محبوب ترین موتورهای جستجو در سال 2017

محبوب ترین موتورهای جستجو در سال 2017

در این مقاله می خوانید:

موتورهای جستجو ابزاری هستند که برای جستجوی اطلاعات در وب سایت ها و صفحات وب استفاده می شوند. این ابزارها با استفاده از الگوریتم های خود، صفحات وب را جستجو کرده و نتایج مرتبط را به کاربران ارائه می دهند. موتورهای جستجوی معروفی مانند گوگل، بینگ، یاهو و دیگران هستند. در این مقاله به بررسی محبوب ترین موتورهای جستجو در سال 2017 می پردازیم.

موتورهای جستجو از الگوریتم های پیچیده و متعددی برای جستجوی صفحات وب استفاده می کنند. این الگوریتم ها شامل عوامل مختلفی مانند کلمات کلیدی، تکرار کلمات، عنوان صفحه، محتوای صفحه و لینک های داخلی و خارجی می باشند. با توجه به این عوامل، موتورهای جستجو نتایج مرتبط را به کاربران ارائه می دهند. محبوب ترین موتورهای جستجو آن هایی هستند که بهترین و درست ترین نتایج را بر اساس همین الگوریتم ها به کاربر نمایش می دهند.

با توجه به اینکه بسیاری از کاربران اینترنت از موتورهای جستجو برای پیدا کردن اطلاعات استفاده می کنند، بهینه سازی موتورهای جستجو (SEO) برای وب سایت ها بسیار حائز اهمیت است. با بهینه سازی صفحات وب خود برای موتورهای جستجو، می توانید به رتبه بالاتر در نتایج جستجو دست یابید و بیشترین ترافیک را به وب سایت خود جذب کنید.

محبوب ترین موتورهای جستجو

محبوب ترین موتور جستجو در سال در سال 2017 مشخص شده و بر این اساس، موتور جستجوی گوگل با اختلاف بسیار زیاد در مکان نخست قرار گرفت.

بسیاری از کاربران اینترنت برای یافتن وب سایت های موردنظر خود از موتورهای جستجو کمک می گیرند. این افراد به موتور جستجویی احتیاج دارند که نسبت به بقیه از لحاظ سرعت و راحتی کار در شرایط بهتری باشد.

وب سایت Statista که یک پورتال آمار آنلاین در زمینه کسب و کار و اطلاعات می باشد، به تازگی آماری از محبوب ترین موتور های چستجو در میان کاربران را منتشر نموده است.

این آمار در دستگاه های مختلف نظیر موبایل، تبلت، دسکتاپ و همچنین کنسول های مختلف مورد بررسی قرار گرفته است. طبق نتایج، در بخش دسکتاپ، Google با 88.5% رتبه نخست محبوبیت را به خود اختصاص داده و Bing و Baidu نیز به ترتیب با 6.9% و 5.9% در رتبه های بعدی قرار گرفته اند.

موتورجستجوی سابقا محبوب Yahoo نیز در این رده بندی، مقام چهارم را به خود اختصاص داده است.

در بخش تبلت و موبایل نیز Google با 95.9% در جایگاه اول قرار گرفته است. یاهو 1.9% محبوبیت کاربران را به خود اختصاص داده و Bing نیز با 0.9% در رتبه سوم قرار گرفته است و Baidu نیز با تنها 0.4% آرا در مکان چهارم جای گرفت.

اما در بخش کنسول تنها سه موتور جستجو وجود دارد که google با 99.4% محبوبیت، به صورت قاطعانه در صدر قرار گرفته و Yahoo و Bing به ترتیب تنها با 0.3% و 0.1% در رده های دوم و سوم قرار دارند.

search-engines-ranking

این آمار برای مدیران سایت ها از اهمیت فراوانی برخوردار است. از جهت اینکه می توانند بازار هدف خود را برای سئو و بهینه سازی سایت مشخص کرده و با بهبود شرایط سایت خود، باعث بهبود جایگاه سایت در گوگل، افزایش ترافیک سایت، افزایش ورودی از موتورهای جستجو و محبوبیت بیشتر سایت شوند.

تیم تحریریه کلیک اول

نویسنده در بلاگ کلیک اول

این مقاله به قلم و نویسندگی تیم تحریریه کلیک اول تهیه شده است. هدف ما در کلیک اول، ارائه بستری مناسب برای وب مستران عزیز است که بتوانند مجموعه ای از خدمات مربوط به دیجیتال مارکتینگ، افزایش ترافیک سایت و همچنین شبکه های اجتماعی را به سادگی دریافت کنند.

1 دیدگاه ثبت شده است.

در بحث و گفتگوی مربوط به این مطلب شرکت کنید!

آکادمی کلیک اول

دریچه ای به سوی آموزش های رایگان در فضای دیجیتال مارکتینگ

آموزش پایه ای کار با ابزار گوگل سرچ کنسول

دوره آموزشی گوگل سرچ کنسول (Google Search Console)

سئو و بهینه سازی

گوگل سرچ کنسول یا Google Search Console یکی از مهم ترین ابزارهای سئوی حرفه ای سایت است. شما با کمک این ابزار می توانید با گوگل ارتباط برقرار کرده و به درستی یا نادرستی عملکرد خود در مسیر بهینه سازی سایت پی ببرید.

02:21:00
آموزش پایه ای کار با گوگل آنالیتیکس

دوره آموزشی گوگل آنالیتیکس 4 (Google Analytics 4)

سئو و بهینه سازی

گوگل آنالیتیکس (Google Analytics) یکی از ابزارهای پرکاربرد گوگل بوده و وظیفه آن بررسی آمار سایت ها و تحلیل آن هاست..

02:43:00
آموزش کار با افزونه پرکاربرد یواست

آموزش کار با افزونه پرکاربرد یواست (Yoast)

دیجیتال مارکتینگ

یواست سئو (Yoast SEO) یک افزونه وردپرس است که به عملکرد بهتر سایت در موتورهای جستجو مانند گوگل کمک می کند. همچنین ابزارهایی را در اختیار شما قرار می دهد تا محتوای خود را به بهترین استانداردهای سئو و خوانایی برسانید.

00:22:06