آیا بازاریابی در لینکدین تاثیری روی افزایش ترافیک سایت دارد؟

آیا بازاریابی در لینکدین تاثیری روی افزایش ترافیک سایت دارد؟

در این مقاله می خوانید:

لینکدین یک شبکه اجتماعی بسیار کاربردی و ایده آل برای برقراری ارتباط با مشتریان (بازار هدف)، جذب نیروی انسانی تخصصی و مهم تر از آن ایجاد روابط هدفمند و جذب ترافیک بیشتری برای کاربران بیشتر است. در این مقاله بهترین روش مهم و کاربردی برای افزایش نرخ بازگشت لینکدین، و برای جذب بیشتر کاربران را معرفی می کنیم.

شبکه اجتماعی امروزه به دلیل امکانات ویژه ای که در اختیار کسب و کارها قرار می دهد، تاثیر ویژه ای در رشد و برند سازی می تواند داشته باشد. همچنین همان طور که در مقاله “بازاریابی لینکدین” اشاره شد، فعالیت در این شبکه اجتماعی تاثیر ویژه ای در بهبود وضعیت سئوی سایت دارد. اما هنوز هم برخی کاربران از لینکدین به عنوان یک شبکه اجتماعی به عنوان محلی برای پیدا کردن شغل تخصصی و حرفه ای خود استفاده می کنند. در حالی که این شبکه اجتماعی قدرتمند برای کسب و کارهای از نوع B2B که محصولات و خدمات خاص ارائه می دهند، بسیار مناسب است.

بیشتر بخوانید: بازاریابی لینکدین و معرفی روش های کاربردی برای دیده شدن در این شبکه اجتماعی

همچنین در صورتی که مقالات کاربردی و مفیدی در زمینه کاری خود دارید، و می خواهید افراد زیادی مقالات شما را بخوانند لینکدین کمک ویژه ای به شما می کند.

لینکدین یک شبکه اجتماعی بسیار کاربردی و ایده آل برای برقراری ارتباط با مشتریان (بازار هدف)، جذب نیروی انسانی تخصصی و مهم تر از آن ایجاد روابط هدفمند و جذب ترافیک بیشتری برای کاربران بیشتر است.

روش های مهم و کاربردی برای افزایش نرخ بازگشت لینکدین

در این مقاله بهترین روش مهم و کاربردی برای افزایش نرخ بازگشت لینکدین، و برای جذب بیشتر کاربران را معرفی می کنیم.

1- تکمیل پروفایل

اولین برداشت و نظری که هر کاربری را می تواند به خود جذب کند، پروفایل است. به همین جهت سعی کنید پروفایلی حرفه ای و جذاب بسازید و تکمیل کنید. پروفایل شرکتی را فقط با نام کسب و کار انتخاب کنید به گونه ای که در ذهن ها ماندگار شود. برای این کار توصیه می شود از تصویر بنر کسب و کارتان در صفحه پروفایل استفاده کنید. در این تصویر نیز نام برند خود را قرار دهید تا کاملا شخصی سازی شده شود. همچنین می توانید از لوگوی کسب و کار خود در لینکدین استفاده کنید تا علاوه بر شناخت بیشتر و بهتر برند شما، مشتریان بتوانند با اعتماد بیشتری شما را دنبال کنند. برای تکمیل پروفایل نیز در قسمت درباره ما یک داستان جذاب و کوتاه در مورد پیشینه کسب و کار خود بنویسید.

برای تکمیل کردن صفحه پروفایل خود فرقی ندارد که نویسنده بلاگ، بازاریاب محتوا، صاحب یک کسب و کار کوچک یا بزرگ، مدیر عامل یا مدیر فروش و … باشید. در واقع مهم این است که از لینکدین برای گسترش دایره ارتباطات خود استفاده کنید. نکته حائز  اهمیت این است اشخاص حقیقی جایگاه منحصر به فرد خود را دارند. به همین جهت بهتر می توان با یک شخص حقیقی تا یک کسب و کار به ویژه کسب و کارهای جدید و نوپا ارتباط برقرار کرد. همچنین برای تکمیل صفحه پروفایل شخصی بهتر است که از یک عکس چهره حرفه ای و ساده استفاده کرده و به صورت خلاصه و حرفه ای پروفایل را تکمیل کنید. در ادامه نیز لینک وب سایت یا وبلاگ را هم در پروفایل شخصی و هم در پروفایل شرکت خود قرار دهید.

تکمیل پروفایل - کلیک اول

2- ساخت شبکه ارتباطی

برای شروع کار فعالیت در لینکدین، با کسانی ارتباط برقرار کنید که آن ها را می شناسید. لینکدین یک بستر بزرگ و آماده برای برقراری ارتباط با مخاطبین هدف و ایجاد یک شبکه ارتباط گسترده فراهم می کند. همچنین می توان گفت لینکدین یک ابزار مدرن و کارآمد برای نگه داری کارت ویزیت است. همچنین هر چه میزان ارتباطات بیشتری در لینکدین داشته باشید، زمان به روز رسانی لینکدین افراد بیشتری شما را می بینند. این ویژگی یک مزیت و شانس برای افزایش مخاطبین جدید و ارتباطات تازه محسوب می شود. برای این کار توصیه می شود زمان ساخت شبکه ارتباطی برای ایجاد و گسترش ساخت شبکه ارتباطی با افرادی ارتباط برقرار کنید که:

  • جزء مخاطبین ایمیل شما هستند.
  • هم دانشگاهی یا هم مدرسه ای بوده اید.
  • افرادی که با آن ها کار می کنید یا قبلا همکار بوده اید.
  • با افرادی که به صورت آنلاین با آن ها قرار ملاقات داشته اید.
  • فردی که در شبکه های اجتماعی با شما ارتباط دارند.
  • شرکای تجاری
  • با افرادی که توسط مخاطبین فعلی شما به شما معرفی شده اند.

3- برای جذب ترافیک فعال باشید

اگر می خواهید افراد زیادی از طریق لینکدین وارد سایت شما شوند، باید فعال باشید. در واقع منظور این است به صورت مداوم و مستمر پست های با کیفیت منتشر کنید. همچنین لازم است که چندین بار در هفته وضعیت لینکدین خود را به روز رسانی کنید. این کار باعث می شود که از دید مخاطبان چهره شما یا لوگوی برند شما به صورت مداوم و مستمر توسط شبکه کسب و کاری که در لینکدین ساخته اید، دیده شود. در واقع هر چه بیشتر توسط شبکه ارتباطاتی دیده شود، باعث افزایش اعتماد مخاطبین بیشتری می شود. در نهایت به مرور زمان شانس کلیک روی لینک سایت شما افزایش می یابد. همچنین باعث افزایش اعتماد مشتریان بالقوه می شود.

نکته حائز اهمیت دیگر برای فعال بودن در لینکدین این است که برای انتشار پست حد و مرز مشخص کند. یعنی کاری نکنید که مخاطبان شما را بلاک کنند. در واقع باید تشخیص دهید که مخاطبان تا چه میزان و چگونه با پست های شما ارتباط برقرار می کنند و سپس تصمیم بگیرید که چند بار در هفته بهتر است پست بگذارید. سپس از لینکدین به مقالات سایتان بدهید. با این روش دعوت مخاطبان برای حضور در سایت یا وبلاگ روابط شما در لینکدین افزایش می یابد یا بهبود می یابد. اما در صورتی که تعداد مقالات فعلی شما کم است یا وقت کافی برای انتشار مقالات جدید ندارید، به مقالات سایت های دیگر لینک دهید. برای این کار می توانید پست اخبار افراد فعال در حوزه کاری تان را پست بگذارید.

برای جذب ترافیک فعال باشید - کلیک اول

4- در گروه های هدفمند عضو شوید.

یکی از ویژگی های کلیدی که لینکدین در اختیار کاربران قرار می دهد، عضویت در گروه های لینکدین است. این شبکه اجتماعی 1.5 میلیون کاربر فعال دارد و 81 درصد از این کاربران حداقل در یک گروه عضو هستند. برای عضویت و فعالیت در گروه ها مطمئن شوید که می توانید با گروهی مناسب مقالات خود را به اشتراک بگذارید. برای پیدا کردن گروه متناسب با نوع حوزه کاری تان روی سر برگ “Interests”  کلیک کرده و سپس در منوی جدید روی گزینه group کلیک کنید.

سپس به دنبال موضوع مورد نظرتان بگردید. لینکدین بر اساس نوع فعالیت و حوزه کاری تان گروه های جدیدی را به شما پیشنهاد می کند. وقتی گروه های خوب و مناسب را پیدا کردید به خوبی پارامترهای مختلف آن از جمله تعداد اعضا و فعالیت آن ها را بررسی کنید. اگر گروه عمومی باشد راحت تر می توانید حوزه فعالیت گروه ها را به خوبی مشاهده و بررسی کنید. سپس در صورتی که برای کسب و کار شما مفید است در آن  عضو شوید.

5- ایجاد یک گروه مرتبط با کسب و کار خود

در صورتی که گروه مناسب پیدا نکردید. همچنین در صورتی که یک گروه خاص برای مشتریان یا شرکای تجاری خود می خواهید، خودتان دست به کار شوید و گروه بسازید. برای انتخاب مسیر صحیح ابتدا اطلاعات خود را در گروه منتشر کنید. یکی از موارد حائز اهمیت برای ایجاد گروه این است که اسپم شناخته نشوید. برای جلوگیری از بروز چنین مشکلی یک فضای مناسب برای بحث و تبادل نظر برای هم گروهی ها قوانین و مقررات ایجاد و تعریف کنید. ایجاد و فعالیت در گروه باعث افزایش اعتماد کاربران در شبکه ارتباطی شما می شود. همچنین باید خود را به عنوان یک حوزه پیشتاز و فعال معرفی کنید، به گونه ای که توانسته اید عده ای از افراد هم فکر و ایده را در یک گروه جمع کنید.

ایجاد یک گروه مرتبط با کسب و کار خود - کلیک اول

6- مشارکت با شبکه ارتباطی

هر چه فعالیت و مشارکت در لینکدین همانند سایر شبکه های اجتماعی زیاد باشد، می توانید روابط بیشتری هم بسازید. زمان انتشار پست در لینکدین و لینک دادن آن به وبلاگ یا وب سایت، کار خود را با مطرح کردن یک سوال یا یک آمار آغاز کنید. در واقع با این روش کاربر یک دلیل برای نظر دادن، یا برای خواندن کل مقاله یا پاسخ به سوالی دادن دارد. همچنین برای داشتن مشارکت در شبکه ارتباطی، وقتی کاربری در مورد به روز رسانی شما نظر می دهد از او حتما تشکر کنید.

به نظرات کاربران پاسخ دهید تا این مکالمات ادامه داشته باشد و ارتباطات جدید بسازید. لینکدین ابزار کاربردی بسیار مفیدی برای نظر سنجی نیز دارد. از این ابزار نیز می توانید برای گسترش شبکه ارتباطی خود استفاده کنید. در واقع هر چه در گروه مشارکت و گفتگوهای بیشتری داشته باشید، با احتمال قوی تری به عنوان یک اینفلوئنسر موفق شناخته خواهید شد. همچنین در صورتی که اینفلوئنسر ارشد گروه باشید، افراد بیشتری پست های شما را می خوانند.

7- تولید محتوای جذاب و مشارکتی

یک گام مهم برای افزایش ترافیک سایت، تولید محتوای جذاب برای شبکه لینکدین است. محتوایی تولید کنید که کاربر برای مشارکت ترغیب کنید. جهت ایجاد ترغیب مسابقه برگزار کنید تا افراد بیشتری روی لینک کلیک کنند. برای مثال اگر کسب و کارتان B2B است، قرعه کشی بین مخاطبان برگزار کرده و یکی از خدمات خود را به صورت رایگان یا با تخفیف  ارائه دهید. بسیاری از گروه های لینکدین یک گزینه به نام Promotions دارند که از طریق آن می توانید تخفیف و پیشنهادات ویژه خود را در آن ذکر کنید.

بیشتر بخوانید: 11 نکته مهم برای تولید محتوا شبکه های اجتماعی

تولید محتوای جذاب و مشارکتی - کلیک اول

8- اینفلوئنسرها را در لینکدین دنبال کنید.

در لینکدین قسمتی به نام اینفلوئنسرهای لینکدین وجود دارد که با توسط آن می توانید بهترین اینفلوئنسرها در حوزه کاری خود را پیدا و دنبال کنید. برای افزایش ترافیک سایت خود از طریق این اینفلوئنسرها فهرستی از بهترین اینفلوئنسرها را پیدا کرده و مقالات آن ها را با شبکه ارتباطی خود به اشتراک بگذارید. این روش باعث بازدید مستقیم برای وب سایت نمی شود، اما کسب و کار شما را به عنوان یک فرد پیشتاز در زمینه کاری تان به دنبال کنندگان نمایش داده می شود.

علاوه بر این، این روش باعث افزایش شهرت کسب و کار و همچنین باعث افزایش اعتماد کاربران شود. در نهایت این روش باعث افزایش ترافیک سایت می شود. یکی از روش های دیگر افزایش ترافیک سایت این است که برای مقالات اینفلوئنسرها نظر دهید و مشارکت کنید. چون این مقالات جزء مقالات پر بازدید محسوب می شود و در نتیجه کسب و کار شما هم بیشتر دیده می شود.

بیشتر بخوانید: افزایش بازدید سایت چه ضرورتی دارد؟

9- به اشتراک گذاری پست های وبلاگ با اشخاص حقیقی

توسط لینکدین می توانید برای شبکه ارتباطی خود پیام بفرستید. با استفاده از این امکان می توانید مقالات مرتبط وبلاگ خود را برای سایر اشخاص حقیقی که کسب و کاری مرتبط با کسب و کار شما دارند، ارسال کنید. برای مثال در صورتی که کسب و کارتان b2b است و قصد برگزاری قرعه کشی دارید، پیغام قرعه کشی را در شبکه ارتباطی خود ارسال کنید. برای مثال در کمپین ایمیل مارکتینگ که به صورت شخصی سازی شده پیام ارسال می کنند. در لینکدین نیز به صورت شخصی سازی شده پیام در شبکه ارتباطی خود ارسال کنید. برای مثال نام دریافت کننده ایمیل را ذکر کنید. سپس آن ها را برای کلیک کردن روی لینک سایت ترغیب کنید.

بیشتر بخوانید: ایمیل مارکتینگ یا بازاریابی ایمیلی چیست؟

برای این کار بهتر است که ایمیل ها را دسته بندی کنید. اگر یک فهرست از همکاران و مشتریان خود دارید به صورت شخصی شده و گروه بندی شده برای آن ها ایمیل ارسال کنید. اما نکته مهم این است که از این کار زیاد استفاده نکنید چون باعث اسپم شناخته شدن شبکه می شود. لینک مقاله سایت خود را به صورت مستقیم برای افرادی که با آن ها ارتباط مستمر و بیشتری دارید، ارسال کنید.

به اشتراک گذاری پست های وبلاگ با اشخاص حقیقی- کلیک اول

10- دکمه اشتراک گذاری در لینکدین

برای پست های وبلاگ و وب سایت خود حتما دکمه اشتراک گذاری در لینکدین داشته باشید. این دکمه کار کلیک کردن و به اشتراک گذاری مقالات و پست ها را در شبکه ارتباطی خودشان آسان تر می کند. همچنین با این دکمه به راحتی می توانید در گروه ها هم پست به اشتراک بگذارید. اگر از این دکمه استفاده می کنید، چندین بار در روز لینکدین را چک کنید که اگر نظر یا سوالی مطرح شده بود، پاسخ دهید.

بیشتر بخوانید: ساخت لینک اشتراک در شبکه های اجتماعی

سخن پایانی

در این مقاله به طور کامل ترفندهای مهم و کاربردی برای افزایش ترافیک سایت با استفاده از بازاریابی لینکدین آشنا شدیم. بسیاری از کاربران لینکدین افراد متخصص و حرفه ای در حوزه کاری خود هستند. به همین دلیل ترافیکی که از طرف لینکدین باعث افزایش ترافیک سایت می شود، به صورت موثرتر از سایر شبکه های اجتماعی مهم است.

تیم تحریریه کلیک اول

نویسنده در بلاگ کلیک اول

این مقاله به قلم و نویسندگی تیم تحریریه کلیک اول تهیه شده است. هدف ما در کلیک اول، ارائه بستری مناسب برای وب مستران عزیز است که بتوانند مجموعه ای از خدمات مربوط به دیجیتال مارکتینگ، افزایش ترافیک سایت و همچنین شبکه های اجتماعی را به سادگی دریافت کنند.

0 دیدگاه ثبت شده است.

در بحث و گفتگوی مربوط به این مطلب شرکت کنید!

آکادمی کلیک اول

دریچه ای به سوی آموزش های رایگان در فضای دیجیتال مارکتینگ

آموزش پایه ای کار با ابزار گوگل سرچ کنسول

دوره آموزشی گوگل سرچ کنسول (Google Search Console)

سئو و بهینه سازی

گوگل سرچ کنسول یا Google Search Console یکی از مهم ترین ابزارهای سئوی حرفه ای سایت است. شما با کمک این ابزار می توانید با گوگل ارتباط برقرار کرده و به درستی یا نادرستی عملکرد خود در مسیر بهینه سازی سایت پی ببرید.

02:21:00
آموزش پایه ای کار با گوگل آنالیتیکس

دوره آموزشی گوگل آنالیتیکس 4 (Google Analytics 4)

سئو و بهینه سازی

گوگل آنالیتیکس (Google Analytics) یکی از ابزارهای پرکاربرد گوگل بوده و وظیفه آن بررسی آمار سایت ها و تحلیل آن هاست..

02:43:00
آموزش کار با افزونه پرکاربرد یواست

آموزش کار با افزونه پرکاربرد یواست (Yoast)

دیجیتال مارکتینگ

یواست سئو (Yoast SEO) یک افزونه وردپرس است که به عملکرد بهتر سایت در موتورهای جستجو مانند گوگل کمک می کند. همچنین ابزارهایی را در اختیار شما قرار می دهد تا محتوای خود را به بهترین استانداردهای سئو و خوانایی برسانید.

00:22:06