تاثیر استفاده از آمارگیر بر سئوی سایت

تاثیر استفاده از آمارگیر بر سئوی سایت

در این مقاله می خوانید:

استفاده از آمارگیر می تواند در بررسی هرچه بهتر شرایط سایت و بهبود سئو موثر باشد. در این مقاله قصد داریم بیشتر با این مسئله آشنا شویم و موارد ضروری استفاده از آمارگیر را برشماریم.

پیش از این در مطلبی، با آمارگیر سایت و دلایل استفاده از آن آشنا شدیم و بهترین آمارگیرهای موجود را بررسی نمودیم. اما استفاده از یک آمارگیر مناسب در سایت و آنالیز درست اطلاعات کاربران، از جمله مواردی است که می تواند در موفقیت یک سایت موثر باشد. در این مطلب می خواهیم با تاثیر استفاده از آمارگیر بر سئوی سایت بیشتر آشنا شویم.

همچنین توجه بهتر به وضعیت کاربران و تحلیل آمار بازدیدکنندگان از سایت، از جمله مواردی است که می تواند در دراز مدت باعث اتخاذ تصمیم های بهتر در زمینه افزایش ترافیک سایت به شمار برود. همچنین می دانیم که بازدید، یکی از ملاک های گوگل در بررسی و بهبود سئوی سایت می باشد.

تاثیر استفاده از آمارگیر بر سئوی سایت

می دانیم که کاربرد آمارگیر تنها در اطلاع رسانی از میزان بازدید کاربران است. اما ما در این مقاله قصد داریم بررسی کنیم که آیا آمارگیر می توند راهنمای مناسبی جهت سئو و بهینه سازی سایت باشد؟ یک وب سایت به هر نیتی که طراحی شده باشد، هدف نهایی آن افزایش ارتباط با مشتریان و فروش بیشتر محصول و خدمات می باشد. اما بررسی آمار بازدید کنندگان و آن چه کاربران در سایت شما انجام می دهند، اهمیت ویژه ای در تجزیه و تحلیل بهتر وضعیت سایت و نقاط ضعف و قوت آن دارد.

تاثیر استفاده از آمارگیر بر سئوی سایت

چهار پارامتر مهم در بررسی آمار سایت

آمارگیر سایت اطلاعات فراوانی در اختیار مدیران سایت قرار می دهد ولی بایستی اطلاع داشته باشیم که چه پارامترهایی در آمار سایت اهمیت فراوانی داشته و در بهینگی هر چه بهتر سایت قابل استفاده می باشند:

1- تعداد بازدیدکنندگان

تعداد بازدیدکننده های یونیک و میزان بازدید صفحات، از جمله موارد مهم در آمار سایت بوده و بررسی تغییرات آن، دید مناسبی از عملکرد سایت در اختیار شما قرار می دهد. اینکه بانس ریت یا نرخ پرش سایت شما چند درصد بوده و یا میانگین زمان حضور کاربران در سایت چقدر است، همه این ها نشان دهنده میزان موفقیت شما در بهبود تجربه کاربری (UX) بازدیدکنندگان و جلب رضایت آن هاست.

بیشتر بخوانید: طراحی رابط کاربری و تجربه کاربری (UI و UX) چیست؟

چهار پارامتر مهم در بررسی آمار سایت

2- سایت های ارجاع دهنده (رفرال)

درصد ورودی سایت شما از گوگل یا دیگر سایت ها در آمارگیر، مشخص کننده وضعیت سئو سایت یا میزان موفقیت کمپین های تبلیغاتی ساخته شده برای سایت می باشد. تخمین میزان هزینه ای که برای جذب هر بازدیدکننده خرج می کنید، ارزش واقعی آن ها را به شما نشان خواهد داد. باید کانال های اصلی ورود ترافیک به سایت خود را شناسایی کرده و برای بهبود و تقویت آن برنامه ریزی نمایید.

3- صفحات خروجی

ورود بازدیدکنندگان به سایت شما، قدم اول برای کسب درآمد می باشد. شما باید بتوانید نقاط ضعف سایت و صفحاتی که موجب خروج بازدیدکنندگان از سایت شما می شوند را به خوبی شناسایی کرده که این امر خود نیازمند بررسی دقیق آمار سایت و برخورداری از آمارگیر قوی است. یکی از تکنیک های کاربردی در صفحات خروجی اصلی سایت، استفاده از CTA یا فرم دعوت کننده برای دانلود کتاب الکترونیکی یا چیزی مشابه آن است، با این کار شما قبل از خروج بازدیدکننده ایمیل او را دریافت کرده و در آینده می توانید او را با استفاده از ایمیل مارکتینگ دوباره به سایت خود برگردانید که این مسئله از حیاتی ترین نکات در مبحث دیجیتال مارکتینگ می باشد.

بیشتر بخوانید: CTA چیست؟ روش های ایجاد call to action

چهار پارامتر مهم در بررسی آمار سایت

4- انتخاب کلمات کلیدی مناسب

انتخاب عبارات و کلمات کلیدی مناسب، قدم بزرگی در رسیدن به موفقیت است، ولی بررسی آمار سایت برای تعیین نقش کلمات کلیدی، میزان ورودی روزانه از هر کلمه کلیدی و رتبه شما در نتایج گوگل برای هرکدام از آنها، تضمین کننده تداوم موفقیت شما خواهد بود و این مهم تنها با بهره گیری از یک سیستم آمارگیر سایت قوی و کارآمد قابل دستیابی است.

همه ی ۴ فاکتور فوق برای تعیین هزینه جذب هر بازدیدکننده از سایت و میزان درآمد شما به ازای هرکدام تعیین کننده است.

تغییر استراتژی و دور شدن از عباراتی که بازدید بالایی برای شما بهمراه دارند ممکن است اشتباه بنظر برسد ولی اگر هدف نهایی خود یعنی جذب مشتری واقعی و کسب درآمد بیشتر را بشناسید، به اهمیت بالای تحلیل آمار سایت پی خواهید برد. کاهش بازدید سایت در مقابل افزایش نرخ بازدهی معامله بسیار سودمند خواهد بود. حال آن که با مدیریت مناسب می توان به هردو دست یافت.

بیشتر بخوانید: آموزش تحقیق کلمه کلیدی با ابزارها و روش های مختلف

برای بررسی آمار سایت چه کاری باید انجام دهیم؟

در مرحله اول نصب آمارگیر قوی برای سایت با امکاناتی مناسب را در دستور کار قرار دهید، نیازی نیست که هر لحظه آمار سایت خود را بررسی کنید ولی گزارش های روزانه و هفتگی در مورد نحوه ورود بازدیدکنندگان به سایت شما و کلمات کلیدی تاثیر گذار بر آن اهمیت بالایی خواهد داشت. اگر دسترسی به پنل های قوی تر و قدرت آنالیز اطلاعات را دارید، به راحتی می توانید تجارت خود را گسترش دهید. سه برابر شدن درآمد ماهانه شما تنها یک آرزو نیست بلکه کاملا دست یافتنی خواهد بود.

چهار پارامتر مهم در بررسی آمار سایت

استفاده از گوگل آنالیتیکس

در میان اکثر وب مستران، ابزار گوگل آنالیتیکس به عنوان بهترین و پرطرفدارترین آمارگیر سایت به شمار می رود که امکانات بسیار زیادی را در اختیار مدیران سایت و متخصصان سئو قرار می دهد.

همچنین گوگل آنالیتیکس پیشنهادهایی برای بهبود وضعیت سایت از جمله راه های افزایش سرعت سایت، راه های افزایش ماندگاری کاربر در سایت و …. را ارائه می کند که میتواند برای مدیران سایت ها کمک بسیار بزرگی باشد. همچنین در آنالیتیکس امکان مشاهده زنده کاربران حاضر در سایت نیز وجود دارد.

چنانچه قصد یادگیری و آموزش ویدیویی گوگل آنالیتیکس را دارید، می توانید از آموزش های رایگان آکادمی کلیک اول استفاده کنید.

حالا که با تاثیر استفاده از آمارگیر بر سئوی سایت بهتر آشنا شدیم، بهتر است هرچه سریع تر و در صورت عدم قرار دادن آمارگیر بر روی سایت، نسبت به استفاده از آن اقدام نمایید.

تیم تحریریه کلیک اول

نویسنده در بلاگ کلیک اول

این مقاله به قلم و نویسندگی تیم تحریریه کلیک اول تهیه شده است. هدف ما در کلیک اول، ارائه بستری مناسب برای وب مستران عزیز است که بتوانند مجموعه ای از خدمات مربوط به دیجیتال مارکتینگ، افزایش ترافیک سایت و همچنین شبکه های اجتماعی را به سادگی دریافت کنند.

0 دیدگاه ثبت شده است.

در بحث و گفتگوی مربوط به این مطلب شرکت کنید!

آکادمی کلیک اول

دریچه ای به سوی آموزش های رایگان در فضای دیجیتال مارکتینگ

آموزش پایه ای کار با ابزار گوگل سرچ کنسول

دوره آموزشی گوگل سرچ کنسول (Google Search Console)

سئو و بهینه سازی

گوگل سرچ کنسول یا Google Search Console یکی از مهم ترین ابزارهای سئوی حرفه ای سایت است. شما با کمک این ابزار می توانید با گوگل ارتباط برقرار کرده و به درستی یا نادرستی عملکرد خود در مسیر بهینه سازی سایت پی ببرید.

02:21:00
آموزش پایه ای کار با گوگل آنالیتیکس

دوره آموزشی گوگل آنالیتیکس 4 (Google Analytics 4)

سئو و بهینه سازی

گوگل آنالیتیکس (Google Analytics) یکی از ابزارهای پرکاربرد گوگل بوده و وظیفه آن بررسی آمار سایت ها و تحلیل آن هاست..

02:43:00
آموزش کار با افزونه پرکاربرد یواست

آموزش کار با افزونه پرکاربرد یواست (Yoast)

دیجیتال مارکتینگ

یواست سئو (Yoast SEO) یک افزونه وردپرس است که به عملکرد بهتر سایت در موتورهای جستجو مانند گوگل کمک می کند. همچنین ابزارهایی را در اختیار شما قرار می دهد تا محتوای خود را به بهترین استانداردهای سئو و خوانایی برسانید.

00:22:06