افزایش بازدید سایت چه ضرورتی دارد؟

افزایش بازدید سایت چه ضرورتی دارد؟

در این مقاله می خوانید:

پس از راه اندازی سایت و تنظیم صفحات مختلف برای آن، مهم این است که دیده شوید. اصلی ترین دغدغه تمامی وب مسترها و کسانی که مدیریت کسب و کارهای اینترنتی را بر عهده دارند، افزایش بازدید سایت است. که در این مقاله قرار است درباره ضرورت ها و فواید افزایش بازدید سایت شما صحبت کنیم.

ضرورت افزایش بازدید سایت

از طریق افزایش ترافیک سایت می توانید در رابطه با کسب و کار خود درآمد خوبی به دست آورید. به همین جهت تفاوتی ندارد که شما در کدام یک از حوزه های اینترنت فعالیت می کنید. فعالیت شما در فضای اینترنت در هر حوزه ای که باشد شما باید برای وب سایت خود بازدید کننده داشته باشید تا از این راه بتوانید در عرصه رقابت با رقبای خود موفق عمل کرده و به اهداف مورد نظر خود دست یابید. در این مقاله با ضرور افزایش بازدید سایت بیشتر آشنا می شویم.

سایت شما با فعالیت های جانبی، محصولات و خدماتی که ارائه می دهید، دیده می شود. با این تفاسیر باید کاری کنید که ترافیک سایت و بازدید از سایت به صورت طبیعی افزایش پیدا کند. تلاش هر کسب و کار آنلاینی دیده شدن و جذب مخاطب و کاربران جدید است تا با روش های مختلف بازدید از سایت و ترافیک، آن را افزایش داده و در نهایت سود حاصل از کسب و کار نیز افزایش یابد.

این موضوع برای سایت های فروشگاهی و کسانی که تعداد زیادی از مخاطبان آن ها آنلاین هستند یا امکان ارائه خدمات به صورت جمعی و سراسری را دارند، اهمیت بسیار زیادی دارد.

بسیاری از مدیران سایت ها برای افزایش ترافیک سایت از راه تبلیغات پولی مانند گوگل ادز (Google Ads) قصد دارند که بازدیدکنندگان سایت خود را افزایش دهند. استفاده از این گونه روش ها صرفا برای مدت زمان کوتاه اثر بخش خواهد بود. اما توجه داشته باشید که روش های ارگانیک که تنها از اصول و قواعد گوگل انجام می شود قطعا نتیجه بهتر و پایداری بیشتری خواهد داشت.

بیشتر بخوانید: تبلیغات در گوگل (Google Ads) چیست؟

تاثیر افزایش بازدید سایت بر کسب درآمد

روشن است که اگر شما برای وب سایت خود بازدید کننده ای نداشته باشید، کسب درآمدی هم نخواهید داشت. در صورتی که نتوانید درآمدی کسب کنید، مسلما فعالیت سایت شما نیز به طور کامل دچار اختلال خواهد شد و نمی توانید به فعالیت خود ادامه دهید و ناچار می شوید به راحتی شکست را بپذیرید. این مطلب به صورت کامل به ضرورت افزایش بازدید سایت و اقداماتی که می توانید برای رسیدن به اهداف خود انجام دهید می پردازد.

افزایش بازدید سایت موجب می شود که در بین مردم و موتور جستجوی گوگل محبوبیت بیشتری پیدا کنید. افزایش ورودی گوگل از جمله موارد حیاتی برای موفقیت سایت شما به شمار می رود. چرا که به هر میزان محبوبیت شما بالاتر رود درآمد بیشتری را به دست خواهید آورد. توجه داشته باشید که سایت شما در حقیقت همان رزومه آنلاین و معرفی کننده محصولات و خدمات شما در 24 ساعت شبانه روز است.

این مساله به آن معناست که اگر شما در رابطه با افزایش بازدید وب سایت خود قوی عمل کرده و تعداد بازدید کنندگان بیشتری داشته باشید، برای فروش محصولات و خدمات خود کار راحت تری در پیش خواهید داشت. به این دلیل که افزایش بازدید سئو سایت می تواند به منزله آخرین شانستان برای کسب درآمد و بازگشت به عرصه رقابت با رقبایتان باشد.

افزایش بازدید سایت
افزایش ترافیک سایت
اگر قصد دارید ترافیک سایت خود را به صورت هدفمند افزایش داده و روی جایگاه سایت تاثیر مثبت بگذارید، ابزار افزایش بازدید سایت کلیک اول بهترین انتخاب برای شماست.

گفتنی است بسیاری از افراد با هدف کسب درآمد میلیونی اقدام به راه اندازی یک وب سایت می کنند. اما به محض آن که فعالیت خود را شروع کردند به مشکلات زیادی بر می خورند. مواردی از قبیل عدم برخورداری از مهارت و توانایی لازم در رابطه با تولید محتوا، سئو و بهینه سازی سایت، افزایش بازدید وب سایت، ایجاد بک لینک، استفاده از شبکه های اجتماعی و بسیاری موارد دیگر مشکلاتی هستند که این افراد با آن ها دست و پنجه نرم می کنند.

بنابراین باید بدانید در صورتی که همین الان برای پرورش مهارت ها و توانایی های خود تصمیم جدی نگیرید قادر نخواهید بود از پس چنین مشکلاتی برآمده و سایت خود را به نحو مطلوب مدیریت کنید. در چنین شرایطی ناچار خواهید شد سایت خود را به طور تدریجی رها کنید تا به گورستانی از مطالب و محتواهای ضعیف و کپی شده ای تبدیل شود که هیچ بازدیدکننده ای ندارد.

اما اگر شما جزو آن دسته از کسانی هستید که نسبت به کسب و کار خود تعهد کافی دارید باید در راستای افزایش ترافیک سایت خود گام های موثری بردارید تا از این طریق رتبه سایت خود را بهبود بخشیده و به صورت تدریجی به صدر جستجوهای موتور گوگل نزدیک تر شوید. آشنایی با مزایایی که از طریق افزایش بازدید سایت به دست می آورید می تواند در این زمینه کمک بسیار زیادی به شما کند.

افزایش بازدید یا نرخ تبدیل - کلیک اول

افزایش بازدید یا نرخ تبدیل؟

به فرض که تمام راه کارهای اصولی و استاندارد و البته ارگانیک را برای به دست آوردن افزایش بازدید پیاده کردید و نتیجه هم گرفتید که سایت شما در نتایج اولیه گوگل قرار بگیرد. قدم دوم مهم این است که از بین این بازدید کنندگان چند نفر مشتری، یا بازدید کننده واقعی هستند؟ چند نفر از این بازدید کنندگان به مشتری تبدیل می شوند؟

در مباحث بازاریابی دیجیتالی، نرخ تبدیل (Conversion Rate) به نرخ تبدیل شدن کاربران و بازدید کنندگانی گفته می شود که به مشتری تبدیل می شوند.

به همین دلیل باید تمرکز اصلی خود را روی افزایش مشتریان بگذارید نه فقط بازدید کنندگان. یکی از بهترین روش هایی که با استفاده از آن می توانید بازدید کننده را به مشتری تبدیل کنید این است که از طریق تبلیغات اینترنتی و طراحی صفحه فرود مستقیما از مخاطبان بخواهید که سفارش خود را ثبت کنند.

کاربران را دست کم نگیرید

اهمیت ترافیک سایت این است که باعث افزایش نرخ تبدیل نیز خواهد شد. کاربرانی که محصولات و خدمات شما را از طریق جستجوی گوگل پیدا کرده باشند و به صورت ارگانیک و بدون تبلیغات پولی گوگل وارد سایت شوند؛ در مقایسه با زمانی که کاربران نشانه ad را کنار آدرس سایت زمان جستجو مشاهده کرده و سپس روی لینک کلیک کنند،

نرخ تبدیل متفاوت خواهد شد. کاربران می دانند زمانی که گوگل سایت را به صورت طبیعی به کاربران نمایش دهد، نشان دهنده کیفیت، مرغوبیت و داشتن خریداران و کاربران زیادی است، و در نتیجه به شما اعتماد می کنند و نرخ تبدیل افزایش می یابد.

بیشتر بخوانید: نرخ تبدیل چیست و چگونه می توان آن را بهینه کرد؟

مفهوم افزایش بازدید از سایت - کلیک اول

افزایش بازدید از سایت چه مفهومی دارد؟

قبل از این که شروع به معرفی و آموزش افزایش بازدید از سایت بپردازیم، لازم است که متوجه شویم منظور از افزایش بازدید یا افزایش ترافیک سایت چیست؟

به زبان ساده بازدید یا ترافیک سایت یعنی تعداد بازدید کنندگان و کاربرانی که وارد سایت می شوند. ورود هر کاربر یعنی یک بازدید.

بازدیدها بر اساس IP کاربرانی که وارد سایت می شوند، شمرده می شود و ملاک اصلی رتبه بندی سایت، بر اساس شمار کاربرانی است که روزانه وارد سایت می شوند. البته فقط منظور از بازدید کنندگان فقط کاربران نیستند، بلکه ابزارها و ربات هایی که روزانه از سایت بازدید می کنند هم جزء بازدید کنندگان سایت محسوب می شوند.

نکته مهم دیگر برای رتبه بندی سایت این نیست که کاربر فقط یک بار و حتی شده چندین ثانیه در سایت حضور داشته باشد، بلکه مهم بازدید کنندگانی هستند که در سایت چندین دقیقه حضور دارند و صفحات مختلف سایت را می بینند. در واقع پس از این که شروع به ارائه راه کارهای استاندارد و کاربردی برای افزایش بازدید از سایت کردید، نکته مهم این است که تمرکز خود را روی کیفیت سایت بگذارید نه فقط کمیت آن.

یعنی شرط کافی و لازم برای موفقیت، داشتن بازدید کنندگان واقعی و وفادار است.

افزایش بازدید سایت چه مزایایی و فوایدی برای وب سایت ها دارد؟

در ادامه قصد داریم فواید افزایش بازدید سایت را به صورت مختصر برای شما عنوان کنیم:

  • افزایش بازدید یک سایت سبب افزایش درآمد آن می شود.
  • افزایش بازدید موجب می شود به طور تدریجی به صدر جستجوهای موتور گوگل نزدیک تر شوید.
  • داشتن بازدیدکنندگان بیشتر برای سایت به منزله دارا بودن میزان محبوبیت بیشتر از دیدگاه گوگل است.
  • به هر میزان که بازدیدکننده بیشتری برای سایت خود داشته باشید بالطبع درآمد بیشتری را به دست خواهید آورد.
  • به هر اندازه که بتوانید بازدیدکنندگان بیشتری را به سمت وب سایت خود هدایت کنید خیلی سریع تر می توانید به یک برند تبدیل شوید.
  • بازدیدکنندگان سایت شما می توانند همانند یک بازاریاب رایگان (از نوع دهان به دهان) کسب و کار شما را به دیگران معرفی نمایند و از این طریق می توانید افراد بیشتری را به سمت خود جذب کنید.
  • جذب مشتری و تعداد بازدیدکنندگان بیشتر بر روی سئو و بهینه سازی وبسایت شما تاثیر بسیار فوق العاده ای دارد.
  • بازدیدکنندگان بیشتر برای سایت شما به معنی پایین آمدن نرخ فرار کاربران از وب سایت می باشد.
  • به هر میزان که موفق شوید تعداد افراد بیشتری را برای بازدید از سایت به سمت خود جذب کنید ، شاهد آن خواهید بود که بالابردن بازدید موجب بهبود رتبه سایت شما در طی زمان خواهد شد.

مزایای افزایش بازدید سایت - کلیک اول

اهمیت شناخت منابع ترافیک های دریافتی

یک مدیر کسب و کار موفق و کار بلد لازم است که به خوبی تمام کانال هایی که وارد سایت می شود را بشناسد. این کانال ها را تقویت کرده و ترغیب کند که با روند و سرعت بهتری وارد سایت شوند. برای این کار بهترین روش استفاده از گوگل سرچ کنسول است. با بررسی سایت خود از این طریق می توانید به راحتی متوجه شوید که کدام بازدید کننده به صورت مستقیم و کدام یک غیر مستقیم وارد سایت شده اند؟ چند دقیقه در سایت مانده اند و چند در صد از سایت خارج شده اند.

چنانچه قصد یادگیری و آموزش ویدیویی گوگل سرچ کنسول را دارید، می توانید از آموزش های رایگان آکادمی کلیک اول استفاده کنید.

برخی از مخاطبان فقط با وارد کرد آدرس اصلی سایت وارد سایت شده اند و برخی دیگر با جستجو در مرورگرها و به پیشنهاد گوگل. طبق بسیاری از تحقیقات دقیق و صحیح، تعداد ورودی های غیر مستقیم بیشتر از ترافیک های دریافتی مستقیم است و باید تمرکز را روی دست اول قرار داد.

مهم ترین مواردی که مربوط به بیشترین بازدیدها در بازاریابی اینترنتی به شرح زیر می باشد:

بازدیدهای طبیعی (Organic)

به بازدیدهایی که مستقیما از طریق صفحات نتایج جستجو یا بازدیدهایی که از طریق کلیک های کاربران روی یک لینک مرتبط با سایت شما در منابع غیر طبیعی قرار داده شده باشد، ترافیک طبیعی یا ارگانیک گفته می شود. یعنی زمانی که یک کاربر کلمه ای را در گوگل جستجو می کند و سایت شما به عنوان یکی از نتایج جستجو نمایش داده می شود، و کاربر روی لینک سایت شما می شود، این بازدید یک بازدید طبیعی است.

بازدید سایت به طور طبیعی - کلیک اول

بازدید ارجاعی

زمانی که لینک یکی از صفحات سایت شما در سایت دیگر به عنوان یک لینک مرجع قرار گرفته باشد، و کاربران روی آن لینک کلیک کنند، به این معنی است که سایت شما یک بازدید طبیعی یا به اصطلاح بازدید ارجاعی داشته است. این گونه بازدیدها در مقایسه با سایر بازدیدهای غیر ارگانیک باعث کسب رتبه بهتر از گوگل می شود، چون فقط در چنین شرایطی گوگل متوجه می شود که کاربران صرفا به دلیل محتوای خوب وارد سایت شما شده اند.

بازدیدهای تبلیغات کلیکی (تبلیغات موتورهای جستجو)

نقطه مقابل بازدیدهای ارگانیک و ارجاعی بازدیدهای تبلیغات کلیکی است. به این گونه تبلیغات (CPC: Cost Per Click) گفته می شود. در این روش برای تبلیغاتی که در مورد سایت شما قرار داده می شود لازم است که هزینه معینی برای زمانی معین در سایت قرار داده شود. با این نوع تبلیغات، سایت شما برای مدتی در معرض دید کاربران قرار گرفته و آن ها با کلیک بر روی لینک شما، وارد سایت می شوند.

بازدیدهای تبلیغات کلیکی (تبلیغات موتورهای جستجو) - کلیک اول

بازدیدهای حاصل از همکاری در فروش (Affiliate Marketing)

در این نوع بازدید و افزایش ترافیک، هر بازدیدی که برای سایت صورت می گیرد، به واسطه سرویس دهنده های مختلف قابل ارائه است.

بیشتر بخوانید: افیلیت مارکتینگ (Affiliate Marketing) چیست و چطور کار می‌کند؟

بازدیدهای تبلیغات تصویری

به این نوع تبلیغات، Display Traffic گفته می شود و طی آن سایت شما در منابع مختلف و در شبکه های اجتماعی گسترده در معرض نمایش قرار داده می شود. این تبلیغ در مقایسه با تبلیغات کلیکی میزان زیادی بازدید برای سایت به همراه ندارد و تبلیغ برای سایت شما صرفا به مخاطبانی نمایش داده می شود که وارد سایت های تبلیغاتی می شوند.

بازدیدهای تبلیغات تصویری - کلیک اول

بازدیدهای شبکه های اجتماعی

شبکه های اجتماعی مانند تلگرام به دلیل دسترسی سریع تر و آسان تری که دارند بیشتری تعداد کاربر و مخاطبان را دارند و بهترین روش برای تبلیغات هستند. با استفاده از شبکه های اجتماعی، کسب و کارهای مختلف می توانند محصولات و سرویس های مختلف خود را معرفی کنند. این گونه بازدیدها نیز از طریق سرچ کنسول گوگل نیز قابل شناسایی است و می توانید با هزینه نسبتا کمی می توانید بازدید خوبی را به خود اختصاص دهید.

بیشتر بخوانید: 10 مورد از بهترین شبکه های اجتماعی برای کسب و کارها

بازدیدهای ایمیلی

یکی از روش های مطمئن دیگر افزایش بازدید از سایت، ارسال لینک سایت به ایمیل بازدید کنندگانی است که جستجوهای مرتبط داشته اند. برای این کار می توانید طی یک متن صرفا Copy Writing کاربران را ترغیب کنید که روی لینک سایت شما کلیک کنند.

بیشتر بخوانید: ایمیل مارکتینگ یا بازاریابی ایمیلی چیست؟

تیم تحریریه کلیک اول

نویسنده در بلاگ کلیک اول

این مقاله به قلم و نویسندگی تیم تحریریه کلیک اول تهیه شده است. هدف ما در کلیک اول، ارائه بستری مناسب برای وب مستران عزیز است که بتوانند مجموعه ای از خدمات مربوط به دیجیتال مارکتینگ، افزایش ترافیک سایت و همچنین شبکه های اجتماعی را به سادگی دریافت کنند.

0 دیدگاه ثبت شده است.

در بحث و گفتگوی مربوط به این مطلب شرکت کنید!

آکادمی کلیک اول

دریچه ای به سوی آموزش های رایگان در فضای دیجیتال مارکتینگ

آموزش پایه ای کار با ابزار گوگل سرچ کنسول

دوره آموزشی گوگل سرچ کنسول (Google Search Console)

سئو و بهینه سازی

گوگل سرچ کنسول یا Google Search Console یکی از مهم ترین ابزارهای سئوی حرفه ای سایت است. شما با کمک این ابزار می توانید با گوگل ارتباط برقرار کرده و به درستی یا نادرستی عملکرد خود در مسیر بهینه سازی سایت پی ببرید.

02:21:00
آموزش پایه ای کار با گوگل آنالیتیکس

دوره آموزشی گوگل آنالیتیکس 4 (Google Analytics 4)

سئو و بهینه سازی

گوگل آنالیتیکس (Google Analytics) یکی از ابزارهای پرکاربرد گوگل بوده و وظیفه آن بررسی آمار سایت ها و تحلیل آن هاست..

02:43:00
آموزش کار با افزونه پرکاربرد یواست

آموزش کار با افزونه پرکاربرد یواست (Yoast)

دیجیتال مارکتینگ

یواست سئو (Yoast SEO) یک افزونه وردپرس است که به عملکرد بهتر سایت در موتورهای جستجو مانند گوگل کمک می کند. همچنین ابزارهایی را در اختیار شما قرار می دهد تا محتوای خود را به بهترین استانداردهای سئو و خوانایی برسانید.

00:22:06