معرفی بخش Overview سرچ کنسول گوگل

معرفی بخش Overview سرچ کنسول گوگل

در این مقاله می خوانید:

با استفاده از Overview در گوگل سرچ کنسول، کاربران می‌توانند به صورت سریع و جامع، عملکرد سایت خود در نتایج جستجوی گوگل را بررسی کرده و اقدامات لازم را برای بهبود آن‌ها انجام دهند.

Overview گوگل سرچ کنسول بخش ابتدایی پیشخوان آن را شامل می شود. همانطور که از نامش نیز مشخص است، این بخش نگاهی کلی به وضعیت وب سایت شما خواهد داشت. در این بخش سرچ کنسول گوگل خلاصه ای از عملکرد وب سایت خود در جستجو گوگل را در بخش Performance مشاهده خواهید کرد. با استفاده از این بخش می توانید نگاه کلی به آمار افزایش ورودی گوگل که از سایت کلیک اول خریداری کرده اید، داشته باشید

به طور کلی گوگل سرچ کنسول دارای بخش ها و گزینه های مختلفی است که هر کدام از این قسمت ها اطلاعات مختلفی را در اختیار ما قرار می دهد. بنابراین کارشناس سئو با توجه به سطح دسترسی که در اختیار دارد، می تواند قسمت های مختلف سرچ کنسول را به منظور ارائه مشاوره یا اعمال تغییرات لازم انجام دهد. یکی از مهم ترین قسمت ها در سرچ کنسول که یک دید کلی به کارشناس سئو و همین طور به کارفرما می دهد، بخش Overview است.

نمودارهای بخش Overview

Overview در گوگل سرچ کنسول، بخشی است که به کاربران امکان می‌دهد تا به صورت خلاصه و جامع، اطلاعات مربوط به عملکرد سایت خود در نتایج جستجوی گوگل را مشاهده کنند. این بخش شامل چندین بخش مهم است که در ادامه به توضیح آن‌ها می‌پردازیم. نمودارهای بخش Overview در سرچ کنسول شامل موارد زیر است:

1- Performance

نمودار اول مربوط به Performance است که اطلاعات مربوط به تعداد کلیک های سایت را نمایش می دهد تا اطمینان حاصل کنید آیا عملکرد شما تا این لحظه صحیح بوده است یا خیر؟ این بخش شامل اطلاعات مربوط به تعداد کل کلیک‌ها، تعداد نمایش‌ها و میانگین موقعیت سایت در نتایج جستجوی گوگل است. با مشاهده این اطلاعات، کاربران می‌توانند بهبود عملکرد سایت خود در نتایج جستجوی گوگل را بررسی و اقدامات لازم را برای بهبود آن‌ها انجام دهند.

در صورتی که اطلاعات کافی برای بررسی و تحلیل سرچ کنسول و به ویژه بخش Performance داشته باشید، می توانید به بهترین نحو و در مدت زمانی کوتاه تری اقدام به بهینه سازی سایت کنید. یکی از بهترین مزایای بررسی بخش Performance این است که اطلاعات کاملی می توانید در مورد وضعیت کارکرد سایت و وضعیت کلی سایت به دست آورید. برای مثال می توانید تعداد کلیک های به دست آمده در یک بازه زمانی مشخص را می توانید بررسی و مشاهده کنید. همچنین یکی از بهترین اطلاعات این بخش، امکان مشاهده کلماتی است که توسط گوگل و کاربران مورد جستجو قرار گرفته است.

افزایش بازدید گوگل
افزایش ورودی گوگل
اگر قصد دارید ترافیک سایت خود از طریق گوگل را افزایش داده و بر روی الگوریتم های گوگل به صورت هدفمند تاثیر بگذارید، ابزار افزایش ورودی گوگل کلیک اول در اختیار شماست.

همچنین می توانید مشاهده کنید که جستجوها توسط کاربران توسط چه دستگاهی انجام شده است. سپس در صورتی که هر کدام از قسمت های جستجو توسط کاربران بهینه نبود، تمرکز خود را روی آن بخش قرار داده و سایت خود را برای آن دستگاه بهینه سازی نمایید.

علاوه بر این، همان طور که می دانید یکی از مهم ترین پارامترهای تاثیر گذار در افزایش رضایت کاربران، داشتن یک محتوای با کیفیت است. به همین دلیل با بررسی با بخش Performance می توانید اطلاعات مفیدی در مورد سطح کیفیت محتوا نیز به دست آورید. همان طور که در تصویر زیر نیز مشاهده می کنید، یک گزینه با نام Export وجود دارد.

با کلیک روی این گزینه تمامی گزارش های مربوط به بخش Performance را می توانید به صورت کامل و جامع در یک فایل جداگانه داشته باشید و مجددا بررسی نمایید. همچنین از این بخش می توانید برای اطلاع دادن وضعیت وب سایت به کارفرما استفاده نمایید.

نمودارهای بخش Overview - کلیک اول

2- Indexing

در این بخش، اطلاعات مربوط به تعداد صفحات سایتی که در نتایج جستجوی گوگل نمایش داده شده‌اند، و همچنین مشکلاتی که باعث عدم نمایش صفحات سایت در نتایج جستجوی گوگل شده‌اند، قابل مشاهده است. با بررسی این اطلاعات، کاربران می‌توانند مشکلات را شناسایی و رفع کنند.

نمودارهای بخش Overview - کلیک اول

3- Enhancements

در این بخش، کاربران می‌توانند بهبودهای لازم برای سایت خود را بررسی کرده و اقدامات لازم را برای بهبود آن‌ها انجام دهند. این بخش شامل اطلاعات مربوط به AMP، داده‌ساختارها، تصاویر و ویدیوها و … است.

نمودارهای بخش Overview

4- Links

در این بخش، کاربران می‌توانند لینک‌هایی که به سایت خود ارجاع داده‌اند را بررسی کرده و از کیفیت آن‌ها اطمینان حاصل کنند. همچنین، با شناسایی لینک‌های ضعیف و غیرضروری، می‌توانند اقدامات لازم را برای حذف آن‌ها انجام دهند.

5- Manual Actions

در صورتی که سایت شما تحت تأثیر الگوریتم‌های گوگل قرار گرفته و مشکلاتی دارد، در این بخش اطلاعات مربوط به تنبیه‌های دستی گوگل قابل مشاهده است. با بررسی این اطلاعات، کاربران می‌توانند مشکلات را شناسایی و رفع کنند.

6- Security Issues

در این بخش، اطلاعات مربوط به مشکلات امنیتی سایت قابل مشاهده است. با بررسی این اطلاعات، کاربران می‌توانند مشکلات را شناسایی و رفع کنند.

چنانچه قصد یادگیری و آموزش ویدیویی گوگل سرچ کنسول را دارید، می توانید از آموزش های رایگان آکادمی کلیک اول استفاده کنید.

بخش Overview یک نگاه و دید کلی به کارشناس سئو از وضعیت کلی سایت می دهد. نکته مهمی که باید پس از ثبت سایت در سرچ کنسول باید مد نظر داشته باشید این است که پس از ثبت سایت بلافاصله اطلاعات خاصی به شما نمایش داده نمی شود.

بلکه حداقل چند روز باید از ثبت سایت بگذارد تا بتوانید اطلاعاتی نسبی یا جامع به دست آورید. علاوه بر این، یکی از قابلیت های مهم دیگر سرچ کنسول این است که اگر کارشناس سئو هستید، و چند سایت را به صورت همزمان مدیریت و سئو می کنید، می توانید پس از وارد شدن به سرچ کنسول، سایتی که قصد بررسی آن را دارید، انتخاب کرده و سپس می توانید با استفاده از قسمت ها و امکانات مختلف سرچ کنسول، وضعیت سایت را به طور کامل بررسی نمایید.

وظیفه بخش Overview چیست؟

همان طور که از نام Overview پیداست، این قسمت از سرچ کنسول گوگل یک دید کلی به کارشناسان سئو می دهد. اطلاعات ارزشمند این قسمت از این ابزار حرفه ای تا حد قابل توجهی می تواند کارشناسان سئو و حتی کارشناسان تولید محتوا را مطلع نماید.

بدین صورت که می توانند بررسی کنند آیا استراتژی تدوین شده، محتوای درج شده، لینک سازی ها و … آیا به درستی انجام شده است یا خیر؟ پس از وارد شدن و مشاهده بخش Overview می توانید قسمت های مختلفی از Performance ،Index، و همچنین می توانید گزارش و اطلاعاتی از بخش Experience به دست آورید.

آموزش جامع گوگل سرچ کنسول تخته سبز

علاوه بر این، در بخش های پایین تر Overview، خلاصه ای از بخش Enhancement را می توانید مشاهده و بررسی نمایید. یکی از مهم ترین بخش هایی که در سرچ کنسول به آن توجه زیادی می شود، بخش Performance است.

در صورتی که اطلاعات کافی برای بررسی و تحلیل سرچ کنسول و به ویژه بخش Performance داشته باشید، می توانید به بهترین نحو و در مدت زمانی کوتاه تری اقدام به بهینه سازی سایت کنید. اطلاعاتی که در این قسمت مشاهده می کنید، کاملا تخصصی و بر اساس نحوه عملکرد سایت در مدت زمان مشخصی است.

تیم تحریریه کلیک اول

نویسنده در بلاگ کلیک اول

این مقاله به قلم و نویسندگی تیم تحریریه کلیک اول تهیه شده است. هدف ما در کلیک اول، ارائه بستری مناسب برای وب مستران عزیز است که بتوانند مجموعه ای از خدمات مربوط به دیجیتال مارکتینگ، افزایش ترافیک سایت و همچنین شبکه های اجتماعی را به سادگی دریافت کنند.

0 دیدگاه ثبت شده است.

در بحث و گفتگوی مربوط به این مطلب شرکت کنید!

آکادمی کلیک اول

دریچه ای به سوی آموزش های رایگان در فضای دیجیتال مارکتینگ

آموزش پایه ای کار با ابزار گوگل سرچ کنسول

دوره آموزشی گوگل سرچ کنسول (Google Search Console)

سئو و بهینه سازی

گوگل سرچ کنسول یا Google Search Console یکی از مهم ترین ابزارهای سئوی حرفه ای سایت است. شما با کمک این ابزار می توانید با گوگل ارتباط برقرار کرده و به درستی یا نادرستی عملکرد خود در مسیر بهینه سازی سایت پی ببرید.

02:21:00
آموزش پایه ای کار با گوگل آنالیتیکس

دوره آموزشی گوگل آنالیتیکس 4 (Google Analytics 4)

سئو و بهینه سازی

گوگل آنالیتیکس (Google Analytics) یکی از ابزارهای پرکاربرد گوگل بوده و وظیفه آن بررسی آمار سایت ها و تحلیل آن هاست.

02:43:00
آموزش کار با افزونه پرکاربرد یواست

آموزش کار با افزونه پرکاربرد یواست (Yoast)

دیجیتال مارکتینگ

یواست سئو (Yoast SEO) یک افزونه وردپرس است که به عملکرد بهتر سایت در موتورهای جستجو مانند گوگل کمک می کند. همچنین ابزارهایی را در اختیار شما قرار می دهد تا محتوای خود را به بهترین استانداردهای سئو و خوانایی برسانید.

00:22:06