تاثیر لینکدین بر سئوی سایت چگونه است؟

تاثیر لینکدین بر سئوی سایت چگونه است؟

در این مقاله می خوانید:

تاثیر لینکدین بر سئو سایت اکثر اوقات نادیده گرفته می‌شود. لینکدین شبکه اجتماعی مناسبی برای افرادی می باشد که می‌خواهند در حوزه کسب‌ و کار خود هوشمندانه عمل کنند. این افراد می‌توانند از طریق لینکدین برای افزایش آگاهی برند و ارتباط با مشتریان خود از آن استفاده کنند. برای کسانی که مشاغل B2B دارند، استفاده از لینکدین اهمیت بسیار زیادی دارد.

امروزه با گسترش تکنولوژی و ارتباطات، کسب و کارها علاوه بر سایت، وارد شبکه‌های اجتماعی شده‌ اند. همچنین بسیاری از کسب و کارهایی که به صورت تخصصی کار می‌ کنند از شبکه اجتماعی‌ هایی مانند لینکدین استفاده می کنند؛ چرا که لینکدین یک شبکه اجتماعی برای کسب و کارها و متخصصان در هر حوزه ای است. البته که باید این شبکه اجتماعی باعث افزایش بازدید و در نتیجه در آمد شما گردد. در این مقاله ما قصد داریم به نحوه سئوی پروفایل لینکدین و تاثیر آن بر روی سئو سایت بپردازیم . چرا که هرچه بازدید سایت شما بیشتر شود، کسب و کار شما نیز بیشتر معرفی می‌شود.

لینکدین چیست؟

لینکدین بزرگترین شبکه اجتماعی برای کسب و کارهای حرفه ای در دنیا است. این شبکه اجتماعی بالای 660 میلیون کاربر در 200 کشور دنیا است. هدف این شبکه اجتماعی ایجاد فرصت شغلی برای کاربران خود است. لینکدین بستری را ایجاد کرده تا کسب و کارها و متخصصین یکدیگر را پیدا کرده و به راحتی شروع به فعالیت کنند.

لینکدین قابلیت‌های زیادی مثل اشتراک گذاری مقاله، ویدئو، تصویر، لینک و…. را به بهترین نحو برای کاربران خود فراهم نموده. حال اگر مقالاتی را در آن بارگذاری کنیم که اصول سئو در آن رعایت شود، در نتایج گوگل نیز می‌ توانند قابلیت دسترسی داشته باشند. شما می توانید از صفحه لینکدین کلیک اول نیز بازدید کنید.

تأثیر لینکدین بر سئو سایت

برخی از متخصصان سئو بر این باورند که شبکه‌ های اجتماعی با اینکه می‌توانند بازدید سایت را افزایش دهند اما تأثیری در سئو سایت ندارند. این تفکر، تفکری اشتباه است چرا که هدف سئو در واقع افزایش بازدید سایت است. البته باید به این موضوع اشاره نمود که هدف لینکدین در سئو و بازاریابی چیزی فراتر از این هاست.

بیشتر بخوانید: نکات کلیدی برای ارتقای سئو و بهبود رنکینگ سایت

دریافت بک‌ لینک و لینک سازی رایگان

اولین کاربردی لینکدین در سئو سایت این است که قابلیت لینک سازی و اشتراک گذاری لینک‌ ها را در سایت دارد. در صورتی که این کار را به صورت درست و اصولی انجام دهید می‌توانید به صورت رایگان بک‌ لینک‌ های مؤثری را دریافت کنید. زمانی که لینک خودتان را ثبت می‌کنید یک لینک کوتاه شده با ارجاع غیر مستقیم به صفحه‌ ای که در سایت انتخاب می‌کنید داده می‌ شود. در سئو لینک سازی باید طبیعی و به شکل مختلف مثل فالو، نو فالو، لینک از تصویر و یا غیر مستقیم به شکل ریدایرکت انجام شود. لینک‌هایی که این گونه از لینکدین دریافت می‌کنید می‌توانند کاربران زیادی را وارد سایت شما کنند چرا که این‌ها نوعی بک‌ لینک غیر مستقیم است که این کار ساده یکی از راهکارهای افزایش بازدید سایت صورت کاملا رایگان میباشد

بیشتر بخوانید: بک لینک چیست و چه اهمیتی برای سئو سایت دارد؟

بک‌ لینک

کاربرد انتشار مقالات در لینکدین

یکی از جالب‌ ترین قابلیت‌ های لینکدین، تولید محتوا و انتشار مطلب‌ های بلند است. همچنین در صورتی که اصول سئو را در مطلبتان رعایت کنید می‌ توانید یک جایگاه مناسب و بالا در گوگل کسب نمایید. این کار علاوه بر اینکه بازدید مقاله شما را بالا می‌برد، می‌تواند مقالات دیگری را هم که به این مقاله لینک کرده‌ اید را نشان داده و موجب افزایش بازدید آن‌ ها شود. البته فراموش نکنید که در مقاله‌ هایی که در لینکدین منتشر می‌ کنید باید تمام اصول سئو مثل هدینگ ها، استفاده از تصاویر، لینک سازی و… را رعایت نمود.

بیشتر بخوانید: آموزش نحوه تولید محتوای سئو شده

اشتراک گذاری عکس و ویدیو

یکی از روش‌ های تبلیغاتی و بازاریابی، ویدئو مارکتینگ است که در طی این چند سال اخیر نقش بسیار پر رنگی در بازاریابی و افزایش دیده شدن در شبکه‌ های اجتماعی شده است. به یاد داشته باشید که تصاویر و ویدئوها می‌ توانند جذابیت زیادتری نسبت به محتواهای متنی داشته باشند (پس شانس دیده شدن بیشتر می‌شود). حال کاربرد لینکدین این است که شما می‌توانید با استفاده از اشتراک گذاری عکس و یا ویدئو کسب و کار خودتان و معرفی کسب و کارتان، سایت خود را معرفی نمایید؛ این کار جدای اینکه باعث افزایش بازدید سایت شما می‌شوند، می‌ توانند در برندینگ سایتتان تأثیر بسزایی بگذارند.

چرا باید پروفایل لینکدین سئو باشد؟

همان‌ طور که بهینه سازی موتور جستجو برای وب مهم است، بهینه سازی جستجو هم برای لینکدین اهمیت دارد. هنگامی که شما صفحه لینکدین خودتان را برای جستجوی بهتر بهینه سازی می‌کنید. راحت‌ تر می‌توانید با متخصصین صنعت خود ارتباط برقرار کنید. همچنین جدای این ها گوگل علاقه بسیار زیادی به لینکدین دارد چرا که لینکدین به طور مرتب روزانه با حجم بسیار زیادی از محتوا توسط کاربرانش پر می شود. کاربران در این شبکه اجتماعی با یکدیگر تعامل دارند و مطالب دسته اول بارگذاری می‌ کنند. همین‌ طور لینکدین یکی از پنج سایت برتر گوگل است که به طور مرتب ایندکس می‌شود. مابقی سایت‌ ها، وب‌ سایت‌ های ویکی‌ پدیا، فیس بوک، یوتیوب و توییتر هستند. به همین دلایل سئو لینکدین بسیار مهم است.

ایندکس گوگل به چه معناست؟

هنگامی که مطلبی در گوگل ایندکس شود به این معناست که این مطلب ثبت شده و با جستجو پیدا می‌ شود. ایندکس نوعی تکنیک است که امکان بازیابی سریع صفحاتی که کاربر نیاز دارد را از پایگاه داده فراهم می‌کند. حالا با خواندن این مقاله تا به اینجا متوجه اهمیت لینکدین در رتبه بندی گوگل شدیم. حال قرار است یاد بگیریم که چگونه این کار را انجام دهیم.

ایندکس گوگل

قدم اول: وارد کردن کلمات کلیدی

دقیقاً همانند بهینه سازی سایت‌ ها برای موتورهای جستجوگر، برای آن که لینکدین خود را نیز سئو کنیم باید از کلماتی که کاربران بیشتر سرچ می‌کنند در مورد صنعت شما استفاده کنید. همچنین لینکدین توصیه می‌ کند که پروفایل خود را تکمیل کرده تا به بیشتر دیده شدن شما کمک کند.

قدم دوم: عکس پروفایل و تصویر بنرتان را نام گذاری کنید

شما باید زمانی که تصویر پروفایل خود را عوض می‌ کنید نام آن را نیز تغییر دهید. بهتر است نامی که روی تصویرتان می‌گذارید کلمه کلید کسب و کار شما باشد. در این حالت هنگامی که کلمه کلیدی که مربوط به کسب و کر شما است سرچ شود؛ تصویر و یا نمایه کسب و کار شما نمایش داده می‌ شود.

قدم سوم: منتشر کردن محتوا بهینه شده

اگر جز آن دسته از افراد هستید که قصد منتشر کرد مطالبی را در لینکدین دارید. بهتر است محتوای خود را با کلمات کلیدی بهینه سازی نمایید. لینکدین شما فقط با فعالیت‌ های هر روزه و مستمر رشد خواهد کرد. برای این کار می‌ توانید به طور روزانه اقدام به انتشار محتوا نمایید تا به‌ مرور زمان دیده شوید. حضور مستمر شما می‌ تواند باعث اثر بخشی روی سئو سایتتان گردد.

بیشتر بخوانید: 5 روش کاربردی برای بهبود سئو محتوای سایت

قدم چهارم: آدرس سایتتان را درج نمایید

لینکدین جزء معدود شبکه اجتماعی‌ هایی است که به شما امکان درج چند لینک در صفحه پروفایلتان را می‌ دهد. درج آدرس وب‌ سایت می‌تواند سبب بالا رفتن بازدید شما گردد. این مورد یکی از مهم‌ ترین بک‌ لینک‌ هایی است که به وب‌ سایتتان می‌ زنید.

شبکه سازی

قدم پنجم: شبکه سازی

لینکدین یک شبکه اجتماعی مبتنی بر شبکه سازی بوده و تنها داشتن یک اکانت یا پروفایل حرفه ای به شما کمک نخواهد کرد؛ بنابراین بهتر است شبکه سازی کند تا بهتر دیده شوید. الگوریتم لینکدین مبتنی بر ارتباطات است پس اگر شما در لینکدین ارتباطی برقرار نکرده‌ اید، انتظار دیده شدن در سرچ را نداشته باشید. ولی میتوانید با فعالیت هدفمند درشبکه های اجتماعی مخصوصا لینکدین مشتری های خاص حوضه کاری خودتون جذب کنید که این امر یکی از فواید افزایش بازدید سایت هم میباشد .

قدم ششم: از هشتگ‌ ها استفاده نمایید.

زمانی که قصد دارید مطلبی را در لینکدین منتشر کنید، لینکدین به شما هشتگ های را توصیه می‌کند. از این هشتگ ها یا مواردی که به مطلب شما مربوط است استفاده نمایید. هشتگ‌ ها باعث افزایش بازدید می‌شوند. مردم بدون اینکه از کسب و کار شما اطلاعاتی داشته باشند هشتگ‌ ها را دنبال می‌کنند و در نتایج به شما هم برخورده و باعث شناخت کسب و کارتان می‌شود.

قدم هفتم: آنالیز کنید

برای ارزیابی عملکرد خود می‌توانید آنالیز نمایید. لینکدین امکان دریافت گزارش تحلیلی را به کاربران خود فراهم نموده است. این تحلیل‌ ها می‌تواند شامل تعداد بازدیدها، بازدید از پست‌ها و تعداد جستجو و… باشد. شما می‌تواند گوگل آنالیتیکس را بررسی نموده تا مشاهد کنید که چه تعداد از پروفایل لینکدین شما به سایتتان سر زده‌ اند. با این آنالیزها می‌توانید از درستی یا نادرستی فعالیتتان اطمینان پیدا کنید.

قدم هشتم: ویدیو استفاده کنید.

لینکدین شبکه اجتماعی برای سرگرمی نیست اما انتشار ویدیو می‌تواند در بهبود سئو پروفایلتان مؤثر باشد. الگوریتمی که در آپدیت جدید لینکدین رونمایی شده ایست که ویدئوها بدون کلیک پخش خواهند شد و این موضوع می‌ تواند به بازدید شما کمک کند.

بیشتر بخوانید: چگونه به کمک تولید محتوای ویدیویی به کسب و کار خود کمک کنیم؟

سئو لینکدین

کلام آخر

با استفاده از سئو لینکدین می‌توانید نتیجه بهتری بگیرید. چرا که با این کار مخاطبان بیشتری پیدا کرده و همچنین مخاطبانی که نیاز به شما دارند یا افرادی که متخصص هستند و شما نیاز به آن‌ ها دارید را پیدا خواهید کرد. به علت اینکه افرادی که در لینکدین هستند افراد متخصص هستند؛ اگر به سایت شما سر بزنند قطعاً نتیجه بهتری خواهید گرفت.

تیم تحریریه کلیک اول

نویسنده در بلاگ کلیک اول

این مقاله به قلم و نویسندگی تیم تحریریه کلیک اول تهیه شده است. هدف ما در کلیک اول، ارائه بستری مناسب برای وب مستران عزیز است که بتوانند مجموعه ای از خدمات مربوط به دیجیتال مارکتینگ، افزایش ترافیک سایت و همچنین شبکه های اجتماعی را به سادگی دریافت کنند.

0 دیدگاه ثبت شده است.

در بحث و گفتگوی مربوط به این مطلب شرکت کنید!

آکادمی کلیک اول

دریچه ای به سوی آموزش های رایگان در فضای دیجیتال مارکتینگ

آموزش پایه ای کار با ابزار گوگل سرچ کنسول

دوره آموزشی گوگل سرچ کنسول (Google Search Console)

سئو و بهینه سازی

گوگل سرچ کنسول یا Google Search Console یکی از مهم ترین ابزارهای سئوی حرفه ای سایت است. شما با کمک این ابزار می توانید با گوگل ارتباط برقرار کرده و به درستی یا نادرستی عملکرد خود در مسیر بهینه سازی سایت پی ببرید.

02:21:00
آموزش پایه ای کار با گوگل آنالیتیکس

دوره آموزشی گوگل آنالیتیکس 4 (Google Analytics 4)

سئو و بهینه سازی

گوگل آنالیتیکس (Google Analytics) یکی از ابزارهای پرکاربرد گوگل بوده و وظیفه آن بررسی آمار سایت ها و تحلیل آن هاست.

02:43:00
آموزش کار با افزونه پرکاربرد یواست

آموزش کار با افزونه پرکاربرد یواست (Yoast)

دیجیتال مارکتینگ

یواست سئو (Yoast SEO) یک افزونه وردپرس است که به عملکرد بهتر سایت در موتورهای جستجو مانند گوگل کمک می کند. همچنین ابزارهایی را در اختیار شما قرار می دهد تا محتوای خود را به بهترین استانداردهای سئو و خوانایی برسانید.

00:22:06