12 روش بهبود تجربه مشتری برای فروشگاه اینترنتی

12 روش بهبود تجربه مشتری برای فروشگاه اینترنتی

در این مقاله می خوانید:

تجربه مشتری برداشت و حسی و تجربه ایی است که مشتریان در نهایت بر قضاوت و تصورات آن ها از مارک مجموعه شما تاثیر خواهد گذاشت.

بهبود تجربه مشتری برای فروشگاه اینترنتی به چه صورت باید انجام می شود؟ در ادامه می خواهیم درباره بهبود تجربه مشتری صحبت کنیم. پس همراه کلیک اول باشید.

بهبود تجربه مشتری برای فروشگاه اینترنتی

روش های زیادی برای این که مشتری را زیاد کرده و برای کسانی که محصولات و کالاهای خود را اینترنتی می خواهند به فروش برسانند وجود دارد. در واقع این طور می توان گفت که تجربه مشتری برداشت و حسی است که مشتریان از برند و مارک شما و تمام مراحل خرید خود دارند.

در ادامه قصد داریم به 12 روش که باعث می شود تجربه مشتریان برای فروشندگان اینترنتی بالا رفته و آن ها اقدام به خرید کالاهای مورد نظر خود به روش آنلاین بپردازند، برای شما بازگو کنیم. تجربه مشتری برداشت و حسی و تجربه ایی است که مشتریان در نهایت بر قضاوت و تصورات آن ها از مارک مجموعه شما تاثیر خواهد گذاشت.

بهبود تجربه مشتری برای فروشگاه اینترنتی

همان طور که می دانید، امروزه مصرف کنندگان بیشتر از قبل به فروشگاه و سوپرمارکت های مختلف برای خرید دسترسی دارند. اگر شما هم جزو آن دسته از کسانی هستید که کسب و کار اینترنتی داشته و می خواهید خریداران اینترنتی از شما خرید کنند باید راهکارها و ایده های نو و جدیدی را داشته باشید تا بتوانید هر چه زودتر توجه مشتریان را به سوی فروشگاه اینترنتی خود جلب کنید و تجربه جدید، خوب، خوشایند و آسانی را برای مشتریان عزیز و گرامی خود رقم بزنید.

اگر شما 12 روشی را که ما در ادامه به شما توصیه می کنیم رعایت کنید، مشتریان بیشتری از شما خرید کرده و باز هم برای خریدهای بعدی به فروشگاه شما مراجعه خواهند کرد. همچنین به دوستان و دیگر فامیل خود این مورد را توصیه خواهند کرد. به این شکل، بهبود تجربه مشتری برای فروشگاه اینترنتی شما نیز بهتر خواهد شد. پیش از این در مقاله بهینه سازی نرخ تبدیل چیست در این باره بیشتر و جامع تر توضیح داده ایم.

بیشتر بخوانید: بهینه سازی نرخ تبدیل چیست و چرا داده ها در آن اهمیت دارد؟

دقت داشته باشید که سایت شما بر روی کامپیوتر و گوشی همراه شما به سرعت بارگذاری شود.

توجه کنید که بزرگترین خطری که شما را تهدید می کند داشتن رقیبی قدر و توانمند نیست. بلکه دکمه ای است که کاربر نتواند وارد سایت شود و برگشت به عقب را بزنند. دقت کنید که اگر سایت شما خیلی کند بارگذاری شود مشتریان منتظر نخواهند ماند. و به سراغ فروشگاه دیگری خواهند رفت.

سعی کنید زمان بارگذاری وب سایت فروشگاه شما به کمتر از چند ثانیه برسد. کاربران دقت داشته باشید که موبایل را فراموش نکنید. چون تحقیقات نشان داده است که نزدیک به دو سوم کاربران از تلفن همراه خود به عنوان وسیله اصلی دسترسی به اینترنت استفاده می کنند.

در نتیجه کسانی که می خواهند کسب و کارهای اینترنتی راه اندازی کنند باید کاربرد تلفن همراه را در تمام ابعاد ارتباط با مشتریان از چرخیدن در اینترنت گرفته تا خرید های آنلاین تبلیغات اینترنتی که معمولا کاربران جذب برندهای معروف و معتبر می شوند را مد نظر قرار دهند.

امروزه مشتریان اینترنتی می توانند با یک کلیک موس یا یک لمس تبلت و تلفن همراه، اطلاعاتی را که لازم دارند به دست آورند. در مقابل، فروشندگان تنها چند ثانیه فرصت دارند تا توجه بازدید کنندگان سایت خود را برای خرید محصولات جلب کرده و تراکنش را انجام دهند.

توجه داشته باشید که صاحبان مشاغل اینترنتی برای این که مشتریان را برای خود نگه دارند باید هر چند مدت یک بار وب سایت خود را بهینه سازی کنند آن ها با جدید کردن وب سایت خود نهایت کارایی آن را صرف نظر از اتصال شبکه مشتری و موقعیت جغرافیایی با دستگاه مورد استفاده او ضمانت می کنند.

افزایش سرعت بارگذاری سایت

تمرکز خود را روی پیمایش سایت گذاشته و نوار برای جستجوی سایت را فراموش نکنید.

مشتریان اینترنتی باید توانایی آن را داشته باشند تا به راحتی در یک وب سایت جستجو کرده و به قسمت های مختلف بروند دقت کنید که هر گونه کلیک و ویژگی ابزاری غیر ضروری مثل پیمایش خودکار را محدود کرده تا کاربران بی علاقه و بی انگیزه نشوند. نوار جستجوی سایت همچنان بخش فراموش شده سایت گردی برای مشتری می باشد.

در حالی که راهی آسان را برای رساندن مشتری به محتوای که می خواهد فراهم می کند. همچنین عباراتی که کاربران جستجو می کنند و نتیجه ای که به دست می آید بازخوردی از رفتار آن ها را برای ما به وجود می آورند که می توانیم از آن برای ایجاد تجربه شخصی شده در آینده استفاده کنیم.

به عبارت ساده تر، ما با زیر نظر گرفتن رفتار کاربر و جستجوی آن ها متوجه مقصود آن ها شده و می فهمیم که کاربر چه چیزی از آن ها می خواهد و می توانیم در آینده از تجربه مشتریان بهره بگیریم.

در نظر داشته باشید که یک عکس خوب شاید بهتر از هزار کلمه باشد.

قدرت عکس ها و تصاویر با کیفیت محصولات را ناچیز و دست کم نگیرید. بعضی از صاحبان کسب و کارهای اینترنتی این طور فکر می کنند که محصولات شناخته شده و کالاهایی که سطح آن ها بالا است و دیگر نیاز به دیده شدن و شنیده شدن ندارند. اما کاربران اینترنتی و خریداران اینترنتی معمولا این تصاویر را باعث آرامش و اطمینان می داند و فقط به چشم ابزاری مفید برای شناختن محصول مدنظرشان با آن ها نگاه نمی کنند.

بیشتر اوقات تصاویر با کیفیت و عالی از محصولات و کالاها به خریدار و کاربران این حس را می دهد که گویی آن محصول را در یک فروشگاه حضوری و در حال لمس کردن آن محصول می باشند. همچنین با استفاده از تصاویر با کیفیت از محصولات، تجربه و خرید برای مشتریان تا جایی که می شود رنگ و بوی واقعیت را به خود می گیرد.

محتوا باید با کیفیت و کم باشد.

در رابطه با کسب و کارهای آنلاین معمولا هرچه محتوای سایت شما کمتر و با کیفیت باشد تجربه نشان داده است که بهتر است. متن و مطالب تصاویر و ویدیوهای اضافی معمولا سریعا صفحه نمایش را برای مشتری پر کرده و تجربه کلی را در ذهن مشتری ناخوشایند می کند ضمن اینکه ممکن است توجه مشتریان را به طور کلی از خرید کردن منصرف کند.

کیفیت محتوا

در سایت خود از نظرات مشتریان استفاده کنید.

توجه داشته باشید که نظرات مشتریان چندین برابر محتواهایی که برای تبلیغ یک فروشگاه اینترنتی درج می شود قابل اعتمادتر است. پس اجازه دهید نظرات مشتریان نیز در سایت شما باشد و دیگران از آن ها استفاده کند. برندها می توانند به طور چشمگیری تجربه مشتریان خود را بهتر کنند.

بهتر است که نظرات مشتریان درباره محصولات خود را هم در وب سایت و هم در اپلیکیشن های موبایلی خود نیز به نمایش بگذارید. طبق مطالعات، آمارها نشان داده اند که حدود 80 درصد مشتریان موقع خرید یک محصول نظرات دیگر کاربران و مشتریان را مطالعه می کنند.

سعی کنید از روانشناسی رنگ ها استفاده کنید.

هنگامی که می خواهید وب سایت خود را طراحی کنید به روانشناسی رنگ ها توجه ویژه داشته باشید. دقت کنید که از رنگ سبز برای دکمه پرداخت استفاده کنید. رنگ سبز به منزله اجازه یافتن را دارد. دقیقاً مثل چراغ راهنمایی و تاثیر مثبتی که بر روی ذهن مشتریان باقی خواهد گذاشت.

بیشتر بخوانید: راهنمای جامع روانشناسی رنگ در کسب و کار

روانشناسی رنگ ها

مشتریان را از محصولات موجود در صفحه محصولات آگاه کنید

توجه داشته باشید اگر محصولی را به فروش می رسانید که وجود فیزیکی دارد مشتریان خود را در صفحه محصولات با خبر کنید. و راجع به مشخصات محصولات خود برای آن ها توضیح دهید. ولی اگر در حال حاضر محصول را در انبار موجود ندارید تاریخی که موجود می شود را در وب سایت خود در صفحه فروش محصولات ذکر کنید.

هیچ چیزی ناامید کننده تر از این نیست که مدتی را صرف گشتن در فضای مجازی به دنبال محصول مورد نظر خود باشید و در آخر متوجه شوید که آن کالا موجود نبوده و هر موقع که موجود شود برایتان ارسال می شود. و یا اصلا امکان تحویل آن کالا در محل برای شما وجود ندارد.

امکان ارتباط با شما و ارسال پیشنهاد برای مشتری را آسان کنید.

دقت داشته باشید که معمولا مشتریان حوصله کمی دارند و هنگامی که کار به گشتن به دنبال شماره تماس و آدرس و ایمیل شما می رسد، صبر و تحمل خود را از دست می دهند. به علاوه اگر وقت و زمان مشتری با گشتن به دنبال چیزی که پیدا کردن آن چند ثانیه طول بکشد هدر رود تصورات ذهنی مشتری از کسب و کار شما ناگهان از بین رفته و دیگر کمتر می توانند به شما اعتماد کنند.

اگر می خواهید مشتری شما برای مشخص کرد وقت با شما تماس بگیرد شماره تماس خود را در چند مرحله در دسترس مشتری قرار دهید. اگر هم می خواهد مشتری شما در سایت ثبت نام کند. و عضو شود و یا پیشنهادات و انتقادات خود را برای شما ارسال کند انجام این کار را برای کاربر راحت و آسان کنید.

ارسال پیشنهاد برای مشتری

امکان چت زنده را برای مشتری فراهم کنید.

یکی از بهترین و مهمترین توصیه های مدیر یک وب سایت برای بهتر شدن تجربه مشتری اینترنتی این است. که امکان چت به صورت آنلاین در آن واحد را برایش فراهم باشد. اینگونه مشتریان شما قادر خواهند بود تا به روش ساده با شما ارتباط برقرار کنند. و سوالاتی که ممکن است برایشان پیش بیاید را از شما به صورت آنلاین بپرسند.

بدون این که لازم باشد به خود زحمت تلفن زدن را بدهند یا منتظر دریافت پاسخ ایمیل باشند. چت زنده می تواند بازخورد محصولات، قیمت ها و عملکرد وب سایت را برای صاحبان کسب و کارهای اینترنتی فراهم کند.

بیشتر بخوانید: چت

برای سوالات کاربر یا آموزش طرز کار محصولات صفحه جداگانه داشته باشید.

بر اساس تحقیقات آمار نشان می دهد که تعداد زیادی از مشتریان درخواستی را داشتند. که خودشان می خواهند مشکلات محصول یا خدمتی را که دریافت کرده اند را داشته باشند. و طرز کار و تنظیم آن ها را بلد باشند. بیش از دو سوم مشتریان نیز می گویند وقتی قادر هستند بدون نیاز به صحبت کردن با واحد ارتباط با مشتری به سوالی پاسخ دهند. یا مشکلی را برطرف کنند هم به شرکت و هم به خودشان احساس خوبی پیدا می کنند.

آموزش کار با محصولات

درگاه پرداخت را ساده کنید و به مشتری اجازه دهید محصولات خریداری شده را ذخیره کند

یکی از مهمترین مواردی که بیشتر فروشندگان اینترنتی در انجام آن موفق نیستند، ساده سازی روند بخش سبد خرید کالای سایت خود است. مردم برای خرید کالا به شما پول می دهند. در نتیجه بایستی پرداخت آن را آسان و روند پرداخت این هزینه را نیز راحت و بی دردسر کنید.

ارسال رایگان درب منزل داشته باشید.

با ارسال رایگان سفارش ها، دیگر لازم نیست مشتریان نگران هزینه های ارسال محصولاتی که خریداری می کنند، باشند. ارسال رایگان سفارش ها فرایند خرید اینترنتی را شفاف تر می کند و مشتریان رضایت بیشتری از تجربه خرید خود خواهند داشت.

سفارش سئو و بهینه سازی سایت، به فروشگاه اینترنتی شما کمک می کند تا در نتایج بیشتر و بهتر از قبل دیده شوید. برای سفارش کافیست تا از طریق صفحه سفارش سئو درخواست خود را برای ما ارسال کنید.

به نظر شما چه کارهای دیگری برای بهبود تجربه مشتری باید انجام داد؟ نظرات خود را در کلیک اول و در پایین همین مقاله درباره بهبود تجربه مشتری برای فروشگاه اینترنتی با ما به اشتراک بگذارید.

تیم تحریریه کلیک اول

نویسنده در بلاگ کلیک اول

این مقاله به قلم و نویسندگی تیم تحریریه کلیک اول تهیه شده است. هدف ما در کلیک اول، ارائه بستری مناسب برای وب مستران عزیز است که بتوانند مجموعه ای از خدمات مربوط به دیجیتال مارکتینگ، افزایش ترافیک سایت و همچنین شبکه های اجتماعی را به سادگی دریافت کنند.

0 دیدگاه ثبت شده است.

در بحث و گفتگوی مربوط به این مطلب شرکت کنید!

آکادمی کلیک اول

دریچه ای به سوی آموزش های رایگان در فضای دیجیتال مارکتینگ

آموزش پایه ای کار با ابزار گوگل سرچ کنسول

دوره آموزشی گوگل سرچ کنسول (Google Search Console)

سئو و بهینه سازی

گوگل سرچ کنسول یا Google Search Console یکی از مهم ترین ابزارهای سئوی حرفه ای سایت است. شما با کمک این ابزار می توانید با گوگل ارتباط برقرار کرده و به درستی یا نادرستی عملکرد خود در مسیر بهینه سازی سایت پی ببرید.

02:21:00
آموزش پایه ای کار با گوگل آنالیتیکس

دوره آموزشی گوگل آنالیتیکس 4 (Google Analytics 4)

سئو و بهینه سازی

گوگل آنالیتیکس (Google Analytics) یکی از ابزارهای پرکاربرد گوگل بوده و وظیفه آن بررسی آمار سایت ها و تحلیل آن هاست..

02:43:00
آموزش کار با افزونه پرکاربرد یواست

آموزش کار با افزونه پرکاربرد یواست (Yoast)

دیجیتال مارکتینگ

یواست سئو (Yoast SEO) یک افزونه وردپرس است که به عملکرد بهتر سایت در موتورهای جستجو مانند گوگل کمک می کند. همچنین ابزارهایی را در اختیار شما قرار می دهد تا محتوای خود را به بهترین استانداردهای سئو و خوانایی برسانید.

00:22:06