آموزش کامل راهکارهای رایگان افزایش بازدید سایت از گوگل

آموزش کامل راهکارهای رایگان افزایش بازدید سایت از گوگل

در این مقاله می خوانید:

از مهمترین ملاک هایی که می تواند در موفقیت یک وب سایت نقش اساسی ایفا کند، بکارگیری روش هایی است که منجر به رسیدن به جایگاه های نخست جستجو و راهکارهای افزایش بازدید سایت از گوگل می شود که قرار است در این مطلب در مورد ترفندهای رایگان افزایش بازدید سایت صحبت و به رشد سایت و فروشگاه اینترنتی شما کمک کنیم.

مدیران سایت ها که از آن ها با عنوان وب مستر نام برده می شود همواره در پی استفاده از راهکارهایی هستند که از طریق آن بتوانند گام موثری را در زمینه افزایش بازدید وب سایت از گوگل بردارند.

یکی از مواردی که از طریق گوگل سرچ کنسول و سایر نرم افزارهای آمارگیر می توانید مشاهده و آنالیز کنید، میزان بازدید از سایت و چگونگی ورود به آن است. کاربران از طریق روش های متفاوتی مانند، کلیک روی لینک موجود در سایت های مختلف، با وارد کردن آدرس مستقیم سایت (URL سایت)، یا از طریق جستجوی سایت در گوگل وارد سایت می شوند.

به کاربرانی که از طریق جستجو در گوگل وارد سایت شما می شوند، ورودی گوگل گفته می شود.

بررسی روش های افزایش بازدید

یکی از روش های مطلوب برای افزایش بازدید سایت، رسیدن به صفحه اول گوگل و افزایش رتبه سایت (رسیدن به رتبه های اول تا چهارم در گوگل)، به کارگیری و پیاده سازی روش های ارگانیک گوگل منطبق با الگوریتم های گوگل است. در این مقاله با ما همراه باشید تا با روش های افزایش بازدید جستجوی گوگل آشنا شویم.

افزایش ورودی گوگل از آن جهت اهمیت بسیاری دارد که سبب ارتقای رتبه یک وب سایت در مقایسه با رقبای آن می شود. در این فرصت برخی از روش های موجود در رابطه با خرید ورودی گوگل جهت آگاهی علاقه مندان معرفی می گردد. این روش ها آن دسته از ترفندهای افزایش بازدید سایت و سئو هستند که می بایست با استفاده از سرچ کنسول گوگل اجرا شوند.

سایت ها تلاش می کنند از طریق روش های ارگانیک بازدید از سایتشان را افزایش دهند تا در معرض دید کاربران بیشتری قرار گیرد. برای افزایش بازدید سایت از طریق گوگل، روش های مختلفی وجود دارد؛ اما بازدید هایی که از طریق گوگل جذب می شوند، هدفمندتر هستند و ما را سریع تر به هدف می رسانند. در این مقاله سایر روش های ارگانیک و منطق با الگوریتم های گوگل را آموزش می دهیم تا به صورت هدفمند کاربران را افزایش دهید.

چرا افزایش بازدید سایت از گوگل ارزشمند و ضروری است؟

آمار و تحقیقات متعددی وجود دارد که نشان می دهد افزایش ورودی گوگل ارزشمندتر است که در ادامه به دلایل اهمیت این موضوع می پردازیم.

طبق تحقیقاتی که سایت DataBox.com انجام داده و در گزارشاتی که سایت hubspot.com هم تایید و منتشر کرده است؛ احتمال خرید بازدید کنندگانی که از طریق سایت هایی مانند گوگل وارد سایت ما می شوند، بیشتر است. طبق این تحقیقات حتی این آمار از سایت هایی که تبلیغات کلیکی گوگل را هم انجام داده اند، بالاتر است.

کاربرانی که به صورت ارگانیک و به اصطلاح سایت سئو شده از گوگل رتبه گرفته و در نتایج جستجو به کاربران و بازدید کنندگان دیده می شوند، به مشتری تبدیل می شوند. همین موضوع باعث افزایش درآمد سایت شده است. برای افزایش بازدید سایت از طریق گوگل باید سایر عوامل تاثیر گذار را تحلیل و پیاده سازی کنیم.

شناخت عوامل موثر بر افزایش ورودی می تواند باعث تغییر راه و روش های بهینه سازی عوامل دخیل شود و سریع تر به نتیجه خواهیم رسید.

چه عواملی بر افزایش بازدید وب سایت از گوگل تاثیر دارند؟

متغیرهای زیادی باعث می شوند که بازدید سایت از گوگل افزایش یا کاهش یابد. مهم ترین دلایل افزایش بازدید از سایت عبارتند از:

1- رتبه سایت در نتایج جستجوی گوگل

سهم جذب بازدید کنندگان در رتبه های مختلف سایت بسیار متفاوت هستند. برای مثال گزینه اول در صفحه اول گوگل، 31 درصد کلیک ها را جذب می کند و سایت ها با رتبه 7 و 8، 3 درصد کلیک ها را به خود اختصاص می دهند. با توضیح این موضوع متوجه شدید که برای افزایش ورودی در درجه اول باید رتبه سایت را افزایش دهید و جزء رتبه های 1 تا 5 قرار گیرید.

رتبه سایت در نتایج جستجوی گوگل

2- تعداد جستجوی کلمات کلیدی

کاربران برای وارد سایت شدن و پیدا کردن موضوع مورد نظرشان کلمات مختلف یا عباراتی را جستجو می کنند. در صورتی که شما در نتایج جستجوی کلمات کلیدی در صفحه اول قرار بگیرید ولی این کلمات توسط کاربران جستجو نشده باشد، وجود شما در صفحه اول گوگل و حتی کسب رتبه های برتر گوگل تاثیر زیادی در افزایش ورودی سایت نخواهد داشت. کسب رتبه بالا با کلمات کلیدی که جستجوی زیادی دارند، تاثیر مستقیمی روی افزایش بازدید سایت از گوگل دارد. پس قدم دوم و روش کلیدی در افزایش بازدید سایت در گوگل تحقیق کلمه کلیدی و استفاده از کلمات کلیدی پر بازدید است.

3- نرخ کلیک روی کلمه کلیدی (CTR)

فقط افزایش جذابیت سایت باعث افزایش نرخ کلیک سایت نمی شود. برای مثال برخی از سایت ها به دلیل داشتن ماهیت اصلی سایت نرخ کلیک پایینی دارند. مثلا سایت هایی که مربوط به وضعیت آب و هوا است، بازدید زیادی ندارد، چون کاربران در همان جستجوی اول به جواب مستقیم سوالاتش می رسد.

بیشتر بخوانید: روش های افزایش نرخ کلیک سایت | افزایش CTR

آموزش 14 راهکار طلایی افزایش بازدید سایت از گوگل

برای افزایش بازدید جستجوی گوگل سه هدف اصلی و مهم وجود دارد که باید آن را در هر مرحله از افزایش بازدید گوگل رعایت و دنبال کنیم. اهداف اساسی و مهم:

  • انتخاب بهترین کلمات کلیدی
  • افزایش رتبه سایت در نتایج گوگل
  • افزایش نرخ کلیک سایت

روش های بسیاری به منظور افزایش ورودی از گوگل با بهره گیری از سرچ کنسول گوگل وجود دارد. این راهکارها با آپدیت های تازه سرچ کنسول روز به روز افزایش خواهند یافت. در اینجا به بیان چند مورد از این راهکارها می پردازیم. برای رسیدن به این اهداف مراحل زیر را لازم است که رعایت و اجرا کنید.

1- وب سایت خود را در سرچ کنسول گوگل ثبت کنید.

اولین کاری که می بایست در راستای افزایش ورودی گوگل انجام دهید آن است که سایت خود را در گوگل سرچ کنسول به ثبت برسانید. به هر حال شما می بایست یک وب سایت را در گوگل ثبت نمایید تا امکان دریافت اطلاعات ورودی از گوگل را داشته باشید و وب سایت خود را بهینه سازی کنید. در صورتی که هنوز سایت خود را در گوگل ثبت نکرده اید، باید بدانید که هنوز به دنیای وب و کسب و کارهای آنلاین وارد نشده اید. ضروری است که هر چه زودتر وب سایت خود را در گوگل به ثبت برسانید.

نقشه سایت

2- نقشه سایت خود را بسازید.

زمانی که برای اولین بار وارد یک شهر می شوید با استفاده از نقشه آن شهر می توانید تمامی نقاط موجود در شهر را شناسایی کنید. نقشه وب سایت نیز دقیقا همین کار را در رابطه با ربات های گوگل صورت می دهد. از طریق نقشه سایت ربات های گوگل قادر خواهند بود مسیرهای یک وب سایت را بررسی نموده و با آن وب سایت بیشتر آشنا شوند. پس بهتر است هر چه زودتر نقشه وب سایت خود را آماده کنید.

بیشتر بخوانید: نقشه سایت چیست؟ آموزش قدم به قدم ساخت سایت مپ

3- انتخاب موقعیت جغرافیایی و زبان وب سایت

یکی از موضوعاتی که بیشتر متخصصان سئو و بهینه سازی سایت آن را به عنوان راز مخفی می کنند (هر چند که این موضوع از اصول ابتدایی سئو است) موضوع انتخاب موقعیت جغرافیایی یک وب سایت می باشد. شما باید این مساله را به گوگل بفهمانید که وب سایت شما در نتایج جستجوی کدام یک از کشورها بیشتر مشاهده شود.

برای انجام این کار باید وارد سرچ کنسول گوگل شده و کشور و زبان خودتان را انتخاب نمایید. نکته مهم این که چنانچه دامین شما IR است نیازی نیست کشور را انتخاب کنید. این مساله نشان دهنده برتری دامنه های IR  نسبت به سایر پسوندها در زمینه سئو است. چنانچه دامنه دات کام و… دارید در صورت تکمیل این بخش سئوی شما با دامین IR عملا هیچگونه فرقی نخواهد داشت. توجه داشته باشید که چنانچه نسبت به تنظیم این بخش بی توجه باشید آن دسته از رقبایتان که دامین IR دارند گوی سبقت را از شما خواهند ربود.

4- از ریچ اسنیپت استفاده کنید.

ریچ اسنیپت ها (Rich Snippets) به منظور افزایش ورودی گوگل و همچنین افزایش CTR سایت استفاده می گردد. روشهایی از قبیل ستاره دار کردن مطالب وب سایت در گوگل و یا نمایش مسیر کاربر در وب سایت از جمله روش های استفاده از ریچ اسنیپت ها هستند. انجام این کارها سبب می شود که کاربر بر روی نتایج وب سایتتان در جستجوی گوگل کلیک انجام دهد.

بیشتر بخوانید: ریچ اسنیپت چیست و در کجا استفاده می شود؟

5- از سیستم تبلیغات در گوگل غافل نشوید

تبلیغات در گوگل امکانی است که به کمک آن می توانید با پرداخت پول به ازای کلیک ، سایت خود را در نتایج ابتدایی گوگل قرار دهید و باعث افزایش ورودی های سایت شوید.

تبلیغات در گوگل

6- تحقیق دقیق کلمه کلیدی و به دست آوردن کلمات کلیدی اصلی

کلمات کلیدی اصلی که اصطلاحا به آن ها Seed keyword گفته می شود، مهم ترین و نزدیک ترین کلمات مرتبط با محصولات و کسب و کارتان هستند. در واقع شما از طریق این کلمات باید بازدید از طریق گوگل را افزایش دهید. Seed keyword به معنی کلمات بذر هستند که با کاشتن آن ها می توانید کلمات کلیدی بهتر و بیشتری داشته باشید. به دست آوردن کلمات کلیدی بیشتر اساسی ترین روش برای رسیدن به هدف که همان افزایش بازدید وب سایت از گوگل است، می شود.

اگر می خواهید بدانید که چه کلماتی جزء کلمات مهم و کلمه کلیدی محسوب می شوند کافی است که خود را به جای مشتری بگذارید و ببینید برای اینکه آن محصول یا خدمت را بخواهید در گوگل جستجو کنید از چه کلمه کلیدی هایی یا از چه عباراتی استفاده میکنید.

ما در کلیک اول به شما پیشنهاد میکنیم برای اینکار حتما از لپ تاپ یا کامپیوتر خود استفاده کنید. عبارت و یا کلمه کلیدی مد نظر خود را سرچ کنید و 10 نتیجه ای که در صفحه اول گوگل به شما نمایش داده میشود را باز کنید و اگر در حوزه کاری شما فعالیت میکنند را شناسایی کنید و برای پیدا کردن سایر کلمات کلیدی از این وب سایت ها کمک بگیرید. هرچند روش های متفاوتی برای پیدا کردن کلمات کلیدی مناسب وجود دارد، اما ساده ترین روش همین آنالیز سایت های رقبای شماست.

برای به دست آوردن seed keywords ها از سایت MOZ.com استفاده کنید.

بیشتر بخوانید: آموزش پیدا کردن کلمات کلیدی برای وبسایت

7- از کلمات کلیدی طولانی استفاده کنید.

این نکته را هم توجه کنید اگر جزو سایت های تازه تاسیس هستید استفاده از کلمات کلیدی کوتاه به دیده شدن شما کمک نمیکند. به چند سیلابی یا چند بخشی بودن کلمات کلیدی توجه کنید. آن ها با اینکه کمتر سرچ میشوند ولی بازدید خوبی به شما می دهند و کمک میکنند در کلمات کوتاه هم در رتبه های بالا دیده شوید.

8- استخراج کلمات کلیدی مرتبط

ابزارهای مختلفی برای تحقیق کلمه کلیدی (keyword research) از قبیل backlinko.io وجود دارد که می توانید ابتدا کلمه کلیدی بذر (seed keyword) را وارد کنید تا لیستی کامل از کلمات کلیدی مرتبط با کسب و کار و محصولات و خدماتتان را به شما ارائه می دهد. به دست آوردن لیست این کلمات کمک می کند تا محتوای بهینه سایت خود را بر اساس جستجوی کاربران و متناسب با نیاز آن ها تولید کنید. این لیست کلمات کمک می کند که بیهوده تولید محتوا نکنید. اهمیت تولید محتوای بهینه و محتوایی که مرتبط با نیاز و جستجوی کاربران باشد، تاثیر مستقیمی روی افزایش بازدید از سایت دارد. برای تولید محتوای بهینه می توانید از کارشناسان تولید محتوا تیم کلیک اول کمک بگیرید.

بیشتر بخوانید: معرفی ابزارهای حرفه ای برای پیدا کردن کلمه کلیدی

9- آنالیز کلمات کلیدی رقبا

یکی دیگر از فواید تحقیق کلمات کلیدی و پیدا کردن کلمات مناسب این است که می توانید لیستی از کلمات کلیدی که سایت های رقبا از آن کلمات استفاده می کنند، را پیدا کنید. با این کار می توانید بفهمید که رقبای شما با کدام کلمه کلیدی بازدید سایتشان را افزایش داده اند. با دانستن این موضوع می توانید کلمات کلیدی خودتان و رقبا را آنالیز و سپس از کلمات کلیدی هدفمند در تولید محتوای بهینه استفاده کنید. در این مورد نیز کلیک اول برای تحقیق و استخراج کلمات کلیدی کنار شماست.

کلمات کلیدی رقبارو چطوری آنالیز کنم؟

در عصرجدید تکنولوژی ابزارهایی به وجود آمدن برای کمک کردن به ما که بتوانیم به راحتی به نتیجه دلخواه برسیم. ابزاری که برای آنالیز رقبا و کلمات کلیدی انها پیشنهاد میدهیم Semrush است که حتما اسم آن به گوشتان خورده است. استفاده از ابزار قدرتمند بسیار راحت بوده که میتوانید کل سایت رقیب و کلمه های کلیدی سایت رو به راحتی آنالیز و استخراج کنید. که میتوانید URL مورد نظر را در قسمت Keyword Overview بگذارید و کلمات کلیدی رقیبتان رو مشاهده کنید.

آنالیز کلمات کلیدی رقبا

10- مقایسه میزان جستجوی کلمات کلیدی مختلف

حدس و گمان هایی که صرفا بر اساس تجربه در مورد میزان جستجوی کلمات کلیدی متوجه شده اید را دور بریزید. با تحقیق کلمه کلیدی با استفاده از ابزار آنلاین مثل trends.google.com می توانید جستجوی کلمات کلیدی مختلف را پیدا و مقایسه کنید و از هر کلمه در قسمت های مختلف سایت استفاده کنید. برای به دست آوردن تعداد زیادی از کلمات کلیدی باعث افزایش ورودی سایت از گوگل می شود.

بیشتر بخوانید: آموزش تحقیق کلمه کلیدی با ابزارها و روش های مختلف

11- شدت رقابت و میزان چگالی کلمات کلیدی

هر کلمه کلیدی دارای میزان جستجوهای متفاوتی است. اطلاع از این موضوع باعث می شود از کلماتی که شدت رقابت آن ها بالا است، در سایتتان استفاده کنید. بعضی از کلمات شدت رقابت بالایی دارند که وقت گذاشتن روی این کلمات و رقابت بر سر آن ها با سایت های قدرتمند که قدمت بالایی دارند، کار بیهوده و بی نتیجه ای است. در چنین مواردی ابتدا باید میزا سختی رقابت کلمات کلیدی ر بررسی و سپس کلمات مرتبط و مناسب را انتخاب کنید. پس از مدت زمان مشخصی می توانید بک لینک های بیشتر جذب کنید و اعتبار دامنه سایت را افزایش دهید.

بیشتر بخوانید: چگالی کلمات کلیدی چیست و چگونه محاسبه می شود؟

12- ارزش آفرینی با استفاده از کلمات کلیدی هدفمند

هدف از تولید محتوا نباید صرفا افزایش ورودی سایت از گوگل باشد. برای تولید محتوا باید به گونه ای عمل کنید که بازدید کنندگان از طریق ورود به سایت شما به اهدافشان برسند. منظور این است بازدید کنندگانی را هدف قرار دهید که مخاطبان اصلی سایت هستند و قرار است از شما خرید کنند. برای مثال اگر سایت شما در زمینه فروش و دانلود کتاب صوتی است، استفاده از کلمات کلیدی که رقابت بر سر آن ها زیاد است، استفاده نکنید. برای مثال بهتر است برای چنین سایت هایی از عبارت کلیدی “دانلود کتاب صوتی” استفاده کنید.

13- اولویت بندی در استفاده از کلمات کلیدی

برای تولید محتوا با استفاده از کلمات کلیدی باید اولویت بندی صحیح در انتخاب کلمات و عبارات کلیدی را رعایت کنید. ابتدا بر اساس میزان جستجوی کلمات، سپس سختی کلمات و در نهایت میزان ارزش آفرینی را بررسی کنید. استفاده و اطلاع از این موضوع ارتباط مستقیمی با میزان شفافیت و کاربرد کلمات کلیدی با هدف جستجوی کاربر دارد. با به دست آوردن لیستی از کلمات کلیدی نباید در تولید محتوا سر درگم شوید و صرفا لازم است کلمات کلیدی را مرتبط با نیاز کاربران و کمکی که به آن ها می کنید، انتخاب و سپس تولید محتوا کنید. در این رابطه تیم تولید محتوای کلیک اول همراه شماست.

افزایش بازدید سایت

14- گروه بندی لیست کلمات کلیدی با هدف جستجوی مرتبط

لیستی از سایت ها در گوگل پیدا می شوند که می توانند به کاربران کمک کنند. هر کاربر هنگام جستجو اهداف مشخصی دارد و گوگل بر اساس نوع جستجوی کاربر تصمیم می گیرد که کدام سایت را که به هدف جستجوی او نزدیک است، را به او نشان دهد. راه کار آسان برای استفاده به دست آوردن کاربران هدف لیست کردن نزدیک ترین کلمات با یکدیگر و سپس استفاده از آن ها به صورت گروه بندی شده در یک محتوای تخصصی و مجزا است. به گروه بندی کلمات کلیدی با هدف جستجوی مشترک اصطلاحا Keyword Mapping گفته می شود.

اقدامات لازم برای افزایش رتبه و راهکارهای افزایش بازدید سایت از گوگل

در این قسمت برخی از اقدامات حیاتی برای بهبود رتبه سایت در که در نهایت باعث ترفندهای افزایش بازدید سایت از گوگل می شود را شرح می دهیم.

1- محتوایی بهتر از محتوای رقبا تولید کنید.

در دنیای دیجیتال ماکتینگ قرار است که در یک رقابت سخت با سایر رقبای کاری تان شرکت کنید. بر همین اساس محتوایی تولید کنید که ده برابر بهتر از محتوای رقبا باشد. برای داشتن رتبه سایت لازم است که در قدم اول محتوای رقبا را بررسی کنید و محتوایی تولید کنید که چندین برابر بهتر باشد.

بیشتر بخوانید: اولین قدم در تولید محتوا چیست؟

2- در تولید محتوا به سوالات کاربر پاسخ دهید.

الگوریتم های موتور جستجوی گوگل هوشمندتر و قوی تر می شوند و بهترین و نزدیک ترین جواب را که به هدف جستجوی کاربر نزدیک است را به او نشان می دهد. با این وجود با تولید محتوای بیهوده و غیر مفید نمی توانید رتبه خوبی از گوگل بگیرید. گوگل همه محتواها را می شناسد و زمانی که کاربر جستجو می کند سایت شما را قرار است به عنوان جواب سوال کاربر به او نشان دهد. زمانی که کاربر روی لینک سایت شما کلیک می کند و وارد سایت می شود محتوای شما باید به قدری خوب و راضی کننده باشد که کاربر در سایت بماند و به سایت دیگری نرود. با این تفاسیر محتوایی خوب است که جواب سوالات کاربر را بدهد.

افزایش بازدید سایت

3- افزایش رضایت کاربر و ارتباط مستقیم آن با افزایش امتیاز در گوگل

رضایت کاربر ارتباط مستقیمی با افزایش رتبه سایتتان در گوگل دارد. زمانی که کاربر از تولید محتوا در سایت رضایت نداشته باشد، هیچ شانسی برای افزایش رتبه نخواهید داشت. کاربران برای افزایش رضایت باید با سایتی روبرو شوند که فرمت خوبی داشته باشد، سرعت لود شدن سایت بالا باشد، برای موبایل و سایر دستگاه های دیگر بهینه شده باشد (موبایل فرندلی باشد) و به طور کلی از همه نظر بتواند کاربران را راضی نگه دارد. فقط در این صورت است که گوگل هم سایت شما را سایت خوب و مفید تلقی می کند و رتبه سایت را افزایش می دهد.

4- محتوای ویدئویی تولید کنید.

طی تحقیقات انجام شده آمار نشان می دهد، سایت هایی که محتوای ویدئویی دارند احتمال حضور آن ها در رتبه های برتر گوگل 53 برابر افزایش می یابد. تولید محتوای با کیفیت و مفید اعتماد کاربران و گوگل را چندین برابر افزایش می دهد. بسیاری از کاربران ترجیح می دهند به جای خواندن یک متن طولانی، فیلم ببینند. با این کار مدت زمان کاندن کاربر در سایت افزایش می یابد و گوگل این کار را یک عامل افزایش رتبه می داند.

بیشتر بخوانید: چگونه به کمک تولید محتوای ویدیویی به کسب و کار خود کمک کنیم؟

5- لینک سازی داخلی را فراموش نکنید

با لینک سازی داخلی نه تنها کاربران بیشتری از صفحات قبلی و محتوای قبلی شما بازدید می کنند، بلکه به گوگل هم کمک می کند تا ارتباط بین مطالب مختلف در سایت را تشخیص و بازدید از صفحات سایت را افزایش دهد.

6- لینک سازی خارجی را دست کم نگیرید.

همان طور که در مقاله اصول لینک سازی خارجی گفته شد، اگر لینک سازی خارجی یا به اصطلاح link building به درستی انجام شود، تاثیر مستقیمی روی افزایش رتبه سایتتان دارد. همه رقبای کاریتان از اهمیت لینک سازی خارجی اطلاع دارند و همگی لینک بیلدینگ را انجام می دهند. به همین دلیل شما هم باید لینک سازی خارجی را در مدت زمان طولانی ادامه دهید تا اعتبار سایتتان افزایش یابد. دیدن سایت در صفحه اول گوگل و به اصطلاح (Impression) اولین امتیاز مثبت برای سایت است. اما در صورتی که سایتتان در صفحه اول گوگل دیده شود اما روی سایت شما کلیک نکند و در به عبارتی CTR (نرخ کلیک سایت) هم پایین باشد، یعنی بازدید زیادی ندارید و رتبه سایت هم کاهش می یابد.

بیشتر بخوانید: اصول لینک سازی خارجی در سایت

روش های افزایش نرخ کلیک

روش های افزایش نرخ کلیک

برای افزایش نرخ کلیک در روش های افزایش بازدید سایت می توانید روش های زیر را پیاده کنید:

1- سراغ تیترهای جذاب بروید.

نوشتن تیترهای جذاب باعث می شود که کنجاوی کاربران بر انگیخته و ترغیب شود که کل متن را بخواند. کاربران با دیدن محتوای جذاب متقاعد می شوند که روی لینک سایت کلیک کنند و با این کار بازدید از سایت هم افزایش می یابد.

بیشتر بخوانید: چگونه تیتر جذاب بنویسیم؟

2- از کاراکترها جذاب استفاده کنید.

در حد متعادل می توانید از کاراکترهای جذاب مثل ()، +، []، و اعداد استفاده کنید. این گونه تیترها نرخ کلیک بالاتری دارند. این گونه تیترها کمک می کند تا کاربر بفهمد قرار است چه محتوایی را ببینند.

3- کلمات کلیدی در آدرس صفحه را فراموش نکنید.

بسیاری از کاربران زمانی که کلمه کلیدی مورد نظرشان را در نتایج جستجو ببینند، بیشتر ترغیب می شوند که روی لینک سایت کلیک کنند. بهتر است که از کلمات کلیدی در آدرس سایت و صفحات مختلف آن استفاده کنید. با این کار هم بازدید از سایت و هم رضایت کاربر افزایش می یابد.

افزایش بازدید سایت

4- تاثیر متا تگ توضیحات را دست کم نگیرید

یکی از بهترین ابزار برای افزایش رضایت کاربر، افزایش بازدید از سایت استفاده از ابزاری به نام Meta Description است. اگر متا تگ توضیحات را به گونه ای جذاب و مفید بنویسید کاربران بیشتری ترغیب می شوند روی لینک سایتتان کلیک کنند. البته گوگل در رابطه با متا تگ توضیحات و رتبه دادن به سایت آمار دقیقی اعلام نکرده اما تجربه نشان می دهد سایت هایی که متا تگ خوبی دارند احتمال بازدید از سایت بیشتری دارند.

بیشتر بخوانید: توضیحات متا (Meta Description) چه تاثیری روی سئو سایت دارد؟

5- به صفحات مختلف سایت کد Schema (ستاره امتیازات) اضافه کنید.

در برنامه نویسی و طراحی سایت اقداماتی انجام دهید که کاربران بتوانند به صفحات مختلف سایتتان امتیاز بدهند. امتیازاتی که کاربران می دهند را از طریق org به گوگل اعلام کنید. گوگل میانگین امتیازات شما را بررسی و شما را در نتایج جستجو به صورت ستاره طلایی نمایش می دهد. کاربران هم با دیدن این ستاره ها به سایت شما اعتماد می کنند و وارد سایت می شوند.

6- برای محصولات از کد schema برای قیمت گذاری استفاده کنید.

این کار به سایت های فروشگاهی پیشنهاد می شود.از کدهای نشانه گذاری برای قیمت محصولات سایت استفاده کنید، با این کار کاربران می توانند قیمت محصولات را در نتایج جستجو ببینند و ترغیب شوند که روی لینک سایت کلیک کنند.

بیشتر بخوانید: Schema Markup چیست؟ چگونه می توان آن را به سایت اضافه کرد؟

7- پاسخ به سوالات از طریق استفاده از کدهای FAQ

برخی از سایت هایی که در گوگل می بینید زیر لینک ها و توضیحات آن ها، چند پرسش و پاسخ هم نمایش داده می شود. نمایش این پرسش و پاسخ ها باعث متمایز شدن سایت شما از سایر رقبا می شود و توجه کاربران را برای کلیک کردن جلب می کند.

افزایش بازدید سایت در گوگل

8- قدرت برند سازی جدی بگیرید.

معمولا اکثر افراد به برندهایی اعتماد می کنند و وارد سایتشان می شوند که نام آن ها را از قبل شنیده اند یا در یبلبوردها و تبلیغات اینترنتی و … آن را دیده اند. در چنین مواردی احتمال کلیک روی برندها شناخته شده بسیار افزایش می یابد. با برند سازی افراد بیشتری کسب و کار شما را می شناسند و احتمال کلیک افزایش می یابد.

بیشتر بخوانید: برند چیست؟ از چه اجزایی تشکیل شده و چه ویژگی هایی دارد؟

9- سایت خود را در گوگل مپ یا Google Business ثبت کنید.

در جستجوهای محلی که انجام می شود، تعدادی از کسب و کارها هم علاوه بر 10 لینک آبی در نتایج جستجو دیده می شود. برای این کار به گوگل مپ مراجعه کنید و سایتتان را به گوگل مپ معرفی و ثبت کنید.

سخن پایانی

مواردی که ذکر شد برخی از راهکارهایی بود که در زمینه افزایش ورودی گوگل و بهبود جایگاه یک سایت در گوگل مفید و موثر می باشد. اما علاوه بر اینها راهکارهای بیشتری نیز وجود دارد که می توان آنها را مقارن با آپدیت های تازه سرچ کنسول گوگل فرا گرفت و بدین وسیله در جهت ارتقای ورودی گوگل گام برداشت.

تیم تحریریه کلیک اول

نویسنده در بلاگ کلیک اول

این مقاله به قلم و نویسندگی تیم تحریریه کلیک اول تهیه شده است. هدف ما در کلیک اول، ارائه بستری مناسب برای وب مستران عزیز است که بتوانند مجموعه ای از خدمات مربوط به دیجیتال مارکتینگ، افزایش ترافیک سایت و همچنین شبکه های اجتماعی را به سادگی دریافت کنند.

0 دیدگاه ثبت شده است.

در بحث و گفتگوی مربوط به این مطلب شرکت کنید!

آکادمی کلیک اول

دریچه ای به سوی آموزش های رایگان در فضای دیجیتال مارکتینگ

آموزش پایه ای کار با ابزار گوگل سرچ کنسول

دوره آموزشی گوگل سرچ کنسول (Google Search Console)

سئو و بهینه سازی

گوگل سرچ کنسول یا Google Search Console یکی از مهم ترین ابزارهای سئوی حرفه ای سایت است. شما با کمک این ابزار می توانید با گوگل ارتباط برقرار کرده و به درستی یا نادرستی عملکرد خود در مسیر بهینه سازی سایت پی ببرید.

02:21:00
آموزش پایه ای کار با گوگل آنالیتیکس

دوره آموزشی گوگل آنالیتیکس 4 (Google Analytics 4)

سئو و بهینه سازی

گوگل آنالیتیکس (Google Analytics) یکی از ابزارهای پرکاربرد گوگل بوده و وظیفه آن بررسی آمار سایت ها و تحلیل آن هاست..

02:43:00
آموزش کار با افزونه پرکاربرد یواست

آموزش کار با افزونه پرکاربرد یواست (Yoast)

دیجیتال مارکتینگ

یواست سئو (Yoast SEO) یک افزونه وردپرس است که به عملکرد بهتر سایت در موتورهای جستجو مانند گوگل کمک می کند. همچنین ابزارهایی را در اختیار شما قرار می دهد تا محتوای خود را به بهترین استانداردهای سئو و خوانایی برسانید.

00:22:06