بهبود رتبه و مزایای ثبت سایت در الکسا

بهبود رتبه و مزایای ثبت سایت در الکسا

در این مقاله می خوانید:

بسیاری از مدیران وب سایت ها علاقه دارند سایت خود را در سایت الکسا (Alexa) به ثبت برسانند. منظور از ثبت سایت، تایید مالکیت شما بر سایت در الکساست. این مسئله دارای مزایایی زیادی است که در ادامه قصد داریم تعدادی از آن ها را برشماریم.

در این مقاله با بهبود رتبه و مزایای ثبت سایت در الکسا آشنا خواهید شد.

رتبه الکسا چیست؟

رتبه الکسا هر سایت برآوردی از میزان محبوبیت آن سایت در مقایسه با سایت های دیگر می باشد. این رتبه توسط ترکیبی از میانگین بازدیدکنندگان روزانه از سایت و تعداد بازدید صفحات سایت طی 3 ماه گذشته محاسبه می گردد. سایتی که بالاترین ترکیب بازدیدکننده و تعداد بازدید صفحات را دارد در رتبه 1 قرار خواهد گرفت.

1- سایت الکسا (Alexa) یک آمارگیر حرفه ای و قدرتمند

سایت الکسا (Alexa) که یک آمارگیر حرفه ای و قدرتمند در دنیای اینترنت می باشد، سایت های مختلف را بر اساس معیارهای خود از جمله ترافیک سایت رتبه بندی می کند. رتبه الکسا در واقع تخمینی از میزان موفقیت و محبوبیت سایت در میان کاربران اینترنت به شمار می رود. کاهش رتبه الکسا همواره یکی از دغدغه های مدیران سایت ها به شمار رفته و یکی از عوامل موفقیت کسب و کار اینترنتی شما به حساب می آید.

سرویس کاهش رتبه الکسا خدمتی از سوی کلیک اول می باشد که به وسیله انتخاب یکی از پلان های دلخواه، می توانید ظرف مدت چهار الی شش هفته، رتبه الکسای سایت خود را به صورت تضمینی کاهش داده و با تمدید ماهیانه آن، رتبه سایت را بر روی عدد موردنظر خود ثابت نگه داشته و باعث بهبود رتبه الکسا سایت خود شوید.

2- چرا باید رتبه الکسای سایت خود را بهبود ببخشیم؟

امروزه جلب اعتماد کاربران در محیط اینترنت کار بسیار دشواری است. هنگامی که یک کاربر وارد سایت شما می شود و قصد خرید محصول یا استفاده از خدمتی را دارد، اولین فکری که به ذهن او می رسد این است که آیا سایت شما معتبر هست؟ آیا می توان به چنین سایتی اطمینان کرد؟ هنگامی که شما با صرف هزینه های زیاد برای سئو و تبلیغات، کاربران زیادی را به سمت سایت خود هدایت کنید، باید بتوانید اعتماد این کاربران را نیز نسبت به سایت جلب نمایید. یکی از روش هایی که می تواند در جلب اعتماد کاربر مفید واقع شود و باعث افزایش بازدید سایت شود، بهره مندی از یک رتبه الکسا خوب است.

چرا باید رتبه الکسای سایت خود را بهبود ببخشیم؟

در صورتی که رتبه الکسای مناسبی داشته باشید، در ذهن افراد مختلف صاحب وب سایتی هستید که کاربران زیادی داشته و از اعتبار فراوانی برخودار است. در چنین حالتی می توانید انتظار داشته باشید که کاربران خود را به مشتری تبدیل کنید.

رتبه الکسا معیاری مهم برای اعتبار سایت به شمار می رود و بسیاری از وبمستران به دنبال روش های برای بهبود رنک الکسا سایت خود هستند. یکی از مواردی که می تواند در بهبود رتبه الکسا سایت موثر باشد، ثبت سفارش کاهش رنک الکسا در سیستم هوشمند کلیک اول است. مجموعه کلیک اول به عنوان یکی از سیستم های ارائه دهنده خدمات مخصوص به افزایش ترافیک سایت و بهبود رتبه الکسا، توانسته رضایت اغلب سفارش دهندگان خود را جلب نموده و مدیران سایت های مختلف را در کاهش رتبه الکسا تضمینی آن ها یاری نماید.

3- پلان های کاهش رتبه الکسا

وب سایت کلیک اول به عنوان ارائه دهنده خدمات در زمینه کاهش رتبه الکسا به صورت تضمینی، پلان های منحصربفردی را برای سایت شما در نظر گرفته تا بتوانید به کمک آن ها، در کوتاه ترین زمان ممکن و به صورت کاملا تضمینی به رتبه موردنظر خود دست پیدا کنید. شما عزیزان همینک می توانید با انتخاب یکی از پلان های بهبود رتبه الکسا و پرداخت آن از طریق درگاه مستقیم، باعث کاهش رتبه الکسا سایت خود شوید. به محض پرداخت، اطلاعات شما در سیستم ما قرار گرفته و کارشناسان کلیک اول جهت راهنمایی بیشتر با شما تماس حاصل خواهند نمود.

روش های بهبود رتبه الکسا

قبل از اینکه با روش های بهبود رتبه ی الکسا آشنا گردید، باید در ابتدا تولبار الکسا را دانلود نموده و نصب کنید. بهتر است از مطالب و پست های مفید و منحصر به فرد در سایت خود استفاده نموده و این مطالب را در شبکه های اجتماعی گوناگون، منتشر کنید. در کنار نشر مطالب خود در شبکه های اجتماعی، افراد گوناگون را از تولبار الکسا آگاه نمایید و از آن ها بخواهید تا بعد از نصب تولبار الکسا از سایت شما بازدید کند.

روش های بهبود رتبه الکسا

Alexa Widget را در سایت خود قرار دهید تا هر کاربری که وارد سایت شما می گردد و آن را بررسی می نماید به عنوان یک بازدید از سایت، در الکسا برای شما ثبت گردد و باعث ارتقای رتبه ی سایت شما شود. علاوه بر این روش ها روش موثرتری هم وجود دارد که سبب می شود که افرادی که حتی تولبار الکسا را نصب نکرده اند، و از سایت شما استفاده مینمایند سبب افزایش امار بازدید سایت شما و بهبود رتبه ی الکسا گردند و آن روش چیزی به جز استفاده از ریدایرکت در آدرس سایت شما نیست. ریدایرکت الکسا http://redirect.alexa.com/redirect? است که وقتی جلوی ادرس سایت شما قرار می گیرد، آمار تمامی بازدیدها برای سایت محاسبه می گردد.

بروز نگه داشتن مطالب

اگر محتوای سایت را بروز نگه داشته و مرتبا مطالب را تازه تر نمایید و یا مطالب آموزشی سریالی در سایت خود استفاده نمایید، به راحتی می توانید سبب افزایش رتبه سایت خود در الکسا گردید. اگر مطالب جذاب خود را در صفحه ی اصلی سایت خود به نمایش بگذارید، می توانید در بهبود رتبه ی الکسا نقش زیادی ایفا نمایید، دلیل این امر این میباشد که بیشتر ترافیک سایت از طریق همین صفحه ی اصلی به موتورهای جست و جو می ریزد.

در مورد ارتقای رتبه ی الکسا در سایت خود مطالبی را تهیه نمایید، از انجا که ارتقای رتبه ی الکسا از نظر برخی متخصصین سئو کارامد است و بسیاری از مدیران سایت ها به دنبال مطالبی در خصوص رتبه الکسا هستند، با سرچ این مطالب در گوگل و مشاهده ی سایت شما می توانند، امار بازدید و رتبه ی الکسای سایت را ارتقا دهند. بخشی از سایت خود را برای نوشتن مطالبی مربوط به وبمسترها اختصاص دهید. برای سایت خود قسمتی به نام digg در نظر گرفته و لینک مطالب خود را برای افزایش بازدید در آن قرار دهید. مطالب خود را با سایت های دیگر در اشتراک بگذارید و افراد را تشویق به اشتراک گذاری مطالب سایت خود نمایید.

رتبه الکسا چگونه محاسبه می شود؟

رتبه الکسا چگونه محاسبه می شود؟

Alexa هر روز متوسط ​​بازدیدکنندگان روزانه و بازدید از صفحات هر سایت را در 3 ماه گذشته تخمین زده می شود.
سایتی که بیشترین ترکیب بازدیدکنندگان و بازدید از صفحه را در ۳ ماه گذشته داشته است در رتبه ۱ قرار دارد.
همچنین سایتی که کمترین رتبه را دارد در حدود ۳۰ میلیون رتبه قرار می گیرد.
در نتیجه کاهش رتبه الکسا با تجزیه و تحلیل تعداد بازدیدکنندگان منحصر به فرد که یک وب سایت در یک دوره سه ماهه دریافت نموده، انجام می گردد.

صرف نظر میزان ترافیک یک وب سایت، معیار های دیگری در الکسا وجود دارد که در افزایش رتبه الکسا تاثیر گذار است.

این معیار های الکسا عملکردی همچون الگوریتم های گوگل داشته که در بهینه سازی وب سایت و رتبه بندی گوگل موثر می باشد.
در اینجا به طور مختصر چند مورد از معیار های مهم و کلیدی Alexa را به شما معرفی مینماییم:

  1. تعداد بازدید از صفحات: چنانچه یک کاربر صفحات زیادی از وب سایت شما را بررسی نماید.
  2. تعداد بازدیدکنندگان منحصر بفرد: یعنی تعداد بازدید های کلی وب سایت شما افزایش یابد.
  3. مدت زمان حضور کاربران: هرچه کاربری زمان بیشتری در سایت شما سپری نماید، به معنی کیفیت بالای سایت تلقی میگردد.
  4. نرخ پرس یا بانس ریت (Bounce Rate): چنانچه کاربری بعد از اولین کلیک، به سرعت از سایت خارج گردد، نشان از کیفیت پایین آن صفحه خواهد بود.
  5. دریافت بک لینک: دریافت لینک از وب سایت هایی با اعتبار بالا موجب کاهش رتبه الکسا و بهبود آن می گردد.
  6. شبکه های اجتماعی: دریافت ترافیک از شبکه های اجتماعی نیز یکی از فاکتور های رتبه بندی الکسا است.

تیم تحریریه کلیک اول

نویسنده در بلاگ کلیک اول

این مقاله به قلم و نویسندگی تیم تحریریه کلیک اول تهیه شده است. هدف ما در کلیک اول، ارائه بستری مناسب برای وب مستران عزیز است که بتوانند مجموعه ای از خدمات مربوط به دیجیتال مارکتینگ، افزایش ترافیک سایت و همچنین شبکه های اجتماعی را به سادگی دریافت کنند.

8 دیدگاه ثبت شده است.

در بحث و گفتگوی مربوط به این مطلب شرکت کنید!

آکادمی کلیک اول

دریچه ای به سوی آموزش های رایگان در فضای دیجیتال مارکتینگ

آموزش پایه ای کار با ابزار گوگل سرچ کنسول

دوره آموزشی گوگل سرچ کنسول (Google Search Console)

سئو و بهینه سازی

گوگل سرچ کنسول یا Google Search Console یکی از مهم ترین ابزارهای سئوی حرفه ای سایت است. شما با کمک این ابزار می توانید با گوگل ارتباط برقرار کرده و به درستی یا نادرستی عملکرد خود در مسیر بهینه سازی سایت پی ببرید.

02:21:00
آموزش پایه ای کار با گوگل آنالیتیکس

دوره آموزشی گوگل آنالیتیکس 4 (Google Analytics 4)

سئو و بهینه سازی

گوگل آنالیتیکس (Google Analytics) یکی از ابزارهای پرکاربرد گوگل بوده و وظیفه آن بررسی آمار سایت ها و تحلیل آن هاست..

02:43:00
آموزش کار با افزونه پرکاربرد یواست

آموزش کار با افزونه پرکاربرد یواست (Yoast)

دیجیتال مارکتینگ

یواست سئو (Yoast SEO) یک افزونه وردپرس است که به عملکرد بهتر سایت در موتورهای جستجو مانند گوگل کمک می کند. همچنین ابزارهایی را در اختیار شما قرار می دهد تا محتوای خود را به بهترین استانداردهای سئو و خوانایی برسانید.

00:22:06