ثبت سایت در الکسا و تاثیر آن در سئو سایت

ثبت سایت در الکسا و تاثیر آن در سئو سایت

در این مقاله می خوانید:

پیش از این در مطالبی، آموختیم که معیارهای الکسا برای رتبه بندی سایت چیست و همچنین مزایای ثبت سایت در الکسا را به طور خلاصه برشمردیم. در این مطلب قصد داریم تا به این مبحث بپردازیم که آیا ثبت سایت در الکسا می تواند بر روی سئوی سایت ما اثر بگذارد؟

ثبت سایت در الکسا به چه معناست؟

همانطور که در مطلب مزایای ثبت سایت در الکسا عنوان نمودیم، می دانیم که بدون ثبت سایت در الکسا و قرار دادن کدمخصوص الکسا در بخش <head> سایت، الکسا نمی تواند آمار درست و مناسبی از سایت شما ارائه داده و رتبه را صرفا بر اساس تعداد کاربرانی که بر روی مرورگر خود تولبار الکسا نصب نموده اند، مشخص می کند.

در این حالت افزایش ترافیک سایت و افزایش ورودی گوگل می تواند تاثیر مناسبی داشته باشد. اما هنگامی که سایت خود را در الکسا به ثبت برسانید، این سایت قادر خواهد بود آنالیز دقیقی از بازدیدکنندگان سایت ارائه داده و رتبه سایت را به طور دقیق محاسبه کند. در این حالت سفارش خرید بازدید سایت به تعداد و مدت زمان بالا، می تواند تاثیر چشمگیرتری را در کاهش رتبه الکسا سایت ایفا کرده و باعث بالا رفتن اعتبار سایت شود.

تاثیر ثبت سایت در الکسا بر روی سئو سایت

تاثیر ثبت سایت در الکسا بر روی سئو سایت

بسیاری از مدیران سایت ها به اشتباه بر این باورند که بهبود رتبه الکسا سایتشان باعث تغییر جایگاه در گوگل و بهبود سئو سایت می شود. اما این یک تصور غلط است. چرا که نه تنها گوگل بلکه سایر موتورهای جستجو نیز برای رتبه بندی سایت ها براساس کلمات کلیدی، به رتبه الکسا هیچگونه توجهی نشان نمی دهند. اما کاهش رتبه الکسا به صورت غیرمستقیم بر روی سئوی سایت شما موثر است.

هنگامی که سایت جایگاه بسیار مناسبی در الکسا داشته باشد، این مسئله نزد کاربران به معنای بروز بودن سایت و اعتبار بالای آن قلمداد می شود. در این حالت مطالب سایت شما توسط دیگر مدیران سایت ها و وبلاگ ها کپی شده و این مسئله در دراز مدت باعث افزایش اعتبار دامنه (Domain Authority) می شود.

بیشتر بخوانید: Domain Authority و Page Authority چیست و چه اثری بر سئو می گذارد؟

سایتی مانند زومیت را درنظر بگیرید که به صورت گسترده و همه روزه تولید محتوا کرده و مطالب آن نیز توسط دیگر سایت ها کپی می شود. هنگامی که گوگل سایت های کپی کننده را بررسی می کند، از قبل می داند که این مطلب ابتدا در سایت زومیت منتشر شده و این یعنی اعتبار مطلب به گونه ای بوده که دیگران را وادار به کپی برداری از روی آن کرده است.

نکته بسیار مهمی که در این بین وجود دارد، لینک سازی داخلی است. همواره در مطالب سایت خود به صفحات دیگر سایتتان لینک بدهید. این کار هم به صورت مستقیم بر روی سئو تاثیر می گذارد و هم در هنگام کپی شدن مطالب، تعداد زیادی از افزاد اقدام به حذف لینک نمی کنند و همین مسئله نیز سئو خارجی سایت را به شکل مناسبی تحت تاثیر قرار می دهد.

از طرفی ثبت سایت در الکسا، این امکان را برای شما فراهم می آورد که دو لینک از سایت خود را با عنوان دلخواه، در سایت معتبری مانند الکسا به ثبت برسانید. این لینک ها فالو بوده و تاثیر مثبتی را در سئو و بهینه سازی سایت ایفا می کند.

تا زمانی هم که کد الکسا منقضی نشده است، این دو لینک در صفحه مخصوص الکسای سایت قابل مشاهده و تغییر توسط مدیر سایت می باشد. همچنین نیز عنوان شد که پس از ثبت سایت در الکسا، هرچه ترافیک سایت شما بیشتر باشد، رتبه الکسا سایت بهبود پیدا کرده و این مسئله نیز باعث افزایش اعتبار بیشتر سایت و کپی شدن مطالب می باشد.

تیم تحریریه کلیک اول

نویسنده در بلاگ کلیک اول

این مقاله به قلم و نویسندگی تیم تحریریه کلیک اول تهیه شده است. هدف ما در کلیک اول، ارائه بستری مناسب برای وب مستران عزیز است که بتوانند مجموعه ای از خدمات مربوط به دیجیتال مارکتینگ، افزایش ترافیک سایت و همچنین شبکه های اجتماعی را به سادگی دریافت کنند.

5 دیدگاه ثبت شده است.

در بحث و گفتگوی مربوط به این مطلب شرکت کنید!

آکادمی کلیک اول

دریچه ای به سوی آموزش های رایگان در فضای دیجیتال مارکتینگ

آموزش پایه ای کار با ابزار گوگل سرچ کنسول

دوره آموزشی گوگل سرچ کنسول (Google Search Console)

سئو و بهینه سازی

گوگل سرچ کنسول یا Google Search Console یکی از مهم ترین ابزارهای سئوی حرفه ای سایت است. شما با کمک این ابزار می توانید با گوگل ارتباط برقرار کرده و به درستی یا نادرستی عملکرد خود در مسیر بهینه سازی سایت پی ببرید.

02:21:00
آموزش پایه ای کار با گوگل آنالیتیکس

دوره آموزشی گوگل آنالیتیکس 4 (Google Analytics 4)

سئو و بهینه سازی

گوگل آنالیتیکس (Google Analytics) یکی از ابزارهای پرکاربرد گوگل بوده و وظیفه آن بررسی آمار سایت ها و تحلیل آن هاست..

02:43:00
آموزش کار با افزونه پرکاربرد یواست

آموزش کار با افزونه پرکاربرد یواست (Yoast)

دیجیتال مارکتینگ

یواست سئو (Yoast SEO) یک افزونه وردپرس است که به عملکرد بهتر سایت در موتورهای جستجو مانند گوگل کمک می کند. همچنین ابزارهایی را در اختیار شما قرار می دهد تا محتوای خود را به بهترین استانداردهای سئو و خوانایی برسانید.

00:22:06