نحوه اضافه کردن کاربر به گوگل آنالیتیکس

نحوه اضافه کردن کاربر به گوگل آنالیتیکس

در این مقاله می خوانید:

پروسه اضافه کردن کاربر به گوگل آنالیتیکس، پروسه ای مهم و پر اهمیت برای اکثر صاحبین کسب و کار به حساب می آید. گوگل آنالیتیکس یکی از ابزار های به کار رفته در جهت کنترل داده ها و بررسی آن ها به حساب می آید.

زمانی که شما به دنبال اضافه کردن کاربران جدیدتر در جهت بررسی وضعیت کسب و کار خود هستید، حتما باید به یک سری نکات خاص توجه داشته باشید تا در این زمینه با مشکلی مواجه نشوید. گوگل آنالیتیکس می تواند امکانات مختلفی را در اختیار کاربرانش قرار دهد. ابزار های مدیریتی مخصوص اضافه کردن کاربر به گوگل آنالیتیکس، یکی از همین ابزارهای به شدت خاص و مهم به حساب می آیند که اهمیت زیادی خواهند داشت. امروز ما قصد داریم تا در مورد اضافه کردن کاربر به گوگل آنالیتیکس با شما صحبت کنیم. پس با ما همراه باشید.

چرا اضافه کردن کاربر به گوگل آنالیتیکس اهمیت زیادی دارد؟

قبل از پرداخت به اضافه کردن کاربر به گوگل آنالیتیکس، بیایید تا به یک سوال مهم پاسخ دهیم: چرا این پروسه اهمیت زیادی دارد؟ در پاسخ به این سوال، باید بگوییم که به صورت کلی، پروسه اضافه کردن کاربر به گوگل آنالیتیکس یکی از پروسه های مهمی به حساب می آید که شما باید به آن توجه داشته باشید. این پروسه می تواند به شما کمک کند تا یک کاربر دیگر را در پروژه های آنالیزی خود اضافه نمایید. حتما می دانید که پروژه های گروهی و تیمی، بدون اینکه همه افراد به فایل های اصلی دسترسی نداشته باشند پیش نمی رود. در نتیجه، اگر شما هم به دنبال دریافت بیشترین بازدهی ممکن از پروژه آنالیزی را دارید، بهتر است که از روند اضافه کردن کاربر به گوگل آنالیتیکس استفاده نمایید.

جدا از این مسئله، شما باید به این نکته هم توجه داشته باشید که گوگل آنالیتیکس قابلیت های مدیریتی زیادی را در اختیار شما قرار می دهد. به عنوان مثال، شما لزوما نباید همه دسترسی های موجود را در اختیار کاربران اضافه شده قرار دهید. شما می توانید بر اساس نیاز های کلی و جامع خود، دسترسی های محدود و مدیریت شده ای را در اختیار کاربران قرار دهید. کارشناسان همواره به مدیران یک پروژه توصیه می کنند تا همه دسترسی های مدیریتی را در اختیار کاربران قرار ندهند. این مسئله در آینده می تواند مشکلات خاص خود را ایجاد نماید. همین مسئله هم باعث شده تا اضافه کردن کاربر به گوگل آنالیتیکس، پروسه ای راحت و نسبتا مهم به حساب بیاید.

چنانچه قصد یادگیری و آموزش ویدیویی گوگل آنالیتیکس را دارید، می توانید از آموزش های رایگان آکادمی کلیک اول استفاده کنید.

گوگل آنالیتیکس

بهترین راه اضافه کردن کاربر به گوگل آنالیتیکس

در جهت اضافه کردن کاربر به گوگل آنالیتیکس یونیورسال، شما باید دسترسی مدیریتی داشته باشید. بدون داشتن دسترسی مدیریتی به اکانت، امکان افزودن کاربر وجود نخواهد داشت. برای اضافه کردن کاربر به گوگل آنالیتیکس شما می توانید مراحل موجود در لیست زیر را طی نمایید.

  • وارد اکانت گوگل آنالیتیکس خود شوید
  • بر روی گزینه Admin کلیک کنید. سپس به سراغ گزینه Account، Property و در نهایت View بروید.
  • در مرحله سوم شما باید بر روی یکی از همین قسمت های گفته شده کلیک کنید. بسته به سطح دسترسی کاربر مورد نظر، این گزینه ها تغییر پیدا خواهند کرد. شما باید بر روی گزینه Access Management کلیک نمایید.
  • سپس بر روی گزینه Account Permissions کلیک کنید. با باز کردن گزینه +، شما باید بر روی دکمه Add users نیز کلیک نمایید.
  • آدرس ایمیل کاربر مورد نظر خود را انتخاب کنید.
  • گزینه Notify new users by email را انتخاب و سپس برای کاربر جدید یک ایمیل ارسال نمایید. این گزینه به شما اجازه می دهد تا کاربر جدید خود را از تغییرات اعمال شده مطلع نمایید.
  • سپس شما باید بر روی سطح دسترسی کلیک کنید. سطوح دسترسی مختلفی در دنیای گوگل قابل تعریف هستند. شما می توانید بر اساس نیاز های پروژه، دسترسی کاربر را محدود یا آزاد نمایید. در نهایت شما می توانید با کلیک بر روی Add، کاربر را اضافه کنید.

اضافه کردن کاربر به گوگل آنالیتیکس

به خاطر داشته باشید که پروسه اضافه کردن کاربر به گوگل آنالیتیکس پیچیدگی زیادی ندارد. البته که در جهت انجام این کار، شما باید به یک سری نکات خاص و مهم توجه داشته باشید تا با مشکلی مواجه نشوید. در ابتدا، به خاطر داشته باشید که قسمت سوم می تواند نحوه مدیریت کاربر را مشخص کند. همانطور که گفته شد در این قسمت سه ردیف در اختیار شما قرار گرفته است: Views، Properties و Accounts. همه این موارد اهمیت زیادی داشته و شما باید بر اساس نیاز های کلی و جامع خود، یکی از آن ها را انتخاب نمایید.

نحوه ویرایش کاربر اضافه شده

شاید برای شما هم سوال پیش بیاید که پس از اضافه کردن کاربر به گوگل آنالیتیکس، چگونه می توانیم آن را ویرایش کنیم؟ در پاسخ به این سوال، باید بگوییم که مجموعه گوگل آنالیتیکس راهکار های خاصی را در جهت ادیت کردن کاربران اضافه شده طراحی کرده است. برای ادیت کردن کاربر، در ابتدا شما باید مراحل ارائه شده در قسمت قبل را طی کنید و وارد مرحله سوم شوید. در این مرحله شما می توانید همه کاربران  اضافه شده همراه با محدودیت های دسترسی آنها را مشاهده نمایید. شما می توانید با جستجوی ایمیل کاربر مورد نظر، او را پیدا نمایید و سپس دسترسی، نام یا مشخصات او را به صورت کامل تغییر دهید. در نهایت، با کلیک بر روی گزینه Save شما می توانید پروسه ادیت کردن کاربر را نیز به اتمام برسانید.

اضافه کردن کاربر

کلام آخر

همانطور که در مقاله ما مشاهده کردید، پروسه اضافه کردن کاربر به گوگل آنالیتیکس، پروسه ای راحت و سر راست به حساب می آید. در جهت اضافه کردن کاربر های مختلف به گوگل آنالیتیکس، شما نیازی به طی کردن مراحل دشوار نخواهید داشت. شما به راحتی و بدون هیچ مشکل خاصی می توانید از چند مرحله گفته شده استفاده نمایید. به خاطر داشته باشید که برای ادیت کردن یا حذف کردن کاربر های جدید و قدیمی، شما باز هم می توانید طبق مراحل گفته شده اقدام نمایید. گوگل آنالیتیکس حتی اجازه افزودن کاربران به صورت گروهی یا گروه بندی آنها را نیز در اختیار شما قرار خواهد داد. همین مسئله هم باعث شده تا کار با این ابزار تحلیلی، بتواند روند پروژه را به صورت مستقیم تحت تاثیر قرار دهد.

تیم تحریریه کلیک اول

نویسنده در بلاگ کلیک اول

این مقاله به قلم و نویسندگی تیم تحریریه کلیک اول تهیه شده است. هدف ما در کلیک اول، ارائه بستری مناسب برای وب مستران عزیز است که بتوانند مجموعه ای از خدمات مربوط به دیجیتال مارکتینگ، افزایش ترافیک سایت و همچنین شبکه های اجتماعی را به سادگی دریافت کنند.

0 دیدگاه ثبت شده است.

در بحث و گفتگوی مربوط به این مطلب شرکت کنید!

آکادمی کلیک اول

دریچه ای به سوی آموزش های رایگان در فضای دیجیتال مارکتینگ

آموزش پایه ای کار با ابزار گوگل سرچ کنسول

دوره آموزشی گوگل سرچ کنسول (Google Search Console)

سئو و بهینه سازی

گوگل سرچ کنسول یا Google Search Console یکی از مهم ترین ابزارهای سئوی حرفه ای سایت است. شما با کمک این ابزار می توانید با گوگل ارتباط برقرار کرده و به درستی یا نادرستی عملکرد خود در مسیر بهینه سازی سایت پی ببرید.

02:21:00
آموزش پایه ای کار با گوگل آنالیتیکس

دوره آموزشی گوگل آنالیتیکس 4 (Google Analytics 4)

سئو و بهینه سازی

گوگل آنالیتیکس (Google Analytics) یکی از ابزارهای پرکاربرد گوگل بوده و وظیفه آن بررسی آمار سایت ها و تحلیل آن هاست..

02:43:00
آموزش کار با افزونه پرکاربرد یواست

آموزش کار با افزونه پرکاربرد یواست (Yoast)

دیجیتال مارکتینگ

یواست سئو (Yoast SEO) یک افزونه وردپرس است که به عملکرد بهتر سایت در موتورهای جستجو مانند گوگل کمک می کند. همچنین ابزارهایی را در اختیار شما قرار می دهد تا محتوای خود را به بهترین استانداردهای سئو و خوانایی برسانید.

00:22:06