پربازدید ترین سایت های ایران از نظر الکسا

پربازدید ترین سایت های ایران از نظر الکسا

در این مقاله می خوانید:

در میان سایت‌های پر بازدید جهانی بیشترین آمار مربوط به موتور‌های جستجو، سایت‌های اشتراک ویدیو و محتوا سایت‌های مخصوص خرید و فروش و..می باشد

الکسا یک سایت همانند Moz و Ahrefs و SEMrush است؛ که متخصصین سئو و صاحبان وب سایت ها از الکسا استفاده نموده تا بتوانند سایت خود یا سایت رقیب را تحلیل نمایند. البته از این بین الکسا نسبت به بقیه سایت هایی مثل Moz ،SEMrush و … از محبوبیت بیشتری در بین جامعه وب مسترهای ایرانی و مدیران سایت ها برخوردار است. در ادامه می خواهیم پربازدید ترین سایت های ایران از نظر الکسا را معرفی کنیم.

افزایش بازدید سایت
افزایش ترافیک سایت
اگر قصد دارید بازدید سایت خود را به صورت هدفمند افزایش داده و روی جایگاه سایت تاثیر مثبت بگذارید، ابزار افزایش بازدید سایت کلیک اول بهترین انتخاب برای شماست.

چرا الکسا محبوبیت زیادی میان وبمستران ایرانی دارد؟

به این خاطر که هیچ کدام از سایت هایی که به آن ها اشاره نمودیم، به رتبه بندی سایت ها نپرداختند. الکسا هر سایت را بین همه سایت های جهان و ایران مقایسه کرده و اعلام می کند. که این سایت چه رتبه ای در جهان و ایران دارد.

اجازه دهید به زبان دیگری دلیل محبوبیت سایت الکسا را بررسی نماییم، از نظر روانشناسی ما انسان ها اغلب رقابت طلب می باشیم. به همین دلیل دائم به دنبال پارامترهای برتری هستیم و این بین الکسا رتبه بندی سایت ها را بر عهده دارد و ما دائم رقیب خود را بررسی می کنیم و درصدد هستیم تا به جایگاه آن برسیم.

تمایل به رتبه بندی همیشه در میان ما انسان ها بوده است. بخشی از این تمایل به رتبه بندی، در میل ذاتی ما به رقابت ریشه دارد و بخشی دیگر هم استفاده از رتبه بندی برای مقایسه و تشخیص قوی ترها و ضعیف ترها است.

فضای آنلاین هم مجموعه ابزارهای گسترده ای را در اختیار فعالان دیجیتال قرار داده تا بتوانند به شیوه های متفاوت، در رتبه بندی ها شرکت کرده و خود را با دیگران مقایسه نمایند. یکی از این ابزارهای رتبه بندی، سرویسی می باشد که توسط سایت الکسا متعلق به شرکت آمازون ارائه می گردد.

شاید شما هم افراد زیادی را دیده باشید که در مورد رنک الکسا (Alexa Rank) یا رتبه الکسای سایت خود صحبت نموده و آن را به عنوان یکی از شاخص های عملکردی خود در نظر می گیرند.

بیشتر بخوانید: بهبود رتبه و مزایای ثبت سایت در الکسا

البته الکسا در زمینه های دیگری نیز فعالیت می کند

البته الکسا در زمینه های دیگری نیز فعالیت می نمایند که مشهورترین خدمات آن رتبه دهی به سایت ها است. الکسا در بین وب مسترها بسیار محبوب بوده و تمامی مدیران سایت ها برای آنالیز و دیدن رتبه سایت خود و رقبا هرروز به آن مراجعه می نمایند.

الکسا با در نظر گرفتن پارامترهای گوناگون و الگوریتم خاص خود اقدام به رتبه بندی سایت ها در دو حالت جهانی و کشوری می نمایند. رتبه بندی الکسا به صورت عددی است و هرچه رتبه الکسای سایت شما به عدد ۱ نزدیک باشد به این معنی می باشد که سایت قدرتمندتر و پربازدید تر است.

در گذشته شما می توانستید لیست 500 سایت منتخب و برتر ایران را در سایت الکسا ببینید.

بیشتر بخوانید: Similar Web (سیمیلار وب) چیست؟ معرفی جایگزین الکسا

اما هم اکنون به دلیل تغییر سیاست های تجاری الکسا شما تنها توانایی آن را دارید که رتبه های 1 تا 50 ایران را در سایت الکسا ببینید و برای مشاهده رتبه های 50 تا 500 بایستی اقدام به خرید اکانت الکسا که 20 دلار می باشد، نمایید.

ما در این مقاله فهرستی از 20 سایت منتخب ایران ازنظر الکسا را به صورت رایگان برای شما قراردادیم که می توانید از آن برای آنالیز سایت های موجود استفاده نمایید. پس معیار اصلی برای برترین بودن، الکسا می باشد.

تا اینجا سرویس الکسا را معرفی نمودیم و همان طور که گفته شده معیار برتری یک وب سایت بر اساس معیارهای الکسا محاسبه می گردد. در ادامه قصد داریم ابتدا 20 وب سایت برتر از دیدگاه الکسا را موردبررسی قرار دهیم.

پربازدیدترین سایت ها برای مخاطبان ایرانی

در میان سایت های پر بازدید جهانی بیشترین آمار مربوط به موتور های جستجو، سایت های اشتراک ویدیو و محتوا، سایت های مخصوص خرید و فروش، شبکه های اجتماعی و سایت های ارائه دهنده خدمات است؛ همین ترکیب محتوایی برای سایت های پرمخاطب داخلی هم قرار دارد.

طبق رتبه بندی الکسا پرمخاطب ترین سایت ایران، گوگل و بعد از آن، آپارات، دیجی کالا، ورزش ۳، تلویبیون، شاپرک، نمناک، ویکی پدیا، سازمان بورس و … می باشند که در ادامه به آن می پردازیم.

در ادامه 20 سایت پربازدید ایرانی را به شما معرفی می نماییم:

20- سافت 98

سافت 98 در زمینه دانلود رایگان نرم افزار، ویندوز، آفیس، آنتی ویروس و اندروید خدمات ارائه می دهد و جزء بیست سایت برتر ایرانی است.

پربازدیدترین سایت‌ها برای مخاطبان ایرانی soft98

19- فرارو

فرارو یکی از سایت هایی می باشد که اخبار ایران، اخبار سیاسی، راهنمای بازار، ورزش و تصاویر خبری را پوشش می دهد و توانسته در بین بیست سایت برتر ایرانی و در رتبه نوزدهم قرار بگیرد.

فرارو

18- طرفداری

طرفداری دات کام پایگاه خبری و تحلیلی ورزش، به همراه جدول، نتایج زنده، ویدیو، مسابقه پیش بینی، تریبون آزاد خوانندگان، فوتبال ایران و اروپاست که توانسته با جذب مخاطبان رتبه هجدهم را به خود اختصاص داده و در بین بیست سایت برتر ایرانی از نگاه الکسا جا دارد.

طرفداری

 

17- خبرگزاری فارس

فارس یکی از سایت های مطرح در زمینه خبر است و توانسسته که در میان برترین های الکسا قرار گرفته و رتبه هفدهم را به خود اختصاص دهد و در لیست پربازدید ترین سایت های ایران از نظر الکسا قرار بگیرد.

خبرگزاری فارس

16- خبرگزاری باشگاه خبرنگاران

یکی از خبرگزاری فـارسـی زبان دنیاست و توانسته با جذب مخاطبان و کاربران به رتبه شانزدهم الکسا برسد.

خبرگزاری باشگاه خبرنگاران

15- ستاره

مجله ستاره با سبک لایف استایل و اطلاعاتی که در زمینه های مختلف به مخاطبان ارائه می دهد، توانسته در رتبه پانردهم الکسا قرار بگیرد. بر اساس گزارش الکسا، میانگین زمانی که کاربران در این سایت به سر می برند معادل3:04  دقیقه می باشد.

ستاره

14- عصر ایران

سایت تحلیلی خبری ایرانیان سراسر جهان خبرهای زیادی در زمینه های علمی، فرهنگی، هنری، ورزشی و سیاسی ارائه می دهد و توانسته به طور میانگین کاربران را 4:27 دقیقه در سایت خود نگه دارد.

عصر ایران

13- جام نیوز

سایت جام نیوز با موضوعات متنوع بر اساس مانیتورینگ وب سایت ها، شبکه های ماهواره ای و تلویزیونی خبری و تحلیلی ایران و جهان توانسته رتبه سیزدهم سایت برتر ایرانی را به خود اختصاص دهد.

جام نیوز پربازدید ترین سایت های ایران از نظر الکسا

12- بیتوته

بیتوته با فعالیت در زمینه های اجتماعی – فرهنگی توانسته تبدیل به یکی از سایت های محبوب ایرانی گردد و در رتبه دوازدهم و میان بیست سایت برتر ایرانی باشد. متوسط زمان بازدید این سایت معادل 3:18 دقیقه می باشد.

بیتوته

11- فیلیمو

فیلیمو یکی از سایت های تماشای فیلم و سریال می باشد که طی مدت زمان کوتاهی با استقبال خوبی مواجه شد و توانسته با متوسط بازدید 6:25 رتبه یازدهم محبوبیت را به خود اختصاص دهد.

فیلیمو پربازدید ترین سایت های ایران از نظر الکسا

10- بانک ملت

بانک ملت ایران با بازدید 9:11 دقیقه توانسته در رتبه 10 لیست برترین ها قرار بگیرد.

بانک ملت

9- تلوبیون

تلوبیون مرجع پخش زنده و آرشیو شبکه های صدا و سیمای ایران و آرشیو فیلم و سریال می باشد و توانسته در میان برترین ها قرار بگیرد و رتبه نهم را به خود اختصاص دهد.

تلوبیون پربازدید ترین سایت های ایران از نظر الکسا

8- نی نی سایت

نی نی سایت اطلاعات جامع برای مادران و پدران در مورد بارداری، شیرخواران، نوزادان و کودکان را ارائه می دهد و سال هاست توانسته در میان برترین سایت های ایرانی قرار بگیرد و رتبه هشتم را متعلق به خود نماید.

نی نی سایت

7- دیوار

یکی دیگر از پربازدید ترین سایت های ایران از نظر الکسا دیوار است. دیوار وبگاه و اپلیکیشن نیازمندی های اینترنتی و بستری برای خرید و فروش کالاهای نو و دست دوم و ارائه خدمات در ایران می باشد که در سال 92 راه اندازی گشته است. این سایت با متوسط بازدید 10:48 دقیقه توانسته رتبه هفتم را از آن خود نماید.

دیوار پربازدید ترین سایت های ایران از نظر الکسا

6- نماشا

نماشا یکی از سایت هایی می باشد که می توانید ویدیوهای خود را به سادگی و رایگان در آن  آپلود نموده و با دیگران به اشتراک بگذارید. این سایت در میان برترین ها و در رتبه ششم از دید الکسا قرار گرفته است.

نماشا

5- شاپرک

شبکه الکترونیکی پرداخت کارت (شاپرک) یک شرکت فعال در زمینه کارت های بانکی و یکی از درگاه های معتبر پرداخت می باشد. این سایت در رتبه پنجم قرار گرفته است.

شاپرک پربازدید ترین سایت های ایران از نظر الکسا

4- نمناک

نمناک بروزترین مطالب در زمینه های خبر، بازیگران، فرهنگ، هنر، مقالات پزشکی، سبک زندگی، سرگرمی، بهداشت، تکنولوژی و دنیای مد را ارائه می دهد و در رتبه چهارم جزو پنج سایت محبوب ایرانی در میان ایرانی ها می باشد.

نمناک

3- ورزش سه

یک وبگاه خبری ورزشی می باشد که در ابتدا با عنوان فوتبال 3 آغاز به کار نموده و سپس نام خود را به ورزش 3 تغییر داد. این سایت شامل خبرهای فوتبال و سایر ورزش ها، جداول لیگ ها و تورنمنت های مهم، پخش زنده و نتایج زنده بازی ها، ویدیوهای ورزشی، روزنامه های ورزشی و تصاویر بازیکنان و … می گردد. ورزش 3، سومین وبگاه پربازدید در ایران و پربازدیدترین وبگاه ورزشی ایرانی می باشد.

ورزش سه پربازدید ترین سایت های ایران از نظر الکسا

2- دیجی کالا

دیجی کالا یکی از وبگاه های فعال در زمینه تجارت الکترونیک در ایران می باشد. این وبگاه بزرگ ترین فروشگاه آنلاین می باشد و روزانه بیش از 2 میلیون بازدیدکننده دارد و 70 درصد سهم بازار فروش آنلاین در ایران را از آن خود نموده است. متوسط زمان بازدید از این سایت توسط کاربران، 11:53 دقیقه می باشد و دیجی کالا توانسته در میان دو سایت برتر ایرانی قرار بگیرد و دومین سایت محبوب ایرانی به گفته الکسا باشد.

دیجی کالا

1- آپارات

آپارات یکی از سرویس های اشتراک گذاری ویدیو در ایران می باشد. این وبگاه توسط شرکت فناوران ایده پرداز صبا (صباایده) راه اندازی گشته است. آپارات محبوب ترین سایت ایرانی می باشد و توانسته در رتبه اول برترین و اولین سایت محبوب ایرانی ها در میان سایت های ایرانی قرار بگیرد و یکه تازی نماید. باید دید در آینده این لیست دچار چه تعییراتی خواهد شد و چه کسانی از آن حذف و چه کسانی در میان 20 سایت برتر ایرانی جا خوش می کنند.

آپارات پربازدید ترین سایت های ایران از نظر الکسا

تیم تحریریه کلیک اول

نویسنده در بلاگ کلیک اول

این مقاله به قلم و نویسندگی تیم تحریریه کلیک اول تهیه شده است. هدف ما در کلیک اول، ارائه بستری مناسب برای وب مستران عزیز است که بتوانند مجموعه ای از خدمات مربوط به دیجیتال مارکتینگ، افزایش ترافیک سایت و همچنین شبکه های اجتماعی را به سادگی دریافت کنند.

3 دیدگاه ثبت شده است.

در بحث و گفتگوی مربوط به این مطلب شرکت کنید!

آکادمی کلیک اول

دریچه ای به سوی آموزش های رایگان در فضای دیجیتال مارکتینگ

آموزش پایه ای کار با ابزار گوگل سرچ کنسول

دوره آموزشی گوگل سرچ کنسول (Google Search Console)

سئو و بهینه سازی

گوگل سرچ کنسول یا Google Search Console یکی از مهم ترین ابزارهای سئوی حرفه ای سایت است. شما با کمک این ابزار می توانید با گوگل ارتباط برقرار کرده و به درستی یا نادرستی عملکرد خود در مسیر بهینه سازی سایت پی ببرید.

02:21:00
آموزش پایه ای کار با گوگل آنالیتیکس

دوره آموزشی گوگل آنالیتیکس 4 (Google Analytics 4)

سئو و بهینه سازی

گوگل آنالیتیکس (Google Analytics) یکی از ابزارهای پرکاربرد گوگل بوده و وظیفه آن بررسی آمار سایت ها و تحلیل آن هاست..

02:43:00
آموزش کار با افزونه پرکاربرد یواست

آموزش کار با افزونه پرکاربرد یواست (Yoast)

دیجیتال مارکتینگ

یواست سئو (Yoast SEO) یک افزونه وردپرس است که به عملکرد بهتر سایت در موتورهای جستجو مانند گوگل کمک می کند. همچنین ابزارهایی را در اختیار شما قرار می دهد تا محتوای خود را به بهترین استانداردهای سئو و خوانایی برسانید.

00:22:06