10 برابر شدن ترافیک سایت با تولید محتوای بهینه

10 برابر شدن ترافیک سایت با تولید محتوای بهینه

در این مقاله می خوانید:

همانطور که می دانیم، مهمترین چالشی که همواره در مقابل مدیران سایت ها و متخصصان سئو قرار دارد این است که بتوانند بازدید سایت خود را افزایش دهند. تولید محتوا فقط برای افزایش صفحات سایت یا بهبود رتبه وب سایت انجام نمی شود. در این مقاله با ما همراه باشید تا ببینیم چگونه می توان به کمک تولید محتوا، ترافیک سایت خود را 10 برابر کنیم.

این حقیقتی محض است که با تولید محتوای بهینه به راحتی می توانید ترافیک سایتتان را افزایش دهید. در این مقاله به بررسی روش های مفید در تولید محتوا خواهیم پرداخت که می تواند باعث 10 برابر شدن ترافیک سایت شما شود.

در این میان برخی از افراد دو هدف برای تولید محتوا دارند:

  • افزایش تعداد صفحات سایت یا به اصطلاح پر کردن سایت
  • بهبود رتبه سایت

اگر شما هم جزو افرادی هستید که هدفتان از تولید محتوا فقط این دو مورد است، به طور کلی دور تولید محتوا و هزینه برای این کار را خط بکشید. تولید محتوا فقط به جهت افزایش صفحات سایت یا بهبود رتبه انجام نمی شود. در پس راز و رمزهای پادشاه گوگل یا همان محتوا، فوایدی وجود دارد که در این مقاله به توضیح کامل آن می پردازیم.

در این مقاله به طور کامل توضیح می دهم که چگونه با تولید محتوای بهینه ترافیک سایت را تا 10 برابر افزایش دهید. همراه کلیک اول باشید.

بیشتر بخوانید: هزینه تولید محتوا برای سایت های مختلف چقدر است؟

هدف از تولید محتوا چیست؟

سایت های مختلف با اهداف و استراتژی های مختلف راه اندازی می شوند و شروع به فعالیت می کنند. برای مثال سایت های فروشگاهی با هدف افزایش فروش آنلاین شروع به تولید محتوا در مورد محصولات و خدماتی که به مشتریان و کاربران می دهند، طراحی و راه اندازی شده اند.

در واقع هدف چنین سایت هایی این است که کاربران بیشتری در وهله اول وارد سایت شوند، محصولات را ببینند ، یا با خدمات و برندشان آشنا شده و به مشتری بالفعل یا مشتری وفادار تبدیل شوند. در سایت های فروشگاهی در صورتی که تولید محتوا به صورت هدفمند و به اصطلاح تولید محتوای استراتژیک باشد، کاربران خرید اولشان را انجام می دهند و در صورت رضایت حتی چندین بار به سایت مراجعه می کنند و سایت را به عنوان مرجع و یک سایت مطمئن می شناسند.

بیشتر بخوانید: ویژگی های تولید محتوا برای سایت های فروشگاهی

10 برابر شدن ترافیک سایت با تولید محتوا

برخی از سایت ها هم آموزشی هستند، مقالات شخصی یا مقالات معتبر مرتبط با حوزه کاری خودشان را منتشر می کنند و هدفشان افزایش بازدید از سایت یا به عنوانی افزایش ترافیک سایت است. در برخی موارد چنین سایت هایی برای درآمد زایی قسمتی از یک مقاله را منتشر می کنند و کاربران را تشویق می کنند برای خواندن ادامه مقاله روی یک لینک کلیک کنند و مقاله را بخرند. هدف هر دو سایت، افزایش بازدید سایت و افزایش ترافیک و در نهایت فروش و کسب سود است.

افزایش 10 برابری ترافیک سایت با تولید محتوا

حتما شما هم با برخی سایت ها که تعداد زیادی مقاله و تعداد زیادی صفحه دارند، روبرو شده اید. این افراد با تولید محتوی تخصصی سعی دارند که بالاخره روزی سایتشان از طرف موتور جستجوی گوگل رتبه خوبی بگیرد. اما این که چگونه و با چه روشی را نمی دانند. چنین سایت هایی ممکن است پس از انتشار 50 مقاله یکی از مقالات رتبه نسبتا خوبی بگیرد که این رتبه گرفتن هم احتمالا شانسی بوده و ترافیک مناسبی را وارد سایت کرده است.

سایت هایی وجود دارند که با انتشار چندین مقاله توانسته اند ترافیک و رتبه سایتشان را تا چند برابر افزایش دهند. اما چگونه؟ در ادامه تولید محتوای استراتژیک و هدفمند را برای شما توضیح می دهم.

علایق مخاطبتان چیست؟

بدیهی است که سایت شما مخاطبان و کاربرانی دارد که روزانه یا چندین بار در هفته به سایت شما سر می زنند، حتی صفحات مختلف سایت را می بینند. یکی از مطمئن ترین روشی که با استفاده از آن می توانید واکنش کاربران سایت را بررسی کنید، استفاده از نرم افزار آنلاین «سرچ کنسول گوگل» است.

با استفاده از این نرم افزار می توانید متوجه واکنش های مخاطبان مختلف شوید. برای مثال می توانید متوجه شوید که:

  • کاربران در کدام صفحه چقدر مانده اند؟ (Dwell time)
  • روی چه لینک هایی کلیک کرده اند؟
  • نرخ پرش (Bounce Rate) آن صفحه چقدر بوده است؟
  • چه کلماتی یا چه عبارتی را جستجو کرده تا وارد سایتتان شود؟

اطلاع از چنین واکنش هایی نشان می دهد که علایق مخاطبانتان چیست؟ کلیه علاقه مندی های مخاطبانتان را جمع آوری و سپس یک لیست تهیه کنید تا بدانید اصلا برای چه کسانی و با چه موضوعاتی قرار است تولید محتوا کنید.

چنانچه قصد یادگیری و آموزش ویدیویی گوگل سرچ کنسول را دارید، می توانید از آموزش های رایگان آکادمی کلیک اول استفاده کنید.

برای مثال کسی که به دیجیتال مارکتینگ علاقه دارد، به موضوعات زیر علاقه دارد:

  • دیجیتال مارکتینگ چیست؟
  • یادگیری دیجیتال مارکتینگ چقدر زمان می برد؟
  • معنای چرخه عمر چیست؟
  • سر فصل های یادگیری دیجیتال مارکتینگ

یا برای مثال مخاطبی که می خواهد سایت طراحی کند، دغدغه های زیر را دارد:

  • کدامیک از سیستم های مدیریت محتوا (CMS ها) بهتر است؟
  • طراحی سایت چقدر زمان نیاز دارد؟
  • افزونه های مهم وردپرس چیست؟
  • افزایش امنیت سایت های وردپرسی چگونه است؟

هر کدام از این موضوعات می تواند زمینه تولید محتوای یک مقاله تخصصی و کاربردی باشد که ترافیک زیادی را به خود اختصاص دهد. و این یعنی تولید محتوای هدفمند.

علایق مخاطبتان چیست؟

عناوین جذاب و ترغیب کننده بنویسید.

برای پرداختن به اهمیت تاثیر تولید محتوا با استفاده از عناوین جذاب، بهتر است که بدون تعارف بگویم: “تنها با دیدن عناوین ترغیب کننده ” رغبت به خواندن کل مقاله می کنند. برخی کاربران حوصله خواندن کل مقاله با جزییات را ندارند و به همین دلیل پیشنهاد می شود که از همان ابتدای کار عناوین جذاب بنویسید.

از طرفی نوشتن عنوان جذاب یکی از مهم ترین عوامل تاثیر گذار در سئو سایت است. با نوشتن عناوین جذاب رتبه مقالات شما در نتایج جستجو افزایش می یابد و در نتیجه بیشتر دیده می شوید. عنوان خوب و ترغیب کننده باعث می شود که کاربر ترغیب شود که افراد بیشتری روی لینک سایت کلیک کنند و این دقیقا همان نتیجه ای است که هر مدیر سایت به دنبال آن است.

بیشتر بخوانید: تیترهای جذاب برای سایت که مخاطب جذب می کند

با مخاطبان همزاد پنداری کنید.

این حرف به زبان ساده یعنی خودتان را جای کاربران بگذارید. هنگام نوشتن مقاله خودتان را جای مخاطب بگذارید و قضاوت کنید آیا مقاله ای که می نویسید برای کاربر مفید است یا نه؟ آیا پاسخگوی همه سوالات احتمالی کاربر هست یا نه؟ تنها با پاسخ به همه سوالات کاربر باعث می شوید که مخاطب شما نخواهد به سراغ سایت دیگری برود و به اصطلاح باید کاری کنید که نرخ پرش سایت به شدت کم شود. منظور این است که فقط به ترافیک لحظه ای سایت رضایت ندهید و کاری کنید برای دفعات بعد هم به سراغ شما بیاند.

برای مثال اگر سایت فروشگاهی یا آموزشی دارید، نمونه ای از سوالات قبلی کاربران گذشته را پاسخ دهید و آن را در جلوی دید کاربران جدید بگذارید. شاید این سوال کاربران جدید هم باشد. برای فروش توسط سایت فروشگاهی باید کامل و جامع و بدون شبهه همه ویژگی های محصول را توضیح دهید، حتی در برخی موارد عیوب محصول را بازگو کنید، محصولتان را با محصولات مشابه مقایسه کنید و نقاط قوت و نقاط ضعف را ذکر کنید.

با مخاطبان همزاد پنداری کنید

کامل و جامع بنویسید.

تجربه نشان داده مقالاتی که جامع و کامل هستند و همه جزئیات را به طور کامل توضیح می دهند و اصل مطلب را برای کاربر شفاف سازی می کنند، رتبه بهتری می گیرند.

برای مثال در صورتی که موضوع مقاله در مورد طراحی سایت فروشگاهی است، باید به کلیه مواردی که در مورد سایت های فروشگاهی است، مثل افزونه ها، عوامل موثر در رضایت مشتری، تاثیر سرعت سایت در افزایش رضایت مشتری، تاثیر تجربه کاربری در بهبود سئو سایت و … را باید به طور کامل و جامع توضیح دهید.

نوشتن چنین مقالاتی کاربر را مجاب می کند که شما را به عنوان یک مرجع بداند و نه تنها باعث افزایش ماندگاری کاربر در سایت می شود، بلکه برای دفعات بعدی نیز کاربر سایت شما را به صورت مستقیم و تنها توسط آدرس مستقیم سایت جستجو می کند. اکثر سئوکاران و کارشناسان تولید محتوا عقیده دارند مقالاتی که تعداد آن ها بیشتر از 1500 کلمه و حتی تا 3000 کلمه است، رتبه بهتری گرفته اند.

برای انتشار مقالات خساست نداشته باشید.

برای افزایش آگاهی از برند و دیده شدن فقط به تولید محتوا در سایت خودتان اکتفا نکنید. مقالاتتان را در سایت های دیگر، در شبکه های اجتماعی مثل لینکدین، توئیتر، اینستاگرام، تلگرام و … منتشر کنید. امر خیلی مهم در تولید محتوا این است که چند نفر مقالات شما را دیده اند و به اشتراک گذاشته اند.

به اشتراک گذاشتن مقالات در شبکه های اجتماعی تاثیر مستقیمی روی افزایش ترافیک سایت دارد. برای مثال زمانی که قسمتی از مقاله تان را در سایت یا شبکه های اجتماعی دیگر به اشتراک می گذارید، می توانید از کاربران بخواهید که برای خواندن ادامه مقاله به سایت شما مراجعه کنند یا روی لینک کلیک کنند؛ و این یعنی همان افزایش ترافیک سایت. موتور جستجوی گوگل نیز به اشتراک گذاری توسط کاربران دیگر اهمیت می دهد.

بیشتر بخوانید: ساخت لینک اشتراک در شبکه های اجتماعی

 

برای انتشار مقالات خساست نداشته باشید

سخن پایانی

کلیه مواردی که در این مقاله به آن ها اشاره شد، راه کارهایی است که به صورت عملی در سایت کلیک اول اجرا شده است. با تولید محتوای هدفمند و انتشار 2 الی 3 مقاله هدفمند و برای مخاطبان خاص باعث می شوید که برای کاربران مزیت افزوده ایجاد، آن ها را به سایتتان پایبند کنید تا در نهایت باعث 10 برابر شدن ترافیک سایت شما شود. امیدوارم از این مقاله نهایت استفاده را برده باشید. سوالات خود پیرامون تولید محتوا را از ما بپرسید.

تیم تحریریه کلیک اول

نویسنده در بلاگ کلیک اول

این مقاله به قلم و نویسندگی تیم تحریریه کلیک اول تهیه شده است. هدف ما در کلیک اول، ارائه بستری مناسب برای وب مستران عزیز است که بتوانند مجموعه ای از خدمات مربوط به دیجیتال مارکتینگ، افزایش ترافیک سایت و همچنین شبکه های اجتماعی را به سادگی دریافت کنند.

0 دیدگاه ثبت شده است.

در بحث و گفتگوی مربوط به این مطلب شرکت کنید!

آکادمی کلیک اول

دریچه ای به سوی آموزش های رایگان در فضای دیجیتال مارکتینگ

آموزش پایه ای کار با ابزار گوگل سرچ کنسول

دوره آموزشی گوگل سرچ کنسول (Google Search Console)

سئو و بهینه سازی

گوگل سرچ کنسول یا Google Search Console یکی از مهم ترین ابزارهای سئوی حرفه ای سایت است. شما با کمک این ابزار می توانید با گوگل ارتباط برقرار کرده و به درستی یا نادرستی عملکرد خود در مسیر بهینه سازی سایت پی ببرید.

02:21:00
آموزش پایه ای کار با گوگل آنالیتیکس

دوره آموزشی گوگل آنالیتیکس 4 (Google Analytics 4)

سئو و بهینه سازی

گوگل آنالیتیکس (Google Analytics) یکی از ابزارهای پرکاربرد گوگل بوده و وظیفه آن بررسی آمار سایت ها و تحلیل آن هاست.

02:43:00
آموزش کار با افزونه پرکاربرد یواست

آموزش کار با افزونه پرکاربرد یواست (Yoast)

دیجیتال مارکتینگ

یواست سئو (Yoast SEO) یک افزونه وردپرس است که به عملکرد بهتر سایت در موتورهای جستجو مانند گوگل کمک می کند. همچنین ابزارهایی را در اختیار شما قرار می دهد تا محتوای خود را به بهترین استانداردهای سئو و خوانایی برسانید.

00:22:06