معرفی و کار با قسمت Logos سرچ کنسول گوگل

معرفی و کار با قسمت Logos سرچ کنسول گوگل

در این مقاله می خوانید:

قسمت Logos سرچ کنسول گوگل یک ابزار مفید برای بررسی و بهینه‌ سازی نمایش لوگوی سایت شما در نتایج جستجو است. با استفاده از این قسمت، می‌توانید ببینید که لوگوی شما چگونه توسط گوگل شناسایی و نمایش داده می‌شود و اگر مشکلی وجود داشته باشد، آن را رفع کنید.

استفاده از ابزار سرچ کنسول گوگل همواره به عنوان یکی از بهترین ابزار کمک کننده برای کارشناسان سئو شناخته می شود. این قسمت دارای گزینه ها و بخش های مختلفی است که هر کدام گزارشات مختلفی را نشان می دهند. یکی از قسمت های مهم دیگر در سرچ کنسول Logos است.

برای بررسی کردن گزارشات این بخش ابتدا باید وارد قسمت Enhancement شوید. همان طور که می دانید لوگو به عنوان یکی از مشخصه های اصلی هر سایت یا هر کسب و کاری محسوب می شود. بنابراین با بررسی کردن قسمت Logos در سرچ کنسول می توانید بررسی کنید که وجود این لوگو و هویت تاکنون برای دیده شدن توسط کاربران چگونه بوده است؟

اهمیت بررسی کردن این بخش نیز تاثیر ویژه ای در بهبود وضعیت سایت خواهد داشت. به همین دلیل در ادامه این مقاله به بررسی کامل تر آموزش کار با قسمت Logos می پردازیم.

اهمیت بررسی بخش Logos در سرچ کنسول گوگل

زمانی که یک لوگو را در سایت به عنوان لوگو و هویت کسب و کار خود بارگذاری کرده باشید، پس از این که وارد قسمت Logos در سرچ کنسول می شوید، ممکن است که Error هایی را مشاهده کنید. همچنین در برخی مواقع نیز بررسی موفقیت ثبت شدن لوگو را می توانید مشاهده نمایید. برای درک بهتر اهمیت بررسی این بخش می توان در مورد اهمیت Knowledge Panel یا پنل دانش صحبت کرد.

در واقع همان پنلی که در جستجوهای دستکتاپ کنار نتایج جستجو نمایش داده می شود، اطلاعات مختلفی را در مورد آن کسب و کار در اختیار کاربران قرار می دهد. این اطلاعات شامل لوگو کسب و کار، آدرس شبکه های اجتماعی، و … است.

کاربر با مشاهده کردن این اطلاعات مختصر برند کسب و کار مورد نظر را بهتر به خاطر می سپارد. بنابراین با وارد شدن به بخش Logos در سرچ کنسول، داده های ساختار یافته ای را که به عنوان لوگو به سایت اختصاص داده اید را بررسی و ارزیابی می کند. منظور از داده های ساختار یافته یک قالب یا فرمت استاندارد و مورد تایید گوگل است.

بنابراین در صورتی که از این فرمت ها استفاده کنید، داده های مختلف را نشانه گذاری کرده و ربات های گوگل سریع تر محتوا و صفحات را Crawl می کنند. در واقع همان طور که می دانید استفاده از لوگو در سایت و همچنین اضافه کردن آن در داده های ساختار یافته سایت، تاثیر زیادی در بهبود روند برندینگ و تبلیغات موثر کسب و کار دارد.

علاوه بر این، با تعریف کردن لوگوی سایت در قسمت داده های ساختار یافته، ممکن است سایت در پنل جستجو Knowledge Panel به کاربران نمایش داده شود.

بیشتر بخوانید: ربات گوگل (Google Bot) چیست و چگونه کار می کند؟

اهمیت بررسی بخش logos در سرچ کنسول گوگل

خطاهای بخش Logos در سرچ کنسول

در برخی موارد زمانی که وارد بخش Logos سرچ کنسول می شوید، ممکن است ارور یا خطاهایی را مشاهده کنید که در ادامه به معرفی مهم ترین ارورها می پردازیم.

Invalid URL Property

یکی از ارورهای بخش Logos این است که آدرس در Property (وب سایت) نا معتبر است. بنابراین باید روی تک تک ارورها کلیک کنید تا مشخص شود که کدام قسمت سایت دقیقا خطا و مشکل دارد و نامعتبر است؟

Missing Property

این خطا نشان می دهد که property مورد نیاز در دسترس نیست.

Missing Value in Property

این خطا نشان دهنده این است که این Property مقدار ندارد. در واقع این خطا نشان می دهد که اطلاعات مورد نظر در یک بخش را بارگذاری نکرده اید. با کلیک روی این خطا می توانید بفهمید که دقیقا کدام قسمت مشکل دارد؟

Invalid Value in Property

این ارور نشان می دهد که property مورد نظر، مقدار معتبری ندارد.

چنانچه قصد یادگیری و آموزش ویدیویی گوگل سرچ کنسول را دارید، می توانید از آموزش های رایگان آکادمی کلیک اول استفاده کنید.

Invalid string length in property

این ارور می گوید که مقدار داده موجود در فیلد خیلی طولانی یا خیلی کوتاه است.

Invalid object type for property

با مشاهده این خطا می توان فهمید که نوع داده ساختار یافته وارد شده در Property نا معتبر است. در واقع می توان گفت که Property پس از بررسی شدن فرمتی دارد که برای ربات های گوگل قابل تشخیص نیست.

Invalid value type for property

با دیدن این ارور می توان تشخیص داد که مقدار داده ساختار یافته وارد شده در این Property اعتبار ندارد.

Unrecognized property

این خطا نشان می دهد که Property قابل شناسایی نیست.

Duplicate property

این خطا نشان دهنده منحصر به فرد نبودن Property است و ممکن است قبل هم استفاده شده باشد.

Number out of range for property

مقدار Property از حد مجاز مشخص شده بیشتر است.

خرید ورودی گوگل
خرید ورودی گوگل
اگر قصد دارید ترافیک سایت خود از طریق گوگل را افزایش داده و بر روی الگوریتم های گوگل به صورت هدفمند تاثیر بگذارید، ابزار افزایش ورودی گوگل کلیک اول در اختیار شماست.

Either of should be specified

این ارور نشان دهنده این است که باید از Property استفاده می کردید، اما به جای آن از 3 Property استفاده و مشخص کرده اید.

Value in property must be positive

این ارور می گوید که مقدار یا Value ،Property باید مثبت باشد.

Invalid integer in property

با مشاهده این خطا می توان متوجه شد که مقدار داده ساختار یافته صحیح، نامعتبر است.

Unknown Error

خطا در قسمت Logos مشاهده شده اما این ارور و خطا قابل تشخیص نیست. در واقع این خطا نشان می دهد که زمان بررسی کردن لوگو به یک مشکل یا خطایی برخورد کرده که نتوانسته آن را شناسایی کند. برای برطرف کردن این ارور باید بررسی کنید که به ربات های گوگل اجازه و دسترسی Crawl کردن صفحات مختلف را داده اید یا خیر؟

همچنین لازم است که برخی از کدهای ضروری و مهم سایت را با دسترسی دادن به وب مستران و کارشناسان سئو بررسی نمایید تا متوجه شوید که مشکل کار کجاست؟

نکته مهم

نکته مهمی که زمان بررسی کردن بخش Logos در سرچ کنسول باید مد نظر داشته باشید، رنگ خطاها و Error هایی است که مشاهده می کنید. در صورتی که این خطاها با رنگ زرد یا نارنجی نمایش داده می شود، لازم است که آن ها را بررسی کرده و با مشاهده دلیل بروز این خطاها آن ها را برطرف کنید.

اما در صورتی که در سرچ کنسول گوگل این خطاها با رنگ قرمز نشان داده شده، باید در اولین فرصت برای رفع کردن این خطاها اقدامات لازم برای برطرف کردن آن را انجام دهید.

تیم تحریریه کلیک اول

نویسنده در بلاگ کلیک اول

این مقاله به قلم و نویسندگی تیم تحریریه کلیک اول تهیه شده است. هدف ما در کلیک اول، ارائه بستری مناسب برای وب مستران عزیز است که بتوانند مجموعه ای از خدمات مربوط به دیجیتال مارکتینگ، افزایش ترافیک سایت و همچنین شبکه های اجتماعی را به سادگی دریافت کنند.

0 دیدگاه ثبت شده است.

در بحث و گفتگوی مربوط به این مطلب شرکت کنید!

آکادمی کلیک اول

دریچه ای به سوی آموزش های رایگان در فضای دیجیتال مارکتینگ

آموزش پایه ای کار با ابزار گوگل سرچ کنسول

دوره آموزشی گوگل سرچ کنسول (Google Search Console)

سئو و بهینه سازی

گوگل سرچ کنسول یا Google Search Console یکی از مهم ترین ابزارهای سئوی حرفه ای سایت است. شما با کمک این ابزار می توانید با گوگل ارتباط برقرار کرده و به درستی یا نادرستی عملکرد خود در مسیر بهینه سازی سایت پی ببرید.

02:21:00
آموزش پایه ای کار با گوگل آنالیتیکس

دوره آموزشی گوگل آنالیتیکس 4 (Google Analytics 4)

سئو و بهینه سازی

گوگل آنالیتیکس (Google Analytics) یکی از ابزارهای پرکاربرد گوگل بوده و وظیفه آن بررسی آمار سایت ها و تحلیل آن هاست.

02:43:00
آموزش کار با افزونه پرکاربرد یواست

آموزش کار با افزونه پرکاربرد یواست (Yoast)

دیجیتال مارکتینگ

یواست سئو (Yoast SEO) یک افزونه وردپرس است که به عملکرد بهتر سایت در موتورهای جستجو مانند گوگل کمک می کند. همچنین ابزارهایی را در اختیار شما قرار می دهد تا محتوای خود را به بهترین استانداردهای سئو و خوانایی برسانید.

00:22:06