محدودیت های طراحی وب و مشکلات طراحان سایت

محدودیت های طراحی وب و مشکلات طراحان سایت

در این مقاله می خوانید:

محدودیت های طراحی وب یکی از مواردی است که هر برنامه نویس و طراح سایت باید با آن ها آشنا باشد و تمامی تمهیدات لازم را برای مواجه با آن ها بیاندیشد.

بررسی محدودیت های طراحی وب

بعضی از محدودیت هایی که در طراحی سایت وجود دارد باعث ناامیدی طراحان وب می شود و کار را برای آن ها دشوار می سازد. افرادی که طراحی های روی کاغذ داشته اند،  زمانی که با طراحی در وب و برای مرورگر مواجه می شوند تصور می کنند قبلا در طراحی روی کاغذ آزادی عمل بیشتری داشته اند.

در این مقاله قصد داریم تا با محدودیت های طراحی وب آشنا شده و به دنبال راهی باشیم تا این محدودیت ها بر روی سئو و بهینه سازی سایت و همچنین رضایت کاربران تاثیر منفی نگذارد. چرا که می دانیم UX از مهمترین عوامل افزایش ترافیک سایت و کاهش رتبه الکسا بوده و در یک کلام، موفقیت کسب و کار آنلاین ما را تحت الشعاع قرار می دهد.

طرح یک مثال

بگذارید با یک مثال این محدودیت ها را بررسی کنیم. مثلا شما به دلیل پایین بودن دقت تصویر در مانیتورها، نمی توانید تصاویر بزرگ را هرجا که می خواهید قرار دهید. زیرا با این کار سرعت دانلود پایین می آید و شما کاربران سایت خود را از از دست می دهید.

از طرفی سرعت سایت یکی از مهمترین عوامل موثر در سئو سایت به شمار می رود و موتورهای جستجو نظیر گوگل، توجه ویژه ای به لود سریع سایت دارند.

بیشتر بخوانید: تاثیر سرعت بارگذاری در سئوی سایت

محدودیت های طراحی وب برای متون

محدودیت های طراحی وب برای متون

مورد دیگری که در محدودیت های طراحی وب باید به آن توجه داشته باشید این است که کاربرد ستون ها در وب، با کاربرد آن ها در روزنامه ها و مجلات متفاوت است. در واقع ئر وب، از ستون ها برای نمایش بخش هایی از محتوای صفحه که دارای اهمیت یکسان هستند، استفاده می شود.

شما در وب هیچ گاه برای نمایش محتوای طولانی از ستون های زیاد استفاده نمی کنید. حتی ممکن است فقط از یک ستون استفاده کنید. در صورت استفاده از ستون های زیاد، کاربر مجبور می شود مدام صفحه را به بالا و پایین پیمایش کند تا بتواند تمام قسمت های آن را بخواند.

دیگر محدودیت های متن ها

در مورد نمایش متون در صفحات وب، محدودیت های دیگری نیز وجود دارد. مثلا تعداد فونت های استاندارد در وب محدود است. فونت های Serifs که روی کاغذ خوب نمایش داده می شوند، در صفحات وب شكل زیبایی ندارند و خواندن متون را در صفحه مانیتور دشوارتر می سازند. از طرفی باید از ایجاد صفحاتی که پس زمینه های پیچیده دارند خودداری کنید.

مشکل های دیگری نیز در طراحی وب سایت وجود دارد. از جمله اینکه شما تنظیم های صفحه نمایش کاربر را نمی دانید و باید عواملی چون دقت تصویر مانیتور و تنظیم های رنگ آن را در نظر بگیرید. همچنین نوع مرورگری که کاربر استفاده می کند و حتی تنظیم مرورگرهای مختلف دارای اهمیت فراوانی می باشد.

آیا با طرح های شناور (Liquid Design) که در طول پنجره مرورگر کشیده می شوند و طرح های ثابت (Fixed Design)، که در مانیتورهایی با دقت تصویر بالا مقداری فضای خالی در اطراف طرح شما ایجاد میکنند آشنا هستید؟

نگران نباشید، این سوال امتحان نیست. نکته مهمی که باید بدانید این است که یکی از نکات کلیدی در طراحی وب، برنامه ریزی می باشد. در مورد محدودیت های طراحی وب زیاد نگران نباشید. وب، یک رسانه ی شگفت انگیز است و برای هر مشکلی راه حلی وجود دارد.

هیچ رسانه دیگری نمی تواند تصویر، فیلم، صدا و متن را با یکدیگر ادغام کرده و آنها را یکجا در کنار هم قرار دهد. خواندن یک مجله خوب است. اما در وب، برقراری ارتباط دو طرفه، حرکت در بخش های مختلف و ایجاد پیوند کلمات به مقالات و بخش های دیگر سایت امکان پذیر می شود.

تیم تحریریه کلیک اول

نویسنده در بلاگ کلیک اول

این مقاله به قلم و نویسندگی تیم تحریریه کلیک اول تهیه شده است. هدف ما در کلیک اول، ارائه بستری مناسب برای وب مستران عزیز است که بتوانند مجموعه ای از خدمات مربوط به دیجیتال مارکتینگ، افزایش ترافیک سایت و همچنین شبکه های اجتماعی را به سادگی دریافت کنند.

0 دیدگاه ثبت شده است.

در بحث و گفتگوی مربوط به این مطلب شرکت کنید!

آکادمی کلیک اول

دریچه ای به سوی آموزش های رایگان در فضای دیجیتال مارکتینگ

آموزش پایه ای کار با ابزار گوگل سرچ کنسول

دوره آموزشی گوگل سرچ کنسول (Google Search Console)

سئو و بهینه سازی

گوگل سرچ کنسول یا Google Search Console یکی از مهم ترین ابزارهای سئوی حرفه ای سایت است. شما با کمک این ابزار می توانید با گوگل ارتباط برقرار کرده و به درستی یا نادرستی عملکرد خود در مسیر بهینه سازی سایت پی ببرید.

02:21:00
آموزش پایه ای کار با گوگل آنالیتیکس

دوره آموزشی گوگل آنالیتیکس 4 (Google Analytics 4)

سئو و بهینه سازی

گوگل آنالیتیکس (Google Analytics) یکی از ابزارهای پرکاربرد گوگل بوده و وظیفه آن بررسی آمار سایت ها و تحلیل آن هاست..

02:43:00
آموزش کار با افزونه پرکاربرد یواست

آموزش کار با افزونه پرکاربرد یواست (Yoast)

دیجیتال مارکتینگ

یواست سئو (Yoast SEO) یک افزونه وردپرس است که به عملکرد بهتر سایت در موتورهای جستجو مانند گوگل کمک می کند. همچنین ابزارهایی را در اختیار شما قرار می دهد تا محتوای خود را به بهترین استانداردهای سئو و خوانایی برسانید.

00:22:06