کلمات کلیدی LSI چیست و تاثیر آن در سئوی سایت چگونه است؟

کلمات کلیدی LSI چیست و تاثیر آن در سئوی سایت چگونه است؟

در این مقاله می خوانید:

کلمات کلیدی LSI چیست و چه کاربردی دارد؟ آیا با کلمات کلیدی LSI آشنا هستید؟ (LSI (Latent Semantic Indexing به کلماتی گفته می‌شود که با یک مفهوم یا عبارت خاص ارتباط معنایی دارد. در این مقاله از کلیک اول درباره آن ها صحبت خواهیم کرد.

در گذشته یکی از اصول تولید محتوای بهینه برای سایت پیدا کردن کلیدی اصلی و استفاده از کلمات کلیدی در حدود 20 الی 40 بار در متن سایت بود. یعنی این روش یکی از تکنیک اصولی برای سئو کردن محتوا به شمار می رفت. اما با بروز شدن الگوریتم های موتورهای جستجو و به ویژه الگوریتم های گوگل روش تولید محتوا برای سایت عوض شده است. در حال حاضر یکی از روش های اصولی برای موفقیت در تولید محتوای اصولی سایت استفاده از کلمات کلیدی LSI است.

چه روش هایی برای تشخیص کلمات LSI وجود دارد؟ در ادامه این مقاله، می توانید پاسخ این پرسش ها را یافته و اطلاعات خود را در این خصوص افزایش دهید. پس تا پایان همراه تیم کلیک اول باشید. از نظر بهینه سازی و سئو، استفاده از کلمات کلیدی LSI بسیار مهم و پر اهمیت می باشد. همچنین، می تواند نقش بسیار حیاتی و مهمی در جستجوها ایفا کند.

در این مقاله از ابتدا به معرفی کلمات کلیدی LSI و تاثیر آن ها رو سئوی سایت می پردازیم و سپس روش های پیدا کردن این کلمات را توضیح می دهیم.

چرا استفاده از کلمات کلیدی زیاد و افزایش چگالی کلمات کلیدی برای سایت مضر است؟

مقدمه ای در مورد کلمات کلیدی

کلمه کلیدی همان عبارت یا عباراتی است که وقتی یک کاربر آن را سرچ می کند، ما می خواهیم با استفاده از آن کلمه کلیدی سایت دیده شده و کاربر وارد سایت شود. در واقع سئو بدون استفاده از کلمه کلیدی بی فایده است.

پیدا کردن کلمات کلیدی برای مشخص شدن راه تولید محتوا و در نهایت رسیدن به صفحه اول گوگل لازم و ضروری است. برای پیدا کردن کلمه کلیدی هم باید تحقیق کلمات کلیدی را انجام دهیم. در ادامه چند ابزار مهم و کاربردی در این زمینه را معرفی می کنیم.

بیشتر بخوانید: کلمه کلیدی چیست؟

مقدمه ای در مورد کلمات کلیدی

ضررهای استفاده زیاد از کلمات کلیدی

همان طور که در ابتدای مقاله گفته شد استفاده از کلمات کلیدی زیاد موقع تولید محتوا یعنی افزایش چگالی کلمات کلیدی در کسب رتبه از نظر موتورهای جستجو ضروری و مهم بود. با آپدیت شدن الگوریتم های گوگل و افزایش سایت هایی که با زیاد استفاده کردن از کلمات کلیدی باید رتبه بندی می شدند، گوگل متوجه شد که استفاده زیاد از کلمات کلیدی تکراری اوضاع را خراب می کند و کاربران از این نوع تولید محتوا راضی نخواهند بود. اما چرا؟

  • سایت ها فقط به منظور رتبه گرفتن پر شده بود از کلمات کلیدی تکراری که این کار باعث عدم رضایت کاربران را به دنبال داشت و سریع از سایت خارج می شدند.
  • افزایش سئو کلاه سیاه: برخی از سئو کاران پس از این که متوجه شدند گوگل به سایت هایی که از تعداد زیادی کلمات کلیدی استفاده می کنند، رتبه می دهد؛ شروع کردن به تولید محتوای مقالات و متن های بی ارزش که فقط از کلمات کلیدی پر شده بود اما بار معنایی و مفهوم و فایده ای برای کاربر نداشت. در واقع این افراد با Keyword Stuffing و سئو کلاه سیاه سعی داشتند رتبه سایت را ارتقاء دهند.

بیشتر بخوانید: کلمه کلیدی چیست؟

اما راه حل گوگل برای جلوگیری از این اتفاق ها چه بود؟

کلمه کلیدی LSI چیست؟

لغت LSI مخفف شده عبارت Latent Semantic Indexing است و منظور کلماتی است که با موضوع مورد نظر شما در سایت به نوعی ارتباط معنایی دارند. روش استفاده و تکرار کلمات کلیدی یک روش منسوخ شده است چون گوگل به درک بالایی از زبان و مفاهیم رسیده است.

گوگل کاربر محور است و تمام تمرکز خود را افزایش رضایت کاربران قرار داده است. در مقالات الگوریتم پاندا و الگوریتم Rank Brain در مورد اهمیت تولید محتوا و تاثیر آن روی رتبه سایت زیاد صحبت کرده ایم. اما گوگل برای این که متوجه ارتباط موضوع سایت با محتوای سایت شود، از کلمات کلیدی LSI کمک گرفته است.

بیشتر بخوانید: معرفی الگوریتم رنک برین (Rank Brain) گوگل

البته فراموش نکنید که استفاده از کلمات کلیدی در متن تولید محتوا مهم است و برای این که موتورهای جستجو اطمینان حاصل کنند که متن محتوا با کلمات کلیدی با هم ارتباط دارند، به همه کلماتی که در متن استفاده می کنید، معنا و ارتباط معنایی آن ها با یکدیگر هم دقت می کند.

کلمه کلیدی LSI چیست؟

آیا کلمات LSI همان کلمات مترادف هستند؟

استفاده از کلمات کلیدی LSI در تولید محتوا یکی از فاکتورهای تاثیر گذار در سئو سایت است. به همین دلیل یکی از تاثیرات غلطی که در مورد این فاکتور وجود دارد این است که کلمات LSI همان کلمات مترادف یا هم معنی با یکدیگر هستند. در صورتی که چنین نیست.

منظور کلماتی است که از نظر معنایی با یکدیگر در ارتباط هستند و در سایت زمان تولید محتوا گروهی از کلماتی که با موضوع سایت مرتبط باشند، نوشته می شود. استفاده از این کلمات در متن سایت باعث می شود که متن خوانایی بهتری داشته باشد و کاربران با محتوا ارتباط برقرار کنند و در سایت بمانند.

کلمات کلیدی LSI را از کجا پیدا کنیم؟

با توجه به آن چه در سطرهای قبلی گفته شد در مورد ایجاد ارتباط معنایی در متن تولید محتوا است که با استفاده از کلمات کلیدی LSI فراهم می شود. سوال مهم این است که پس کلمات LSI را از کجا پیدا کنیم؟

زمان تولید محتوا اگر فکر کپی کردن از مطالب و منابع دیگر را فراموش کنید و به صورت طبیعی و خود جوش شروع به نوشتن کنید، لیست کاملی از کلماتی که با یکدیگر هم معنی هستند به ذهنتان می رسد و می نویسید. برای مثال زمانی که در مورد سئو سایت می نویسید، لیستی از کلمات زیر به ذهنتان می رسد و آن ها را پوشش می دهید، از جمله:

  • بهینه سازی سایت
  • سئو سایت
  • اهمیت سئو سایت
  • روش های سئو کردن سایت
  • سئو سایت برای موتورهای جستجو
  • سئو محتوا
  • موتور جستجو
  • بررسی سایت از نظر گوگل
  • SEO
  • سئو کردن سایت
  • تعرفه های سئو

کلمات کلیدی LSI را از کجا پیدا کنیم؟

ابزارهای تحقیق کلمات کلیدی LSI رایگان و غیر رایگان

برای پیدا کردن کلمات مرتبط ابزار پیشرفته ای در سطح وب وجود دارد که می تواند برای تولید محتوای کاربر پسند به کارشناسان تولید محتوا کمک کند. یکی از این ابزار LSIGraph است. وارد این سایت شوید و یک کلمه (ترجیحا کلمه اصلی که موضوع سایت است) را وارد کنید. پس از جستجو می بینید که لیست کاملی از کلمات و عبارات مرتبط با کلمه اصلی را پیشنهاد می دهد.

در ابتدای کار امکان دارد که شناسایی این نوع کلمات از کلمات اصلی کمی مشکل باشد، ولی در ادامه می توانید با روش هایی که معرفی می کنیم، آن ها را به راحتی تشخیص دهید. روش های بسیاری جهت پیدا کردن این کلمات وجود دارد که آسان ترین و ساده ترین آن ها استفاده از ابزارهای پرطرف دار و معروف زیر می باشد:

  • جستجو در گوگل
  • سرچ کنسول گوگل
  • ابزار تحقیق کلمه کلیدی Keyword Tool
  • ابزار KWFinder
  • ابزار گوگل keyword planner
  • ابزار semrush
  • ابزار MOZ
  • ابزار word Stream
  • ابزار تحقیق کلمه کلیدی Ahref
  • ابزار Google Trends

با استفاده از این ابزارهای رایگان و غیر رایگان می توانید در ابتدای کار تولید محتوا لیستی از کلمات کلیدی را پیدا کنید و محتوای سایت را بهینه کنید. در بین ابزاری که معرفی شد، چند ابزار برای سایت های ایرانی بیشتر مورد استفاده قرار می گیرد و برخی برای سایت هایی که چند ماه از فعالیت آن ها گذشته و بیشتر برای آنالیز کردن و بررسی عملکرد کلمات کلیدی سایت مفید و کاربردی است.

ابزارهای تحقیق کلمات کلیدی LSI رایگان و غیر رایگان

پیدا کردن کلمات LSI را به کمک جستجو در گوگل

یکی از مرسوم ترین روش ها و یا ابزارهای پیدا کردن کلمات LSI، استفاده از جست وجو در گوگل سرچ است که تنها با چند کلیک، نتیجه مورد نظر شما را نشان می دهد. به علاوه، با استفاده از گوگل قادر خواهید بود که کلمات پر بازدید و یا پر استفاده را هم پیدا کنید.

برای این منظور، کافی است که مرورگر گوگل را باز کنید و یک کلمه دلخواه را در آن جست و جو کنید. پس از نوشتن کلمات، چند واژه پیشنهادی بعد یا قبل کلمه اصلی شما قرار خواهند گرفت که گوگل سرچ پیشنهاد جست و جوی آن ها را به شما می دهد.

از بین این کلمات، کلمات مورد نظرتان را انتخاب کنید و در محتوا به کار ببرید. پس از این که یک عبارت یا کلمه را جستجو کردید، در انتهای 10 جستجوی گوگل لیستی از کلمات مرتبط را گوگل پیشنهاد می دهد. (Related). از بین این کلمات نیز، کلماتی که با موضوع سایتتان از نظر معنایی ارتباط دارد را انتخاب کنید و در محتوا بگنجانید.

برای این که لیست بیشتری از کلمات مرتبط را مشاهده کنید، روی کلمات مرتبط دیگری که آخر جستجوی گوگل وجود دارد کلیک کنی لیست جدید دیگری از کلمات مرتبط را مشاهده می کنید.

ابزار سرچ کنسول گوگل

این ابزار معمولا برای سایت هایی که چند ماه از فعالیت آن ها می گذرد مفید و کاربردی است. در صورتی که چند ماه از راه اندازی و تولید محتوای سایت گذشته برای آنالیز وضعیت کلمات کلیدی سایت وارد بخش Impression شوید و از قسمت Performance ببینید کدام عبارات و کلمات سایت بیشترین تعداد کلیک را داشته است.

با این آمار و رقم عباراتی که Impression بالا و کلیک آن ها پایین است، برای بهینه شدن نیاز است که محتوای آن ها بروزرسانی شود.

چنانچه قصد یادگیری و آموزش ویدیویی گوگل سرچ کنسول را دارید، می توانید از آموزش های رایگان آکادمی کلیک اول استفاده کنید.

ابزار KWFinder

یک ابزار مفید برای تحقیق کلمات کلیدی KWFinder است. این ابزار به شما امکان می دهد که کلمات کلیدی مرتبط با موضوع خود را پیدا کنید، میزان جستجو، رقابت و مقدار CPC آن ها را بررسی کنید و نمودارهای تحلیلی را مشاهده کنید.

با استفاده از KWFinder، شما می توانید کلمات کلیدی مناسب برای سئو و تبلیغات خود را انتخاب کنید و برنامه ریزی استراتژیک خود را بهبود بخشید. KWFinder یک ابزار ساده و قدرتمند است که به شما کمک می کند تا بازار خود را بهتر بشناسید و محتوای جذاب تولید کنید.

برای استفاده از این سایت آنلاین روی لینک این سایت کلیک کنید. کلمه کلیدی مورد نظرتان را در کادر وارد کرده و سپس زبان فارسی (Persian) را انتخاب کنید. در ادامه می بینید که لیستی از کلمات مرتبط و مشابه با کلمه کلیدی به شما نشان داده می شود.

ابزار KWFinder

ابزار Keyword Tool

نسخه رایگان این ابزار هم حتی اطلاعات کامل و جامعی در مورد کلمات کلیدی و کلمات مترادف به شما ارائه می دهد. برای کار با این ابزار نیز وارد سایت Keyword Tool شوید، کلمه کلیدی مورد نظر را وارد کرده و زبان فارسی و سپس پلتفرمی که می خواهید برای آن تولید محتوا کنید را انتخاب کنید. (اینستاگرام، گوگل، یوتیوب، آمازون و …)

در نسخه رایگان این ابزار فقط می توانید کلمات و عبارات مشابه را ببینید. اگر بخواهید که میزان نرخ کلیک و سرچ آن ها را ببینید باید نسخه پولی آن را نصب کنید.

ابزار Keyword Planner

یکی دیگر از روش ها و ابزارهای پیدا کردن کلمات کلیدی، Google Keyword Planner است. جهت استفاده از این ابزار برای شروع باید در گوگل ادز یک حساب کاربری داشته باشید.

این ابزار تنها ابزاری است که میزان جستجوی یک عبارت در ماه را نشان می دهد. برای دیدن دقیق این آمار باید کمپین ادورز را لانچ کنید. پس از اینکه در گوگل ادز یک حساب کاربری ساختید، به این صفحه بروید و بر روی گزینه Search for new keywords using a phrase, website or category کلیک کنید.

در اینجا می توانید کلمات دلخواه و مورد نظر خود را جستجو کرده و نتایج آن را ببینید. عباراتی که همراه با کلمه اصلی شما هستند، کلمات LSI نامیده می شوند. این ابزار هم مثل گوگل سرچ بسیار سریع می باشد و تنها مشکل آن، اجبار در داشتن حساب کاربری گوگل ادز است.

در کادری که می بینید کلمات اولیه را وارد کنید. در کادر جدید لیست عبارات و کلمات جدید به علاوه میزان سرچ آن ها در هر ماه را می توانید ببینید. تعداد سرچ کلمات کلیدی کمک می کند تا بتوانید در بازه های زمانی مختلف تولید محتوای جدید داشته باشید.

بیشتر بخوانید: آموزش پیدا کردن کلمات کلیدی برای وبسایت

ابزار Google Trends

گوگل ترندز یک ابزار رایگان است که به شما نشان می دهد که چه موضوعاتی در سراسر جهان یا در منطقه خاصی در حال جستجو هستند. شما می توانید نمودارها، نقشه ها و آمارهای مربوط به علایق، رویدادها و پدیده های مختلف را مشاهده کنید و با استفاده از این داده ها تحلیل های بازاریابی، رسانه ای و سئوی خود را بهبود بخشید.

گوگل ترندز از سال 2004 تا کنون داده های جستجو را ذخیره کرده و به صورت نسبی بین صفر تا صد نمایش می دهد. این ابزار به شما اجازه می دهد که کلمات کلیدی مختلف را با هم مقایسه کنید و ببینید که در چه زمانی و در چه منطقه ای بیشتر جستجو شده اند. همچنین می توانید جستجو را براساس دسته بندی موضوعی و نوع جستجو (وب، تصویر، خبر، خرید و …) فیلتر کنید.

برای استفاده از گوگل ترندز کافیست به آدرس https://trends.google.com/trends/ بروید و کلمات کلیدی مورد نظر خود را در قسمت جستجو وارد کنید. سپس با استفاده از تنظیمات موجود در بالای صفحه می توانید پارامترهای مختلف را تغییر دهید. در قسمت Interest over time می توانید نمودار تغییرات جستجوی کلمات کلیدی را در بازه زمانی انتخاب شده ببینید.

در قسمت Interest by subregion می توانید نقشه جغرافیایی جستجو را در سطح استان ها یا شهرها ببینید. در قسمت Related topics و Related queries می توانید موضوعات و کلمات کلیدی مرتبط با جستجوی خود را ببینید و براساس شاخص Breakout (پررونق) یا Top (پرطرفدار) مرتب سازی کنید. همچنین با کلیک بر روی هر نتیجه می توانید آن را به جستجو اضافه کنید و با سایر کلمات مقایسه کنید.

لازم نیست از همه کلمات کلیدی LSI استفاده کنید.

نکته مهم در تولید محتوای با استفاده از کلمات کلیدی LSI این است که بعد از تحقیق کلمات کلیدی نباید همه کلمات را در متن بنویسید. این کار نیز از روند طبیعی بودن و کاربر محور بودن محتوا خارج می شود. از طرفی توجه داشته باشید که انتخاب همه کلمات و حتی برخی از کلمات LSI در سایت از نظر گوگل سئو نمی شوند؛ چون رقابتی روی این کلمات نیست و صرفا برای ایجاد ارتباط بین کلمات و عبارات محتوا از آن ها استفاده می کنیم.

گوگل از کلمات کلیدی LSI استفاده می کند تا بفهمد که کلمات موجود در محتوا تا چه حد با یکدیگر ارتباط دارند؟

برای مثال کلماتی مثل “شیر” و “شیر” از نظر معنایی با یکدیگر فرق دارند اما در متن هایی با محتوا و مفهوم جداگانه استفاده می شود.

لازم نیست از همه کلمات کلیدی LSI استفاده کنید.

استفاده از این روش در چه جاهایی الزامی است؟

استفاده از کلمات LSI برای بهینه سازی و سئو کردن صفحه و محتوا، بسیار مفید و حتی ضروری است و استفاده نکردن از آن ها برای وب سایت شما مضر خواهد بود و در این میان، هیچ حد وسطی وجود ندارد.

همچنین، کلمات کلیدی LSI نوشته باید به اندازه کافی با کلمه کلیدی نوشته شما مرتبط باشد تا موتور جستجو بتواند در زمان جستجوی کلمات کلیدی به وسیله کاربران در گوگل، مقاله شما را برای کلمات LSI نیز پیشنهاد دهد. هر چه این کلمات مرتبط تر و به روش درست تری به کار رفته باشند، بهینه سازی و سئو سایت شما هم امتیاز بیشتری را نزد گوگل و دیگر موتورهای جستجو خواهد داشت.

البته به صورت معمول اشخاص هنگامی که درباره موضوع خاصی مقاله ای منتشر می کنند، ناخواسته از LSIها به شکل محدودی استفاده می کنند.

در چه مکان هایی باید از LSI استفاده کرد؟

نوشته یا مقاله شما به سه قسمت تقسیم می شود که مثل یک درخت از قسمت های ریشه، تنه و شاخ و برگ به وجود آمده است. در هر سه قسمت، استفاده از کلمات کلیدی مجاز است و شما قادر خواهید بود که با توجه به کلمات LSI خود، آن ها را در قسمت های گوناگون نوشته خود به کار ببرید. همچنین، توجه داشته باشید که این کلمات باید با کلمه اصلی محتوا شما همخوانی داشته باشد و از کلمات بی ربط و نامربوط تشکیل نشده باشد.

به عنوان مثال هنگامی که کلید واژه شما «تهیه قرمه سبزی» است، موارد مرتبط به قرمه سبزی مثل دستور پخت، مواد اولیه و دیگر موارد، انتخاب های مناسب و منطقی به شمار می روند که البته در ادامه این مطلب دقیق تر درباره نحوه پیدا کردن لیست LSI مرتبط با هر نوشته صحبت خواهیم کرد.

به طور خلاصه در موارد زیر باید از کلمات کلیدی LSI استفاده کرد:

  • در برچسب عنوان
  • در متن جایگزین تصاویر و عکس ها
  • در زیر عنوان ها
  • در خود متن محتوا یا نوشته
  • در برچسب ها

در چه مکان هایی باید از LSI استفاده کرد؟

چگونه می توان از کلمات کلیدی LSI جهت ایجاد محتوای بهینه استفاده کرد؟

اگر قصد دارید که از این کلمات استفاده کنید، باید به طبیعی بودن نوشته خود توجه بسیاری داشته باشید، چرا که نوشته و محتوایی مصنوعی که برای ربات ها نوشته شده است، جهت بهبود سئو هیچ تأثیر مثبتی در پی نخواهد داشت.

همچنین، به یاد داشته باشید که برای شروع، محتوا را برای مخاطب بنویسید نه صرفا برای به دست آوردن استانداردهای مورد نظر گوگل، چرا که در نهایت این مخاطب است که با رفتار و عملکرد خود در سایت شما به گوگل و دیگر موتورهای جست و جو می فهماند که نوشته شما چقدر با ارزش و مفید بوده است و لیاقت چه درجه و رتبه ای را برای موتورهای جست و جو دارد.

همچنین، به خاطر داشته باشید که از آن طرف بام نیز سقوط نکنید و بهینه سازی سئو را بیش از اندازه انجام ندهید؛ به بیان دیگر، از به کار بردن زیاد کلمات LSI در درون محتوای خود اکیدا خودداری کنید، چرا که این مورد نیز تأثیر مطلوبی در سئو و بهینه سازی وب سایت نخواهد داشت.

به علاوه، این موضوع نیز مثل Keyword Stuffing یا استفاده بیش از اندازه از کلمه کلیدی (بمباران کلمه کلیدی) بسیار خطرناک و دردسرساز می باشد.

بیشتر بخوانید: Keyword Stuffing چیست و چه تاثیری در سئو سایت دارد؟

نکته مهم دیگر اینکه از کپی کردن مطالب از سایر وب سایت های دیگر پرهیز کنید، چرا که گوگل بر روی موضوع کپی رایت بسیار حساس بوده و قطعا شما را به خاطر این اشتباه جریمه خواهد کرد.

البته با ذکر لینک منبع می توانید قسمت هایی از محتوای دیگر وب سایت ها را به کار ببرید که اتفاقا در بسیاری از موارد بسیار تأثیر خوب و مثبتی دارد؛ ولی نکات مربوط و حائز اهمیت را به یاد داشته باشید و آن ها را رعایت کنید.

بیشتر بخوانید: نحوه تشخیص محتوای کپی سایت به کمک معرفی 7 ابزار

جمع بندی و نکات پایانی

در این مقاله تلاش کردیم که کلمات کلیدی LSI و تاثیر آن ها در سئو سایت را برای شما عزیزان بیان کنیم تا بتوانید اهمیت استفاده از آن ها را به خوبی درک کنید.

اما در پایان باید بگوییم که روزانه وب سایت های زیادی، محتواهای مختلف و بسیاری را منتشر می کنند که تعداد زیادی از آن ها با کلمه کلیدی شما مرتبط هستند و اینجاست که کلمات LSI، سرنوشت نوشته شما را تعیین خواهند کرد. بنابراین حتما داخل نوشته های خود از این کلمات استفاده کنید، ولی تعادل استفاده از آن ها را حتما به یاد داشته باشید.

به علاوه، در این مقاله علاوه بر اینکه با کلمات کلیدی LSI آشنا شدید، متوجه این موضوع نیز شدید که این کلمات کلیدی چقدر مهم و با ارزش هستند و با توجه به تغییرات الگوریتم جست و جوی گوگل که از هوش مصنوعی جهت پیدا کردن کلمات کلیدی استفاده می کند.

دیدید که استفاده از این نوع کلمات چه تأثیری می تواند در سئو و بهینه سازی موتورهای جست و جو داشته باشد؛ بنابراین اگر شما دوست عزیز نیز در زمینه تولید محتوا و مقاله نویسی مشغول به فعالیت هستید، از همین حالا از کلمات کلیدی LSI به درستی در نوشته خود استفاده کنید. به این ترتیب، می توانید شاهد نتیجه فوق العاده ای در بحث سئو باشید.

تیم تحریریه کلیک اول

نویسنده در بلاگ کلیک اول

این مقاله به قلم و نویسندگی تیم تحریریه کلیک اول تهیه شده است. هدف ما در کلیک اول، ارائه بستری مناسب برای وب مستران عزیز است که بتوانند مجموعه ای از خدمات مربوط به دیجیتال مارکتینگ، افزایش ترافیک سایت و همچنین شبکه های اجتماعی را به سادگی دریافت کنند.

0 دیدگاه ثبت شده است.

در بحث و گفتگوی مربوط به این مطلب شرکت کنید!

آکادمی کلیک اول

دریچه ای به سوی آموزش های رایگان در فضای دیجیتال مارکتینگ

آموزش پایه ای کار با ابزار گوگل سرچ کنسول

دوره آموزشی گوگل سرچ کنسول (Google Search Console)

سئو و بهینه سازی

گوگل سرچ کنسول یا Google Search Console یکی از مهم ترین ابزارهای سئوی حرفه ای سایت است. شما با کمک این ابزار می توانید با گوگل ارتباط برقرار کرده و به درستی یا نادرستی عملکرد خود در مسیر بهینه سازی سایت پی ببرید.

02:21:00
آموزش پایه ای کار با گوگل آنالیتیکس

دوره آموزشی گوگل آنالیتیکس 4 (Google Analytics 4)

سئو و بهینه سازی

گوگل آنالیتیکس (Google Analytics) یکی از ابزارهای پرکاربرد گوگل بوده و وظیفه آن بررسی آمار سایت ها و تحلیل آن هاست.

02:43:00
آموزش کار با افزونه پرکاربرد یواست

آموزش کار با افزونه پرکاربرد یواست (Yoast)

دیجیتال مارکتینگ

یواست سئو (Yoast SEO) یک افزونه وردپرس است که به عملکرد بهتر سایت در موتورهای جستجو مانند گوگل کمک می کند. همچنین ابزارهایی را در اختیار شما قرار می دهد تا محتوای خود را به بهترین استانداردهای سئو و خوانایی برسانید.

00:22:06