راه های افزایش بازدید سایت و ورودی گوگل در سال 2024

راه های افزایش بازدید سایت و ورودی گوگل در سال 2024

در این مقاله می خوانید:

فرقی ندارد که در چه حوزه ای فعالیت می کنید؛ اگر یک سایت دارید، باید برای بالا بردن افزایش ورودی گوگل و همینطور افزایش بازدید از سایت خود از روش های آزموده شده استفاده کنید تا هم مثل سایت های رقیب و بزرگ ترافیک مناسبی داشته باشید و همینطور محصولات و خدمات شما بهتر و بیشتر دیده شود.

در این مقاله همراه کلیک اول باشید تا با روش های افزایش بازدید سایت و همچنین اهمیت و مزایای افزایش ورودی و ترافیک گوگل آشنا شویم.

مقدمه ای در مورد بازدید سایت و ورودی گوگل

بازدید سایت و ورودی گوگل از عوامل مهم برای موفقیت هر وب سایت هستند. بازدید سایت نشان دهنده تعداد کاربرانی است که به صفحات سایت شما مراجعه می کنند و ورودی گوگل نشان دهنده تعداد کاربرانی است که از طریق جستجوی گوگل به سایت شما می رسند. برای افزایش این دو عامل، راه های مختلفی وجود دارد که در این مقاله قصد داریم به برخی از آن ها اشاره کنیم.

همچنین در بهبود وضعیت سئو سایت و افزایش رتبه آن، عوامل مهمی تاثیر گذار هستند. یکی از مهم ترین عوامل موثر در افزایش رتبه سایت، افزایش ورودی گوگل است. با توجه به الگوریتم های گوگل، زمانی کاربران وارد سایت می شوند که محتوای سایت شما نسبت به سایر سایت های مشابه، بهتر و کاربردی و مفید باشد. در این مقاله همراه ما باشید تا با روش های خرید بازدید سایت و ورودی گوگل آشنا شویم.

یکی از راه کارهای افزایش ورودی گوگل، خرید بازدید است. با این وجود توجه داشته باشید که بهبود و افزایش رتبه سایت، مهم ترین فاکتور و تضمین برای افزایش ورودی گوگل محسوب نمی شود. در واقع از طریق قوانینی ساده می توان میزان نرخ کلیک را افزایش داد.

خرید بازدید گوگل
خرید ورودی گوگل
اگر قصد دارید بازدید گوگل سایت خود را افزایش داده و بر روی الگوریتم های گوگل به صورت هدفمند تاثیر بگذارید، ابزار افزایش ورودی گوگل کلیک اول در اختیار شماست.

چرا افزایش ورودی گوگل اهمیت دارد؟

در دنیای کسب و کار امروز با توجه به افزایش هزینه راه اندازی یا اجاره مکانی برای فروش محصولات یا اجاره مکانی برای راه اندازی یک شرکت، داشتن یک سایت و فعالیت در آن بهترین راه حل است. علاوه بر این، با وجود گوگل که از بهترین موتورهای جستجو محسوب می شود، مخاطبان و کاربران زیادی برای یافتن پاسخ هر سوالی به سراغ آن می روند.

در نهایت می توان گفت با طراحی سایت و فعالیت در آن به صورت اصولی و طبق قوانین و الگوریتم های گوگل و در نتیحه افزایش ورودی گوگل می توان هر کسب و کاری را رونق بخشید.

بیشتر بخوانید: مزایای طراحی سایت برای کسب و کارها چیست؟

بدیهی است با وجود سایت های مختلف که ثبت شده و فعالیت می کنند، بسیاری از کسب و کارها برای افزایش فروش محصولات خود به دنبال راهی برای افزایش بازدید سایت خود هستند. به همین دلیل می توان گفت افزایش ورودی و بازدید گوگل یک هدف مشترک و اصلی و مهم برای همه کسب و کارهایی است که سایت دارند.

در واقع شرط اصلی برای موفقیت در چنین حوزه ای، تعیین استراتژی و سپس شروع کردن است. بسیاری از بازاریابان دیجیتال مارکتینگ، مدیران محتوا و سئو عقیده دارند که تعداد مشتریان با تعداد کاربرانی که از سایت بازدید می کنند، رابطه مستقیمی دارد. چرا که هر کاربر و بازدید کننده می تواند یک مشتری هم باشد.

به همین دلیل هدف اصلی که راه گشای موفقیت و افزایش سود و فروش خواهد بود، افزایش ورودی گرفتن از گوگل است. به طور کلی گوگل به بیش از 50 درصد سایت های فعال ترافیک ارائه می دهد. از طرف دیگر، انجام اقدامات اصولی برای قرار گرفتن در نتایج اولیه و لبیست پیشنهادی گوگل عملا هزینه ای برای شما نخواهد داشت.

بیشتر بخوانید: استراتژی های راه اندازی کسب و کار اینترنتی چیست؟

مزایای افزایش ورودی گوگل

افزایش ورودی گوگل بدین منظور است که سایت در جستجوی کلمات کلیدی و با استفاده از عباراتی که کاربران جستجو می کنند، در نتایج موتور جستجوی گوگل رتبه دریافت کند.

هر چه رتبه ای که این کلمات کلیدی دریافت می کند بالاتر باشد، ورودی گوگل بالاتری هم دریافت می کنید. برای مثال در صورتی که فعالیت شما در حوزه هتل است، باید تمرکز خود را روی کلمات و عباراتی مانند رزرو هتل، قیمت هتل، رزرو هتل با تخفیف و … قرار دهید. در واقع افزایش ورودی گوگل و کسب ترافیک به صورت ارگانیک یک عامل و فاکتور مهم برای افزایش رونق و موفقیت کسب و کارهای آنلاین محسوب می شود. به همین جهت می توان گفت مزایای افزایش ورودی گوگل به شرح زیر است:

  • افزایش اعتبار سایت در سایر موتورهای جستجو
  • با افزایش ورودی گوگل می توانید استراتژی بازاریابی و بازاریابی محتوای خود را محک بزنید و سپس تحلیل کنید.
  • امکان به دست آوردن اطلاعاتی از الگوی رفتاری کاربران و علایق آن ها
  • افزایش نرخ کلیک بهتر و موثرتر
  • افزایش تعداد مشتریان بالقوه و در نهایت بالفعل
  • کسب درآمد بالاتر و سود بیشتر

بیشتر بخوانید: روش های افزایش نرخ کلیک سایت | افزایش CTR

افزایش ورودی گوگل

معرفی روش های افزایش ورودی از طریق گوگل

با توجه به اهمیت و مزایایی که افزایش ورودی گرفتن از گوگل و افزایش ترافیک گفته شد، انجام روش ها و اقدامات لازم برای دیده شدن در این موتور جستجو نیز مهم ترین مرحله است. به طور کلی چندین روش برای افزایش ترافیک سایت و جلب نظر مخاطبان و کاربران برای ماندن در سایت، خرید کردن و سفارش خدمات و … وجود دارد. بهترین روش های افزایش ورودی از طریق گوگل به شرح زیر است:

1- تبلیغات کلیکی PPC (Pay Per Click)

استفاده از تبلیغاتی یا پرداخت به ازای هر کلیک نیز یکی از روش های افزایش ورودی است. این روش یکی از ترفندهای افزایش بازدید کننده های سایت است که معمولا زمانی پیشنهاد می شود که زمان کافی برای استفاده از روش SEO ندارید.

در واقع در برخی موارد ممکن است تعداد سایت های رقیب که معمولا جایگاه خوبی نسبت به سایت شما دارند، زیاد باشد و رقابت با آن ها در زمان کم امکان پذیر نباشد. علاوه بر این، در برخی شرایط و در زمان های خاص مانند قبل از عید، سال نو میلادی، شب یلدا و … نیاز دارید که سایت جزء نتایج اول گوگل دیده شود.

رسیدن به این نتیجه عملا در مدت زمان کم امکان پذیر نیست. انجام این روش با توجه به حوزه کاری وب سایت، جایگاه کلمات کلیدی رقبا در آن، نوع سفارش بازدید، و زمان ماندگاری کاربر در سایت و … با یک دیگر متفاوت است.

زمانی که کاربر کوئری و سوال خود را در گوگل جستجو می کند، گوگل با توجه به کیفیت سایت ها و میزان رقابت کلمات کلیدی آن ها با یک دیگر، آن ها رتبه بندی می کند. در نتیجه بهترین نتیجه را با توجه به نیازی که گوگل جستجو کرده به آن نمایش می دهد.

با استفاده از Google ADS و با توجه به هزینه کاریتان هزینه پرداخت می کنید تا با توجه به کلمه کلیدی مورد نظرتان یا کلمه کلیدی که رقابت بیشتری دارد، سایت شما در نتایج جستجو دیده شود.  در این روش، وقتی از حساب شما هزینه کم می شود که کاربر روی تبلیغ شما کلیک کند. مبلغ این پرداخت به صورت دلاری است و به دلیل وجود نوسانات در قیمت دلار، هزینه تبلیغات نیز متغیر است. در صورتی که به اندازه کافی و با توجه به افزایش قیمت دلار توان پرداخت این نوع تبلیغات را دارید، از این روش استفاده کنید.

بیشتر بخوانید: تبلیغات کلیکی چیست؟ مزایا و معایب پرداخت به ازای کلیک

2- بهینه سازی موتور های جستجو SEO (Search Engine Optimization)

یکی از مهم ترین و اصولی ترین روش های افزایش ترافیک و ورودی گرفتن از گوگل سئو سایت یا به اصطلاح بهینه کردن سایت برای موتورهای جستجو است. در واقع در این روش باید اقداماتی انجام شود که متناسب با الگوریتم های گوگل بوده و بر این اساس بتوانید نظر ربات ها و الگوریتم های گوگل را جلب کنید. در این روش به صورت ارگانیک می توانید تعداد زیادی مخاطب و کاربر جدید را برای سایت خود جذب کنید. اما توجه داشته باشید که SEO در طولانی مدت نتیجه خواهد داد. چون پروسه پیاده سازی و اجرای اقدامات سئو شامل تولید محتوا، رپورتاژ آگهی، بهینه سازی قالب سایت، بهینه سازی سرعت سایت، لینک سازی داخلی و لینک سازی خارجی و … است.

هر کدام از این اقدامات باید توسط فردی مجرب و حرفه ای انجام شود که بدیهی است نیاز به زمان و تجربه زیادی دارد. این روش در مقایسه با روش PPC بسیار مقرون به صرفه تر بوده و نتیجه آن طولانی تر خواهد بود.

بیشتر بخوانید: سئو چیست؟

مهم ترین فاکتورهای تاثیر گذار در بهبود سئو سایت عبارتند از:

سئوی داخلی

سئوی داخلی یکی از اقدامات مهم در بهبود وضعیت سئوی سایت است که تاثیر زیادی در بهبود رتبه سایت و افزایش بازدید گوگل دارد. مهم ترین اقدامات سئوی داخلی عبارتند از:

  • انتخاب عنوان صحیح برای هر صفحه
  • نوشتن زیر عنوان های صحیح و متناسب با حوزه سایت
  • نوشتن توضیحات متا (Meta Description) به صورت اصولی و با استفاده از کلمه کلیدی صحیح و مناسب
  • توضیح متن تصویر (ALT Tag)
  • انتخاب URL صحیح.

توضیحات متا در زیر URL نمایش داده می شود. در واقع کاربر با خواندن توضیحات متا تصمیم می گیرد که روی لینک سایت کلیک کند یا نه. همچنین با نوشتن توضیحات به صورت اصولی و صحیح کاربر می تواند تشخیص دهد که موضوع سایت چیست و آیا مطلب این صفحه از سایت پاسخگوی نیاز او است یا خیر؟ با نوشتن توضیحات متا متناسب با حوزه سایت تاثیر زیادی در افزایش ورودی گوگل و ترافیک سایت دارد.

بیشتر بخوانید: سیر تا پیاز مراحل بهبود سئوی داخلی سایت

ایجاد بک لینک

ایجاد بک لینک یکی از اقدامات مهم در بهبود وضعیت سئوی سایت محسوب می شود.

منظور از بک لینک یک لینک از سایت های دیگر به سایت شما با موضوعی کاملا مرتبط است.

در این روش لینک هایی که به سایت شما پیوند داده می شود باعث افزایش  ورودی گوگل و در معرض دید کاربران جدید قرار گرفتن می شود. علاوه بر این، گوگل از طریق شناخت و تحلیل بک لینک سایت های معتبر که به سایت شما لینک می دهند، باعث افزایش اعتبار سایت می شود. در نتیجه باعث افزایش اعتماد به کسب و کار و برند شما می شود. افزایش اعتماد از طریق گوگل باعث افزایش رتبه از طرف گوگل و افزایش ورودی آن می شود.

بیشتر بخوانید: بهبود جایگاه گوگل با ورودی از بک لینک

ایجاد بک لینک

استفاده از کلمات کلیدی طولانی و LSI

با توجه به این که همه کاربران سطح دانش و اطلاعات یکسانی ندارند، الگوی جستجوی آن ها نیز با یک دیگر متفاوت است. در واقع در حال حاضر الگوی جستجوی کاربران توصیفی شده است. در واقع امروزه کلمات کلیدی طولانی و عبارات توسط کاربران جستجو می شود. علاوه بر این، به دلیل توسعه و پیشرفت الگوریتم های موتور جستجوی گوگل و امکان جستجوی صوتی، کاربران برای جستجو از عبارات خاص و طولانی استفاده می کنند. همچنین به دلیل ارتقای این الگوریتم ها، گوگل می تواند کلمات و عبارات هم معنا و مترادف با یک دیگر را شناسایی کرده و بهترین نتایج را به کاربران نمایش می دهد. به همین جهت می توان گفت که عبارات LSI و کلمات کلیدی تاثیر زیادی در افزایش ورودی گوگل دارد.

منظور از LSI عبارات کلیدی است که از نظر معنایی به عبارت کلیدی مورد نظر شما نزدیک تر هستند.

بیشتر بخوانید: کلمات کلیدی LSI چیست؟ تأثیر آن در سئوی سایت چیست؟

استفاده از پست مهمان و رپورتاژ آگهی

یکی از بهترین ترفندهای بالا بردن میزان ترافیک سایت امکان انتشار مقالات دیگران در بلاگ سایت خودتان است. شما هم از این روش می توانید استفاده کنید. در واقع می توانید با تکنیک پست مهمان مقالات خود را در سایت های دیگران که حوزه فعالیت یکسانی دارید منتشر کنید و از سایت آن ها به سایت خود لینک دهید.

یا در اصطلاح بک لینک بگیرید. علاوه بر این، می توانید با تبلیغات رپورتاژ مقاله ای جداگانه بنویسید و آن را در سایت های پر بازدید منتشر کرده و بک لینک بگیرید. این روش نیز می تواند باعث ایجاد تنوع در سایت و افزایش ترافیک سایت به صورت ارگانیک شود. در این روش باید توجه داشته باشید که محتوا برای کاربران کاملا مفید و کاربردی است.

بیشتر بخوانید: تاثیر تکنیک پست مهمان در بهینه سازی سایت

فعالیت در شبکه های اجتماعی

امروزه بسیاری افراد در چندین شبکه اجتماعی به صورت مستمر فعالیت می کنند. دو نمونه از شبکه های اجتماعی پر طرفدار و پر مخاطب لینکدین و اینستاگرام است. قسمت مهمی از مقالاتتان را در لینکدین منتشر کنید و از کاربران بخواهید که برای خواندن مقاله کامل به سایت مراجعه کنند.

یکی از ضرورت های افزایش بازدید سایت جذب مخاطب و کاربر به صورت اورگانیک است که شما با استفاده درست از شبکه های مجازی میتوانید این کار را انجام دهید. همچنین می توانید محصولات خود را در اینستاگرام معرفی کرده و برای خرید مشتریان را به وارد شدن در سایت ترغیب کنید. شما با این کار به صورت اورگانیک مشتری خاص خودتون را جذب کردید

بیشتر بخوانید: 10 مورد از بهترین شبکه های اجتماعی برای کسب و کارها

بروز رسانی محتوا

الگوریتم های گوگل به صورت مداوم در حال آپدیت شدن هستند و عملکرد آن ها دقیق تر می شود. یکی از الگوریتم های دقیق گوگل الگوریتم تازگی محتوا است. این الگوریتم زمان انتشار مقالات را بررسی کرده و بر اساس عملکرد صحیح صفحات سایت به آن رتبه می دهد. در واقع یکی از بهترین روش های بهبود سئو سایت و در نتیجه افزایش ورودی سایت از طریق گوگل به روز رسانی کرده و تولید محتوای جدید برای مقالات و مطالب قدیمی سایت است. علاوه بر این، مطالب و صفحات قدیمی که دیگر بازدیدی ندارد را می توانید از سایت حذف کنید.

بیشتر بخوانید: چرخه عمر محتوا چیست و چرا باید به آن اهمیت بدهیم؟

به روز رسانی محتوا

بهبود سرعت سایت

یکی از فاکتورهای مهم برای افزایش رضایت کاربران بالا بودن سرعت سایت است. علاوه بهبود سرعت سایت تاثیر مستقیمی روی رتبه بندی سایت دارد. این تاثیر به گونه ای است که گوگل آن را تایید می کند. برای بهبود رضایت کاربران بیشتر سرعت سایت را هم برای کاربران موبایلی و هم برای کاربران دستکتاپ بهینه کنید.

بیشتر بخوانید: تاثیر سرعت در سئو سایت

سازگار بودن سایت با موبایل (Responsive)

علاوه بر اهمیت سرعت لود شدن سایت، سازگار بودن سایت با موبایل و افزایش رضایت کاربران موبایلی اهمیت زیادی دارد. در واقع در صورتی که سایت با سرعت مناسب و طراحی اصولی به کاربران تلفن های هوشمند نشان داده نشود، کاربران سریعا سایت را ترک می کنند. افزایش نرخ پرش کاربران نیز در این مورد تاثیر زیادی در کاهش رتبه سایت دارد. چرا که ایجاد یک تجربه کاربری خوب برای این کاربران نیز بسیار ضروری است.

بیشتر بخوانید: تاثیر طراحی سایت واکنش گرا بر روی سئوی سایت

ایمیل مارکتینگ

در هر کسب و کاری ایجاد یک راه ارتباطی با مشتریان اقدام مهمی برای موفقیت آن محسوب می شود. برای ایجاد ارتباط موثر و مفید و افزایش ورودی گوگل نیز می توانید از طریق بازاریابی ایمیلی برای کاربران ایمیل های منظم، کاربردی و به جا و در زمان  مناسب به صورت پیام تبلیغاتی ارسال کنید. در این ایمیل ها پیام و اطلاعات مفید و کاربردی برای کاربران بنویسید و آن ها را برای حضور در سایت ترغیب کنید.

بیشتر بخوانید: ایمیل مارکتینگ یا بازاریابی ایمیلی چیست؟

تجزیه و تحلیل سایت

کلیه اقدامات و روش های ذکر شده در  صورتی موفقیت آمیز خواهد بود که پس از انجام آن سایت را به خوبی تجزیه و تحلیل کنید. برای این کار می توانید از ابزار رایگان Google Analytics استفاده کنید. با استفاده از لینک های ردیابی شده توسط این ابزار می توانید برای راه اندازی کمپین تبلیغاتی و بازاریابی استفاده کنید.

همچنین می توانید بررسی کنید که چه استراتژی و چه نوع محتوایی باعث افزایش ورودی گوگل شده است. کدام محتوا نیاز به بهبود دارد؟ و کدام محتوا  ترافیک و ورودی خوبی داشته است.

چنانچه قصد یادگیری و آموزش ویدیویی گوگل آنالیتیکس را دارید، می توانید از آموزش های رایگان آکادمی کلیک اول استفاده کنید.

افزایش ورودی گوگل

افزایش ورودی گوگل همیشه مفید است؟

در صورتی که از سئو یا از تکنیک خرید بازدید سایت از طریق Google Ads استفاده کنید، باید توجه و تمرکز خود را روی انتخاب کلمه کلیدی صحیح قرار دهید. در برخی موارد ممکن است با انتخاب کلمه کلیدی اشتباه زمان و هزینه زیادی را از دست دهید و نتیجه دلخواه را دریافت نکنید. یکی از عوامل مهم زمان انتخاب کلمه کلیدی ارتباط کلمه با کالاها، خدمات سایت و مهم  تر از آن میزان رقابت بر سر یک کلمه کلیدی است.

خرید بازدید سایت
خرید بازدید سایت
اگر قصد دارید ترافیک سایت خود را به صورت هدفمند افزایش داده و روی جایگاه سایت تاثیر مثبت بگذارید، ابزار افزایش بازدید سایت کلیک اول بهترین انتخاب برای شماست.

جمع بندی

به پایان مقاله روش های بازدید سایت و ورودی گوگل در سال 2024 رسیدیم. هرکدام از روش هایی که در بالا معرفی شدند، می توانند در راستای افزایش ترافیک هدفمند سایت شما موثر باشند و جایگاه سایت شما را در نتایج جستجو بهبود دهند. در صورتی که قصد مطالعه بیشتر در مورد هرکدام از این روش ها را داشتید، می توانید از طریق بخش “بیشتر بخوانید” وارد مقاله مربوطه شوید. همچنین می توانید نظرات خود را در بخش دیدگاه ها با ما در میان بگذارید.

از این که در این مقاله نیز همراه کلیک اول بودید، از شما متشکریم.

تیم تحریریه کلیک اول

نویسنده در بلاگ کلیک اول

این مقاله به قلم و نویسندگی تیم تحریریه کلیک اول تهیه شده است. هدف ما در کلیک اول، ارائه بستری مناسب برای وب مستران عزیز است که بتوانند مجموعه ای از خدمات مربوط به دیجیتال مارکتینگ، افزایش ترافیک سایت و همچنین شبکه های اجتماعی را به سادگی دریافت کنند.

0 دیدگاه ثبت شده است.

در بحث و گفتگوی مربوط به این مطلب شرکت کنید!

آکادمی کلیک اول

دریچه ای به سوی آموزش های رایگان در فضای دیجیتال مارکتینگ

آموزش پایه ای کار با ابزار گوگل سرچ کنسول

دوره آموزشی گوگل سرچ کنسول (Google Search Console)

سئو و بهینه سازی

گوگل سرچ کنسول یا Google Search Console یکی از مهم ترین ابزارهای سئوی حرفه ای سایت است. شما با کمک این ابزار می توانید با گوگل ارتباط برقرار کرده و به درستی یا نادرستی عملکرد خود در مسیر بهینه سازی سایت پی ببرید.

02:21:00
آموزش پایه ای کار با گوگل آنالیتیکس

دوره آموزشی گوگل آنالیتیکس 4 (Google Analytics 4)

سئو و بهینه سازی

گوگل آنالیتیکس (Google Analytics) یکی از ابزارهای پرکاربرد گوگل بوده و وظیفه آن بررسی آمار سایت ها و تحلیل آن هاست..

02:43:00
آموزش کار با افزونه پرکاربرد یواست

آموزش کار با افزونه پرکاربرد یواست (Yoast)

دیجیتال مارکتینگ

یواست سئو (Yoast SEO) یک افزونه وردپرس است که به عملکرد بهتر سایت در موتورهای جستجو مانند گوگل کمک می کند. همچنین ابزارهایی را در اختیار شما قرار می دهد تا محتوای خود را به بهترین استانداردهای سئو و خوانایی برسانید.

00:22:06