سیر تا پیاز مراحل سئوی خارجی سایت

سیر تا پیاز مراحل سئوی خارجی سایت

در این مقاله می خوانید:

در این بخش از مقاله، به شرح 15 تکنیک برتر در خصوص سئو وب سایت می پردازیم. تمام این 15 تکنیک به سئوی خارجی سایت مربوط می شوند.

قطعا می دانید که فعالیت حرفه ای در فضای اینترنت یک امر کاملا تخصصی است. برای اینکه بتوانیم در رقابت با سایر سایت های مشابه و مرتبط با کسب و کارمان عملکرد درخشانی داشته باشیم؛ لازم است از سئو سازی وب سایت غافل نشویم.

سئو، مجموعه فرآیندهایی است که به منظور بهینه سازی موتورهای جستجو صورت می گیرد تا یک سایت بتواند به جایگاه بهتری در گوگل رسیده و افزایش رتبه را تجربه کند.

در نتیجه این امر، نرخ ورودی بیشتری را نیز دریافت خواهد کرد. در این مقاله به سیر تا پیاز سئو خارجی سایت می پردازیم. کافی است با کلیک اول همراه شوید.

سئو خارجی چیست ؟

سئو به دو دسته کلی تقسیم می شود؛ سئو داخلی و سئو خارجی.

سئو داخلی شامل تمام اقداماتی است که در فضای داخلی سایت به منظور بهینه سازی وب سایت انجام می گیرد. از جمله این اقدامات می توان به: متاتگ عنوان، متاتگ توضیحات، تگ عکس، متن و غیره اشاره کرد.

بیشتر بخوانید: اصول لینک سازی داخلی در سئوی سایت

سئو خارجی به تکنیک هایی اشاره دارد که یک سئوکار در فضای خارج از سایت برای سئو سازی وب سایت شما به کار می گیرد. تاثیر رعایت اصول سئو خارجی مستقیما در رتبه بندی سایت شما مشهود خواهد بود. در ادامه این مبحث به شرخ مختصری از 15 تکنیک در سئو خارجی خواهیم پرداخت. لازم به ذکر است که تکنیک های برتر در سئو خارجی بسیار فراتر از این 15 تکنیک هستند و ما در این مقاله تنها به ذکر موارد برجسته تر بسنده می کنیم.

بیشتر بخوانید: اصول لینک سازی خارجی (Backlink) در سئوی سایت

15 تکنیک برتر در سئو خارجی

سئو خارجی نشان دهنده پرستیژ بیرونی سایت شما در نگاه سایر وب سایت ها و کاربران است. هرچقدر اقدامات سئو خارجی با قدرت بیشتری صورت گیرد، به ارتقا رتبه وب سایت و جذابیت بیشتر در دید کاربران منجر خواهد شد. در این بخش از مقاله، به شرح 15 تکنیک برتر در خصوص سئو سازی وب سایت می پردازیم. تمام این 15 تکنیک به سئو خارجی مربوط می شوند.

15 تکنیک برتر در سئو خارجی - کلیک اول

1- فعالیت در شبکه های اجتماعی

به خاطر نقش پررنگی که شبکه های اجتماعی در دنیای امروزه ایفا می کنند، اولین مورد از تکنیک های سئو خارجی را به فعالیت در شبکه های اجتماعی اختصاص دادیم

برای شناخته شدن هرچه بیشتر، از تاثیرات شبکه های اجتماعی در سئو خارجی چشم پوشی نکنید! اگر افزایش رتبه سایتتان در گوگل برای شما اهمیت دارد؛ لازم است طبق یک استراتژی حرفه ای شبکه های اجتماعی موثر در رشد خود را شناسایی کرده و به تولید محتوا مخصوص آنها بپردازید. شاید بتوان گفت فعالیت در شبکه های اجتماعی، موثرترین و در عین حال ارزان ترین روش در تبلیغات آنلاین است.

کاربران می توانند از این طریق با شما آشنا شده و تبدیل به مشتریان وفادار شما شوند.

بیشتر بخوانید: 11 نکته مهم برای تولید محتوا شبکه های اجتماعی

2- تولید محتوای ارزشمند

تولید محتوا درونمایه سایت شماست. شما هرچقدر هم بتوانید کاربران بسیاری را به سایت خود جذب کنید، اگر پارامتر تولید محتوا را نادیده گرفته باشید؛ کاربران در ساییتتان نخواهند ماند. تولید محتوای ارزشمند علاوه بر جذب کاربران در افزایش اعتبار نزد گوگل و شناسایی توسط ربات های خزنده موثر است. این امر به ارتقا رتبه شما کمک شایانی خواهد کرد.

البته این مورد را در نظر داشته باشید که هر محتوایی چنین قابلیتی ندارد. منظور ما از تولید محتوا ارزشمند، محتوای مبتنی بر اصول سئو سازی وب سایت است. اگر در این زمینه تخصصی ندارید می توانید این امر را به کارشناسان تولید محتوا بسپارید.

بیشتر بخوانید: نکات ضروری و مهم در تولید محتوا

3- بازاریابی محتوا

تکنیک بعدی در سئو خارجی مربوط به بازاریابی محتوا است. بازاریابی محتوا خود تکنیک های مختلفی دارد و به شیوه های متنوعی انجام می شود. یکی از این شیوه ها، ثبت نظر به همراه لینک اصلی سایتتان در بخش بلاگ دیگر سایت های معتبر می باشد. از آنجایی که موتورهای جستجو می توانند این لینک را مورد پیمایش قرار دهند؛ بازاریابی محتوا به افزایش رتبه سایت منجر می گردد.

بیشتر بخوانید: نکات و استراتژی بازاریابی

4- بازاریابی فروم و انجمن ها

پیدا کردن فروم های مرتبط به کسب وکارتان و فعالیت موثر در آن به شناخته شدن بیشتر شما و افزایش اعتبار تخصصی تان می انجامد. همچنین برخی از فروم ها به کاربران مجوز قرار دادن لینک می دهند. شما می توانید در آنجا لینک سایت خود را قرار داده و به پیمایش سایتتان توسط موتورهای جستجو کمک کنید.

5- ثبت نام در موتورهای جستجو

پیمایش سایت شما در موتورهای جستجو یک امر همیشگی اما زمانبر است. اگر می خواهید نتایج تلاش خود را سریعتر ببینید و اصطلاحا سایتتان با سرعت بیشتری ایندکس شود؛ خودتان به صورت دستی در موتورهای جستجوگر از جمله گوگل و یاهو ثبت نام کنید.

ثبت نام در موتورهای جستجو - کلیک اول

6- ثبت نام در دایرکتوری ها

امروزه بسیاری از متخصصان معتقدند که دیگر ثبت نام در دایرکتوری ها همچون گذشته ارزشی ندارد. با این حال نمی شود از تاثیرات این امر در سئو سازی وب سایت چشم پوشی کرد. برای گرفتن بازخوردهای صحیح، لازم است دایرکتوری درستی را انتخاب کنید. دایرکتوری های مرتبط با نوع کسب وکارتان در این زمینه به شما کمک خواهد کرد.

7- بوکمارک کردن

بوکمارک کردن از بهترین و موثرترین تکنیک های مرتبط به سئو خارجی می باشد. این تکنیک در افزایش رتبه سایت اثرگذار خواهد بود. برای این کار کافی است که به روزترین صفحات ایجاد شده خود را در سایت های بوکمارک از جمله ردیت و … قرار داده و پس از آن شاهد دریافت امتیازات ویژه توسط موتورهای جستجو باشید. لینک های قرار داده شده در این سایت ها از ارزش بسیاری برای موتورهای جستجو برخوردار هستند.

8- لینک طعمه

بکارگیری لینک طعمه، از تکنیک های برتر دیگر در سئو خارجی سایت است. فرض کنید تصمیم دارید مطلبی ارزشمند را از سایت دیگر به سایت خود آورده و متن آن را کپی کنید. از آن جایی که این کار نقض کپی رایت محسوب می شود، به سرعت با جریمه گوگل مواجه خواهید شد. در چنین شرایطی بهترین راه حل چیست؟

لینک طعمه به شما کمک می کند تا ضمن معرفی منبع اصلی در قالب یک لینک، محبوبیت عمومی سایتتان را نیز افزایش دهید.

9- به اشتراک گذاری عکس

در این تکنیک می توانید عکسهایی را که در سایت خود استفاده کرده اید؛ در سایر وب سایت های اشتراک گذاری از جمله فلیکر، پیکاسا و… نیز به اشتراک بگذارید. این کار می تواند زمینه را برای جذب کاربران بیشتر فراهم کند. در وب سایت های اشتراک گذاری عکس، کاربران قادر خواهند بود ضمن مشاهده تصاویر، نظرات خود را به اشتراک گذاشته و از طریق لینکی که شما قرار داده اید به سایتتان دعوت شوند.

10- بازاریابی ویدیو

همانطور که می دانید، اثرگذاری روانی ویدیو و تصاویر بسیار بیشتر از یک متن ساده است. تولید محتوای تصویری به شما کمک می کند تا هر چه بیشتر در ذهن مخاطبان ماندگار شوید. برای بازاریابی ویدیو می توانید از پلتفرم هایی که برای این منظور طراحی شده اند؛ استفاده کنید. از جمله این پلتفرم ها آپارات در ایران و یوتیوب میان کاربران جهانی است. کافی است ویدیوهای خود را در این فضا قرار داده و لینک صفحات خود را فعال کنید.

بیشتر بخوانید: تاثیر ویدیو در جذب مخاطب چقدر است؟

به اشتراک گذاری عکس - کلیک اول

11- بررسی و نقد کسب و کار

نقد و بررسی یک شیوه نوین برای تعامل هرچه بیشتر با کاربران و سایر وب سایت های هم راستا است. شما می توانید نظرات خود را در مورد سایت های دیگر نوشته و همچنین به کاربران خود امکان نگارش نقد و بررسی دهید. این کار می تواند لینک های زیادی را به سایت شما هدایت کرده و در سئو سازی وب سایت شما اثرگذار باشد.

12- لیست محلی

سایت های بسیاری وجود دارند که بسته به نوع کسب و کار و فعالیت شما می توانند به رشد هرچه بیشترتان کمک کنند. از جمله آن ها سایت های درج آگهی رایگان از جمله دیوار در ایران است که از آن می توانید برای دیده شدن در منطقه جغرافیایی و موقعیت شهری خود استفاده نمایید.

گوگل نیز چنین امکاناتی را برای کاربران خود طراحی کرده است. اگر موقعیت جغرافیایی کسب وکار خود را در نقشه گوگل ثبت نمایید؛ به سایرین این امکان را می دهید که بر اساس میزان فاصله ای که با شما دارند؛ بتوانند به راحتی شما را پیدا کنند.

13- ثبت مقاله های نوشته شده

درج مقاله هایی که توسط خودتان نگارش شده است در وب سایت هایی از جمله Ezine، Go Article، Now public و… به افزایش ترافیک سایت و در نتیجه بهبود سئو خارجی کمک می کند.

14- شبکه های فروش آنلاین

اگر شما دارای یک سایت فروشگاهی اینترنتی هستید؛ می توانید برای افزایش ترافیک و نرخ فروشتان از سایر شبکه های فروش آنلاین کمک بگیرید. مثلا می توانید محصولات خود را در سایت های معتبر از جمله ترب قرار داده و به سایت اصلی خود لینک مستقیم دریافت کنید. بدیهی ست که این ترفند به سئوسازی وب سایت شما کمک می کند.

15- پاسخ به سوالات

پاسخ به سوالات به علت اثری که در ارزش گذاری به مخاطبان دارد می تواند به افزایش وب سایت شما منجر شود. این تکنیک مشابه تکنیک شرکت در فروم ها می باشد. هر چقدر بتوانید سوالات و پاسخ های تخصصی تری را مطرح کنید؛ به محبوبیت خود می افزایید.

پاسخ به سوالات - کلیک اول

سخن آخر

تاثیرات سئو خارجی بر هیچکس پوشیده نیست. مجموعه تلاش هایی که در این زمینه صورت می گیرد، می تواند به ارتقا جایگاه سایت در موتور جستجو بیانجامد.

برای بهینه سازی سایت باید سئو خارجی و سئو داخلی را در کنار یکدیگر بکار ببریم. چرا که هر دوی آن ها دو بال پرواز یک پرنده هستند و می توان گفت هیچ کدام بدون توجه به جنبه دیگر کاملا سودمند و موثر نخواهند بود. در این مقاله به سیر تا پیاز سئو خارجی سایت پرداختیم و 15 ترفند آن را در کنار شما مورد بررسی قرار دادیم. امیدواریم از مطالعه این مبحث لذت برده باشید.

تیم تحریریه کلیک اول

نویسنده در بلاگ کلیک اول

این مقاله به قلم و نویسندگی تیم تحریریه کلیک اول تهیه شده است. هدف ما در کلیک اول، ارائه بستری مناسب برای وب مستران عزیز است که بتوانند مجموعه ای از خدمات مربوط به دیجیتال مارکتینگ، افزایش ترافیک سایت و همچنین شبکه های اجتماعی را به سادگی دریافت کنند.

0 دیدگاه ثبت شده است.

در بحث و گفتگوی مربوط به این مطلب شرکت کنید!

آکادمی کلیک اول

دریچه ای به سوی آموزش های رایگان در فضای دیجیتال مارکتینگ

آموزش پایه ای کار با ابزار گوگل سرچ کنسول

دوره آموزشی گوگل سرچ کنسول (Google Search Console)

سئو و بهینه سازی

گوگل سرچ کنسول یا Google Search Console یکی از مهم ترین ابزارهای سئوی حرفه ای سایت است. شما با کمک این ابزار می توانید با گوگل ارتباط برقرار کرده و به درستی یا نادرستی عملکرد خود در مسیر بهینه سازی سایت پی ببرید.

02:21:00
آموزش پایه ای کار با گوگل آنالیتیکس

دوره آموزشی گوگل آنالیتیکس 4 (Google Analytics 4)

سئو و بهینه سازی

گوگل آنالیتیکس (Google Analytics) یکی از ابزارهای پرکاربرد گوگل بوده و وظیفه آن بررسی آمار سایت ها و تحلیل آن هاست..

02:43:00
آموزش کار با افزونه پرکاربرد یواست

آموزش کار با افزونه پرکاربرد یواست (Yoast)

دیجیتال مارکتینگ

یواست سئو (Yoast SEO) یک افزونه وردپرس است که به عملکرد بهتر سایت در موتورهای جستجو مانند گوگل کمک می کند. همچنین ابزارهایی را در اختیار شما قرار می دهد تا محتوای خود را به بهترین استانداردهای سئو و خوانایی برسانید.

00:22:06