تاثیر ویدیو در جذب مخاطب چقدر است؟

تاثیر ویدیو در جذب مخاطب چقدر است؟

در این مقاله می خوانید:

این روزها تولید محتوا یکی از پرچالش ترین و مهمترین فعالیت ها در محیط اینترنت به شمار می رود و تولید محتوای ویدیویی نیز از این قاعده مستثنی نیست. در این مقاله قصد داریم به تاثیر یک ویدیوی جذاب در جلب نظر کاربران بپردازیم.

همان طور که در مقاله معیارهای رتبه بندی سایت در گوگل در سایت کلیک اول توضیح داده شد، علاوه بر پارامترهای توضیح داده شده در مقاله، نباید از تاثیر زیاد و بلند مدت منتشر کردن محتوای ویدیویی در سایت غافل شد. در این مقاله همراه ما باشید تا با استراتژی و روش های تاثیر گذار در ویدیو مارکتینگ آشنا شویم و ببینیم تاثیر ویدیو در جذب مخاطب تا چه اندازه است.

بیشتر بخوانید: معیارهای رتبه بندی سایت از نظر گوگل

بازاریابی ویدیویی چیست؟

همان طور که در مقاله بررسی مفهوم ویدیو مارکتینگ به این موضوع پرداخته شد که هدف از ویدیو مارکتینگ و منتشر کردن محتوای ویدیویی در سایت، برند سازی و آشنا کردن مخاطبان و بازدید کنندگان با برند و نام تجاری و محصولات و خدمات است. بسیاری از شرکت ها و فعالان صنعت های مختلف انتظار دارند پس از انتشار محتوای ویدیویی محصولات آن ها به فروش نرسد، از منتشر کردن ویدیوهای جدید خودداری می کنند، برای ماندگاری نام برند در ذهن و خاطر کاربران باید انتشار ویدیو به صورت مستمر انجام شود.

بیشتر بخوانید: ویدیو مارکتینگ چیست؟ بررسی مفهوم ویدیو مارکتینگ

بازاریابی ویدیویی چیست؟

روش های جذب مخاطب با استفاده از ویدیو مارکتینگ

در سطر بالا ذکر شد که یکی از اهداف ویدیو مارکتینگ بازاریابی، معرفی برند و در نهایت فروش و درآمد زایی است. در ادامه به تاثیر ویدیو در جذب مخاطب و معرفی روش هایی برای رسیدن به اهداف ذکر شده می پردازیم:

  1. ارائه ویدیوی آموزشی: یکی از روش هایی که ثابت شده موجب رضایت کاربران و افزایش زمان ماندگاری آن ها در سایت می شود، تولید محتوای آموزشی است. از این طریق نه تنها برای کاربر ارزش قائل شده اید، بلکه باعث کاهش Bounce Rate و افزایش زمان ماندن در سایت می شوید.
  2. انتشار محتوا در شبکه های اجتماعی و افزایش ترافیک: امروزه از تاثیر شبکه های اجتماعی مطلع هستید. زمانی که کاربر از طریق شبکه اجتماعی Youtube ویدیوی شما را مشاهده کرده و با استقبال از آن وارد سایت شما می شوند، همین کار باعث افزایش ترافیک سایت شما و در نتیجه باعث اعتماد گوگل برای سایت می شود.
  3. درک شفاف از برند: بسیاری از افراد ترجیح می دهند با دیدن تبلیغات با برند جدید آشنا شوند. حتی برخی با دیدن محصولات یا خدمات برند را از طریق محتوای ویدیویی جذب برند شده و به برند اعتماد می کند.
  4. کسب درآمد و سود بیشتر: یکی از اهداف ویدیو مارکتینگ، فروش محصولات است. تجربه ثابت کرده بسیاری از کسب و کارهایی که از طریق تبلیغات ویدیویی محصولات خود را معرفی کرده اند، در مقایسه با افرادی که از روش های دیگر تبلیغات و تبلیغات سنتی محصولات را معرفی کرده اند، نه تنها درآمد قابل توجهی به دست آورده اند، بلکه باعث از دست رفتن هزینه های صرف شده برای تبلیغات بی ثمر می گردد.
  5. ویدیو کوتاه تر، تاثیر بهتر: هر شرکت، تولید کننده یا موسسه دارای محصولات و خدمات با مزایای منحصر به فرد است که می تواند آن را نسبت به دیگران متمایز کند. اما این نکته را به خاطر داشته باشید که هنگام تولید محتوای ویدیویی یکی از محنصر به فرد ترین مزایای خود را بیان کنید نه لیستی از تمام مزایا. این گونه بیشتر و بهتر در ذهن مخاطبان ماندگار می شوید. تجربه نشان داده است که افراد محتوای حدودا بین 30 ثانیه تا یک دقیقه را مشاهده می کنند. این نتیجه را پس از منتشر کردن ویدیو در سایت از طریق مشاهده آمار سایت با استفاده از سرچ کنسول گوگل ببینید و آنالیز کنید.
  6. خلاق باشید: جدیت در هر کاری قطعا مثمر ثمر خواهد بود. اما هنگام تولید محتوای ویدیویی کمی خلاق باشید و با استفاده از طراحی اینفوگرافیک منحصر به فرد و جدید مخاطبان را جذب کنید. مردم عاشق سرگرمی هستند.
  7. انیمیشن هنوز جذاب است: اگر به فکر ارائه ویدیو همراه با افکت و نور و صدای حرفه ای و به صورت زنده هستید، هزینه های زیادی را هم کنار بگذارید. اما خبر خوب این است که انیمیشن ها هزینه کمتر و حتی جذاب تر یک فیلم هستند. هنوز هم بسیازی از افراد برای معرفی و تبلیغ اپلیکشین های موبایل و فیلم های آموزشی نسبتا کوتاه از انیمیشن استفاده می کنند.
  8. ساده و شفاف باشید: سادگی عین جذابیت است. زمانی که در مورد تولید محتوا از یکی از اساتیدم پرسیدم که چگونه محتوای ساده اما تاثیر گذار تولید کنم؟ این گونه جواب داد:

“جوری شروع به تولید محتوا کنید که انگار به دوست صمیمی تان قرار است جواب بدهید، مقدمه چینی زیاد و گاهی غیر مرتبط مخاطب را خسته می کند.”

روش های جذب مخاطب با استفاده از ویدیو مارکتینگ

تولید محتوای ویدیویی برای چه کارهایی نیاز است؟

در ادامه به بررسی برخی از فعالیت ها و کسب و کارهایی می پردازیم که تولید محتوای ویدیویی می تواند به رشد و پیشرفت آن ها کمک زیادی کند.

برندینگ شخصی

در حوزه های مختلف کسب و کار به قول معروف دست بالای دست زیاد است و یکی از کارهایی که افراد به سوی آن می روند، ایجاد و ساخت برندینگ شخصی است. اما این به چه معناست؟ یعنی افراد شما را با نام خودتان و در حوزه خودتان بشناسند و اسم شما ورد زبان آنان باشد. مثل یک نام تجاری معتبر و مهم.

بیشتر بخوانید: برند چیست؟ از چه اجزایی تشکیل شده و چه ویژگی هایی دارد؟

برای ایجاد یک برندینگ شخصی از فعالیت روزانه خود که البته باید مرتبط با کسب و کارتان باشد، محتوای موثر، آموزشی و حین انجام کار تهیه و تولید کنید. بسیاری از کاربران و بازدید کنندگان علاقه دارند تا در عین سادگی محتوای سایت یا شبکه اجتماعی شما را دنبال کنند.

برندینگ شخصی

خدمات زیبایی

شاید چندسالی است که شما هم متوجه این موضوع شده اید که بسیازی از سالن های زیبایی، حتی مطب های پوست و مو که عمل های زیبایی انجام می دهند، از زمان فعالیت خود، کامنت های مثبت کاربران و مخاطبان، ویدیوهای آموزشی و … منتشر می کنند. این نوع از تولید محتوای ویدیویی در جلب رضایت مشتریان و کاربران بسیار تاثیر گذار است.

فروش محصول و معرفی خدمات

شما هم حتما تجربه این را دارید که وقتی می خواهید محصولی را از طریق سایت و یا شبکه های اجتماعی سفارش دهید، می خواهید بدانید که دیگران درباره این محصول چه می گویند؟ رضایت دارند یا نه؟

برای موفقیت در این حوزه و برای فروش محصولات یک ویدیوی تبلیغات برای معرفی محصول و خدمات خود تهیه کنید. ویدیویی تاثیر گذار با زمانی حدود 1 دقیقه و با یک شعار تبلیغاتی تاثیر گذاری که در مورد یک مزیت منحصرر به فرد و مهم است، توضیح دهید. زمانی که این ویدیو بین کاربران و بازدید کنندگان به اشتراک گذاشته شد، به اصطلاح ویدیو ویروسی می شود. همانطور که می دانید، کلیک اول به عنوان تنها ارائه دهنده خدمات در زمینه افزایش بازدید ویدیو در آپارات، یوتیوب و اینستاگرام، می تواند تاثیر ویدیوها را در نظر مخاطبان شما بالاتر ببرد.

برای شروع بهتر است با یک مثال توضیح دهم: در صورتی که یک فروشگاه کوچک یا بزرگ دارید، از زمان وارد کردن محصولات جدید از زمان خرید مشتریان، در مورد چگونگی و میزان رضایت مشتریان، و حتی از کارخانه یا تولیدی یا کارگاهی که محصولات خود را خریداری می کنید، ویدیو تهیه کنید و به اشتراک بگذارید.

 

فروش محصول و معرفی خدمات

استراتژی تولید محتوای ویدیویی

قدم اول برای شروع هر کاری تهیه و تنظیم یک استراتژی و راهبرد دقیق و مشخص برای ادامه دادن است، در ادامه مقاله به راهبردهای تاثیر گذار در تهیه توید محتوای ویدیویی می پردازیم:

هدفتان از تولید محتوای ویدیویی چیست؟

  • همان طور که در بالا توضیح دادم یکی از اهداف تولید محتوای ویدیوی برندینگ شخصی است؟
  • هدف شما چیست؟
  • فروش محصول ؟
  • معرفی خدمات؟
  • معرفی و آشنایی کسب و کار با نام شخصی تان؟
  • جمع آوری اطلاعات کاربران (دیتای کاربران، ایمیل، شماره تماس کاربران)
  • افزایش بازدید از سایت و افزایش زمان ماندگاری کاربران در سایت و در نهایت افزایش رتبه.

جامعه هدف شما چه افرادی هستند؟

زمانی که اقدام به تهیه و اشتراک گذاری محتوای ویدیویی می کنید، یکی از مهم ترین گام ها شناسایی مخاطبانی است که قرار است ویدیو را ببینند و در صورت رضایت داشتن و پسندیدن ویدیو را با دیگران به اشتراک بگذارند و محتوا را ویروسی کنند. این نکته را فراموش نکنید که مخاطبانی که ویدیو شما را دنبال می کنند، رنج سنی متفاوتی دارند و قطعا نظر، سلیقه و علایق آنان با یکدیگر متفاوت است. تنها در صورت بررسی این تفاوت هاست که تاثیر ویدیو در جذب مخاطب بالا خواهد بود.

استراتژی تولید محتوای ویدیویی

چه ویدیویی را می خواهید تولید و منتشر کنید؟

  • در شروع تهیه و تنظیم محتوا نوع ویدیو را مشخص کنید؟
  • می خواهید با افراد موفق در حوزه کسب و کاری خود مصاحبه کنید؟
  • می خواهید برند سازی شخصی انجام دهید؟
  • می خواهید در یک نسخه نمایشی محصولات و خدمات را معرفی کنید؟
  • قصد تولید محتوای ویدیوی آموزشی دارید؟
  • تهیه ویدیو به صورت لایو (زنده) (این گونه محتوا به جلب اعتماد و توجه بیشتر کاربران در شبکه اجتماعی مانند اینستاگرام می شود.)

میزان بودجه را در نظر بگیرید

گاهی میزان بودجه ای که برای کسب و کار خود در اختیار دارید ،به حدی که آن را در تلویزیون منتشر کنید ندارید ؛یا میزان بودجه شما برای راه اندازی و پیاده سازی سایت نیز همخوانی ندارد. پس از این که تصمیم گرفتید محتوای ویدیویی بسازید ،کیفیت و نوع محتوا را با بودجه ای که برای آن در نظر گرفته اید، تنظیم کرده و بر آن اساس ویدیوی مناسب و قابل قبول آماده و منتشر کنید.

  • در چه فضایی می خواهید ویدیو منتشر شود؟
  • پس از تعیین و تخمین بودجه مورد نظر برای تولید ویدیو، تصمیم بگیرید که محتوا را در کجا منتشر کنید؟
  • در فضای سایت؟ در شبکه های اجتماعی یوتیوب؟ اینستاگرام؟

برای هر کدام از این فضا محتوای ویدیویی مناسب و با کیفیت باید منتشر و آپلود شود.

تاثیر ویدیو در جذب مخاطب هدف

تاثیر ویدیو در جذب مخاطب هدف

  • افزایش نرخ تبدیل: در مقاله مرتبط با معرفی معیارهای رتبه بندی سایت از نطر گوگل به این مبحث پرداخته شد که یکی از پارامترهای مهم نرخ تبدیل است.یعنی تعداد مخاطبانی که پس از مشاهده لینک سایت کلیک می کنند. یکی از تاثیراتی ویدیو بر سایت خواهد داشت، افزایش نرخ کلیک است.
  • افزایش فروش و در آمد: بسیاری از کاربران هستند که ترجیح می دهند به جای خواندن محتوای طولانی برای آَشنا شدن با مزایای محصول یا خدمات، این مزایا را از طریق یک ویدیو مشاهده کنند. در صورتی که محتوای ویدیویی شما تاثیر گذار بوده و باعث جلب اعتماد کاربران شود، طبیعتا باعث افزایش فروش محصولات یا ثبت و پیشنهاد دریافت خدمات می گردد.
  • افزایش اعتماد گوگل به سایت شما: یکی از عوامل تاثیر گذار برای افزایش زمان ماندن کاربر در سایت انتشار ویدیو است. وقتی که گوگل ببیند کاربران مدت زمان بیشتری در سایت مانده اند، به محتوای سایت شما که باعث رضایت کاربران شده اعتماد کرده و در نهایت باعث افزایش رتبه سایت خواهد شد.

بیشتر بخوانید: نرخ تبدیل (Conversion Rate) چیست و چگونه می توان آن را بهینه کرد؟

تیم تحریریه کلیک اول

نویسنده در بلاگ کلیک اول

این مقاله به قلم و نویسندگی تیم تحریریه کلیک اول تهیه شده است. هدف ما در کلیک اول، ارائه بستری مناسب برای وب مستران عزیز است که بتوانند مجموعه ای از خدمات مربوط به دیجیتال مارکتینگ، افزایش ترافیک سایت و همچنین شبکه های اجتماعی را به سادگی دریافت کنند.

0 دیدگاه ثبت شده است.

در بحث و گفتگوی مربوط به این مطلب شرکت کنید!

آکادمی کلیک اول

دریچه ای به سوی آموزش های رایگان در فضای دیجیتال مارکتینگ

آموزش پایه ای کار با ابزار گوگل سرچ کنسول

دوره آموزشی گوگل سرچ کنسول (Google Search Console)

سئو و بهینه سازی

گوگل سرچ کنسول یا Google Search Console یکی از مهم ترین ابزارهای سئوی حرفه ای سایت است. شما با کمک این ابزار می توانید با گوگل ارتباط برقرار کرده و به درستی یا نادرستی عملکرد خود در مسیر بهینه سازی سایت پی ببرید.

02:21:00
آموزش پایه ای کار با گوگل آنالیتیکس

دوره آموزشی گوگل آنالیتیکس 4 (Google Analytics 4)

سئو و بهینه سازی

گوگل آنالیتیکس (Google Analytics) یکی از ابزارهای پرکاربرد گوگل بوده و وظیفه آن بررسی آمار سایت ها و تحلیل آن هاست.

02:43:00
آموزش کار با افزونه پرکاربرد یواست

آموزش کار با افزونه پرکاربرد یواست (Yoast)

دیجیتال مارکتینگ

یواست سئو (Yoast SEO) یک افزونه وردپرس است که به عملکرد بهتر سایت در موتورهای جستجو مانند گوگل کمک می کند. همچنین ابزارهایی را در اختیار شما قرار می دهد تا محتوای خود را به بهترین استانداردهای سئو و خوانایی برسانید.

00:22:06