آشنایی با ترندهای بازاریابی در سال 2022

آشنایی با ترندهای بازاریابی در سال 2022

در این مقاله می خوانید:

پردرآمدترین ترندهای بازاریابی در سال 2022 که کسب و کارها می توانند با استفاده از آن ها رشد کنند. روش هایی مثل رسانه های اجتماعی، رویدادهای مجازی، انواع محتواها و … اگر به صورت کامل در مورد آن ها اطلاعات به دست آوریم، کسب و کار ما به سرعت رشد خواهد کرد.

احتمالا شما هم این خبر گوگل را درمورد کوکی ها شنیده اید که اعلام کرده است در سال 2022 به پشتیبانی کوکی های شخص ثالث پایان خواهد داد. همچنین این موضوع برای کسب و کارها بسیار مسئله نگران کننده ای است چرا که بسیاری از کسب و کارها نیاز دارند که اطلاعاتی از مخاطبان و کاربران خود داشته باشند. باید اطلاعاتی در مورد ترندهای بازاریابی 2022 داشته باشیم. اما قبل از آن بهتر است بدانیم کوکی چیست؟ با کلیک اول همراه باشید.

کوکی چیست؟

هنگامی که شما وارد سایتی می شوید، مجموعه ای از اطلاعات را به سایت می دهید، این اطلاعات در قالب یک فایل به مرورگر ارسال و ذخیره می شود. حال سوالی که پیش می آید این است که این ذخیره شدن به چه دلیلی است؟ برای جواب این سؤال بهتر است یک سایت فروشگاهی را مثال بزنیم،

شما فرض کنید وارد یک سایت فروشگاهی می شوید. بار اول که شما وارد این سایت می شوید، سایت از شما اطلاعاتی را می خواهد و سپس اجازه ورود می دهد. اما بار دوم که شما وارد می شوید دیگر نیازی به ثبت کردن اطلاعات ندارید و مستقیما شما وارد سایت می شوید. این به این معناست که به محض ورود شما به سایت درخواست دریافت کوکی به مرورگر داده می شود و چنان چه فایلی موجود نباشد، از شما می خواهد که اطلاعاتتان را وارد نمایید.

شما باید به دنبال تقویت ابزارهای CRM خود باشید؛ چون زمانی که ردیابی کوکی دیگر وجود نداشته باشد، چنین داده هایی بسیار مهم خواهند بود.

حال بهتر است روندهای مناسب استراتژی بازاریابی 2022 در کسب و کار را بررسی کنیم و با اصول آن آشنا شویم:

  1. ترندهای بازاریابی محتوا
  2. ترندهای بازاریابی رسانه اجتماعی
  3. گرایش های بازاریابی هوش مصنوعی
  4. ترندهای بهینه سازی موتور جستجو
  5. ترندهای بازاریابی حریم خصوصی

بیشتر بخوانید: آشنایی با کوکی و نقش آن در طراحی سایت

امروزه 47 درصد از کاربران انتظار دارند قبل از خرید از مجموعه شما چند محصول شما را مشاهده کرده و سپس اگر برای آن ها جذاب بود خریداری نمایند. پس هر کسب و کاری باید بهترین محتوا را برای محصول یا برند خود به اشتراک بگذارند انواع محتوا می تواند جذابیت های متفاوتی را برای کاربران رقم بزنند.

کوکی چیست؟

1- محتوای متنی

یکی از مهم ترین ترندهای بازاریابی در سال 2022، محتوای متنی است. محتوای متنی می تواند اغلب کمی خسته کننده باشد اما اگر شما بدانید که محتوای خود را چگونه بنویسید، می تواند یک محتوای جذاب برای مخاطبتان باشد. محتوایی جذاب است که ویژگی های محصول یا برند خود را در قالب متنی کوتاه اما کامل برای مخاطب توضیح دهد. توجه داشته باشید که محتواهای متنی بلند می تواند مخاطب را خسته کرده و همچنین میزان بسیار زیادی کاربران شما را کاهش دهد.

محتوای متنی

2- محتوای تصویری

محتواهایی مثل عکس و ویدبو عموما پربازده ترین نوع محتوا در بین انواع محتواها و ترفندهای محتوا 2022 هستند؛ چرا که عموم افراد بیشتر علاقه دارند که ویدیویی از محصول شما را ببینند تا این که اطلاعاتی از آن را مطالعه کنند.

امروزه بسیاری از افراد از رسانه های اجتماعی استفاده می کنند. در کشور ما نیز بیش از 50 درصد افراد از رسانه های اجتماعی استفاده می کنند؛ پس این روش می تواند یکی از پرمخاطب ترین و جذب کننده ترین روش های تبلیغات باشد.

صاحب مخاطب خود شوید اپلیکیشن هایی مانند اینستاگرام، تلگرام، توییتر فیس بوک و غیره می توانند مکانی خوب برای عرضه و نمایش کسب و کار شما باشد. همچنین این شبکه ها به شما کمک می کند که شما مخاطب خود را جذب نموده و کسب و کار شما را شناخته تر می کند.

3- بازاریابی اینفلوئنسرها

اگر از متخصصان بازاریابی در مورد تبلیغات و بازاریابی توسط اینفلوئنسرها سؤال کنید، 34 درصد از آنها به این معتقدند که این روش می تواند یکی از بهترین عنوان های تبلیغاتی و بازاریابی برای کسب و کار شما باشد. همچنین بیشتر این متخصصان بر این باورند که هزینه ای که برای تبلیغات در این روش داده می شود خیلی زود باز خواهد گشت و سوده خوبی در آینده نصیب کسب و کار شما می شود.

بازاریابی اینفلوئنسرها

4- سرمایه گذاری در وبینار و سمینارهای آنلاین

رویدادهای آنلاین همیشه راهی مناسب برای تبلیغ کسب و کارها بوده و هست. این رویدادها امکان دارد درآمد بسیار زیادی برای شما نداشته باشد اما به اعتبار و شناخت کسب و کار شما بسیار کمک خواهد کرد.

5- ترندهای بازاریابی بهینه سازی موتورهای جستجو

حدود ۶۱ درصد از متخصصان بازاریابی بر این باورند که بهینه سازی موتورهای جستجو سئو می تواند به رشد واقعی کسب و کار شما کمک کند. استفاده از کلمات کلیدی می تواند یکی از بهترین روش ها برای سئو کردن سایت شما باشد. توجه داشته باشید که سئو فقط مخصوص محتوای وب سایت نیست، بلکه شما می توانید تصاویر و ویدیوهای خود را نیز سئو کرده و رتبه سایت خود را در نتایج جستجو بهبود دهید.

همچنین می توانید با استفاده از لینک سازی خارجی سئو سایت خود را بالا نگه دارید. لینک سازی خارجی به ربات های گوگل این خبر را می دهد که سایت شما معتبر است. این نکته می تواند اعتبار و رتبه سایت شما را بالا ببرد.

بهینه سازی موتورهای جستجو

6- هوش مصنوعی و اتوماسیون

امروزه در حدود ۷۰ درصد از متخصصان از اتوماسیون و هوش مصنوعی استفاده می کنند. هوش مصنوعی نوعی علم رایانه ای است که رفتارهای انسان مثل صحبت کردن، معاشرت، یادگیری و غیره را می آموزد. هدف هوش مصنوعی گرفتن جایگاه انسان نیست بلکه کمک می کند چگونه راحت تر پروژه ها را انجام دهیم.

انواع ربات های رایانه ای می توانند برای ارتباط با کاربران مفید باشند برای مثال می تواند به جای شما با کاربران چت کند و کارهایی را که وقت می گیرد انجام دهد. همچنین می تواند محتواهای کوتاه را برای شما تهیه کنند. اگرچه کار این ربات ها درجه یک و کامل نیست اما باز هم به راحت تر شدن کارهای شما کمک خواهند کرد.

7- ترندهای بازاریابی برای رشد

وقتی کسب و کار شما نحوه بازاریابی های روز دنیا را بداند و از آن ها استفاده کند، مطمئن باشید که شما رتبه بهتری نسبت به کسب و کارهایی که نحوه بازاریابی و یا تبلیغات آن ها سال هاست به یک صورت است می کند.

۶ مورد از بهترین ترندهای بازاریابی ۲۰۲۲

در این بخش به بررسی ترندهای بازاریابی و توضیحات آن ها می پردازیم.

ترندهای بازاریابی

1- رویدادهای مجازی یا همان وبینارها و سمینارها

احتمالا این رویدادهای اجتماعی در سال 2022 هم می تواند یکی از روش های مناسب برای دیده شدن کسب و کار شما و یکی از بهترین ترندهای بازاریابی باشد و به شناخت بهتر کسب و کار شما برای کاربران کمک کند.

2- بازاریابی تجربی

این ترند بازاریابی امکان دارد دوباره برگردد و اگرچه این نوع بازاریابی از هزینه بسیار زیادی برخوردار است اما بازهم متخصصان بازاریابی معتقدند که می تواند یکی از روش های سریع برای تبلیغات باشد. برای مثال شرکت m&m برای تبلیغات اتاق هایی به شکل گوی ساخت بود و در آن طعم های مختلف انواع محصولات خود را به اشتراک گذاشته بود. این کار در وهله اول بسیار پرهزینه بود اما به سرعت باعث شناخته شدن این برند شد.

3- محتوای صوتی

محتوای صوتی نیز می تواند یکی از جذاب ترین و ماندگارترین نوع تبلیغات در ذهن کاربران باشد. قطعا همان طور که اپلیکیشن هایی مثل کلاب هوس به سرعت و فقط با محتوای صوتی معروف شد به این مسئله مهر تأیید می زند که محتوای صوتی هم می تواند از بهترین روش ها باشد.

محتوای صوتی

4- پست های دائمی

پست های دائمی شبکه های اجتماعی می تواند یکی از بهترین ترندهای تبلیغاتی در سال 2022 باشد چرا که درصد بسیار زیادی از افراد اوقات خود را در شبکه های اجتماعی می گذرانند و قطعا اگر شما به صورت دائمی پست بگذارید و همچنین محتوای پست ها کوتاه باشد، بسیار می تواند برای مخاطبان شما جذاب باشد.

5- بازاریابی اینفلوئنسرها

همان طور که در مطالب قبل گفتیم این نوع بازاریابی از نظر متخصصان می تواند یکی از روش های عالی برای تبلیغات باشد. همچنین در این روش شما هزینه ای که برای تبلیغات کرده اید خیلی زود باز خواهد گشت.

6- اهمیت موبایل

تلفن همراه به علت استفاده زیاد کاربران می توانند نیمی از بازدیدهای وب سایت ها را بالا ببرد. پس نباید از سرمایه گذاری روی طراحی وب موبایل ها و مبحث واکنش گرایی سایت غافل ماند، چرا که می تواند یکی از روش های مناسب و کاربردی برای تبلیغات و افزایش بازدید سایت شما باشد.

بیشتر بخوانید: تاثیر طراحی سایت واکنش گرا (ریسپانسیو) بر روی سئوی سایت

کلام آخر

با اعلام گوگل مبنی بر مرگ کوکی ها این ترس برای کسب و کارها به وجود آمد که پس از آن چه کنیم؟ این موضوع بسیار حائز اهمیت بوده و کسب و کارها را به فکر تبلیغات از طریق ترندهای بازاریابی در سال 2022 انداخت. روش هایی مثل رسانه های اجتماعی، رویدادهای مجازی، انواع محتواها و … که اگر به صورت کامل در مورد آن ها اطلاعات به دست آوریم، کسب و کار ما به سرعت رشد خواهد کرد.

تیم تحریریه کلیک اول

نویسنده در بلاگ کلیک اول

این مقاله به قلم و نویسندگی تیم تحریریه کلیک اول تهیه شده است. هدف ما در کلیک اول، ارائه بستری مناسب برای وب مستران عزیز است که بتوانند مجموعه ای از خدمات مربوط به دیجیتال مارکتینگ، افزایش ترافیک سایت و همچنین شبکه های اجتماعی را به سادگی دریافت کنند.

0 دیدگاه ثبت شده است.

در بحث و گفتگوی مربوط به این مطلب شرکت کنید!

آکادمی کلیک اول

دریچه ای به سوی آموزش های رایگان در فضای دیجیتال مارکتینگ

آموزش پایه ای کار با ابزار گوگل سرچ کنسول

دوره آموزشی گوگل سرچ کنسول (Google Search Console)

سئو و بهینه سازی

گوگل سرچ کنسول یا Google Search Console یکی از مهم ترین ابزارهای سئوی حرفه ای سایت است. شما با کمک این ابزار می توانید با گوگل ارتباط برقرار کرده و به درستی یا نادرستی عملکرد خود در مسیر بهینه سازی سایت پی ببرید.

02:21:00
آموزش پایه ای کار با گوگل آنالیتیکس

دوره آموزشی گوگل آنالیتیکس 4 (Google Analytics 4)

سئو و بهینه سازی

گوگل آنالیتیکس (Google Analytics) یکی از ابزارهای پرکاربرد گوگل بوده و وظیفه آن بررسی آمار سایت ها و تحلیل آن هاست..

02:43:00
آموزش کار با افزونه پرکاربرد یواست

آموزش کار با افزونه پرکاربرد یواست (Yoast)

دیجیتال مارکتینگ

یواست سئو (Yoast SEO) یک افزونه وردپرس است که به عملکرد بهتر سایت در موتورهای جستجو مانند گوگل کمک می کند. همچنین ابزارهایی را در اختیار شما قرار می دهد تا محتوای خود را به بهترین استانداردهای سئو و خوانایی برسانید.

00:22:06