاست قدرتمند و راه اندازی وب سایت، اولین قدم برای وارد شدن به فضای آنلاین و شروع کسب و کار، ارائه خدمات، آموزش و … است. اما تنها راه اندازی سایت برای موفقیت در این زمینه کافی نیست و باید اقداماتی انجام داد که باعث بهبود عملکرد سایت شوند و آن را در میان کاربران و موتو های جستجو مطرح نمایند.

یکی از مهم ترین اموری که باعث بهبود سئو سایت می گردد، انتقال صفحات قدیمی سایت به صفحات جدید و مدیریت صفحات 404 توسط ریدایرکت آدرس ها در وردپرس است. معنی اصلی ریدایرکت انتقال کاربر به آدرس جدید است.

این امر باید به گونه ای انجام شود که کاربران با وارد کردن آدرس مبداء به صورت خودکار به صفحه مقصد هدایت شوند. ریدایرکتی که در چنین شرایطی انجام می شود باید صفحه مبداء را به صفحه مقصد منتقل نماید و موتورهای جستجو صفحه جدید را به عنوان لینک اصلی به شمار آورند.

بیشتر بخوانید: آشنایی با ریدایرکت سایت و انواع مختلف آن

اصلی ترین کدهای ریدایرکت

همان گونه که تا کنون متوجه شدید ریدایرکت در واقع انتقال یک URL قدیمی به یک URL جدید است. در این قسمت به برخی از متداول ترین نوع ریدایرکت ها اشاره می کنیم:

  • ریدایرکت 301: از این نوع ریدایرکت برای انتقال دائمی یک URL قدیمی به یک URL جدید استفاده می شود. پس از انجام این نوع ریدایرکت دیگر مهم نیست که آدرس قدیمی چه می شود، زیرا URL آن به آدرس جدید انتقال پیدا کرده است. در چنین شرایطی کاربران و موتورهای جستجو امکان دسترسی به آدرس قدیمی را ندارند.
  • ریدایرکت 302: از این نوع ریدایرکت برای انتقال موقت URL قدیمی سایت به URL جدید استفاده می شود. به عنوان مثال در برخی از شرایط برای سایت مشکلات فنی به وجود می آید و مدیران سایت تصمیم می گیرند آن را به صورت موقت از دسترس خارج کنند. در چنین شرایطی می توان با استفاده از ریدایرکت 302 صفحه مورد نظر را برای مدت زمان کوتاه به آدرس جدید انتقال داد.
  • ریدایرکت 307: از این ریدایرکت برای تغییر مسیر موقت استفاده می شود. در واقع ریدایرکت 307 به عنوان یک جایگزین برای ریدایرکت 302 در نظر گرفته شده است. در این نوع ریدایرکت HTTP method بدون تغییر باقی می ماند.
  • Meta Refresh: مت تگ رفرش در قسمت Head سایت به شکل یک کد کوتاه قرار می گیرد. در مواقعی که قصد دارید صفحه فعلی پس از گذشت یک دوره زمانی مشخص رفرش شود و یا پس از رفرش به صفحه دیگری منتقل گردد، می توانید از این نوع ریدایرکت استفاده کنید. البته این نوع ریدایرکت در قسمت سطح مرورگر انجام می شود و ممکن است بر روی بانس ریت و رتبه سایت تاثیرات منفی برجای بگذارد.

 

بهترین افزونه های ریدایرکت وردپرس

 معرفی بهترین افزونه های ریدایرکت وردپرس

یکی از مهم ترین شیوه های ریدایرکت صفحات بهره گیری از دستورات و کدهای PHP و همچنین دسترسی به فایل htaccess است. خوشبختانه این روزها افزونه های بسیار خوبی طراحی شده اند که می توان به راحتی از آن ها برای انجام عمل ریدایرکت استفاده نمود. بسیاری از این افزونه ها همواره در دسترس هستند و کار با آن ها بسیار آسان است. با ما همراه باشید تا به برخی از معروف ترین این افزونه ها اشاره کنیم.

افزونه Redirection

افزونه ریدایرکشن (Redirection) را می توان یکی از بهترین و محبوب ترین افزونه های ریدایرکت در وردپرس به شمار آورد. از طریق این افزونه می توان اقدام به مدیریت ریدایرکت های 301 نمود و به راحتی ارورهای 404 سایت را رهگیری نمود. یکی از ویژگی های مثبت افزونه Redirection این است که می توان توسط آن شرایط مورد نظر را برای ریدایرکت و تغییر مسیر آدرس ها تعیین نمود.

به عنوان مثال می توان از این افزونه برای تعیین ریدایرکت آدرس A به B برای کاربران لاگین شده در سایت استفاده نمود. این افزونه برای ریدایرکت 301، 302، 303، 304، 307 و 308 انتخاب بسیار مناسبی است. افزونه ریدایرکشن امکان تغییر مسیر آدرس سایت به نوشته های تصادفی را فراهم می نماید. همچنین از طریق آن امکان نادیده گرفتن کوئری پارامترهای آدرس وجود دارد.

افزونه Redirection

افزونه SEO Redirection Plugin

یکی از بهترین افزونه هایی که می توان از آن برای ریدایکت استفاده نمود SEO Redirection Plugin است. این افزونه برای کسانی که صاحب سایت چند زبانه هستند انتخابی بسیار مفید است. همچنین می توان از طریق آن دایرکتوری سایت را تغییر داده و تمامی آدرس های قدیمی سایت را به دامین جدید منتقل نمود.

یکی از مهم ترین ویژگی هایی افزونه مورد نظر این است که توسط آنالیتیکس اعلام می کند که ریدایرکت برای چندین بار اتفاق افتاده است. اگر شما نسخه پرمیوم افزونه SEO Redirection Plugin را تهیه کنید از طریق آن قادر خواهید بود خطاهای 404 و 404 soft که در اثر خزش ربات موتور جستجو به وجود آمده اند را برطرف کنید.

یکی از مهم ترین امکانات افزونه ذکر شده این است که از با کمک آن می توان اقدام به ریدایرکت پوشه دایرکتوری، آدرس و یا بر مبنای Regex یا عبارات منظم نمود. همچنین این افزونه امکان ریدایرکت 301 پس از تغییر URL نوشته به صورت خودکار را فراهم نموده است و از Wild Card Redirect برای ریدایرکت روت و تمامی آدرس های آن پشتیبانی می کند.

بیشتر بخوانید: انواع سئو کدامند؟ معرفی 64 روش سئو و بهینه سازی سایت

افزونه Safe Redirect Manager

اگر به دنبال یک افزونه ساده و بسیار عالی برای انجام ریدایرکت در وردپرس هستید، ما به شما افزونه Safe Redirect Manager را پیشنهاد می کنیم. یکی از مزایای منحصر به فرد این افزونه پیچیده نبودن رابط کاربری آن است. شما می توانید به راحتی با انتخاب مبداء و مقصد ریدایرکت و کد وضعیت HTTP با خیال راحت عمل ریدایرکت را انجام دهید.

اگر به محیط ریدایرکت این افزونه دقت کنید متوجه خواهید شد که شباهت بسیار زیادی به پیش نویس وردپرس دارد. به عنوان مثال می توانید فرم مخصوص ریدایرکت را در این افزونه پیش نویس کرده و یا اگر به صورت قطعی عمل ریدایرکت را انجام داده اید، آن را منتشر نمایید.

افزونه Safe Redirect Manager یکی از بهترین انتخاب ها برای افراد مبتدی به شمار می رود. افراد حرفه ای می توانند از طریق این افزونه از رگولار اکسپرشن برای تعیین مسیر ریدایرکت استفاده نمایند. همچنین این افزونه امکان ریدایرکت Wild Card برای ریدایرکت روت و تمامی آدرس های آن را به وجود آورده و از Regular Expressions برای تعیین مسیر ریدایرکت پشتیبانی می نماید.

افزونه Safe Redirect Manager

افزونه Rank Math

یکی از بهترین افزونه های وردپرس که به صورت رایگان ارائه شده و می توان از آن برای ریدایرکت استفاده کرد، افزونه Rank Math است. این افزونه تمامی ابزارهای مخصوص سئو را دارد و شما می توانید به راحتی هر ابزاری که برای بهبود سئو داخلی سایت خود به آن نیاز دارید را از طریق افزونه Rank Math دریافت نمایید.

مهم ترین امکانات این افزونه در زمینه ریدایرکت شامل اعمال انواع ریدایرکت، عیب یابی سریع ریدایرکت و ریدیکت اتوماتیک پس از ویرایش پیوند است. Debug یا رفع اشکال این افزونه به صاحبان سایت ها کمک می کند ریدایرکت های ناقص و دارای اشکال از مبدا و مقصد را به خوبی بررسی و عوامل به وجود آورنده آن را برطرف کنند.

علاوه بر این، در صورتی که یک آدرس به خاطر ریدایرکت شدن به یک مقصد غیر قابل دسترس به عنوان ریدایرکت معیوب لاگ شود، می توان با ویژگی Fallback Behavior این افزونه، دوباره همان صفحه ها را به یک مقصد دیگر با کد وضعیت مورد نظر خود تغییر داد.

افزونه Rank Math

افزونه Easy Redirect Manager

شما با استفاده از این افزونه می توانید به راحتی ریدایرکت های 301 و 302 را انجام دهید. این افزونه دارای سرعت بالایی در وردپرس بوده و در عین حال رابط کاربری آسانی دارد و همین موضوع توجه بسیاری از صاحبان سایت را به خود اختصاص داده است. این افزونه می تواند hits یا تعداد وقوع ریدایرکت ها را به خوبی نمایش دهد.

همچنین اگر به هر علتی به URL مقصد ریدایرکت خود دسترسی ندارید، می توانید از منوی Dropdown نوشته محصول، برگه، رسانه و .. را انتخاب نمایید و یا مقصد ریدایرکت و تغییر مسیر لینک مورد نظر خود را وارد نمایید. سازندگان این افزونه می گویند در نسخه های بعدی آن قابلیت لاگ خطاهای 404 نیز به پنل آن اضافه می شود.

افزونه Easy Redirect Manager

افزونه Yoast SEO Premium

این افزونه معرف حضور بسیاری از صاحبان سایت است و نیازی به معرفی آن وجود ندارد. توسط Yoast SEO Premium می توان انواع محتوای درونی سایت را بهینه کرد و سئو داخلی را بهبود بخشید. علاوه بر این ویژگی ها افزونه Yoast SEO Premium از قابلیت ریدایرکت نیز برخوردار است.

چنانچه قصد یادگیری و آموزش افزونه یواست سئو را دارید، می توانید از آموزش های رایگان آکادمی کلیک اول استفاده کنید.

شما می توانید از طریق نسخه پرمیوم و غیر رایگان این افزونه از قابلیت ریدایرکت برخوردار شوید و آدرس های دلخواه خود را بر اساس کد وضعیت 301، 302، 307 و … به مقصد مورد نظر خویش هدایت کنید. علاوه بر این برای تغییر مسیرهای پیشرفته نیز می توانید از ریدایرکت regex یا عبارات منظم استفاده کنید.

افزونه Yoast SEO Premium

نتیجه گیری نهایی

یکی از بهترین امکاناتی که وردپرس در اختیار کاربران خویش قرار داده ریدایرکت است. همان گونه که تا کنون متوجه شدید، ریدایرکت یک شیوه برای ارسال پیام سریع به مرورگر شماست که به بازدیدکنندگان می گوید این برگه به آدرس جدیدی منتقل شده و کاربران را به برگه جدید هدایت می کند.

در اصل شما به وسیله ریدایرکت می توانید کاربران را به آدرس مورد نظر خود انتقال دهید. از طریق ریدایرکت وردپرس می توان موتورهای جستجوگر کاربران را به صفحه جدیدی که URL آن را انتخاب کرده ایم منتقل نمود.

در این مقاله سعی کردیم در مورد اصلی ترین کدهای ریدایرکت و برخی از محبوب ترین افزونه های وردپرس برای شما سخن بگوییم و بهترین نوع آن ها را معرفی کنیم.

بسیاری از این افزونه ها پاسخگوی تمامی نیازهای شما خواهند بود و می توانید بر مبنای نیاز خود یکی از آن ها را انتخاب کرده و از طریق آن اقدام به ریدایرکت وب سایت خود نموده و آن را بهینه سازی کنید.

تیم تحریریه کلیک اول

نویسنده در بلاگ کلیک اول

این مقاله به قلم و نویسندگی تیم تحریریه کلیک اول تهیه شده است. هدف ما در کلیک اول، ارائه بستری مناسب برای وب مستران عزیز است که بتوانند مجموعه ای از خدمات مربوط به دیجیتال مارکتینگ، افزایش ترافیک سایت و همچنین شبکه های اجتماعی را به سادگی دریافت کنند.

0 دیدگاه ثبت شده است.

در بحث و گفتگوی مربوط به این مطلب شرکت کنید!

آکادمی کلیک اول

دریچه ای به سوی آموزش های رایگان در فضای دیجیتال مارکتینگ

آموزش پایه ای کار با ابزار گوگل سرچ کنسول

دوره آموزشی گوگل سرچ کنسول (Google Search Console)

سئو و بهینه سازی

گوگل سرچ کنسول یا Google Search Console یکی از مهم ترین ابزارهای سئوی حرفه ای سایت است. شما با کمک این ابزار می توانید با گوگل ارتباط برقرار کرده و به درستی یا نادرستی عملکرد خود در مسیر بهینه سازی سایت پی ببرید.

02:21:00
آموزش پایه ای کار با گوگل آنالیتیکس

دوره آموزشی گوگل آنالیتیکس 4 (Google Analytics 4)

سئو و بهینه سازی

گوگل آنالیتیکس (Google Analytics) یکی از ابزارهای پرکاربرد گوگل بوده و وظیفه آن بررسی آمار سایت ها و تحلیل آن هاست..

02:43:00
آموزش کار با افزونه پرکاربرد یواست

آموزش کار با افزونه پرکاربرد یواست (Yoast)

دیجیتال مارکتینگ

یواست سئو (Yoast SEO) یک افزونه وردپرس است که به عملکرد بهتر سایت در موتورهای جستجو مانند گوگل کمک می کند. همچنین ابزارهایی را در اختیار شما قرار می دهد تا محتوای خود را به بهترین استانداردهای سئو و خوانایی برسانید.

00:22:06