راه اندازی اکانت دمو گوگل آنالیتیکس 4 و استفاده از آن برای تمرین

راه اندازی اکانت دمو گوگل آنالیتیکس 4 و استفاده از آن برای تمرین

در این مقاله می خوانید:

برای شروع استفاده از گوگل آنالیتیکس ۴، می‌توانید یک حساب دمو راه‌اندازی کنید. اکانت دمو گوگل آنالیتیکس 4 یک امکان مفید برای کسانی است که می‌خواهند با این ابزار آشنا شوند و از قابلیت‌های آن برای تحلیل داده‌های سایت استفاده کنند. برای راه اندازی اکانت دمو گوگل آنالیتیکس 4، شما نیاز به ایجاد یک property جدید در بخش Admin دارید.

بررسی کردن وضعیت سایت و به ویژه وضعیت کسب و کار همواره یکی از مهم ترین اقدامات لازم برای بهبود وضعیت فعلی آن محسوب می شود. به همین دلیل با توجه به این که امروزه تغییرات چشمگیری در نسخه جدید گوگل آنالیتیکس 4 ایجاد شده، لازم است کارشناسان سئو با قابلیت های جدید آن آشنا شده و بتوانند به بهترین نحو از این ابزار استفاده کنند. یکی از بهترین روش هایی که برای این کار توصیه و انجام می شود، راه اندازی اکانت دمو و استفاده از آن برای تمرین کردن است.

علاوه بر این، این روش برای افرادی که به تازگی آموزش یادگیری گوگل آنالیتیکس 4 را آغاز کرده اند، کمک می کند تا با نمودارها و اطلاعات و گزارش هایی که در این ابزار وجود دارد، آشنا شوید. چون نکته مهمی که در این زمینه وجود دارد، این است که حداقل بین 24 تا 48 ساعت طول می کشد که پس از ثبت نام کردن و راه اندازی اکانت دمو (Demo Account) در گوگل آنالیتیکس اطلاعات و گزارش های لازم به شما نمایش داده شود.

آموزش راه اندازی اکانت دمو گوگل آنالیتیکس 4

برای راه اندازی و استفاده از اکانت دمو گوگل آنالیتیکس 4، یکی از بهترین روش های آسان این است که عبارت Demo Analytics Account را در گوگل سرچ کرده و سپس روی اولین آدرس لینکی که مشاهده می کنید، کلیک کنید. پس از اسکرول کردن سه گزینه وجود دارد که با توجه به نیاز و دسترسی خود می توانید یکی از گزینه ها را انتخاب کنید. گزینه ها به شرح زیر است:

راه اندازی اکانت دمو گوگل آنالیتیکس 4

Google Analytics 4 property: Google Merchandise Store (Web Data)

با کلیک روی این گزینه به قسمت property آنالیتیکس جدید نسخه 4، از طریق فروشگاه اینترنتی گوگل دسترسی خواهید داشت. در واقع این گزینه اطلاعات آنالیتیکس 4 از کاربران وب را می توانید مشاهده و آنالیز نمایید.

Google Analytics 4 Property: Flood-it (App And Web Data)

برای دسترسی داشتن به قسمت property در گوگل آنالیتیکس 4، اپلیکیشن flood- it روی این گزینه کلیک کنید. با کلیک روی این گزینه نیز اطلاعات کاربران وب و اپلیکیشن را به صورت همزمان می توانید بررسی و تحلیل نمایید.

Universal Analytics Property: Google Merchandise Store (Web Data)

با کلیک روی این گزینه نیز به Property آنالیتیکس Universal فروشگاه اینترنتی گوگل دسترسی خواهید داشت. پس از انتخاب این گزینه نیز اطلاعات کاربران وب را روی آنالیتیکس نسخه universal  مشاهده و تحلیل نمایید.

که باید گزینه اول را انتخاب کنید تا با قابلیت های جدید و منحصر به فرد گوگل آنالیتیکس 4 آشنا شوید.

پس از آن وارد نسخه اکانت دمو گوگل آنالیتیکس می شوید و می توانید از گزارش هایی که به شما نمایش می دهد، استفاده کرده و آموزش خود را تکمیل کنید.

چنانچه قصد یادگیری و آموزش ویدیویی گوگل آنالیتیکس را دارید، می توانید از آموزش های رایگان آکادمی کلیک اول استفاده کنید.

نکته مهمی که در این جا اهمیت دارد، این است که اگر فقط یک بار روی یکی از این لینک ها کلیک کنید، دیگر نیازی نیست که برای دفعات بعد روی یکی از لینک ها به صورت جداگانه کلیک کنید. چون با کلیک روی یکی از گزینه ها به اکانت دمو و قسمت Property هر سه مورد دسترسی کامل خواهید داشت.

پس از وارد شدن به صفحه اصلی نیز، باید روی اکانت کلیک کنید تا لیست کل Property ‌ها را بتوانید مشاهده و آنالیز کنید. با این کار می توانید به اطلاعات هر کدام از Property ها دسترسی داشته باشید. همچنین بین آن ها جابه جا شده و حتی به صورت همزمان نیز از اطلاعات هر کدام از این بخش ها استفاده نمایید.

گزارش های نسخه دمو اکانت گوگل آنالیتیکس 4

گزارش های نسخه دمو اکانت گوگل آنالیتیکس 4

پس از این که وارد اکانت دمو گوگل آنالیتیکس 4 (GA4) شدید، گزارش ها و اطلاعاتی وجود دارد که می توانید برای تمرین کردن  آموزش یادگیری گوگل آنالیتیکس 4 استفاده نمایید. مهم ترین گزارش ها به شرح زیر است:

Users in last 30 minutes

در این قسمت می توانید گزارش هایی از 30 دقیقه آخر وضعیت سایت را که شامل کشورهایی که وارد سایت شده و روی لینک آن کلیک کرده اند، همچنین افرادی که از این سایت طی نیم ساعت آخر بازدید کرده اند یا خرید داشته اند را مشاهده کرده و آن ها را آنالیز کنید.

در این قسمت امکان فیلتر کردن اطلاعات و دسته بندی و مشخص کردن آن ها بر اساس شهر، کشور، First User Medium ،First User Source ، و … را انتخاب کرده و به این اطلاعات دسترسی داشته باشید.

داده های اکانت دمو گوگل آنالیتیکس 4 از کجاست؟

یکی از مهم ترین سوالاتی که زمان راه اندازی اکانت دمو گوگل آنالیتیکس 4 مطرح می شود این است که اطلاعات و گزارش های اکانت دمو از کجا به دست می آید؟ در پاسخ می توان گفت که این اطلاعات و گزارش ها به صورت مستقیم از فروشگاه Google Merchandise Store  به دست می آید.

در واقع فروشگاه اینترنتی که گوگل محصولاتی که دارای مارک گوگل است، را می فروشد. این داده هایی که در GA4 مشاهده می کنید، همان داده هایی است که معمولا یک فروشگاه اینترنتی با آن درگیر است و از آن استفاده می کند.

روش حذف کردن اکانت دمو از گوگل آنالیتیکس 4

پس از این که مطمئن شدید که به طور کامل آموزش های گوگل آنالیتیکس 4 را یاد گرفتید و دیگر می توانید از نسخه اصلی آن استفاده کنید، دیگر می توانید اکانت دمو را حذف کنید. برای حذف کردن اکانت دمو از       GA4 مراحل زیر را  انجام دهید:

  • وارد حساب گوگل آنالیتکس 4 خود شوید.
  • وارد بخش Admin شوید.
  • در قسمت Account روی گزینه Demo Account کلیک کنید. در این قسمت توجه کنید که نسخه دمو اکانت خود را در گوگل آنالیتیکس انتخاب کنید تا نسخه اصلی را حذف نکنید.
  • در بخش Account روی گزینه User Management کلیک نمایید.
  • در صفحه جدیدی که باز شده روی گزینه Remove My Self کلیک نمایید تا اکانت دمو شما برای سایت مورد نظر حذف شود.

تیم تحریریه کلیک اول

نویسنده در بلاگ کلیک اول

این مقاله به قلم و نویسندگی تیم تحریریه کلیک اول تهیه شده است. هدف ما در کلیک اول، ارائه بستری مناسب برای وب مستران عزیز است که بتوانند مجموعه ای از خدمات مربوط به دیجیتال مارکتینگ، افزایش ترافیک سایت و همچنین شبکه های اجتماعی را به سادگی دریافت کنند.

0 دیدگاه ثبت شده است.

در بحث و گفتگوی مربوط به این مطلب شرکت کنید!

آکادمی کلیک اول

دریچه ای به سوی آموزش های رایگان در فضای دیجیتال مارکتینگ

آموزش پایه ای کار با ابزار گوگل سرچ کنسول

دوره آموزشی گوگل سرچ کنسول (Google Search Console)

سئو و بهینه سازی

گوگل سرچ کنسول یا Google Search Console یکی از مهم ترین ابزارهای سئوی حرفه ای سایت است. شما با کمک این ابزار می توانید با گوگل ارتباط برقرار کرده و به درستی یا نادرستی عملکرد خود در مسیر بهینه سازی سایت پی ببرید.

02:21:00
آموزش پایه ای کار با گوگل آنالیتیکس

دوره آموزشی گوگل آنالیتیکس 4 (Google Analytics 4)

سئو و بهینه سازی

گوگل آنالیتیکس (Google Analytics) یکی از ابزارهای پرکاربرد گوگل بوده و وظیفه آن بررسی آمار سایت ها و تحلیل آن هاست.

02:43:00
آموزش کار با افزونه پرکاربرد یواست

آموزش کار با افزونه پرکاربرد یواست (Yoast)

دیجیتال مارکتینگ

یواست سئو (Yoast SEO) یک افزونه وردپرس است که به عملکرد بهتر سایت در موتورهای جستجو مانند گوگل کمک می کند. همچنین ابزارهایی را در اختیار شما قرار می دهد تا محتوای خود را به بهترین استانداردهای سئو و خوانایی برسانید.

00:22:06