دلایل عدم استفاده از هاست ارزان چیست؟

دلایل عدم استفاده از هاست ارزان چیست؟

در این مقاله می خوانید:

در حالی که مطمئناً مهم است که به بودجه خود پایبند باشید، فقط ارزان ترین هاست را انتخاب نکنید و به تحقیق و بررسی درباره بهترین گزینه‌های موجود هاست کنید ما هم در این مقاله دلایل عدم استفاده از هاست ارزان را خدمتتان توضیح می دهیم و امیدواریم که مورد استفاده شما قرار بگیرد.

دلایل عدم استفاده از هاست ارزان چیست؟ آیا با دلایل عدم استفاده از هاست ارزان آشنا هستید؟ پس تا پایان این مقاله از کلیک اول همراه ما باشید.

یقینا بودجه در دسترس نقش بسیار مهمی را در انتخاب و خرید هاست ایفا می کند. اما آیا باید ارزان ترین سرویس هاست را انتخاب کنیم؟ آیا استفاده از هاست های گران قیمت برای مبتدیان ضرورت دارد؟ این موارد تنها برخی از سوالاتی هستند که ممکن است هنگام انتخاب هاست برای وب سایت وردپرس به ذهن شما خطور کنند.

بیشتر بخوانید: راهنمای انتخاب بهترین هاست | ۱۳ ویژگی یک هاست خوب

دلایل عدم استفاده از هاست ارزان

به خصوص اگر می خواهید از سرمایه گذاری زیاد برای راه اندازی یک وب سایت با وردپرس خودداری کنید. با این وجود، تصمیم گیری برای استفاده از هاست ارزان برای وبلاگ وردپرس شما ممکن است تصمیم عاقلانه ای نباشد.

در این مقاله به بررسی دلایل عدم استفاده از هاست ارزان خواهیم پرداخت.

هاست ارزان

منابع محدود سرور

منابع هاست ارزان قیمت اغلب با محدودیت های شدیدی مواجه هستند. برخی از مهم ترین این محدودیت ها عبارتند از:

  • پهنای باند
  • حافظه
  • ذخیره سازی

وردپرس یک سیستم مدیریت محتوای بسیار قدرتمند است. این سیستم به شما امکان می دهد وب سایت خود را با چندین قابلیت مجهز کنید. اما در صورتی که با محدودیت منابع سرور مواجه شوید، نمی توانید از قابلیت های وردپرس استفاده کنید. بنابراین محدودیت در منابع سرورهای ارزان را می توان از جمله مهم ترین دلایل استفاده از هاست ارزان قلمداد کرد.

البته برای غلبه بر این مشکل لازم نیست گران ترین هاست موجود در بازار را انتخاب کنید! بلکه می توانید با تحقیق و بررسی، یک هاست با قیمت مقرون به صرفه محدودیت های کمتر را انتخاب کنید.

عملکرد ضعیف وب سایت

برای تجزیه و تحلیل عملکرد فعلی یک سایت، می توان ابزارهای مناسبی را برای آزمایش زمان بارگذاری وب سایت امتحان کرد. البته، می توان برخی بهینه سازی های وردپرس را نیز برای بهبود عملکرد اعمال سایت نمود. با این حال، چند نکته خارج از کنترل شما وجود دارد که می تواند بر عملکرد وب سایت تأثیر بگذارد:

  • آیا سرور از یک درایو حالت جامد (SSD) برای ذخیره سازی استفاده می کند؟
  • آیا شبکه تحویل محتوا (CDN) دارید؟
  • سرور کجا قرار دارد؟

بیشتر بخوانید: CDN چیست و استفاده از آن چه مزایایی دارد؟

سرویس های میزبانی یا هاست ارزان اغلب به سروری با درایو دیسک سخت متکی هستند. هارد دیسک ها ممکن است نزدیک ترین مکان سرور را برای مورد استفاده شما ارائه ندهند. و این موارد موجب کندی عملکرد وب سایت شما خواهد شد. کندی وب سایت بر میزان بازدید وبلاگ و کسب و کار شما تأثیر خواهد گذاشت:

  • از نظر تجربه کاربری: بازدیدکنندگان در صورت کندی عملکرد وب سایت شما را ترک می کنند و دیگر بازنمی گردند.
  • اثرات منفی سئو: گوگل به سمت رتبه بندی بهتر وب سایت هایی که سرعت بیشتری دارند تمایل دارد.

بنابراین، برخورداری از عملکرد قابل قبول وب سایت یکی دیگر از دلایل عدم استفاده از هاست ارزان است.

بیشتر بخوانید: انتخاب هاست و سرور در سئو سایت تاثیری دارد؟

قطعی و توقف مداوم

توقف مداوم و خروج از دسترسی، یکی دیگر از دلایل عدم استفاده مدیران سایت ها از هاست ارزان است. ممکن است در ابتدای راه اندازی وب سایت در هاست ارزان قیمت با هیچ مشکلی مواجه نشوید. اما غالبا پس از مدتی از زمان راه اندازی، وب سایت در برخی بازه های زمانی از دسترس خارج خواهد شد. این توقف های مداوم و بدون دلیل تاثیر مخربی را بر وب سایت شما خواهد گذاشت.

استفاده از سرورهای پر جمعیت منجر به قطعی می شود. هنگامی که سایت های زیادی برای همان منابع محدود یک سرور رقابت می کنند، سایت شما برای مدت زمان نامعلومی در دسترس بازدیدکنندگان قرار نمی گیرد. بنابراین اگر می خواهید وب سایتی داشته باشید که به طور مداوم در دسترس باشد، از انتخاب سرویس میزبانی ضعیف و ارزان قیمت خودداری کنید.

قطعی و توقف مداوم

کیفیت بد پشتیبانی

فرض کنید در ازای پولی که برای خرید هاست خرج می کنید، وب سایتی با عملکرد مناسب دارید. در مورد خدمات پشتیبانی مشتری چطور؟ زمانی که در وب سایت خود با مشکل فنی مواجه هستید چه می کنید؟

بخش پشتیبانی سرویس میزبان چگونه با شما برخورد می کنند؟ اگر می خواهید کیفیت پشتیبانی را ارزیابی کنید، بایستی این موارد را در نظر داشته باشید:

  • آیا تیم پشتیبانی می توانند به شما در رفع یک خطا در وب سایت خود کمک کنند؟
  • آیا آن ها خطا را برای شما برطرف می کنند یا به شما می گویند که خودتان آن را برطرف کنید؟
  • تیم پشتیبانی آن ها چقدر طول می کشد تا به مشکلات شما پاسخ دهند؟

با کمال تعجب، صدها سرویس میزبانی وب از ارائه خدمات پشتیبانی خوب ناتوان هستند. گزینه های هاست ارزان در این زمینه بدتر عمل می کنند.

آن ها ممکن است بتوانند برخی از مشکلات رایج را حل کنند، اما ممکن است شما در یک صف طولانی برای پرس و جو منتظر بمانید و تکنسین ها ممکن است مهارت کافی برای حل همه مشکلات را نداشته باشند.

علاوه بر این، گزینه های پشتیبانی شبانه روزی را دریافت نخواهید کرد. به این معنا که وقتی خطایی در سایت وردپرس شما رخ دهد، زمان گرانبهایی را از دست خواهید داد. زمان بسیار با ارزش است.

بنابراین، رفتن به دنبال یک ارائه دهنده هاست ارزان می تواند زمان شما را بیهوده تلف کند. برخورداری از خدمات خوب پشتیبانی از مهم ترین دلایل عدم استفاده از هاست ارزان است.

کیفیت بد پشتیبانی

پشتیبان گیری نامناسب

اگر به طور فعال روی وب سایت خود کار می کنید، به احتمال زیاد – تغییرات منظمی را ایجاد خواهید کرد. بدون پشتیبان گیری لحظه ای یا روزانه، ممکن است نتوانید آخرین نسخه وب سایت خود را در صورت از دست رفتن اطلاعات بازیابی کنید. اغلب سرویس های میزبانی خدمات پشتیبان گیری مناسبی را ارائه نمی دهند.

افزونه های پشتیبان وردپرس با سرویس های میزبانی ارزان قیمت به خوبی کار نمی کنند. از نظر فنی می توانید آن ها را نصب کنید. اما سرور شما حداقل منابع مورد نیاز برای عملکرد مناسب این افزونه ها را برآورده نمی کند.

بنابراین پشتیبان گیری نامناسب نیز از جمله دلایل عدم استفاده از هاست ارزان به شمار می رود. دلایل زیادی برای عدم استفاده از هاست ارزان وجود دارد.

هزینه های پنهان

هزینه های پنهان، ششمین دلیل عدم استفاده از هاست ارزان است. اغلب گزینه های میزبانی وب خوب ممکن است کمی گران به نظر برسند. اما این سرویس های میزبان غالبا اغلب چندین ویژگی و خدمات اضافی به کاربران ارائه می دهند. مانند:

  • SSL رایگان
  • پشتیبان گیری رایگان روزانه
  • حذف رایگان بدافزار

در صورت استفاده از گزینه های ارزان تر هاست ممکن است برای هر یک از این خدمات مجبور به پرداخت هزینه اضافی باشید! به این ترتیب، ممکن است حتی برای طرح میزبانی که در ابتدا فکر می کردید «ارزان» بود، هزینه بیشتری بپردازید.

بیشتر بخوانید: پروتکل HTTPS چیست و چرا باید از آن استفاده کنیم؟

هزینه‌های پنهان

مشکلات امنیتی

مشکلات امنیتی را می توان یکی از مهم ترین دلایل عدم استفاده از هاست ارزان قلمداد کرد. با توجه به افزایش مسائل امنیت سایبری هر ساله، امنیت وب سایت وردپرس شما بسیار مهم است. حتی اگر فکر می کنید که وب سایت شما چندان هم ارزشمند نیست، باز هم ممکن است قربانی یک حمله مخرب شوید.

البته، سطح اقدامات امنیتی مورد نیاز به نوع وب سایت شما (تجارت الکترونیک، وبلاگ، نمونه کارها و غیره) بستگی دارد. اما سرویس های هاست ارزان، اکثر حداقل ویژگی های امنیتی را هم ارائه نمی دهند. بعضی از این سرویس ممکن است تبلیغ کنند که دارای ویژگی های امنیتی خوبی هستند؛ اما اگر می خواهید وب سایت خود را در برابر هکرها ایمن نگه دارید، نباید به آن چه آن ها می گویند اعتماد کنید.

تبلیغات آزار دهنده

در صورت استفاده از هاست ارزان قیمت به طول مداوم با تبلیغات آزاردهنده ای مواجه خواهید شد. خبر بد این است که اغلب امکان حذف این تبلیغات و خلاصی از آن ها وجود ندارد. زمانی که بر روی وب سایت خود کار می کنید، نیاز به آرامش و تمرکز ذهنی زیادی دارید. این تبلیغات تمرکز شما را دائما بر هم خواهند زد. عدم نمایش ناخواسته و اجباری تبلیغات از جمله دلایل عدم استفاده از هاست ارزان است.

دلایل عدم استفاده از هاست ارزان

آدرس وب سایت غیرحرفه ای

آدرس وب سایت غیر بهینه و غیر حرفه ای یکی دیگر از مهم ترین دلایل عدم استفاده از هاست ارزان است. دامنه ای که توسط این سرویس ها انتخاب می شود معمولا پسوند نام سرویس دهنده را در خود دارد. این ویژگی برای کاربران اصلا جذاب نخواهد بود. بنابراین اگر برای جذابیت و بهینگی آدرس وب سایت خود ارزش ویژه ای قائل هستید از انتخاب هاست ارزان قیمت خودداری کنید.

مسئله هارد دیسک

خرابی هارد دیسک دیگر دلایل عدم استفاده از هاست ارزان است. سرورهای هارد دیسک معمولا گران تر از همتایان دسکتاپ خود هستند. این به دلیل قابلیت اطمینان بهبود یافته، عملکرد سریعتر و عمر متوسط بیشتر آن ها است. هر دیسک سخت یک منبع تجزیه پذیر است و بنابراین عمر متوسطی دارد. این بدان معنی است که پس از طول عمر مشخص شده، احتمال خرابی هارد دیسک به طور قابل توجهی افزایش می یابد و عملکرد آن به زیر سطح قابل قبول کاهش می یابد.

به طور خلاصه، هنگامی که طول عمر مشخص شده هارد دیسک تمام شد، باید آن را دور انداخت. اما در مورد هاست های وب ارزان اینطور نیست. آن ها به استفاده از آن هارد دیسک های خراب (یا حتی هارد دیسک های درجه دسکتاپ) ادامه خواهند داد. و بسیار بعید است که ارتقا سخت افزاری را در اولویت قرار دهند.

هارد دیسک هاست ارزان

سخن آخر

رفتن به گران ترین طرح میزبانی وردپرس لزوما راه حل داشتن یک وب سایت خوب و حرفه ای نیست. اما انتخاب ارزان ترین طرح برای صرفه جویی در هزینه نیز مثمر ثمر نخواهد بود. ممکن است در ابتدا متوجه هیچ مشکلی با ارائه دهنده سرویس میزبانی خود نشوید.  اما در صورتی که یک معامله فوق العاده کم هزینه انجام داده باشید، ممکن است به زودی با مشکل مواجه شوید.

بنابراین، شما باید نیازهای میزبانی خود را ارزیابی کنید و با در نظر گرفتن همه دلایل عدم استفاده از هاست ارزان ذکر شده در بالا، ارائه دهنده های هاست گوناگون را تجزیه و تحلیل کنید. سپس انتخاب برای وب سایت وردپرس خود سرویس میزبان مناسب را انتخاب کنید.اجازه ندهید هزینه تنها عامل تعیین کننده باشد. تقریبا همه مبتدیان هنگام انتخاب میزبان وب سوال مشابهی می پرسند: هزینه کار چقدر خواهد بود؟

هنگامی که وارد دنیای شگفت انگیز وردپرس شوید، به تدریج متوجه خواهید شد که فاکتورهای میزبانی وب زیادی وجود دارد که باید در نظر بگیرید.

  • مانند بروز رسانی خودکار هسته
  • حفاظت از DDoS
  • میزبانی مدیریت شده
  • CDN یکپارچه و …

در حالی که مطمئنا مهم است که به بودجه خود پایبند باشید، فقط ارزان ترین هاست را انتخاب نکنید و به تحقیق و بررسی درباره بهترین گزینه های موجود هاست کنید ما هم در این مقاله دلایل عدم استفاده از هاست ارزان را خدمتتان توضیح دادیم و امیدواریم که مورد استفاده شما قرار بگیرد.

تیم تحریریه کلیک اول

نویسنده در بلاگ کلیک اول

این مقاله به قلم و نویسندگی تیم تحریریه کلیک اول تهیه شده است. هدف ما در کلیک اول، ارائه بستری مناسب برای وب مستران عزیز است که بتوانند مجموعه ای از خدمات مربوط به دیجیتال مارکتینگ، افزایش ترافیک سایت و همچنین شبکه های اجتماعی را به سادگی دریافت کنند.

0 دیدگاه ثبت شده است.

در بحث و گفتگوی مربوط به این مطلب شرکت کنید!

آکادمی کلیک اول

دریچه ای به سوی آموزش های رایگان در فضای دیجیتال مارکتینگ

آموزش پایه ای کار با ابزار گوگل سرچ کنسول

دوره آموزشی گوگل سرچ کنسول (Google Search Console)

سئو و بهینه سازی

گوگل سرچ کنسول یا Google Search Console یکی از مهم ترین ابزارهای سئوی حرفه ای سایت است. شما با کمک این ابزار می توانید با گوگل ارتباط برقرار کرده و به درستی یا نادرستی عملکرد خود در مسیر بهینه سازی سایت پی ببرید.

02:21:00
آموزش پایه ای کار با گوگل آنالیتیکس

دوره آموزشی گوگل آنالیتیکس 4 (Google Analytics 4)

سئو و بهینه سازی

گوگل آنالیتیکس (Google Analytics) یکی از ابزارهای پرکاربرد گوگل بوده و وظیفه آن بررسی آمار سایت ها و تحلیل آن هاست..

02:43:00
آموزش کار با افزونه پرکاربرد یواست

آموزش کار با افزونه پرکاربرد یواست (Yoast)

دیجیتال مارکتینگ

یواست سئو (Yoast SEO) یک افزونه وردپرس است که به عملکرد بهتر سایت در موتورهای جستجو مانند گوگل کمک می کند. همچنین ابزارهایی را در اختیار شما قرار می دهد تا محتوای خود را به بهترین استانداردهای سئو و خوانایی برسانید.

00:22:06