افزایش ورودی گوگل از طریق تبلیغات در گوگل

افزایش ورودی گوگل از طریق تبلیغات در گوگل

در این مقاله می خوانید:

اصلی ترین نکته در افزایش ورودی سایت و بازدید گوگل، تمرکز بر روش هایی است که کاربر را متقاعد به کلیک بر لینک سایت شما از میان تعداد زیاد رقبا در گوگل میکند.

جالب است بدانید در هر روز ۳ میلیارد و ۵۰۰ هزار جستجو در موتور جستجوی گوگل انجام می شود. درصدی از این جستجوها مربوط به افرادی است که در پی خدمات و محصولات شما هستند. شما می توانید از طریق انجام تبلیغات هدفمند در گوگل به سرعت و در طول یک روز در مقابل چشمان این افراد قرار بگیرید و بدین وسیله گام مهمی در جهت افزایش ورودی گوگل برای سایت خود بردارید.

لازم به ذکر است انجام تبلیغات در گوگل نیازمند آن است که یک تیم متخصص و توانمند به منظور اداره نمودن این کمپین تبلیغاتی به کار گرفته شود. از همین رو بسیار مهم است که هنگام انجام تبلیغات در گوگل در راستای افزایش ورودی گوگل از متخصیصین کلیک اول در این زمینه کمک گرفته شود. در این مطلب قصد داریم توضیحاتی در مورد گوگل ادز ارائه نموده و تاثیر افزایش ورودی گوگل از طریق تبلیغات در گوگل را مورد بررسی قرار دهیم. با کلیک اول همراه باشید.

افزایش بازید گوگل
افزایش ورودی گوگل
اگر قصد دارید ورودی گوگل سایت خود را به صورت هدفمند افزایش داده و روی جایگاه سایت تاثیر مثبت بگذارید، ابزار خرید ورودی گوگل کلیک اول بهترین انتخاب برای شماست.

روش های افزایش ورودی سایت از گوگل

اگر بخواهیم روش های افزایش بازدید گوگل و ورود کاربران به سایت را بگوییم، می توانیم به سئو سایت و تبلیغات موتورهای جستجو اشاره نماییم. اما خود سئو چندین زیرشاخه و حوزه را شامل می شود که برخی از آن ها تاثیر بیشتری بر ترافیک سایت دارند.

بعضی از اقدامات سئو به خاطر بهبود سرعت سایت و برخی دیگر جهت جذب کاربران از طریق وب سایت های دیگر و مجموعه ای از اقدامات برای بهبود رتبه سایت انجام می گیرند. اما باز هم نمی توان آن ها را تضمینی بر افزایش ورودی سایت از گوگل دانست.

اصلی ترین نکته در افزایش ورودی سایت و بازدید گوگل، تمرکز بر روش هایی می باشد که کاربر را متقاعد به کلیک بر لینک سایت شما از میان تعداد زیاد رقبا در گوگل می کند. طبق تجارب ما، اقدامات زیر تاثیر بسازایی در این زمینه دارند که با اجرای این روش ها که اکثرا رایگان می باشند، می توانید ورودی سایت از طریق موتورهای جستجو را افزایش دهید.

روش های افزایش ورودی سایت از گوگل

ترکیب انواع محتوا

افزایش توجه موتور جستجوی گوگل به ویدئو و تصاویر انتشار داده شده و همینطور علاقه بیشتر کاربران به این نوع محتوا، می توان نتیجه گرفت که یکی از بهترین روش های افزایش ورودی سایت از طریق گوگل، تولید و انتشار ویدئو، کلیپ ، فایل های صوتی، پادکست و تصاویر جدید می باشد. این نوع فایل ها علاوه بر اینکه توانایی آن را دارند به صورت جداگانه در صفحه اصلی گوگل نمایش داده شوند. در بخش ویدئو یا تصاویر هرکدام از موتورهای جستجو هم درج می گردند.

یکی دیگر از روش های افزایش بازدید گوگل ، استفاده هم زمان و ترکیب چند نوع محتوا میباشد. محتوا فقط متن نوشتاری نمی باشد. هرچیزی که بتواند مفهوم یا هدفی را به کاربر منتقل نماید برای یک سایت مفید است. یعنی شما در صفحات سایت، ترکیبی از متن، تصویر، ویدئو یا صوت را درج نمایید. یکی از فرمول های جادویی در بازاریابی محتوا هم همین می باشد. تنوع محتوا در کنار طول و قالب آن می تواند جذابیت بیشتری برای کاربران داشته باشد. همچنین شانس حضور در نتایج به ازای جستجوهای گوناگون و انواع محتوا را بیشتر خواهد نمود.

طبق تحقیقات انجام شده، صفحاتی که حداقل یک ویدئو در محتوای خود دارند، در حدود 50 درصد از سایت های دیگر نرخ کلیک بیشتری دارند. از طرف دیگر چون گوگل، برای ویدئو، تصاویر، pdf ،word و سایر فرمت های محتوایی، بخش های مجزا و ویژه ای را در نظر گرفته است. پس تنوع محتوا می تواند یک صفحه را در چندین دسته بگنجاند. و تعداد دفعات مشاهده آن در نتایج را افزایش دهد.

بیشتر بخوانید: نکات ضروری و مهم در تولید محتوا

توجه به سئو داخلی و تکنیکال

علی رغم تاثیر فاکتورهای متعدد در رتبه بندی سایت در موتور جستجو، اگر بخواهیم فقط 1 عامل را برای افزایش بازدید گوگل نام ببریم، بدون شک سئو داخلی و تکنیکال خواهد بود. یک وب سایت ابتدا باید از نظر فنی و وضعیت ساختاری عملکرد قابل قبولی داشته باشد تا سایر روش های سئو نتیجه دهند. وضعیت سایت خود را حتما بررسی کنید و تنظیمات مربوط به URL ها، لینک ها، تصاویر، متا تگ و کدهای سایت را بازبینی نمایید.

اگر سایت شما با وردپرس طراحی شود. معمولا بسیاری از نکات تکنیکال در برنامه نویسی و ساختار سایت رعایت شده است. اما در تنظیمات robots.txt، نقشه سایت، فایل htaccess، انتخاب نوع URL، تگ alt تصاویر باید دقت داشته باشید.

بیشتر بخوانید: سیر تا پیاز مراحل بهبود سئوی داخلی سایت

افزایش بازدید گوگل با لینک سازی داخلی

لینک های داخلی مانند پلی میان صفحات و مطالب سایت هستند. زمانی که کاربر در حال مطالعه یک صفحه است، پیشنهاد یک لینک از صفحه دیگر، می تواند او را ترغیب به بازدید بیشتر و ادامه حضور روی سایت کند. لینک سازی داخلی نه تنها برای کاربران، بلکه حرکت خزنده موتور جستجو در سایت را هم آسان و سریع تر می کند. علاوه بر آن، لینک سازی در بالا رفتن اتوریتی و اعتبار تمامی مطالب سایت تاثیر دارد. مجموع تمام این نتایج، به افزایش بازدید گوگل کمک شایانی می کند.

بیشتر بخوانید: اصول لینک سازی داخلی در سئوی سایت

توجه به ریسپانسیو بودن و سازگاری با موبایل

نسخه موبایل سایت، از سال 2021 اولویت اصلی گوگل برای رتبه بندی سایت ها خواهد بود. یک سایت خوب باید در تمام دستگاه ها مثل لپ تاپ، موبایل و تبلت به وضوح قابل دیدن باشد. این یعنی تمام بخش های سایت، مثل محتوا، جداول، تصاویر، اسلایدشو، هدر و فوتر، سایدبار، فرم ثبت درخواست، دکمه های CTA، منو، لوگو و سایر اجزا، بدون هیچ مشکلی در هر حالتی اجرا گردند و سایت کاملا ریسپانسیو باشد.

چرا که به دلیل استفاده تعداد زیادی از کاربران از موبایل برای جستجو در اینترنت، بیش از 60درصد جستجوها با تلفن همراه انجام می شود. و اگر سایت شما ریسپانسیو نباشد، نمی تواند در نتایج موبایل رتبه خوبی کسب کند. و همانطور که گفتیم از 2021 به بعد، نتایج جستجو در سایر دستگاه ها، همان رتبه بندی در موبایل می باشد. پس برای افزایش بازدید گوگل، حتما به ریسپانسیو بودن و سازگاری با موبایل دقت نمایید.

بیشتر بخوانید: تاثیر طراحی سایت واکنش گرا بر روی سئوی سایت

توجه به ریسپانسیو بودن و سازگاری با موبایل

بالا بردن سرعت سایت

سایت هایی که سرعت پایینی دارند به هیچ وجه نمی توانند بازدید مناسبی کسب نمایند. هدف اصلی گوگل در رتبه بندی، ارائه بهترین سایت از نظر محتوا، ارتباط موضوعی با عبارت جستجو شده، عملکرد سایت و زمان بارگزاری آن است. پس سایتی را در رتبه بالاتر قرار می دهد که سرعت بیشتری در هنگام بارگزاری داشته باشد. کاهش حجم عکس ها، بهینه سازی کدهای html، استفاده از افزونه های کش و یک هاست قدرتمند و پرسرعت می تواند موجب بالا بردن سرعت سایت گردد.

بیشتر بخوانید: تاثیر سرعت در سئو سایت

تحلیل و بررسی رقبا

در هر زمینه ای که فعالیت می کنید، به هرحال رقبایی وجود دارند. تحلیل سایت های رقیب یکی از مهمترین اقداماتی می باشد که در افزایش بازدید گوگل تاثیر دارد. رقبای شما چه نوع محتوایی تولید می کنند، از چه سایت هایی لینک می گیرند، روی چه کلمات کلیدی تمرکز می کنند، نوع تبلیغات و روش های بازاریابی آن ها چیست. چه تعداد بازدید از گوگل در ماه دارند؟ چند مطلب در هفته انتشار می دهند؟ به خاطر چه کلماتی بیشتر جستجو می شوند؟ رتبه الکسا آن ها چند است؟ پربازدیدترین صفحات آن ها کدام است و بسیاری از اطلاعات دیگر در رابطه با رقبا می تواند ایده های خوبی به شما بدهد.

بیشتر بخوانید: چگونه سئوی سایت رقبا را بررسی کنیم؟

افزایش بازدید گوگل در جستجوی محلی

راه اندازی نتایج جستجوی محلی، بازدید گوگل بسیاری از سایت ها را افزایش داده است. به ویژه سایت های نوپا که از قدرت کمی برای رقابت در نتایج طبیعی برخوردارند. جستجوی محلی این امکان را می دهد که کاربران به نزدیک ترین فروشگاه، محصول یا خدمات از نظر مکانی دسترسی پیدا کنند و وب سایت هایی نزدیک به کاربر در بالای فهرست نتایج نمایش داده می شوند. تحقیقات نشان می دهد که جستجوهای محلی، بسیار بیشتر از جستجوهای طبیعی به خرید کاربر کمک می کند. برای اینکه بتوانید در نتایج محلی حضور پررنگی داشته باشید، باید اطلاعات تماس، آدرس و محل فعالیت خود را در google map درج نمایید. از طرفی به تقویت فاکتورهای سئو محلی مثل استفاده از نام مکان یا شهر در عنوان یا در متاتگ توضیحات بپردازید.

بیشتر بخوانید: آموزش الگوریتم کبوتر گوگل

سئو عنوان جهت افزایش ورودی سایت

یکی از متاتگ های سایت که در نتایج جستجو به عنوان یکی از نمادهای سایت نمایش داده می شود، عنوان صفحه است. در سئو تاکید زیادی بر منحصر به فرد بودن تگ عنوان و استفاده از کلمه کلیدی اصلی به همراه برخی از کلمات توصیفی مثل خوب، زیبا، ارزان و … گشته است. از طرفی عنوان باید نهایتا در 70 کاراکتر خلاصه گردد. و در عین کوتاه بودن بتواند کاربران را مجذوب نماید.

سئو عنوان جهت افزایش ورودی سایت

سئو متاتگ توضیحات

دومین فاکتوری که در نتایج جستجوی گوگل برای معرفی سایت به کاربران نمایش داده می شود، تگ توضیحات است. تگ دسکریپشن توضیحات مختصری در حد 160 کاراکتر را از صفحه به ربات های گوگل و کاربران ارائه می کنند. نه تنها در بهبود رتبه سایت تاثیر دارد بلکه در افزایش ورودی از طریق جذب و متقاعد کاربران نقش پررنگی دارد. معمولا باید در متاتگ توضیحات بهترین جملات مرتبط با موضوع اصلی صفحه را به همراه ارائه یک پیام جدید برای مخاطب ارائه نمایید.

بیشتر بخوانید: توضیحات متا (Meta Description) چه تاثیری روی سئو سایت دارد؟

انتشار مقالات در لینکدین

لینکدین از جمله شبکه های اجتماعی میباشد که علاوه بر ثبت لینک مقالات سایت، به شما اجازه انتشار مقالات طولانی و با تعداد کلمات نامحدود را می دهد. درست مانند وقتی که در وب سایت خود مطلبی را انتشار می دهید. می توانید در لینکدین هم مطالبی با تصاویر، درج هدینگ، لینک سازی داخلی، درج ویدئو یا صوت منتشر کنید و درصورتی که دقیق و صحیح این کار را انجام دهید، امکان قرار گرفتن مطلب در رتبه های خوب نتایج گوگل وجود دارد که علاوه بر جذب بازدید مستقیم، می تواند کاربران را به سایت شما هدایت نمود و اعتبار سایت را افزایش دهد.

یکی از مزیت هایی که لینکدین دارد، این است که شبکه اجتماعی متخصصین و کسب و کارهاست. پس انتشار هر مطلب در LinkedIn می تواند تاثیر زیادی در جذب مخاطبان تخصصی و بصورت غیر مستقیم و رایگان افزایش بازدید گوگل و ورود کاربران متناسب با موضوع فعالیت سایت شما باشد.

افزایش بازدید گوگل با انتخاب URL مناسب

هنگامی که یک کاربر لینک سایتی را در نتایج جستجو مشاهده می کند. 3 عنصر را میبیند، تگ عنوان، متاتگ توضیحات و URL صفحه! با مشاهده این سه مورد، برای کلیک روی لینک مورد نظر تصمیم گیری می کند. نحوه سئو عنوان و تگ توضیحات را توضیح دادیم. برای انتخاب URL مناسب، چند نکته را باید به خاطر داشته باشید.

  1. URL کوتاه و بهینه باشد.
  2. عبارت یا کلمه کلیدی در آدرس صفحه درج شود
  3. از ذکر علائم در URL  بپرهیزید. همچنین هرگز از _  استفاده ننمایید و برای فاصله میان دو کلمه از خط فاصله یا –  استفاده نمایید.
  4. صفحات باید کاملا متمایز و منحصر به فرد باشد تا کاربر تفاوت محتوای دو صفحه را متوجه شود. شاید (از)فاکتور یکی از کوچکترین عوامل موثر در افزایش بازدید گوگل باشد، اما همین عوامل کوچک دست به دست هم می دهند و تفاوت کیفیت دو سایت را رقم می زنند.

گوگل ادز چیست؟

گوگل ادز از جمله سرویس های قابل ارائه به وسیله شرکت گوگل است که شما را قادر می سازد از طریق پرداخت هزینه ای در صفحه نتایج گوگل دیده شوید. در واقع گوگل ادز عبارت است از سیستمی که گوگل به منظور کمک به شما در راستای بازاریابی خدمات یا محصولات شما در موتور جستجوی گوگل و نیز وب سایت های وابسته به آن گسترش داده است. در شیوه تبلیغاتی گوگل ادز، متن تبلیغ در نتایج جستجوی گوگل برای کوئری های مرتبط به نمایش در می آید.

تبلیغات در گوگل ادز طبق سیستم پرداخت در ازای کلیک (PPC) انجام می شود. این جمله بدان معناست که شما می توانید به وسیله سرمایه گذاری و مزایده در یک سری از عبارت ها جایگاه تبلیغ را معین کنید. و فقط هنگامی هزینه پرداخت نمایید که کاربر روی تبلیغ شما کلیک انجام داده باشد. به این ترتیب شما در ازای پرداخت هزینه شاهد افزایش ورودی گوگل از طریق تبلیغات در گوگل برای وب سایت خود خواهید بود.

گوگل ادوردز چیست؟

تبلیغ در گوگل ادز به چه شکل انجام می شود؟

تبلیغ در گوگل ادز به شکل متن کوتاهی به نمایش در می آید که شامل ۲ عنوان و توضیحات و لینک URL به وب سایت یا صفحه خاصی از وب سایت می باشد. تبلیغ در مکانی از صفحه نتایج مشاهده می شود که شما تمایل دارید به طور مثال در قسمت بالا یا پایین صفحه نخست نتایج گوگل. شما این امکان را دارید که به منظور افزایش ورودی گوگل بر طبق مزایده خود جایگاه تبلیغ خود را مشخص نمایید.

گفتنی است بر اساس تحقیقات صورت گرفته، قریب به ۹۰ درصد از کاربران به صفحات بعدی جستجو توجهی نداشته و آن را بررسی نمی کنند. افزون بر این، به هر میزان که تبلیغات شما از جایگاه بالاتری برخوردار باشد می تواند بازدیدکنندگان بیشتری را به سمت خود جلب کرده و موجب آن شود که کاربران بیشتر از صفحات دیگر بر روی آنها کلیک نمایند.

تبلیغات در گوگل
تبلیغات در گوگل
اگر قصد دارید تبلیغات خود را با بهترین قیمت و بالاترین کیفیت در صفحه اول گوگل نمایش دهید، سرویس تبلیغات گوگل ادز کلیک اول بهترین انتخاب برای شماست.

به همین دلیل، افزایش ورودی گوگل از طریق تبلیغات در گوگل بسیار چشمگیر می باشد.

مزایای بهره گیری از گوگل ادز

بهره گیری از گوگل ادز جهت انجام تبلیغاتی که در راستای افزایش ورودی گوگل و ارتقای جایگاه سایت صورت می گیرد دارای مزیت های فراوانی است. مزیت های بهره گیری از تبلیغات در گوگل شامل موارد زیر است:

امکان تنظیم و تعیین بودجه

شما این امکان را دارید که بر اساس میزان اهمیت کلمات مورد نظر بودجه هر یک از کلمات و جایگاه آن ها را مشخص نمایید. همچنین قادر خواهید بود بر این اساس مدیریت مناسبی را در رابطه با بودجه روزانه، بودجه کل و ساعات نمایش هر کمپین تبلیغاتی اعمال نمایید.

امکان مشخص نمودن زمان و دستگاه نمایش

شما می توانید در هنگام انجام تبلیغات به منظور افزایش ورودی گوگل کمپین تبلیغاتی گوگل ادز را در زمانهای مناسب و نیز در دستگاه های هدف از قبیل کامپیوتر، تبلت، تلفن همراه و… به کاربران خود نشان دهید تا از این طریق بتوانید هزینه های مربوط به کمپین تبلیغاتی خود را به شکلی هدفمندتر و بهینه تر مدیریت کنید.

امکان مشخص نمودن زمان و دستگاه نمایش

عدم وجود محدودیت در کلمات کلیدی

شما به منظور ایجاد و ساخت یک کمپین تبلیغاتی و افزایش ورودی گوگل هیچ محدودیتی در زمینه ایجاد کلمات کلیدی ندارید.

پرداخت در ازای کلیک

از جمله بهترین امتیازات گوگل ادز آن است که شما تنها به ازای کلیک هایی که بر روی تبلیغ شما انجام شده است هزینه پرداخت می کنید.

ارسال آمار به گوگل آنالیتیکس

یکی از امکانات خوب تبلیغات گوگل ادز، اتصال گوگل ادز به گوگل آنالیتیکس است. بدین وسیله شما قادر خواهید بود رفتار آن دسته از مشتریانی را که توسط گوگل ادز به سایت شما وارد شده اند کنترل نموده و رفتارسنجی نمایید.

گزارش دقیق و پیوسته

شما این امکان را دارید که به منظور افزایش ورودی گوگل برای سایت خود تبلیغات مورد نظر خودتان را در گوگل ادز انجام داده و در هر لحظه از عملکرد کاربران بتوانید نمایش تبلیغات، کلیک مشتریان، نسبت نمایش و حتی کلمه جستجو شده به وسیله مشتریان را بررسی و تحلیل نموده و بر این اساس برای بهبود کمپین تصمیم گیری نمایید.

تیم تحریریه کلیک اول

نویسنده در بلاگ کلیک اول

این مقاله به قلم و نویسندگی تیم تحریریه کلیک اول تهیه شده است. هدف ما در کلیک اول، ارائه بستری مناسب برای وب مستران عزیز است که بتوانند مجموعه ای از خدمات مربوط به دیجیتال مارکتینگ، افزایش ترافیک سایت و همچنین شبکه های اجتماعی را به سادگی دریافت کنند.

0 دیدگاه ثبت شده است.

در بحث و گفتگوی مربوط به این مطلب شرکت کنید!

آکادمی کلیک اول

دریچه ای به سوی آموزش های رایگان در فضای دیجیتال مارکتینگ

آموزش پایه ای کار با ابزار گوگل سرچ کنسول

دوره آموزشی گوگل سرچ کنسول (Google Search Console)

سئو و بهینه سازی

گوگل سرچ کنسول یا Google Search Console یکی از مهم ترین ابزارهای سئوی حرفه ای سایت است. شما با کمک این ابزار می توانید با گوگل ارتباط برقرار کرده و به درستی یا نادرستی عملکرد خود در مسیر بهینه سازی سایت پی ببرید.

02:21:00
آموزش پایه ای کار با گوگل آنالیتیکس

دوره آموزشی گوگل آنالیتیکس 4 (Google Analytics 4)

سئو و بهینه سازی

گوگل آنالیتیکس (Google Analytics) یکی از ابزارهای پرکاربرد گوگل بوده و وظیفه آن بررسی آمار سایت ها و تحلیل آن هاست..

02:43:00
آموزش کار با افزونه پرکاربرد یواست

آموزش کار با افزونه پرکاربرد یواست (Yoast)

دیجیتال مارکتینگ

یواست سئو (Yoast SEO) یک افزونه وردپرس است که به عملکرد بهتر سایت در موتورهای جستجو مانند گوگل کمک می کند. همچنین ابزارهایی را در اختیار شما قرار می دهد تا محتوای خود را به بهترین استانداردهای سئو و خوانایی برسانید.

00:22:06