11 مورد از تکنیک های سئو خارجی

11 مورد از تکنیک های سئو خارجی

در این مقاله می خوانید:

تکنیک و روش های متفاوت و کاربردی زیادی در زمینه بهینه سازی سایت وجود دارد که متخصصان سئو بر حسب تجربه خود که در سایت های مختلف از آن استفاده کرده اند، به بیان آن ها می پردازند. در این مقاله همراه سایت کلیک اول باشید تا تکنیک های سئو خارجی را با شما به اشتراک بگذاریم.

سئو خارجی (Off Page)

در مقاله تکنیک های مهم در سئو داخلی گفته شد که سئو به دو دسته داخلی و خارجی تقسیم می شود. منظور از سئو خارجی، مجموعه روش ها و اقداماتی است که خارج از سایت انجام می شود و در نهایت منجر به بهبود رتبه سایت در گوگل می شود.

بیشتر بخوانید: سیر تا پیاز مراحل سئوی خارجی سایت

تکنیک های سئو خارجی

در ادامه این مقاله مهم ترین تکنیک های سئو خارجی معرفی شده است که می تواند به صورت تکنیکال، بر روی جایگاه سایت شما در نتایج جستجو تاثیر مثبتی داشته باشد.

استفاده از شبکه های اجتماعی

شبکه های اجتماعی بهترین و حتی می توان گفت آسان ترین راه رایگان برای تبلیغات کسب و کار و سایت مرتبط با آن است. چرا که استفاده از شبکه های اجتماعی رو به گسترش است و روزانه افراد زیادی از شبکه های اجتماعی اینستاگرام، یوتیوب، توئیتر و لینکدین به دلیل استفاده و دسترسی آسان و ظاهر User Friendly که دارد استفاده می کنند. اما به عقیده شما دلیل ذکر شبکه های اجتماعی جز تکنیک های سئو خارجی چیست؟

استفاده از شبکه های اجتماعی

پس از این که محتوای پست سایت را منتشر کردید، کافی است قسمت خلاصه شده ای از محتوا را در یکی یا چند شبکه اجتماعی منتشر کنید و از کاربران بخواهید که با کلیک روی لینک سایت یا قرار دادن آدرس اصلی صفحه مورد نظر (landing Page) وارد سایت یا بلاگ سایت شده و محتوا را به طور کامل مطالعه کنند. در واقع از طریق شبکه های اجتماعی برای سایت ورودی می فرستید تا روی لینک سایت کلیک کنند. همین کار در صورت رضایت کاربران باعث افزایش نرخ کلیک سایت خواهد شد.

بیشتر بخوانید: تاثیر شبکه های اجتماعی بر سئو؛ چه تاثیری بر جایگاه گوگل دارد؟

تولید محتوا

در سطر بالا در مورد شبکه های اجتماعی صحبت شد اما فراموش نکنید که مهم ترین اصل فعالیت هم در سایت و هم در شبکه های اجتماعی، تولید محتوای سئو شده، مرتبط و کاربر پسند است.

از طریق تولید محتوای نه تنها باعث افزایش رضایت کاربر، افزایش زمان ماندگاری کاربر در سایت، و حتی به دلیل این که محتوای جدید و به روز رسانی و کاربردی تولید می کنید موجب افزایش جلب اعتماد الگوریتم های موتور جستجو به ویژه الگوریتم پانده شوید. همچنین زمانی که محتواهای گذشته را به روز رسانی کنید و محتوای به روز منتشر کنید، از نظر الگوریتم تازگی محتوا حائز اهمیت است و یک گام مثبت شناخته می شود.

تولید محتوا

مورد دومی که در تولید محتوا اهمیت دارد این است که در صورتی که تولید محتوای شما به صورت هفتگی و مستمر ادامه داشته باشند، ربات خزنده گوگل محتوای سایت و صفحات را بررسی می کند که همین امر از نظر الگوریتم های گوگل مهم است و از جمله مفیدترین تکنیک های سئو خارجی به شمار می رود.

بیشتر بخوانید: آموزش نحوه تولید محتوای سئو شده

ایندکس سایت در موتور جستجوی گوگل

در قسمت بالا توضیح داده شد که ربات خزنده گوگل سایت را پیمایش می کند و محتوای سایت را بررسی می کند و در سایت می خزد. اما گاهی بر اساس اتفاقاتی که در مقاله 9 دلیل ایندکس نشدن سایت در گوگل گفته شد، گوگل سایت را بررسی نمی کند و به همین دلیل لازم است تا سایت را به گوگل معرفی کنید تا سایت را ببیند و آن را آنالیز کند. همچنین ثبت نام در موتورهای جستجوی دیگر مثل یاهو، و بینگ جز تکنیک های سئو خارجی محسوب می شود.

بازاریابی محتوایی

منظور از بازاریابی محتوایی این است که به وسیله تولید ممحتوای ارزشمند، کاربردی و مهم برای کاربر او را ترغییب به دنبال کردن و خواندن محتوای سایت کنید. یکی از روش هایی که در زمینه بازاریابی محتوا شناخته می شود و تجربه ثابت کرده که در سئو سایت تاثیر گذار است، نوشتن کامنت و منتشر کردن آن در بلاگ سایت های دیگر (سایت های مرتبط با حوزه کسب و کاری سایت) است، بدین صورت که لینک اصلی سایت خود را همراه با کامنت قرار دهید. از این طریق موتورهای جستجو لینک سایت شما را پیمایش کنند و محتوای سایت شما را ببینند.

استفاده از روش لینک سازی

لینک سازی یکی از روش های کاربردی و یکی از مهم ترین تکنیک های سئو خارجی است که در صورت استفاده صحیح و اصولی مانند یک قیف عمل می کند. بدین صورت که زمانی که لینک سازی صحیح باشد و از محتوای اصولی و سئو شده استفاده شود، سایت های دیگر هم به سایت شما لینک می دهند و کاربران جدید وارد سایت شما شده و همچنین موتور جستجوی گوگل سایت شما را پیمایش می کنند.

استفاده از روش لینک سازی

استفاده از تکنیک پست مهمان

در روش لینک سازی گفته شد که بک لینک گرفتن از سایت های مرتبط جز روش های موثر در سئو خارجی است. برای شناخت و استفاده از این روش مقاله تکنیک پست مهمان را مطالعه کنید.

بیشتر بخوانید: تاثیر تکنیک پست مهمان در بهینه سازی سایت

استفاده از بازاریابی توسط فروم ها و انجمن ها

فروم ها سایت های آنلاینی هستند که مرتبط با کسب و کار و حوزه های مختلفی وجود دارد که امکام معرفی کسب و کار را به شما می دهد. در واقع شما می توانید از طریق فروم ها فرم درخواستی تان را یا به وسیله معرفی از طریق پیج اینستاگرام یا از طریق وب سایت تخصصی معرفی و ثبت کنید. معرفی خود یا کسب و کارتان در این انجمن یا فروم ها باعث می شود شما به عنوان یک متخصص یا کارشناس در زمینه فعالیتتان شناخته شوید و سپس با قرار دادن لینک پیج اینستاگرام یا سایت موتورهای جستجو سایت شما را شناخته و پیمایش می کنند.

بوکمارک کردن پست

سایت هایی جهت بوکمارک کردن مانند ردیت قرار دارد که از طریق آن می توانید آخرین پست و صفحات سایت را در سایت های بوکمارک قرار دهید. اهمیت پرداختن و استفاده از این روش این است که موتورهای جستجو به لینک هایی که درون این سایت ها قرار داده می شود، توجه می کنند و یک امتیاز برای سایت در نظر می گیرند.

اشتراک عکس در سایت های اشتراک گذاری عکس

زمانی که عکس یا عکس های مرتبطی با محتوای سایت است را در سایت هایی که برای اشتراک گذاری عکس ایجاد شده است، قرار دهید. برای این کار سایت های فلیکر , پیکاسا وجو دارد که می توانید عکس سایت خود را به علاوه لینک سایت منتشر کنید، کاربران در صورت پسندیدن روی لینک کلیک می کنند و وارد سایت شما می شوند.

اشتراک عکس در سایت های اشتراک گذاری عکس

تولید و اشتراک گذاری ویدیو

همان طور که می دانید می توانید از طریق تولید محتوای ویدیویی باعث جذب بازدید کنندگان و افزایش زمان ماندگاری آن ها در سایت شوید. ضمنا می توانید با به اشتراک گذاری محتوای ویدیویی در سایت های آپارات، یوتیوب و نماشا و همچنین قرار دادن لینک صفحه سایت را برای کلیک شدن توسط کاربر قرار دهید. این امکان نیز برای شما وجود دارد که افزایش بازدید ویدیو خود را به مجموعه کلیک اول بسپارید و اعتبار ویدیوهای خود را افزایش دهید.

بیشتر بخوانید: افزایش بازدید سایت از طریق تولید و انتشار ویدیو

ثبت مقاله و پست های سایت

بدیهی است که یکی از پارامترهای مهم در افزایش رتبه سایت، افزایش ترافیک سایت است که از طریق منتشر کردن و قرار دادن پست های جدید سایت در سایت هایی مانند Ezin ،Now Public است که کاربران بیشتری می توانند محتوای سایت شما را مشاهده کنند که همین کار باعث افزایش نرخ کلیک خواهد شد.

سخن پایانی

حال که با تکنیک های سئو خارجی آشنا شدید، این نکته را نیز در نظر داشته باشید که این موارد باید با دقت و مهارت فراوانی انجام پذیرد، به گونه ای که گوگل در مورد فعالیت های شما هیچگونه شک و تردیدی نداشته باشد. تنها با رعایت نکات اصولی است که گوگل این موارد را طبیعی ارزیابی کرده و تاثیر مثبتی در جایگاه شما می گذارد.

تیم تحریریه کلیک اول

نویسنده در بلاگ کلیک اول

این مقاله به قلم و نویسندگی تیم تحریریه کلیک اول تهیه شده است. هدف ما در کلیک اول، ارائه بستری مناسب برای وب مستران عزیز است که بتوانند مجموعه ای از خدمات مربوط به دیجیتال مارکتینگ، افزایش ترافیک سایت و همچنین شبکه های اجتماعی را به سادگی دریافت کنند.

1 دیدگاه ثبت شده است.

در بحث و گفتگوی مربوط به این مطلب شرکت کنید!

آکادمی کلیک اول

دریچه ای به سوی آموزش های رایگان در فضای دیجیتال مارکتینگ

آموزش پایه ای کار با ابزار گوگل سرچ کنسول

دوره آموزشی گوگل سرچ کنسول (Google Search Console)

سئو و بهینه سازی

گوگل سرچ کنسول یا Google Search Console یکی از مهم ترین ابزارهای سئوی حرفه ای سایت است. شما با کمک این ابزار می توانید با گوگل ارتباط برقرار کرده و به درستی یا نادرستی عملکرد خود در مسیر بهینه سازی سایت پی ببرید.

02:21:00
آموزش پایه ای کار با گوگل آنالیتیکس

دوره آموزشی گوگل آنالیتیکس 4 (Google Analytics 4)

سئو و بهینه سازی

گوگل آنالیتیکس (Google Analytics) یکی از ابزارهای پرکاربرد گوگل بوده و وظیفه آن بررسی آمار سایت ها و تحلیل آن هاست..

02:43:00
آموزش کار با افزونه پرکاربرد یواست

آموزش کار با افزونه پرکاربرد یواست (Yoast)

دیجیتال مارکتینگ

یواست سئو (Yoast SEO) یک افزونه وردپرس است که به عملکرد بهتر سایت در موتورهای جستجو مانند گوگل کمک می کند. همچنین ابزارهایی را در اختیار شما قرار می دهد تا محتوای خود را به بهترین استانداردهای سئو و خوانایی برسانید.

00:22:06