کامنت مارکتینگ چیست و چه فوایدی دارد؟

کامنت مارکتینگ چیست و چه فوایدی دارد؟

در این مقاله می خوانید:

کامنت مارکتینگ یا بازاریابی دیدگاه، چند سالی است که رایج شده و در بیشتر شبکه های اجتماعی کاربرد دارد. با کمک نوشتن نظرات و دیدگاه‌های خود در ذیل هر پستی که منتشر می‌شود، می‌توان کنجکاوی دیگران را نسبت به سایتی که داریم، برانگیخت. این شیوه کمک می کند تا جهت شناساندن برند، ایجاد ارتباط با […]

کامنت مارکتینگ یا بازاریابی دیدگاه، چند سالی است که رایج شده و در بیشتر شبکه های اجتماعی کاربرد دارد. با کمک نوشتن نظرات و دیدگاه‌های خود در ذیل هر پستی که منتشر می‌شود، می‌توان کنجکاوی دیگران را نسبت به سایتی که داریم، برانگیخت. این شیوه کمک می کند تا جهت شناساندن برند، ایجاد ارتباط با مخاطب و بالا بردن سطح اعتماد بین کاربران اقدامات سودمندی انجام دهیم. این روش موثر منجر به بالا رفتن آمار ترافیک و افزایش بازدید سایت و در نهایت، فروش بیشتر نیز می شود.

­بازاریابی دیدگاه به این معنی نیست که شما تنها به گذاشتن نشانی سایت خود در قسمت کامنت ها بسنده کنید. حتی اگر کسب و کار خود را کامل شرح دهید، باز نوشتن کامنت، شما را روی خط موفقیت نگه نمی دارد. این شیوه نوین بازاریابی دارای قواعد و اصولی است که اگر در ادامه ما را همراهی کنید، اطلاعات خوبی نصیبتان خواهد گشت.

بیشتر بخوانید: دیجیتال مارکتینگ و نقش آن در کسب و کار اینترنتی

کامنت مارکتینگ باید چگونه باشد؟

کامنت مارکتینگ را باید به شیوه ای جذاب و سودمند نوشت. حتی باید به گونه ای کامنت ها را در ذیل پست درج کرد که مسئولان سایت مورد نظر نیز بتوانند از نقطه نظرات شما سود ببرند. لذا نظرات خود را به شکلی تدوین کنید که ارزشمند تلقی شود؛ در غیر این صورت، دیدگاه شما به دست فراموشی سپرده خواهد شد.

قبل از این که به نوشتن دیدگاه خود اقدام کنید، این سوالات را از خود بپرسید:

  • آیا این کامنت روی دیگر مخاطبین تاثیر خوبی می گذارد،
  • آیا نظر من می تواند برای سایت و دیگر کاربران کمک کننده باشد،
  • آیا موضوعی که من ذیل این پست می نویسم، دربردارنده اطلاعات ارزشمندی است؟

چنانچه جواب شما به این سوالات آری بود، به این معنی است که شما به معنای واقعی در حال تولید کامنت مارکتینگ هستید. اما اساسا نوشتن دیدگاه چه مزایایی خواهد داشت؟ هر نظری که شما می نویسید، می تواند از این ظرفیت برخوردار باشد که شما را برجسته کند یا برعکس. دیدگاه شما اگر به خوبی نوشته شود، نگاه مخاطب به سمت عکس و حتی لینک پروفایلتان کشیده خواهد شد.

همین کنجکاوی باعث می شود تا سایت/ فیس بوک/ تلگرام و هر شبکه دیگری که در اختیار دارید، مورد بازدید قرار بگیرد. محصولات و خدمات شما به این وسیله معرفی می شود و کارتان رونق می یابد.

کامنت مارکتینگ

در نوشتن کامنت مارکتینگ سیاست به خرج بدهید!

اگر کامنت مارکتینگ با کیفیت باشد، این امکان را بوجود می‌آورد که مدیر سایت و دیگر مخاطبان، در دیدگاه‌های بعدی خود، به شما لینک بدهند. باید سعی کنید، این احساس را در آنها بوجود بیاورید که دیدگاه شما محتوای خوبی دارد. این دیدگاه ها می تواند شامل یک مثال عینی باشد یا در نظرات، به یک منبع خوبی اشاره کند.

این منبع که از سوی شما به دیگر کاربران معرفی می شود، باید در تایید و تکمیل پست های آن سایت باشد. رفرنسی که شما در اختیار دیگران قرار می دهید، می تواند پست را کامل کرده و باعث شود تا بهتر فهمیده شود. این عمل شما از نگاه مدیران و مسئولان آن سایت پنهان نمی ماند. آنها حتما در نوشته های بعدی خود از شما نامی به میان خواهند آورد.

چنانچه کامنت مارکتینگ خود را با لحن مودبانه و صمیمی بنویسید، نظر مدیر سایت به سمت شما و وب سایتان جلب خواهد شد. حتی کمی سیاست نیز چاشنی کار بکنید. به عنوان مثال قبل از این که نشانی سایت خود را در قسمت دیدگاه بنویسید، از مدیر سایت اجازه بگیرید. حتی می توانید لینک سایت خود را درج کرده و سپس از کارکنان آن سایت بخواهید در صورت عدم رضایت، لینک دسترسی شما را بردارند.

همچنین هر بار که شما دیدگاه خود را با کیفیت بیشتری همراه می کنید، کم کم مخاطبان درباره شما شناخت خوبی پیدا می کنند. به بیانی دیگر، کامنت ها دیگر فقط کامنت نیستند بلکه به نوعی لینک غیر مستقیم خواهند بود. از همین رو، هر بار که با عکس پروفایل شما روبرو شوند، یک حس آشنا و مثبت به آن ها القاء خواهد شد. همین یک فرصت بی نظیر برای ارتباط با شما و برند شرکتتان خواهد بود. این عملکرد در اصطلاح به معنی بالا رفتن نرخ تبدیل می باشد.

به پروفایلتان اهمیت زیادی بدهید!

کامنت مارکتینگ، می تواند فالوورهای شما را افزایش داده و شما را در رسانه های اجتماعی سر زبانها بیندازد. این زمانی حاصل می شود که دیدگاه های خوبی بنویسید و مخاطب را وادار کنید که نسبت به شما آگاهی کسب کند. اگر بتوانید کنجکاوی کاربران دیگر را برانگیزید، حتما سری به پروفایل شما خواهند زد.

بنابراین اطلاعات خوب و مفیدی درباره فعالیت های اقتصادی خود در قسمت پروفایل‌تان درج کنید. به گونه ای که با همان چند خط، سیاست های کلی فعالیت های شما را به خوبی نشان دهد.

نشانی سایت، دسترسی آیکن های رسانه های اجتماعی را در این بخش فعال کنید. بدین ترتیب، می توانید کاربران را به اکانت های کاربری خود در رسانه های اجتماعی وصل کنید. به عنوان مثال، چنانچه نیت شما افزایش میزان فالوورهای صفحه فیس بوک است، قدر مسلم باید لینک آن را در بخش مربوطه بگذارید. برای سایر رسانه های اجتماعی مانند، توییتر، اینستاگرام و … نیز به همین ترتیب می توانید عمل کنید.

بازاریابی دیدگاه

چه کامنتی برای بازاریابی دیدگاه مناسب تر است؟

برای کامنت مارکتینگ، باید پایبند یک سری اصول بود. این طور نیست که بتوان با نوشتن چند جمله روی مخاطب تاثیر گذاشت. هر کامنتی مسلما اثر بخش نیست. این طور نیست که با نظرات و پیشنهادات خود یک وب سایت را بمباران کنیم. این شیوه مسلما با بی کیفیتی و هرزه نویسی همراه خواهد بود. در ادامه به چند تکنیک خوب برای رسیدن به کامنت های هدفمند و تاثیر گذار اشاره می کنیم:

  • دیدگاه شما می بایست با موضوع آن سایت در ارتباط باشد
  • نسبت به مدیر سایت و دیگر کاربران حسن نظر داشته باشید،
  • دیدگاه خود را با حس ارزش آفرینی همراه کنید،
  • جملات شما باید شفاف و دستورمند باشند،
  • در نوشتن دیدگاهی که دارید، صداقت داشته باشید.

دیدگاه شما می بایست با موضوع آن سایت در ارتباط باشد.

کامنت مارکتینگ باید با موضوعی که در آن پست مطرح شده است، هماهنگی داشته باشد. چنانچه دیدگاه شما از این قاعده پیروی نکند؛ مخاطب، شما را به هرزه نویسی متهم کرده و از شما روی بر می گرداند. همچنین، دیدگاه شما باید برای دیگر مخاطبان جالب و حتی روشن کننده و تفهیم کننده نیز باشد.

بازاریابی دیدگاه

نسبت به مدیر سایت و دیگر کاربران حسن نظر داشته باشید.

کامنت مارکتینگ را طوری بنویسید که حس خوبی بتوان از آن دریافت کرد. استفاده از یک لحن مودبانه باعث می شود که حتی وقتی در موضعی مخالف هستید، دیدگاه شما مبادی آداب جلوه دهد. چنانچه با بخشی از محتوای پست شده یک سایت، نظر مخالفی دارید، باید آن را در بهترین کلمات بگنجانید. به عنوان مثال می توانید اینگونه بنویسید! « متشکرم بابت وقتی که برای تهیه این پست ارزشمند گذاشتید. اما اجازه بدهید با بخشی از این مطالب که مطرح شد، موافق نباشم. اگه تمایل داشته باشید، می توانید با رجوع به این لینک، به منابع و مقالات ما دسترسی داشته باشید.»

تا زمانی که کامنت مارکتینگ شما دوستانه و مودبانه باشد، می توانید ضمن ابزار مخالفت، اطلاعات ارزشمندی نیز با دیگران درمیان بگذارید. همین موضوع کمک می کند، تا مدیر سایت و مخاطبان برای دانستن دلیل مخالفت شما سری به آدرس سایت‌تان زده و به صورت مبسوط با نحوه فعالیت های شما در شبکه مجازی آشنا شوند.

دیدگاه خود را با حس ارزش آفرینی همراه کنید.

کامنت مارکتینگ با هر هدف و منظوری که نوشته می‌شود، باید مفید و ارزشمند باشد. سعی کنید، دیدگاه خود را منحصر به فرد و خاص بنویسید. اطلاعاتی که در دیدگاه خود منعکس می‌کنید، باید تکمیل کننده پستی باشد که در سایت آمده است. هر آنچه که در کامنت ها نوشته می‌شود، باید خاص و ویژه باشد. مثل این که کلید معما تنها در اختیار شماست و شما این کلید را به دیگران واگذار می‌کنید. نظری که می نویسید، چنانچه پیش افتاده باشد به شکلی که امری بدیهی و روشن باشد، اثرگذاری خود را از دست می‌دهد. آنچه که شما به دیگران نشان می دهید، نباید به ذهن کسی خطور کرده باشد. جواب معما یا لب مطلب، تنها در اختیار شماست. نظر نوشتاری شما می تواند شامل یک ایده، ترفند، کمک، نمونه مثال و … باشد.

حس ارزش آفرینی

جملات شما باید شفاف و دستورمند باشند.

یکی دیگر از ویژگی های کامنت مارکتینگ، شفاف و دستورمند بودن آن است. دیدگاهی که می نویسید باید در نگارش، بدون سکته و دست انداز باشد. به راحتی خوانده شده و روان نیز باشد. اگر طبق دستور زبان، جملات را قالب بندی کنید و املای هر کلمه را به درستی بنویسید، بهتر مفهوم اصلی را انتقال خواهید داد. مراقب باشید، جملات شما عاری از اشتباه املایی باشد وگرنه هر چقدر که ارزشمند قلم فرسایی کرده باشید، متن شما جدی گرفته نخواهد شد.

 در نوشتن کامنت مارکتینگ صداقت داشته باشید.

نوشتن کامنت مارکتینگ باید با صداقت و نیت سالم همراه باشد. هدف اصلی شما معرفی وب سایتی است که در اختیار دارید. شما به این دلیل کامنت می نویسید که نظر دیگران را به سمت خود جلب کنید. بنابراین حتما در ابتدای نوشته های خود به این موضوع اشاره کنید. مثلا بنویسید:

«من برای فلان شرکت کار می کنم. به نظرم پست امروز شما بسیار مرتبط و نزدیک با محتوایی است که در سایت ما بارگذاری شده است. اگه مایل هستید، می توانید از طریق این دسترسی، این مقاله را بخوانید. مطمئنم خواندن این متن می تواند کمک کننده و مفید واقع شود.»

وقتی شما بدین شکل دارید از نیت اصلی و هدف خود صحبت می کنید، بیشتر مورد توجه مدیر سایت و دیگر کاربران قرار خواهید گرفت.

تیم تحریریه کلیک اول

نویسنده در بلاگ کلیک اول

این مقاله به قلم و نویسندگی تیم تحریریه کلیک اول تهیه شده است. هدف ما در کلیک اول، ارائه بستری مناسب برای وب مستران عزیز است که بتوانند مجموعه ای از خدمات مربوط به دیجیتال مارکتینگ، افزایش ترافیک سایت و همچنین شبکه های اجتماعی را به سادگی دریافت کنند.

0 دیدگاه ثبت شده است.

در بحث و گفتگوی مربوط به این مطلب شرکت کنید!

آکادمی کلیک اول

دریچه ای به سوی آموزش های رایگان در فضای دیجیتال مارکتینگ

آموزش پایه ای کار با ابزار گوگل سرچ کنسول

دوره آموزشی گوگل سرچ کنسول (Google Search Console)

سئو و بهینه سازی

گوگل سرچ کنسول یا Google Search Console یکی از مهم ترین ابزارهای سئوی حرفه ای سایت است. شما با کمک این ابزار می توانید با گوگل ارتباط برقرار کرده و به درستی یا نادرستی عملکرد خود در مسیر بهینه سازی سایت پی ببرید.

02:21:00
آموزش پایه ای کار با گوگل آنالیتیکس

دوره آموزشی گوگل آنالیتیکس 4 (Google Analytics 4)

سئو و بهینه سازی

گوگل آنالیتیکس (Google Analytics) یکی از ابزارهای پرکاربرد گوگل بوده و وظیفه آن بررسی آمار سایت ها و تحلیل آن هاست.

02:43:00
آموزش کار با افزونه پرکاربرد یواست

آموزش کار با افزونه پرکاربرد یواست (Yoast)

دیجیتال مارکتینگ

یواست سئو (Yoast SEO) یک افزونه وردپرس است که به عملکرد بهتر سایت در موتورهای جستجو مانند گوگل کمک می کند. همچنین ابزارهایی را در اختیار شما قرار می دهد تا محتوای خود را به بهترین استانداردهای سئو و خوانایی برسانید.

00:22:06