تبدیل اعداد فارسی به انگلیسی در سایت

تبدیل اعداد فارسی به انگلیسی در سایت

در این مقاله می خوانید:

یک چالش مهم که همواره برای مدیران سایت ها وجود دارد، نمایش اعداد به صورت فارسی یا انگلیسی در سایت است. این مقاله، نحوه تبدیل اعداد فارسی به انگلیسی و همچنین انگلیسی به فارسی را به همراه یک کتابخانه ساده، به شما معرفی می کند.

تبدیل اعداد فارسی به انگلیسی

تبدیل اعداد فارسی به انگلیسی و بالعکس، یک تکنیک مهم در طراحی سایت به شمار می رود. بسیاری از مدیران سایت ها انتظار دارند اعداد در سایتشان به صورت فارسی (و نه لاتین) نمایش داده شود. این عمل تاثیر خاصی در سئو و بهینه سازی سایت شما ندارد، اما از آن جایی که گاهی اوقات نیاز به اعتبار سنجی اعداد داریم، بایستی حتما اعداد را به صورت انگلیسی استفاده کنیم. چرا که عبارت با قاعده برای اعتبار سنجی اعداد انگلیسی بکار می رود.

پس اگر یک کاربر در هنگام پر کردن فرم موجود در سایت، به طور مثال شماره تلفن خود را با اعداد فارسی وارد کند، برای اعتبار سنجی آن، باید ابتدا اعداد وارد شده را به انگلیسی تبدیل کرده و بعد از تایید، در پایگاه داده (Database) سایت ذخیره کنید.

همچنین برای نمایش مجدد این عدد، می توانید در صورت نیاز، اعداد انگلیسی ذخیره شده را به فارسی تغییر داده و آن ها را در سایت مورد استفاده قرار داده و به کاربر نمایش دهید. این عمل حتی ممکن است باعث بهبود تجربه کاربری سایت شده و بر روی افزایش بازدید سایت شما موثر باشد.

کد جاوا اسکریپت کتابخانه

برای اینکه بتوانید اعداد فارسی را انگلیسی و اعداد فارسی را به انگلیسی تبدیل کنید، کافیست تا کتابخانه latin2Arabic.jquery.jsرا دانلود کرده و فایل جاوا اسکریپت موجود در پوشه مربوط به کدهای خود قرار دهید.

بیشتر بخوانید: هر آن چیزی که باید از جاوا اسکریپت بدانید!

سپس آن را به شکل زیر به صفحه سایت خود اضافه کنید:

حال با استفاده از تابع زیر، می توانید اعداد انگلیسی را به فارسی تبدیل نمایید:

تابع زیر نیز، اعداد فارسی  را به انگلیسی تبدیل می کند:

تابع دیگری که در هنگام استفاده از کتابخانه مخصوص در اختیار شما قرار می گیرد، تابعی است که به کمک آن می توانید اعداد به کاراکتر HTML Entity تبدیل کنید:

دانلود فایل

روش دوم

روش دیگری که برای تبدیل شکل نمایش عددها بکار می رود، استفاده از فونت های فارسی نظیر ایران سنس است که امکان نمایش اعداد به صورت فارسی و انگلیسی را به صورت جداگانه دارند. با افزودن هر دو حالت فونت به سایت و استفاده مناسب از هرکدام از آن ها، می توانید نمایش مناسبی از اعداد داشته باشید.

تیم تحریریه کلیک اول

نویسنده در بلاگ کلیک اول

این مقاله به قلم و نویسندگی تیم تحریریه کلیک اول تهیه شده است. هدف ما در کلیک اول، ارائه بستری مناسب برای وب مستران عزیز است که بتوانند مجموعه ای از خدمات مربوط به دیجیتال مارکتینگ، افزایش ترافیک سایت و همچنین شبکه های اجتماعی را به سادگی دریافت کنند.

1 دیدگاه ثبت شده است.

در بحث و گفتگوی مربوط به این مطلب شرکت کنید!

آکادمی کلیک اول

دریچه ای به سوی آموزش های رایگان در فضای دیجیتال مارکتینگ

آموزش پایه ای کار با ابزار گوگل سرچ کنسول

دوره آموزشی گوگل سرچ کنسول (Google Search Console)

سئو و بهینه سازی

گوگل سرچ کنسول یا Google Search Console یکی از مهم ترین ابزارهای سئوی حرفه ای سایت است. شما با کمک این ابزار می توانید با گوگل ارتباط برقرار کرده و به درستی یا نادرستی عملکرد خود در مسیر بهینه سازی سایت پی ببرید.

02:21:00
آموزش پایه ای کار با گوگل آنالیتیکس

دوره آموزشی گوگل آنالیتیکس 4 (Google Analytics 4)

سئو و بهینه سازی

گوگل آنالیتیکس (Google Analytics) یکی از ابزارهای پرکاربرد گوگل بوده و وظیفه آن بررسی آمار سایت ها و تحلیل آن هاست..

02:43:00
آموزش کار با افزونه پرکاربرد یواست

آموزش کار با افزونه پرکاربرد یواست (Yoast)

دیجیتال مارکتینگ

یواست سئو (Yoast SEO) یک افزونه وردپرس است که به عملکرد بهتر سایت در موتورهای جستجو مانند گوگل کمک می کند. همچنین ابزارهایی را در اختیار شما قرار می دهد تا محتوای خود را به بهترین استانداردهای سئو و خوانایی برسانید.

00:22:06