جایگاه صفر گوگل چیست؟

جایگاه صفر گوگل چیست؟

در این مقاله می خوانید:

جایگاه صفر گوگل یا P0 یک نتیجه خاص در صفحه نتایج جستجو است که به صورت مستقیم به سوالات کاربران پاسخ می‌دهد. این نتیجه بالاتر از نتایج ارگانیک و تبلیغاتی قرار می‌گیرد و معمولاً شامل یک پاراگراف، یک فهرست، یک جدول یا یک باکس پاسخ است. برای رسیدن به جایگاه صفر گوگل باید محتوای با کیفیت و اعتبار بالایی تولید کنید که به طور خلاصه و مفید به نیاز کاربران پاسخ دهد. این جایگاه مزایای زیادی برای سئو و ترافیک سایت شما دارد.

با افزایش تعداد کسب و کارهای آنلاین، همه ما شاهد به وجود آمدن اصطلاحات جدیدی در دنیای دیجیتال مارکتینگ هستیم. یکی از اصطلاحات جدیدی که امروزه پس از جستجو کردن در گوگل با آن روبرو می شویم، و آن را می شنویم و همچنین در کسب افزایش وروردی گوگل موثر می باشد، جایگاه صفر گوگل است. جایگاه صفر گوگل (Position Zero) به اولین نتیجه جستجوی گوگل که در بالاترین سطح قرار می گیرد و اطلاعات اجمالی اما مهم به کاربران ارائه می کند، می گویند. جایگاه صفر گوگل به عنوان یک پاسخ ویژه (Feather Snippet) شناخته می شود که به سوالات کاربران در اولین و بالاترین نتیجه، به صورت مستقیم پاسخ می دهد.

در واقع گوگل نیز برای تعریف دقیق تر در مورد این اصطلاح می گوید که:

هدف از جایگاه صفر گوگل، برای جلب کردن نگاه و توجه مردم از نظر کاربران است.

این جایگاه به حالت های مختلف نوشتاری گفته می شود که طبق الگوریتم های گوگل، به صورت چند سطری، و به صورت یک پاراگراف 40 تا 60 کاراکتری ویدئوهای یوتیوب، یک لیست یا یک جدول، به کاربران نمایش داده می شود.  اما به طور معمول این جایگاه به صورت پاراگراف نمایش داده می شود. در صورتی که به یادگیری اطلاعات بهتر و بیشتر جایگاه صفر گوگل دارید، تا انتهای این مطلب همراه ما باشید.

جایگاه صفر گوگل به چه معناست؟

جایگاه صفر گوگل به اطلاعاتی اجمالی و خلاصه از محتوای کلی یک مقاله یا مطلب گفته می شود که در بالاترین قسمت نتایج جستجو قرار می گیرد. در واقع Position Zero قطعه ای از محتواست که به عنوان یک پاسخ به کلمه کلیدی و جستجو کاربران شناخته می شود. در واقع همان طور که می دانید گوگل از ابتدا تاکنون تکامل داشته و الگوریتم های جدیدی ارائه کرده که همواره به دنبال جلب رضایت کاربران و ارائه جواب های سریع و واضح به کاربران است. به همین منظور به تازگی گوگل از طریق ارزیابی کردن با عبارت جستجو، Feather Snippets را راه اندازی کرد. Feather Snippets اطلاعات کامل و جامعی را به صورت مستقیم از وب سایت ها دریافت می کند. سپس آن ها را آنالیز کرده و اطلاعاتی اجمالی اما نسبتا کامل و واضح از مورد جستجو و سوالات کاربران به آن ها نمایش می دهد.

جایگاه صفر گوگل به چه معناست؟

مزایای قرار گرفتن در جایگاه صفر گوگل

همان طور که می دانید قرار گرفتن در نتایج بالای گوگل برای همه کسب و کارها اهمیت زیادی دارد. بنابراین حتی در صورتی که از نتیجه اول هم بالاتر باشید، سایت شما از نظر جایگاه، کلیک، بازدید، ترافیک و حتی درآمد هم افزایش چشمگیری خواهید داشت. بنابراین قرار گرفتن در جایگاه صفر گوگل کلیه این مزایا را به همراه دارد و می توانید تمام ترافیک های ارگانیک را به سمت سایت خود هدایت کنید. علاوه بر این، قرار گرفتن در جایگاه صفر گوگل مزایای دیگری نیز دارد که به شرح زیر است:

  • با قرار گرفتن در جایگاه صفر گوگل، قطعا رقبای شما در نتایج و جایگاه رقبا را به سمت و رتبه های پایین تر سوق می دهید. بنابراین سهم و میزان بیشتری از صفحه ها را به سمت سایت خود هدایت می کنید.
  • طبق بررسی های انجام شده، قرار گرفتن در جایگاه صفر گوگل باعث افزایش احتمال به دست آوردن نرخ کلیک بالاتری را به دست می آورید. بنابراین این کلیک ها اولین قدم برای تبدیل شدن و به دست آوردن سر نخ، افزایش نرخ تبدیل، و افزایش درآمد خواهد شد.
  • نتیجه صفر گوگل برای جستجوهای صوتی نیز نمایش داده می شود. به همین دلیل با توجه به این که موتورهای جستجو از اطلاعات جایگاه صفر برای نتایج جستجوی صوتی نیز استفاده می کنند، با بهینه سازی کردن سایت و به ویژه محتوای آن برای به دست آوردن جایگاه صفر گوگل در نتایج جستجوی صوتی هم، سایت شما نمایش داده می شود.

مزایای قرار گرفتن در جایگاه صفر گوگل

خرید ورودی گوگل
خرید ورودی گوگل
اگر قصد دارید ترافیک سایت خود از طریق گوگل را افزایش داده و بر روی الگوریتم های گوگل به صورت هدفمند تاثیر بگذارید، ابزار افزایش ورودی گوگل کلیک اول در اختیار شماست.

چگونه جایگاه صفر گوگل را به دست آوریم؟

همان طور که می دانید کاربران برای یافتن پاسخ سوالات خود به دنبال پاسخ های صریح و واضح و با کیفیت هستند. همان طور که در سئو سایت نیز، کیفیت اهمیت بسیار زیادی دارد. بنابراین برای به دست آوردن و رسیدن به جایگاه صفر گوگل، باید محتوای بسیار با کیفیت، ساده و واضح بنویسید تا به صورت مستقیم پاسخگوی سوالات کاربران باشد. علاوه بر این، برای به دست آوردن جایگاه صفر گوگل به نکات زیر هم دقت کنید:

  • برای پاسخ به سوالات کاربران پاراگراف های بین 54 تا 58 کلمه ای بنویسید.
  • برای جدا کردن قسمت های مختلف از چند هدینگ استفاده کنید.
  • تمرکز خود را روی کلمات کلیدی بلند (long tail keyword) قرار دهید.
  • برای ایجاد نظم و بهبود خوانایی متن، از لیست های غیر شمارشی یا شمارشی استفاده کنید.
  • از قرار دادن و اضافه کردن ویدئو، تصویر، نمودار و جدول استفاده نمایید.

بیشتر بخوانید: آموزش پیدا کردن کلمات کلیدی برای وبسایت

چگونه جایگاه صفر گوگل را به دست آوریم؟

رعایت اصول سئو برای رسیدن به جایگاه صفر گوگل

یکی از مهم ترین اقداماتی که کارشناسان تولید محتوا برای نوشتن محتوا رعایت می کنند، پیروی و توجه به اصول سئو در تولید محتوا است. بنابراین می توان گفت رعایت اصول سئو تاثیر زیادی در افزایش احتمال قرار گرفتن در جایگاه صفر گوگل خواهد داشت. مهم ترین اصول سئو در این مورد به شرح زیر است:

  • از کلمات کلیدی اصلی و فرعی در عناوین استفاده کنید.
  • از کلمات جذاب، شفاف و گیرا در عناوین استفاده کنید.
  • محتوای جدید و مختصر در نقشه سایت خود قرار دهید.
  • برای هر محتوا از URL های کوتاه و گویا استفاده کنید تا کاربر در نگاه اول پس از جستجو از موضوع هر صفحه اطمینان حاصل کند.
  • ظاهر سایت را بهینه سازی کنید.
  • همواره به کیفیت محتوای سایت و گویا و شفاف بودن آن اطمینان حاصل کنید.
  • از تگ تایتل، و تگ توضیحات (Meta Description) جذاب و بهینه استفاده نمایید.
  • لینک های داخلی و کاربردی و انکرتکست های جذاب در محتوای سایت و هر صفحه سایت استفاده نمایید.
  • به جای استفاده زیاد از کلمات کلیدی زیاد و انجام keyword stuffing، از کلمات کلیدی مرتبط و کاربردی استفاده نمایید.
  • برای نوشتن محتوای جدید در سایت خود، به دانش قبلی خود، و سایت های فارسی زبان اکتفا نکنید. بلکه برای نوشتن محتواهای جدید و درج آن در سایت، از منابع دیگر استفاده نمایید.
  • محتوای همیشه سبز بنویسید تا مدت های طولانی نیازی به آپدیت کردن آن نباشد.
  • برای جذاب تر شدن محتوای سایت و بهبود خوانایی آن، از تگ های هدینگ H1 تا H5 استفاده کنید.

بیشتر بخوانید: توضیحات متا (Meta Description) چه تاثیری روی سئو سایت دارد؟

تیم تحریریه کلیک اول

نویسنده در بلاگ کلیک اول

این مقاله به قلم و نویسندگی تیم تحریریه کلیک اول تهیه شده است. هدف ما در کلیک اول، ارائه بستری مناسب برای وب مستران عزیز است که بتوانند مجموعه ای از خدمات مربوط به دیجیتال مارکتینگ، افزایش ترافیک سایت و همچنین شبکه های اجتماعی را به سادگی دریافت کنند.

0 دیدگاه ثبت شده است.

در بحث و گفتگوی مربوط به این مطلب شرکت کنید!

آکادمی کلیک اول

دریچه ای به سوی آموزش های رایگان در فضای دیجیتال مارکتینگ

آموزش پایه ای کار با ابزار گوگل سرچ کنسول

دوره آموزشی گوگل سرچ کنسول (Google Search Console)

سئو و بهینه سازی

گوگل سرچ کنسول یا Google Search Console یکی از مهم ترین ابزارهای سئوی حرفه ای سایت است. شما با کمک این ابزار می توانید با گوگل ارتباط برقرار کرده و به درستی یا نادرستی عملکرد خود در مسیر بهینه سازی سایت پی ببرید.

02:21:00
آموزش پایه ای کار با گوگل آنالیتیکس

دوره آموزشی گوگل آنالیتیکس 4 (Google Analytics 4)

سئو و بهینه سازی

گوگل آنالیتیکس (Google Analytics) یکی از ابزارهای پرکاربرد گوگل بوده و وظیفه آن بررسی آمار سایت ها و تحلیل آن هاست.

02:43:00
آموزش کار با افزونه پرکاربرد یواست

آموزش کار با افزونه پرکاربرد یواست (Yoast)

دیجیتال مارکتینگ

یواست سئو (Yoast SEO) یک افزونه وردپرس است که به عملکرد بهتر سایت در موتورهای جستجو مانند گوگل کمک می کند. همچنین ابزارهایی را در اختیار شما قرار می دهد تا محتوای خود را به بهترین استانداردهای سئو و خوانایی برسانید.

00:22:06