آشنایی با خطاهای بخش Product در سرچ کنسول گوگل

آشنایی با خطاهای بخش Product در سرچ کنسول گوگل

در این مقاله می خوانید:

خطاهای بخش محصول در سرچ کنسول گوگل، مشکلاتی هستند که ممکن است برای وب سایت شما پیش آید. این خطاها می‌توانند شامل خطاهای بارگذاری صفحه، خطاهای وصل شدن به سرور، خطاهای ربات‌های گوگل و خطاهای دیگری باشند.

یکی از بخش های مهم دیگر در سرچ کنسول که بررسی این قسمت نیز کمک زیادی به کارشناسان سئو برای بررسی سایت های فروشگاهی می کند، بخش Product است. Product به عنوان یکی از زیر مجموعه های Enhancement محسوب می شود که کاربرد زیادی در دنیای سئو و بهبود وضعیت سایت دارد.

اهمیت بررسی این بخش کمک می کند تا به بهترین نحو سایت فروشگاهی مورد نظرتان را آنالیز و بررسی نمایید. در واقع همان طور که می دانید در سایت های فروشگاهی آنلاین کاربران و مشتریان علاوه بر توجه به ویژگی های ظاهری محصولاتی که قصد خرید آن را دارند، همواره به تجربه کاربری خود نیز توجه می کنند.

از طرفی گوگل نیز برای جلب رضایت مشتریان و کاربرانی که به سایت های فروشگاهی مراجعه می کنند و همچنین ایجاد یک تجربه کاربری ویژه برای آن ها، به موارد مهم فنی در سایت نیز توجه می کند. به همین دلیل پس از وصل کردن سایت به گوگل سرچ کنسول، می توانید خطاهایی که در بخش Product سایت فروشگاهی وجود دارد را مشاهده و آن ها را برطرف کنید.

به این منظور در ادامه این مقاله به بررسی کامل تر بخش Product در سرچ کنسول گوگل می پردازیم. به طور کلی در تصویر زیر نیز می توانید خطاهای رایج در این بخش را مشاهده کنید.

خطاهای بخش Product

خطاهای بخش Product در گوگل سرچ کنسول

برای بررسی این بخش کافی است ابتدا وارد بخش Enhancement شده و سپس روی گزینه Product کلیک کنید. پس از آن ممکن است خطاهای زیر را به دلایل مختلف مشاهده کنید. این خطاها شامل موارد زیر است:

خطاهای مربوط به Gtin، MPN، SKU

به طور کلی برای تعریف دقیق تر SKU، می توان گفت که SKU یک شناسه داخلی محصول در فروشگاه آنلاین است. این شناسه توسط افزونه ووکامرس در سایت برای هر محصول تعیین و در نظر گرفته می شود. این شناسه معمولا بدون این که شامل Enter ،Dash یا … باشد، شامل 10 کاراکتر است.

در صورتی که برای این شناسه یک اسکیما قرار داده باشید، ولی این شناسه خالی باشد، این خطا را مشاهده خواهید کرد. همچنین در صورتی که در افزونه ووکامرس هم این قسمت را خالی گذاشته باشید، این خطا به شما نمایش داده می شود و متوجه می شوید که محصولات موجود در سایت شناسه کالا ندارند.

یکی از خطاهای دیگر مربوط به MPN که Manuefacture Part Number است. MPN نیز یک شناسه برای محصولات منحصر به فرد مختص خود تولید کننده است. برای مثال مشخصات محصول را بر اساس رنگ، گروه سنی مناسب برای افراد، جنس مورد نظر، و … مشخص و معرفی می کنید. بدیهی است که هر محصول مشخصات منحصر به فرد خود را دارد و داخل سایت درج می شود. در واقع هر تولید کننده برای خرید و فروش آسان تر محصولات خود به خرده فروشنان شناسه هایی را برای شناخت بهتر ویژگی های محصول تعریف می کند که همان MPN است.

Gtin نیز مربوط به بارکد بین المللی محصولات است. این بارکد معمولا 8 تا 13 یا 14 رقم است که برای هر محصول و طبق قوانین آن کشور تعیین می شود. برای مثال برای محصولات ایرانی بارکد محصولات 13 رقم است و با پیش شماره 626 شروع می شود. هر کدام از این بارکدها را می توانید به صورت اختصاصی برای هر محصول در افزونه Rank Math تعیین کنید. همچنین در افزونه ووکامرس هم می توانید شناسه کالا و بارکد محصول را نیز تعریف کنید.

چنانچه قصد یادگیری و آموزش ویدیویی گوگل سرچ کنسول را دارید، می توانید از آموزش های رایگان آکادمی کلیک اول استفاده کنید.

خطاهای مربوط به Review و Aggregaterating

این بخش نیز به ستاره ها و دیدگاه هایی است که مشتری در مورد آن ها نظر می دهد و بازخورد خود را می نویسد. بخش Review و Aggregaterating مربوط به نقد و بررسی های سایت فروشگاهی است. بدین صورت که اگر بخش نقد و بررسی و نظرات را برای سایت فروشگاهی خود فعال کرده باشید، اما محصول هیچ دیدگاه یا ستاره و نظری نداشته باشد، در این قسمت خطا و این مشکل نشان داده می شود.

خطاهای بخش Product

خطای Offers و Price valid until

این خطا مربوط به تخفیف و زمان تخفیف است. برای مثال زمانی که برای محصولی تخفیف گذاشته اید اما زمان تخفیف را مشخص نکرده اید، این خطا نمایش داده می شود. برای رفع این مشکل باید در نظر داشته باشید که در سایت فروشگاهی خود همراه با درج تخفیف برای محصولات باید زمان شروع و پایان محصول تخفیف دار شده را نیز مشخص کنید.

خطاهای بخش Product

خطای Invalid price format in property price

در سایت فروشگاهی زمانی که عدد و رقمی را مشخص نکرده باشید، همچنین در صورتی که برای محصول قیمتی را درج کرده اید، اما فرمت آن صحیح و مناسب نیست، خطای Invalid price format in property price نمایش داده می شود. توجه داشته باشید که زمان درج قیمت محصولات بین اعداد نقطه (.)، کاما (،)، اسلش (/)، یا سه نقطه و … قرار ندهید.

خطاهای بخش Product

خطای Missing field brand

اگر اسم برند محصول را زمان درج کردن محصول  در سایت وردپرسی وارد نکرده باشید، خطای Missing Field Brand نشان داده می شود. این خطا زمانی رخ می دهد که از سایت وردپرسی برای فروشگاه آنلاین خود استفاده کرده اید و همچنین پس از نصب افزونه ووکامرس قسمت ویژگی ها را برای آن در نظر گرفته باشید، این خطا نشان داده می شود.

خطاهای بخش Product

خطای Missing Field URL

زمانی که پیوند یکتا یا آدرس URL صفحه محصول را وارد و درج نکرده باشید، این خطا نمایش داده می شود. این خطا برای سایت هایی که از افزونه ووکامرس استفاده می کنند، معمولا رخ نمی دهد.

خطاهای بخش Product

خطای Missing Field Availability

اگر در سایت فروشگاهی موجودی کالا را به درستی تعیین و مشخص نکرده باشید، خطای Missing Field Availability را مشاهده خواهید کرد. در واقع باید مشخص کنید که کالا Sold Out (فروخته شده) یا In-Stock (موجود است) یا Pre-Order (پیش فروش) است.

خطاهای بخش Product

خطای Missing Field Description

این خطا زمانی نمایش داده می شود که برای محصولات توضیحات متا (Meta Description) تعریف نکرده باشید، همچنین اگر متغیر آن در اسکیمای محصول وجود نداشته باشد.

خطاهای بخش Product

تیم تحریریه کلیک اول

نویسنده در بلاگ کلیک اول

این مقاله به قلم و نویسندگی تیم تحریریه کلیک اول تهیه شده است. هدف ما در کلیک اول، ارائه بستری مناسب برای وب مستران عزیز است که بتوانند مجموعه ای از خدمات مربوط به دیجیتال مارکتینگ، افزایش ترافیک سایت و همچنین شبکه های اجتماعی را به سادگی دریافت کنند.

0 دیدگاه ثبت شده است.

در بحث و گفتگوی مربوط به این مطلب شرکت کنید!

آکادمی کلیک اول

دریچه ای به سوی آموزش های رایگان در فضای دیجیتال مارکتینگ

آموزش پایه ای کار با ابزار گوگل سرچ کنسول

دوره آموزشی گوگل سرچ کنسول (Google Search Console)

سئو و بهینه سازی

گوگل سرچ کنسول یا Google Search Console یکی از مهم ترین ابزارهای سئوی حرفه ای سایت است. شما با کمک این ابزار می توانید با گوگل ارتباط برقرار کرده و به درستی یا نادرستی عملکرد خود در مسیر بهینه سازی سایت پی ببرید.

02:21:00
آموزش پایه ای کار با گوگل آنالیتیکس

دوره آموزشی گوگل آنالیتیکس 4 (Google Analytics 4)

سئو و بهینه سازی

گوگل آنالیتیکس (Google Analytics) یکی از ابزارهای پرکاربرد گوگل بوده و وظیفه آن بررسی آمار سایت ها و تحلیل آن هاست.

02:43:00
آموزش کار با افزونه پرکاربرد یواست

آموزش کار با افزونه پرکاربرد یواست (Yoast)

دیجیتال مارکتینگ

یواست سئو (Yoast SEO) یک افزونه وردپرس است که به عملکرد بهتر سایت در موتورهای جستجو مانند گوگل کمک می کند. همچنین ابزارهایی را در اختیار شما قرار می دهد تا محتوای خود را به بهترین استانداردهای سئو و خوانایی برسانید.

00:22:06