بررسی امکان DMCA در سرچ کنسول گوگل

بررسی امکان DMCA در سرچ کنسول گوگل

در این مقاله می خوانید:

در سرچ کنسول گوگل، شما می توانید از قابلیت DMCA استفاده کنید تا شکایات خود را در مورد محتوای نامناسب در وب سایت خود یا در صورت پیدا کردن محتوای نامناسب در جستجوهای گوگل، به گوگل اعلام کنید. با این کار، گوگل محتوای نامناسب را از نتایج جستجو حذف خواهد کرد و حقوق مالکیت فکری شما را حفظ خواهد کرد.

گوگل همواره به عنوان یکی از بهترین ابزارهای کمک کننده به کارشناسان سئو محسوب می شود که کاربرد ویژه ای در بهبود سئو سایت دارد. یکی از بهترین ابزار مخفی در گوگل، گوگل DMCA است. گوگل DMCA مخفف عبارت Digital Millennium Copyright Act است. این قانون توسط ایالت آمریکا و در سال 1998 میلادی تصویب شد و بر اساس آن می توانید در صورتی که محتوای دیجیتالی شما کپی شده، گزارش آن را به گوگل  درخواست و اطلاع دهید.

یکی از پارامترهای تاثیر گذار در افزایش کیفیت و بهبود سئوی سایت، تولید محتوای یونیک و با کیفیت است. اما متاسفانه امروزه یکی از مشکلات شایعی که در دنیای دیجیتال مارکینگ مطرح می شود، این است که امکان به اشتراک گذاشتن محتوا به صورت آنلاین وجود دارد.

بنابراین می توان گفت که کاربرد اصلی DMCA، برای زمانی است که زمان زیادی را صرف تولید محتوای بهینه و یونیک برای سایت خود می کنید، و سایت های دیگر از محتوای سایت شما استفاده کرده و آن را کپی می کنند. بنابراین برای این که به گوگل اطلاع دهید که محتوای یونیک و با کیفیت اولیه ابتدا توسط شما تولید شده و سایت دیگر آن را کپی کرده اند، می توانید از ابزار گوگل DMCA استفاده کنید.

اهمیت انجام این کار تاثیر به سزایی در جلوگیری از جریمه شدن شما توسط الگوریتم های گوگل که به کیفیت محتوا اهمیت می دهند، دارد. به همین منظور در ادامه این مقاله به طور کامل تر با آموزش عملی نحوه کار با گوگل DMCA خواهیم پرداخت.

آموزش گزارش دادن محتوای کپی شده

برای این که به گوگل گزارش دهید که محتوای اولیه ای که در سایت منتشر کرده اید، یک محتوای یونیک است که برای اولین بار توسط شما تولید شده است. بنابراین لازم است که به گوگل اطلاع و گزارش دهید که محتوا توسط سایت دیگر کپی شده است. برای این کار عبارت DMCA Google را جستجو کرده و سپس لینکی که دارای عبارت “Copyright Removal-Google” است را انتخاب کرده و روی آن کلیک کنید.

در واقع در این جا توجه داشته باشید روی دامنه ای که مربوط به دامنه گوگل است، کلیک کنید. پس از آن یک صفحه جدید مشاهده می کنید که باید در این جا روی گزینه Removal Dashboard کلیک کنید. پس از آن در صفحه جدید، در صورتی که قبلا هم گزارش هایی به گوگل ارسال کرده باشید، گزارش های قبلی در قسمت پایینی صفحه نمایش داده می شود. اما در صورتی که تاکنون گزارشی به گوگل ارسال نکرده باشید، گزارشی هم نشان داده نمی شود.

چنانچه قصد یادگیری و آموزش ویدیویی گوگل سرچ کنسول را دارید، می توانید از آموزش های رایگان آکادمی کلیک اول استفاده کنید.

نحوه ارسال گزارش بدین صورت است که باید روی گزینه Create a New Notice کلیک کنید. در صفحه جدیدی که مشاهده می کنید، چند فیلد وجود دارد که باید آن ها را به صورت زیر تکمیل کنید. برای کسب اطلاعات بیشتر و طی کردن این مراحل به صورت دقیق تر تصویر زیر را مشاهده کنید.

آموزش گزارش دادن محتوای کپی شده

  • First name: نام خود را در این قسمت درج کنید.
  • Surname: در این فیلد نیز نام خانوادگی را وارد نمایید.
  • Company Name: اسم کمپانی یا اسم سایتی که با آن کار می کنید، را وارد کنید.
  • Copyright Holder That You Represent: در این قسمت باید نوع درخواست خود که در این جا همان اطلاع دادن کپی رایت است، را انتخاب کنید.
  • Email Address: آدرس ایمیل در دسترس خود را درج کنید.
  • Country: کشور خود را انتخاب کنید.
  • Identify and Describe The Copyrighted Work: در این جا به صورت واضح و شفاف باید توضیح دهید که دقیقا به چه صورت کپی شدن متن اتفاق افتاده است؟ برای ثبت درخواست و دلیل خود می توانید از Google Translate برای ترجمه کردن فارسی به انگلیسی و درج آن در این قسمت استفاده کنید. برای درج توضیحات باید توضیح دهید که یک متن با چه کلمات کلیدی نوشته اید؟ و این محتوا کاملا یونیک بوده و توسط شما برای اولین بار نوشته شده اما سایت دیگری از آن استفاده کرده و آن را کپی کرده است. نکته مهمی که در این قسمت باید مد نظر داشته باشید، این است که در این بخش باید دلایل واضح و درست را بنویسید. چون گوگل برای اثبات کردن ادعای شما از ربات های خزنده خود برای یونیک بودن محتوای سایت کمک می گیرد.
  • Provide URL: در این فیلد نیز URL کامل صفحه ای که در آن محتوای اصلی و یونیک شما درج شده را درج کنید. در صورتی که چند صفحه دارید که محتوای آن توسط سایت های دیگر کپی شده، می توانید تا 1000 کاراکتر آدرس URL صفحات مورد نظرتان را درج کنید.
  • Location of Infringing Material: در این بخش نیز باید آدرس صفحه یا صفحاتی که محتوای سایت شما را کپی و در آن صفحه درج کرده اند، را به صورت کامل و دقیق وارد کنید. در ادامه نیز باید تاریخ و امضا خود را درج کرده و سپس تایید کنید که ربات نیستید و در نهایت نیز روی گزینه submit  کلیک کنید.

آموزش گزارش دادن محتوای کپی شده

 

پس از انجام این مراحل، زمانی که به صفحه اول بر می گردید مشاهده می کنید که درخواست شما در صفحه اول درج شده و وجود دارد. این پیام نشان می دهد که درخواست شما درج شده و در حال حاضر نیز درخواست شما توسط گوگل مورد بررسی قرار گرفته است. پس از بررسی کردن درخواست شما نیز و نتیجه آن نیز در صفحه اول نیز قابل مشاهده است. بنابراین در صورتی که درخواست شما صحیح باشد، نتیجه آن با پیام قبول درخواست نشان داده می شود.

خرید بازدید سایت
اگر قصد دارید ترافیک سایت خود را به صورت هدفمند افزایش داده و روی جایگاه سایت تاثیر مثبت بگذارید، ابزار افزایش بازدید سایت کلیک اول بهترین انتخاب برای شماست.

جریمه سایت خاطی بعد از ارسال گزارش

پس از این که گزارش تخلف سایتی که محتوای شما را کپی کرده به گوگل اعلام کنید، ربات های گوگل شروع به خزیدن در بین صفحه سایت می کند. در صورتی که ادعا و گزارش شما صحیح باشد، یک اخطار برای سایت خاطی از طریق ارائه گزارش در سرچ کنسول آن ارسال می شود. سپس رتبه سایت به مرور یا در صورتی که محتواهای کپی شده زیاد باشد، به یک باره افت پیدا می کند.

همچنین در صورتی که تعداد شکایات و خطاهای آن سایت زیاد باشد، گوگل محتوای آن سایت را دیگر از دید کاربران و نتایج جستجو حذف می کند.

تیم تحریریه کلیک اول

نویسنده در بلاگ کلیک اول

این مقاله به قلم و نویسندگی تیم تحریریه کلیک اول تهیه شده است. هدف ما در کلیک اول، ارائه بستری مناسب برای وب مستران عزیز است که بتوانند مجموعه ای از خدمات مربوط به دیجیتال مارکتینگ، افزایش ترافیک سایت و همچنین شبکه های اجتماعی را به سادگی دریافت کنند.

0 دیدگاه ثبت شده است.

در بحث و گفتگوی مربوط به این مطلب شرکت کنید!

آکادمی کلیک اول

دریچه ای به سوی آموزش های رایگان در فضای دیجیتال مارکتینگ

آموزش پایه ای کار با ابزار گوگل سرچ کنسول

دوره آموزشی گوگل سرچ کنسول (Google Search Console)

سئو و بهینه سازی

گوگل سرچ کنسول یا Google Search Console یکی از مهم ترین ابزارهای سئوی حرفه ای سایت است. شما با کمک این ابزار می توانید با گوگل ارتباط برقرار کرده و به درستی یا نادرستی عملکرد خود در مسیر بهینه سازی سایت پی ببرید.

02:21:00
آموزش پایه ای کار با گوگل آنالیتیکس

دوره آموزشی گوگل آنالیتیکس 4 (Google Analytics 4)

سئو و بهینه سازی

گوگل آنالیتیکس (Google Analytics) یکی از ابزارهای پرکاربرد گوگل بوده و وظیفه آن بررسی آمار سایت ها و تحلیل آن هاست.

02:43:00
آموزش کار با افزونه پرکاربرد یواست

آموزش کار با افزونه پرکاربرد یواست (Yoast)

دیجیتال مارکتینگ

یواست سئو (Yoast SEO) یک افزونه وردپرس است که به عملکرد بهتر سایت در موتورهای جستجو مانند گوگل کمک می کند. همچنین ابزارهایی را در اختیار شما قرار می دهد تا محتوای خود را به بهترین استانداردهای سئو و خوانایی برسانید.

00:22:06