SERP یا صفحه نتایج موتور جستجو چیست؟

SERP یا صفحه نتایج موتور جستجو چیست؟

در این مقاله می خوانید:

SERP یا صفحه نتایج موتور جستجو، صفحه ای است که در پاسخ به کلمات کلیدی وارد شده توسط کاربر، توسط موتور جستجو نمایش داده می شود. هدف اصلی SERP ارائه اطلاعات مرتبط و مفید به کاربر است. بنابراین، موتور جستجو باید الگوریتم های پیچیده ای را برای ارزیابی و رتبه بندی صفحات وب از نظر کیفیت و اهمیت اجرا کند.

SERP معمولا شامل چندین بخش مختلف است. بخش اصلی شامل لینک های آرگانیک یا طبیعی به صفحات وب است که بر اساس معیارهای مختلف مانند محتوا، ساختار، سرعت بارگذاری و اعتبار رتبه بندی شده اند. بخش دوم شامل تبلیغات پرداخت شده است که با علامت AD یا تبلیغ نشان داده می شوند. این لینک ها بر اساس قیمت پیشنهادی توسط آگهی دهندگان و رابطه آن ها با کلمات کلیدی کاربر انتخاب می شوند.

بخش سوم شامل نتایج جانبی یا خاص است که برای پاسخ به نیازهای خاص کاربران طراحی شده اند. این نتایج ممکن است شامل تصاویر، ویدئوها، نقشه ها، خبرها، پاسخ های مستقیم، نمودارها، جدول ها و غیره باشند. این نتایج به منظور افزایش رضایت کاربر و کاهش زمان جستجو تولید می شوند.

“SERP” مخفف “صفحه نتایج موتور جستجو” یا «Search Engine Results Page» است.

SERP صفحه ای است که یک موتور جستجو پس از وارد کردن یک عبارت جستجو به کاربر نمایش می دهد. SERP ها شامل لینک هایی به صفحات مختلف وب هستند که مرتبط با پرس و جوی کاربر، به همراه اطلاعات یا تصاویر اضافی هستند. بسیاری از SERP ها حاوی تبلیغات پولی در بالای صفحه هستند و به دنبال آن نتایج ارگانیک در زیر آن قرار می گیرند. مانند تصویر زیر:

SERP چیست

با این حال، SERP برای یک کلمه کلیدی می تواند بسیار متفاوت از SERP برای کلمه کلیدی دیگر به نظر برسد. و این تفاوت ها تأثیر زیادی بر ترافیک سئو دارند. در این مقاله اطلاعات بیشتری درباره SERP کسب کنید.

خرید بازدید گوگل
خرید ورودی گوگل
اگر قصد دارید ورودی گوگل سایت خود را افزایش داده و بر روی الگوریتم های گوگل به صورت هدفمند تاثیر بگذارید، ابزار افزایش ورودی گوگل کلیک اول در اختیار شماست.

در Google SERP چه چیزی وجود دارد؟ و رتبه بندی SERP چگونه کار می کند؟

صفحات نتایج موتورهای جستجو می توانند شامل سه نوع لیست باشند:

نتایج جستجوی ارگانیک، که به شکل زیر است:

نتایج جستجوی ارگانیک

نتایج جستجوی پولی، که با کلمه “تبلیغ” مشخص می شوند:

نتایج جستجوی پولی

ویژگی های SERP، که می توانند به روش های مختلف نشان داده شوند. یکی از ویژگی های متداول SERP کادر “People Also Ask” است. مانند تصویر زیر:

People Also Ask

بیایید نگاهی دقیق تر به هر سه نوع نتایج جستجو بیندازیم. ما در مورد اینکه آن ها از کجا می آیند و چگونه بر SEO تاثیر می گذارند بحث خواهیم کرد.

نتایج جستجوی ارگانیک

گوگل سالانه تریلیون ها جستجو انجام می دهد. و 95٪ از کلیک های این جستجوها به نتایج جستجوی ارگانیک (بدون پرداخت) می رود. به همین دلیل است که علاقه به سئو روز به روز در حال رشد و افزایش است.

نتایج جستجوی ارگانیک

بیشتر سئو به یک مفهوم خلاصه می شود:

هر چه نتیجه جستجو در SERP بالاتر باشد، افراد بیشتری روی آن کلیک می کنند.

نتیجه رتبه بندی شماره 1 در بالای SERP نشان داده می شود. بنابراین، معمولا بیشترین کلیک را دریافت می کند. به دنبال آن شماره 2 و به همین ترتیب:

نتیجه رتبه بندی شماره 1

رتبه بندی دقیقا چقدر اهمیت دارد؟

زیاد. بر اساس مطالعه Backlinko، میانگین نرخ کلیک در گوگل بر اساس رتبه بندی در زیر آمده است:

  1. 31.73%
  2. 24.71%
  3. 18.66%
  4. 13.60%
  5. 9.51%

و سقوط از آنجا ادامه دارد.

رتبه 1 معمولا 10 برابر بیشتر از رتبه 10 کلیک دریافت می کند. بنابراین چگونه یک صفحه رتبه 1 را به دست می آورد؟ گوگل برای تصمیم گیری به صدها فاکتور رتبه بندی مختلف متکی است. شما می توانید آن ها را به دو دسته اصلی تقسیم کنید:

  • عوامل سئوی خارجی. (مانند بک لینک های صفحه)
  • عوامل سئوی داخلی. (مانند محتوای صفحه و متا تگ ها)

عوامل سئوی داخلی بر چیز دیگری نیز تاثیر می گذارند: ظاهر نتایج جستجو. به طور خاص، آن ها نتیجه جستجوی “snippet” را کنترل می کنند که در SERP نشان داده شده است. یک جستجوی snippet پایه شامل سه مورد است:

  1. URL یا breadcrumbs، که براساس URL صفحه و لینک های ناوبری هستند.
  2. لینک عنوان، که معمولا بر اساس متا تگ عنوان صفحه است.
  3. توضیحات، که معمولا بر اساس توضیحات متای صفحه است.

URL یا breadcrumbs

لینک عنوان

توضیحات

این ساختار اصلی است. اما برخی از Snippet ها پیچیده تر از این هستند. برای مثال، در اینجا بهترین نتیجه برای عبارت جستجوی “بهترین اجاق گاز کمپینگ” آمده است؛ می توانید ببینید که چند قسمت اضافی دارد:

بهترین اجاق گاز کمپینگ

برخلاف snippet جستجوی اولیه ما، این یکی دارای موارد زیر است:

  • یک تصویر در کنار
  • امتیاز ستاره در وسط
  • و لینک های اضافی (به نام «پیوندهای سایت») در پایین

اطلاعات اضافی مانند آن «rich snippets» نامیده می شود. و نتیجه جستجو را متمایز می کنند که می تواند CTR و ترافیک آن را افزایش دهد. به عبارت دیگر:

ریچ اسنیپت ها یکی از راه هایی است که می توانید بازدیدهای بیشتری از SERP دریافت کنید، حتی بدون اینکه رتبه بندی خود را بهبود ببخشید.

نتایج جستجوی پولی

نتایج جستجوی پولی دومین نوع فهرستی است که می تواند در SERP ظاهر شود. در گوگل، نتایج جستجوی پولی از طریق گوگل ادز مدیریت می شوند. و هزینه آن ها به ازای هر کلیک پرداخت می شود. تبلیغات جستجوی Google اغلب در بالای SERP و بالاتر از همه نتایج ارگانیک نشان داده می شود.

نتایج جستجوی پولی

تبلیغات جستجو همچنین می تواند در انتهای SERP، پس از نتایج ارگانیک نمایش داده شود:

نتایج جستجوی پولی

برخی از SERP ها تبلیغات خرید گوگل را نمایش می دهند که فروشگاه های آنلاین از آن برای تبلیغ محصولات خود استفاده می کنند. به همین دلیل، تبلیغات خرید گوگل معمولا تنها هنگام جستجوی یک محصول فیزیکی ظاهر می شوند.

تبلیغات خرید گوگل کمی متفاوت از تبلیغات جستجوی معمولی به نظر می رسند. آن ها به یک دلیل حاوی متن کمتری هستند. همچنین شامل تصاویر می شوند. تبلیغات خرید گوگل را می توان در بالا، پایین یا وسط SERP نشان داد. یا در کنار نتایج جستجو، مانند تصویر زیر:

تبلیغات خرید گوگل

ویژگی های SERP

ویژگی های SERP سومین نوع نتیجه ای است که در SERP ها خواهید دید. ویژگی SERP هر چیزی است که یک نتیجه جستجوی معمولی ارگانیک یا پولی نباشد. مانند این “Snippet” در مورد بزرگ ترین ستاره جهان:

ویژگی های SERP

مانند نتایج جستجوی ارگانیک معمولی، ویژگی های SERP بدون پرداخت هستند. گوگل ویژگی های SERP را «ویژگی های جستجو» می نامد. به گفته گوگل، هدف آن ها این است که:

اطلاعات درست را در زمان مناسب در قالبی که مفیدترین است به مردم بدهند.

اما بسیاری از بازاریابان ویژگی های SERP را چیز دیگری تصور می کنند: رقابت!! به این دلیل که ویژگی های SERP توجه و کلیک را از نتایج جستجوی ارگانیک معمولی دور می کند.

در واقع، اکنون فقط یک سوم از کل جستجوهای گوگل منجر به کلیک بر روی یک نتیجه ارگانیک می شود. و ویژگی های SERP یکی از دلایل مهم آن است.

ویژگی های SERP حتی می تواند تفاوتی در ترافیک جستجو بین دو کلیدواژه بسیار مشابه ایجاد کند. گاهی اوقات یک تفاوت بسیار بزرگ را شامل می شود – حتی زمانی که کلمات کلیدی دارای حجم جستجوی یکسانی هستند. برای مثال، بیایید کلمات کلیدی “مقایسه وام مسکن” و “وام مسکن مقرون به صرفه” را با هم مقایسه کنیم. هر دو کلمه کلیدی 1600 جستجو در ماه دارند:

ویژگی های SERP

و هر دو کلیدواژه مربوط به وام مسکن هستند. اما SERP آن ها کاملا متفاوت است. SERP برای “مقایسه وام مسکن” کاملا سنتی است. چهار آگهی جستجو را در بالای صفحه نمایش می دهد. و سپس مستقیما به نتایج ارگانیک معمولی می رود.

mortgage comparison

SERP برای “وام مسکن مقرون به صرفه” داستان متفاوتی است. مانند سایر SERP ها با تبلیغات در بالا شروع می شود. اما سپس دو ویژگی SERP مجزا را نشان می دهد:

  • یک «بسته محلی» از نتایج Google Maps
  • و یک جعبه سوالات “مردم نیز می پرسند”.

همه این ها قبل از رسیدن به نتایج ارگانیک معمولی است. قبل از اینکه اولین نتیجه ارگانیک را در این SERP ببینید، ببینید چقدر باید اسکرول کنید:

affordable mortgages

همانطور که گفته شد، هر دوی این کلمات کلیدی 1600 جستجو در ماه دریافت می کنند. با این حال، تفاوت های موجود در SERP آن ها «پتانسیل کلیک» آن ها را تا حدی تغییر می دهد.

پتانسیل کلیک شانس پیش بینی شده برای دریافت یک کلیک به نتایج ارگانیک معمولی است. با توجه به ابزار مدیریت کلمات کلیدی، پتانسیل کلیک برای کلمه کلیدی “مقایسه وام مسکن” 70٪ است. در حالی که پتانسیل کلیک برای «وام مسکن مقرون به صرفه» تنها 20 درصد است.

پتانسیل کلیک

در واقع، این بدان معنی است که این کلمات کلیدی واقعا 1600 بازدید در ماه برای نتایج ارگانیک خود ارسال نمی کنند. به جای:

  • اولین کلمه کلیدی این است که حدود 1120 بازدید در ماه به نتایج ارگانیک آن منجر می شود. چون 70% پتانسیل کلیک دارد. (70% از 1600 = 1120.)
  • در حالی که کلمه کلیدی دوم تنها 320 بازدید در ماه را به نتایج ارگانیک خود سوق می دهد. از آنجایی که فقط 20٪ پتانسیل کلیک دارد. (20% از 1600 = 320.)

1120 در مقابل 320 – این یک تفاوت 3.5 برابری است.

و به همین دلیل است که ویژگی های SERP برای سئو بسیار مهم هستند. بنابراین ایده خوبی است که قبل از اینکه تصمیم بگیرید آن کلمه کلیدی را هدف قرار دهید یا خیر، به پتانسیل کلیک برای هر کلمه کلیدی نگاه کنید و همچنین به خود SERP نگاه کنید. به این ترتیب، می دانید که با کدام ویژگی های SERP روبرو خواهید بود. یا برای جلوگیری از بررسی دستی هر کلمه کلیدی، می توانید از معیار “ویژگی های SERP” در Semrush استفاده کنید.

این نشان می دهد که برای هر کلمه کلیدی چند ویژگی SERP نمایش داده می شود. و همچنین اینکه چه نوع هایی هستند. ستون “ویژگی های SERP” در Keyword Magic Tool به این صورت است:

Keyword Magic Tool

اکنون شما تأثیرات منفی که ویژگی های SERP می تواند داشته باشد را مشاهده کردید. موضوع اینجاست:

شما می توانید از ویژگی های SERP به نفع خود استفاده کنید. غالبا به دست آوردن ویژگی SERP آسان تر از صعود به رتبه بندی های استاندارد ارگانیک است. بنابراین می توانید از ویژگی های SERP برای جهش رقبای با اعتبار بالا استفاده کنید.

اجازه دهید به یک مثال سریع نگاه کنیم:

SERP برای کلمه کلیدی «ارائه دهنده خدمات ایمیل». رتبه بندی ارگانیک معمولی برای این کلمه کلیدی شامل سایت های بزرگی مانند Activecampaign و TechRadar است.

email service provider

این سایت ها امتیازات اعتباری بالایی دارند، که شکست آن ها را در رتبه بندی های معمولی سخت می کند.

Authority Scores

اما بالاتر از این رقبای بزرگ، گوگل یک Snippet ویژه را نمایش می دهد و آن Snippet ویژه متعلق به یک وب سایت بسیار کوچکتر به نام Clean Email است.

Clean Email

به لطف «Featured Snippet»، سرویس Clean Email سهم زیادی از ترافیک این کلمه کلیدی را دریافت می کند. حتی با وجود اینکه امتیاز اتوریتی بسیار پایین تری نسبت به رقبای بزرگتر خود دارد.

این نمونه مثبتی از قدرت ویژگی های SERP است و ما هنوز فقط در حال کاوش سطح هستیم – بیش از 20 نوع مختلف از ویژگی های SERP وجود دارد. بیایید به برخی از رایج ترین و مهم ترین آن ها بپردازیم.

به این ترتیب می توانید از رقابت با آن ها اجتناب کنید و در عوض از آن ها به نفع خود استفاده کنید.

رایج ترین و مهم ترین ویژگی های SERP

Featured Snippet

Featured Snippet نکته مهمی است که گوگل از یک صفحه وب واحد گرفته تا مهم ترین اطلاعات را از آن خلاصه کند. اغلب Featured Snippet را در بالای SERP ارگانیک می بینید. (در “جایگاه صفر.”) این موضوع آن ها را به یکی از قدرتمندترین ویژگی های SERP تبدیل می کند.

آن ها همچنین می توانند با باز کردن کادر “People also Ask” نمایش داده شوند. انواع مختلفی از Featured Snippets وجود دارد. بسیاری از آن ها متن سنگینی دارند، مانند این Featured Snippets مبتنی بر فهرست برای “بهترین نرم افزار سئو پریمیوم”

بهترین نرم افزار سئو پریمیوم

سایر Featured Snippets ها شامل تصاویر هستند. در اینجا موردی برای عبارت جستجوی “امپرسیونیسم” آمده است:

امپرسیونیسم

و برخی از Featured Snippets یک کلیپ از یک ویدیوی تعبیه شده را پیشنهاد می دهند. مانند این مورد برای کلمه کلیدی ” چگونه سرعت بگیریم؟”

چگونه سرعت بگیریم

مردم همچنین می پرسند (People Also Ask)

جعبه های People Also Ask چندین سؤال را فهرست می کنند که به عبارت جستجوی اصلی مرتبط هستند. آن ها معمولا برای کلمات کلیدی با هدف جستجوی تجاری یا اطلاعاتی نشان داده می شوند. در اینجا کادر People Also Ask وجود دارد که هنگام جستجوی «نرم افزار زمان بندی» نمایش داده می شود:

مردم همچنین می پرسند (People Also Ask)

هنگامی که روی یک سوال در کادر People Also Ask کلیک می کنید، با یک قFeatured Snippet در داخل آن گسترش می یابد. همچنین لینکی برای راه اندازی یک جستجوی جدید در گوگل با استفاده از این سوال. مانند تصویر زیر:

People Also Ask box

جستجوهای مرتبط

جستجوهای مرتبط کلمات کلیدی هستند که به جستجوی اصلی شما متصل می شوند. وقتی روی یکی از آن ها کلیک می کنید، گوگل با استفاده از آن کلمه کلیدی، SERP جدیدی باز می کند. جستجوهای مرتبط در پایین SERP نمایش داده می شوند و بسیار رایج هستند. در واقع، اکثر مردم حتی آن ها را به عنوان یک ویژگی SERP در نظر نمی گیرند.

اصلی ترین نسخه از ویژگی جستجوهای مرتبط، صرفا فهرستی از کلمات کلیدی است. اما برخی از جستجوهای مرتبط نیز شامل تصاویری در بالا هستند. همانطور که در این مثال مشاهده می کنید، از کلمه کلیدی “بهترین ابزار پریمیوم سئو”:

جستجوهای مرتبط

پنل دانش

به گفته گوگل، پنل های دانش زمانی ظاهر می شوند که به دنبال موجودیت هایی می گردید که در نمودار دانش گوگل هستند. بنابراین یک پنل دانش شامل اطلاعاتی از چندین منبع مختلف است.

پنل های دانش در سمت راست نتایج جستجو نمایش داده می شوند. آن ها اغلب این موارد را نشان می دهند:

  • تصاویر مرتبط
  • یک توضیح متنی
  • فهرستی از حقایق
  • لینک به اطلاعات اضافی

در اینجا پانل دانش برای عبارت جستجوی “Android” آمده است:

پنل دانش

بسته محلی

بسته های محلی اطلاعات کسب وکارها و سازمان های اطراف را در کنار یک نقشه جاسازی شده از Google Maps نشان می دهند. بسته های محلی برای درخواست های جستجویی که ممکن است به یک نیاز محلی مربوط باشد، نمایش داده می شوند. بنابراین به طور طبیعی، بسته به جایی که جستجوگر در آن قرار دارد، نتایج متفاوتی را نشان می دهند.

این پک محلی زمانی در بالای SERP نشان داده می شود که فردی در شهر نیویورک به دنبال “کوچه بولینگ” می گردد:

کوچه بولینگ

بسته های محلی همچنین می توانند برای جستجوهایی که چنین هدف جستجوی محلی واضحی ندارند، نمایش داده شوند. اما در این مورد معمولا در SERP پایین تر قرار می گیرند. برای مثال، پایین SERP برای «ظروف ذخیره سازی شیشه ای» بسته محلی زیر را نشان می دهد.

ظروف ذخیره‌سازی شیشه‌ای

نتایج خرید ارگانیک گوگل

نتایج خرید ارگانیک گوگل شباهت زیادی به تبلیغات خرید گوگل دارد که قبلا در بخش «نتایج جستجوی پولی» در بالا مشاهده کردیم. اما نتایج خرید ارگانیک گوگل پرداختی ندارند. بنابراین آن ها سلب مسئولیت “آگهی” را ندارند.

نتایج ارگانیک خرید گوگل معمولا به صورت اسلاید محصولاتی نمایش داده می شوند که می توانید در میان آن ها حرکت کنید. و می توان آن ها را در هر جایی در SERP اصلی نشان داد. هر نتیجه خرید ارگانیک گوگل می تواند شامل موارد زیر باشد:

  • تصویری از محصول
  • نام و برند محصول
  • فروشنده
  • قیمت
  • میانگین رتبه بندی ستاره ها
  • و یکی دو حقیقت در مورد محصول

در اینجا نمونه اسلاید نتایج خرید ارگانیک گوگل برای کلمه کلیدی”چاپگرهای خانگی” آورده شده است:

چاپگرهای خانگی

بسته تصویر

بسته های تصویر راهی برای گوگل برای نمایش تصاویر در SERP است. با کلیک بر روی یکی، به صفحه نتایج جستجوی تصاویر گوگل می روید. بسته های تصویر را می توان در هر نقطه از نتایج جستجوی معمولی نشان داد. گاهی اوقات آن ها به عنوان اسلایدهای قابل پیمایش نمایش داده می شوند.

آن ها را می توان به صورت یک ردیف یا در بسته های بزرگتر نشان داد. در اینجا بسته تصویری برای کلمه کلیدی “Iceland” آمده است:

بسته تصویر

و در زیر یک بسته تصویر بزرگتر است که کلمه کلیدی “کفش نایک” را نشان می دهد. در این حالت برخی از تصاویر دارای آیکون تگ خرید هستند. این نشان می دهد که تصویر از صفحه محصول یک خرده فروش گرفته شده است.

کفش نایک

نتایج ویدیویی

نتایج ویدیو دقیقا همان چیزی است که به نظر می رسد بسته ای از فیلم ها در SERP باشد. این ویدیوها معمولا از سمت یوتیوب نمایش داده می شوند.

همان طور که در این مثال می بینید، هر فهرست ویدیویی را می توان با لینک هایی به تایم لپس های خاص درون آن جفت کرد:

نتایج ویدیویی

دستور پخت

هنگامی که دستور پخت ها را جستجو می کنید، ویژگی SERP دستور پخت ها نشان داده می شود. بسته ای از سه گزینه دستور پخت را به همراه دکمه ای برای نمایش بیشتر نمایش می دهد. در اینجا دستور العمل برنج سرخ شده آمده است:

دستور پخت

پاسخ های مستقیم

پاسخ های مستقیم اطلاعات کوتاهی را در بالای SERP ارائه می کنند. آن ها می توانند زمانی نمایش داده شوند که گوگل معتقد است پرسش یک سوال ساده است.

برای مثال، ” چه زمانی روز مادر است؟”

پاسخ های مستقیم

تاپ استوری

Top Stories مقالات مرتبط با گوگل نیوز را نمایش می دهد. برای پرس و جوهایی که آشکارا در مورد اخبار هستند، ویژگی Top Stories معمولا در بالای SERP نشان داده می شود. در حالی که برای سایر جستارها، ممکن است پایین تر نشان داده شود. در اینجا بسته تاپ استوری امروز برای سؤال “اخبار مالی” آمده است:

تاپ استوری

شبکه X (توییتر)

در سال 2015، گوگل با توییتر همکاری کرد تا ایندکس کردن توییت ها را به صورت بلادرنگ آغاز کند. اکنون وقتی نام یک کسب و کار یا شخصی را که در توییتر فعال است جستجو می کنید، احتمال زیادی وجود دارد که توییت های آنها را ببینید.

این باعث می شود که این یک راه خوب و آسان برای به دست آوردن املاک و مستغلات بیشتر در SERP باشد. وقتی «Semrush» را جستجو می کنید، می توانید ویژگی SERP توییتر را در عمل مشاهده کنید.

شبکه X (توییتر)

سخن پایانی

با تشکر از شما برای مطالعه این مقاله مفید و جذاب در مورد SERP یا صفحه نتایج موتور جستجو. امیدوارم که از این فرصت برای یادگیری و تبادل نظر استفاده کنید.

SERP یکی از مهمترین عوامل در موفقیت یک وب سایت است. SERP نشان می دهد که چگونه موتورهای جستجو وب سایت شما را ارزیابی می کنند و چقدر به آن اعتماد دارند. SERP تاثیر بسزایی بر رفتار کاربران دارد و می تواند باعث جذب یا دفع بازدیدکنندگان شود. بنابراین، بهبود SERP یک هدف اساسی برای هر وب مستر یا سئو کار است. در این کنفرانس، ما به بررسی راه های مختلف برای بهینه سازی SERP پرداختیم و نکات مهم و کاربردی را با هم به اشتراک گذاشتیم.

همانطور که گفته شد، چیزی به نام SERP استاندارد وجود ندارد. صفحات نتایج موتورهای جستجو می توانند به شدت از کلمه کلیدی به کلمه کلیدی و از مکانی به مکان دیگر تغییر کنند. اما اکنون که نحوه عملکرد آن ها را درک کرده اید، می توانید قدم بعدی را در سفر سئوی خود بردارید.

تیم تحریریه کلیک اول

نویسنده در بلاگ کلیک اول

این مقاله به قلم و نویسندگی تیم تحریریه کلیک اول تهیه شده است. هدف ما در کلیک اول، ارائه بستری مناسب برای وب مستران عزیز است که بتوانند مجموعه ای از خدمات مربوط به دیجیتال مارکتینگ، افزایش ترافیک سایت و همچنین شبکه های اجتماعی را به سادگی دریافت کنند.

0 دیدگاه ثبت شده است.

در بحث و گفتگوی مربوط به این مطلب شرکت کنید!

آکادمی کلیک اول

دریچه ای به سوی آموزش های رایگان در فضای دیجیتال مارکتینگ

آموزش پایه ای کار با ابزار گوگل سرچ کنسول

دوره آموزشی گوگل سرچ کنسول (Google Search Console)

سئو و بهینه سازی

گوگل سرچ کنسول یا Google Search Console یکی از مهم ترین ابزارهای سئوی حرفه ای سایت است. شما با کمک این ابزار می توانید با گوگل ارتباط برقرار کرده و به درستی یا نادرستی عملکرد خود در مسیر بهینه سازی سایت پی ببرید.

02:21:00
آموزش پایه ای کار با گوگل آنالیتیکس

دوره آموزشی گوگل آنالیتیکس 4 (Google Analytics 4)

سئو و بهینه سازی

گوگل آنالیتیکس (Google Analytics) یکی از ابزارهای پرکاربرد گوگل بوده و وظیفه آن بررسی آمار سایت ها و تحلیل آن هاست.

02:43:00
آموزش کار با افزونه پرکاربرد یواست

آموزش کار با افزونه پرکاربرد یواست (Yoast)

دیجیتال مارکتینگ

یواست سئو (Yoast SEO) یک افزونه وردپرس است که به عملکرد بهتر سایت در موتورهای جستجو مانند گوگل کمک می کند. همچنین ابزارهایی را در اختیار شما قرار می دهد تا محتوای خود را به بهترین استانداردهای سئو و خوانایی برسانید.

00:22:06