بالا بردن رتبه سایت در گوگل به صورت طبیعی

بالا بردن رتبه سایت در گوگل به صورت طبیعی

در این مقاله می خوانید:

بالا بردن رتبه سایت در گوگل یکی از مهم ترین دغدغه هایی است که همواره در ذهن تمامی مدیران سایت ها و صاحبان کسب و کار های مختلف وجود دارد. از همین رو این عده پیوسته در پی اقداماتی هستند که بتواند سبب افزایش رتبه و بهبود جایگاه سایت در گوگل شود.

بالا بردن رتبه سایت در گوگل به صورت طبیعی، یکی از دغدغه های اصلی مدیران سایت ها به شمار می رود. اگر مجموعه فعالیت هایی که منجر به بهود رتبه سایت می شود، به صورت اصولی و درست انجام بپذیرد، می تواند تاثیرات چشمگیری در ترافیک سایت از موتورهای جستجو بگذارد. در ادامه همراه با کلیک اول باشید تا این موضوع را بیشتر بررسی کنیم.

افزایش ورودی گوگل
افزایش ورودی گوگل
اگر قصد دارید ورودی گوگل سایت خود را به صورت هدفمند افزایش داده و روی جایگاه سایت تاثیر مثبت بگذارید، ابزار خرید ورودی گوگل کلیک اول بهترین انتخاب برای شماست.

بالا بردن رتبه سایت در گوگل چه تاثیری دارد؟

گوگل به روش های مختلف و به کمک الگوریتم های خود، سایت ها را رتبه بندی می کند. این موضوع سبب می شود تا همیشه گوگل در حال رتبه بندی مداوم سایت هایی باشد که برای کاربران مفید هستند. تمام تلاش گوگل این است که مرتبط ترین محتوا را به کاربران نمایش دهد.

تمامی فعالیت هایی که بر روی سایت ها انجام می شود تا بهینه سازی بهتری در نتایج جستجو داشته باشد، می تواند به صورت مستقیم و غیر مستقیم روی نتایج جستجو تاثیر بگذارد. بر همین اساس، اگر به صورت مداوم روی سایت کار کنید، باعث بالا بردن رتبه سایت در گوگل خواهید شد.

نهایتا، بهبود رتبه سایت در گوگل از جمله مشخصه هایی به شمار می رود که ترافیک ورودی سایت را افزایش داده و می تواند باعث شکوفایی کسب و کار اینترنتی شما شود. برای بالا بردن رتبه سایت در گوگل راه های گوناگونی وجود دارد که در ادامه به بررسی آن ها خواهیم پرداخت.

روش های بالا بردن رتبه سایت در گوگل

چه کارهایی باعث بالا بردن رتبه سایت در گوگل می شود؟

با انجام خیلی کارها می توان رتبه سایت را در گوگل بالا برد که ما در این مقاله از کلیک اول به بررسی برخی از موارد مهم می پردازیم:

بروز بودن سایت و محتوا گذاری

یکی از عوامل مهم در بهبود رتبه سایت در گوگل، بروز بودن سایت و محتوا است. بروز بودن سایت نشان می دهد که سایت فعال و مورد توجه کاربران است و گوگل به این عامل اهمیت می دهد. بروز بودن محتوا نیز باعث می شود که کاربران به روز رسانی های جدید را ببینند و اطلاعات قدیمی و منسوخ را نخوانند. بروز بودن محتوا همچنین باعث افزایش اعتبار و اعتماد سایت می شود و کاربران را ترغیب می کند که بیشتر با سایت ارتباط برقرار کنند و به آن لینک دهند. لینک های خارجی نیز یکی دیگر از عوامل مهم در بهبود رتبه سایت در گوگل هستند.

برای بروز بودن سایت و محتوا، لازم است که سایت به صورت منظم و مستمر به روز رسانی شود و محتوای جدید و کاربردی تولید شود. محتوای جدید باید با کلمات کلیدی مناسب و با توجه به نیاز و علاقه کاربران نوشته شود. همچنین باید از عناوین جذاب و تصاویر مناسب استفاده شود تا کاربران را به خواندن محتوا ترغیب کند. محتوای جدید نباید تکراری باشد و باید ارزش افزوده داشته باشد. محتوای جدید همچنین باید با استانداردهای گوگل همخوانی داشته باشد و از فنون سئو به خوبی استفاده شود.

برخلاف آنچه بسیاری فکر می کنند، بروز بودن سایت و محتوا فقط به معنای اضافه کردن صفحات جدید نیست. گاهی اوقات لازم است که صفحات قدیمی را نیز به روز رسانی کرد و اطلاعات آن ها را بازبینی و تصحیح کرد. این کار باعث می شود که صفحات قدیمی نیز در نظر گوگل دارای ارزش باشند و در نتایج جستجو قرار بگیرند. همچنین لازم است که صفحات غیرضروری و غیرمرتبط را حذف یا اصلاح کرد تا سایت دچار پراکندگی و پائین آمدن سرعت نشود.

برخلاف آنچه بسیاری فکر می کنند، بروز بودن سایت و محتوا فقط به معنای اضافه کردن صفحات جدید نیست. گاهی اوقات لازم است که صفحات قبلی را بروز رسانی کنید.

بیشتر بخوانید: 10 برابر شدن ترافیک سایت با تولید محتوای بهینه

بروز بودن سایت و محتوا گذاری

بروز رسانی محتوا و تاثیر در بالا بردن رتبه سایت در گوگل

محتوا می تواند شامل محتوای قرمز و محتوای زرد و محتوای سبز باشد. محتوای قرمز مثل خبرهای روزمره هستند که اگر در تاریخ مشخص خودشان بارگذاری نشوند از داغی افتاده و دیگر مخاطب خود را ندارد. محتوای زرد یک مرز بینابینی بین محتوای سبز و قرمز به حساب می آید و اینجور محتواها قصدشان تنها جلب نظر کاربران است و شاید هیچگونه هدف دیگری را دنبال نکنند.

محتوای سبز هم به محتوایی گفته می شود که همیشه می توان از آن استفاده کرد و هر زمانی آن را مطالعه کرد از تازگی آن کاسته نمی شود. حال با توضیحاتی که به شما دادیم باید ببینید که محتوایی که روی سایت خود بارگذاری می کنید جزو کدامیک از این دسته ها می شود.

توصیه ما به کسب و کارها این است که محتوای سبز بیشتر تولید کرده و اینجور محتواها را در یک بازه زمانی یک ماهه آپدیت کنند. وقتی محتوای شما در زمان های مختلف بروز رسانی شده حتی در حد یک خط پارگراف، به گوگل این مفهوم را می رساند که صفحه موردنظر از ارزش بالایی برخوردار بوده و گوگل هم در رتبه بندی باید یک بازبینی انجام دهد.

تاثیر سئو و بهینه سازی سایت

یکی از راه های اصلی بالا بردن رتبه سایت در گوگل، بهینه سازی سئو است. سئو یا بهینه سازی موتورهای جستجو، شامل مجموعه ای از تکنیک ها و استراتژی هایی است که به وب سایت کمک می کند تا در نتایج جستجوی گوگل بهتر دیده شود.

سئوی سایت مهم ترین دلیل برای افزایش رتبه در گوگل به حساب می آید و سئو در کنار محتوای اصولی، می تواند یکه تازی خوبی داشته باشد. البته نباید از تاثیر لینک سازی داخلی در محتوا غافل شد که گوگل این لینک ها را درون محتوا سایت و یا به صورت مجموعه ای از لینک ها مشاهده کند. در هر یک از این دو مورد، گوگل برخورد متفاوت و جداگانه ای را با سایت مربوطه خواهد داشت.

بدین ترتیب چنان چه لینک ها به شکل دسته بندی شده و در یک گوشه از وب سایت به طور مثال در فوتر وب سایت گذاشته شوند، برخورد گوگل با آن ها به عنوان لینک خریداری شده یا لینک فروخته شده خواهد بود. اما در صورتی که لینک ها و کلمات کلیدی در داخل محتواهای سایت مورد استفاده قرار گیرند، این امر سبب بالا بردن رتبه سایت در گوگل شده و گوگل آن ها را به عنوان لینک های تاثیرگذار و مفید مورد توجه قرار خواهد داد. با آگاهی از این مساله به خوبی می توان دریافت که رعایت چنین نکات به ظاهر پیش پا افتاده ای در سئو چگونه موجبات دست یابی به نتایج ارزشمند و چشمگیر را فراهم می کند.

سئوی سایت شامل سئوی داخلی نیست و سئوی خارجی هم تاثیرگذار است، مجموعه کارهایی که برای سئوی خارجی می توان انجام داد:

  1. لینک سازی داخل سایت های دگیر
  2. اشتراک گذاری لینک در شبکه های اجتماعی
  3. تبلیغات دادن برای ترافیک گرفتن در سایت

تاثیر سئو و بهینه سازی سایت در بالا بردن رتبه سایت در گوگل

استفاده از گوگل مپ برای سایت

اگر صاحب یک وب سایت شرکتی هستید، می توانید از گوگل مپ استفاده کنید. نقشه ی گوگل یک گزینه خیلی مناسب و عالی برای هدایت کاربران از طریق نقشه به دفتر شماست. استفاده از نقشه سایت برای گوگل یکی دیگر از عوامل مهم در بهبود جایگاه سایت و افزایش ورودی گوگل است.

هنگامی که نقشه سایت برای گوگل مورد استفاده قرار می گیرد این امکان برای گوگل پدید می آید که لینک های اضافه شده در سایت را به راحتی پیدا کرده و صفحات جدید را به آسانی ایندکس کند. این مساله به طور مستقیم در وب سایت ها و بهبود سئوی آن ها در گوگل تاثیرگذار بوده و گرچه به نظر کار ساده ای می رسد اما مداومت بر آن و نیز بروز رسانی آن سبب ارتقای وب سایت ها می شود.

افزایش سرعت سایت

افزایش سرعت سایت را می توان مهم ترین دلیل برای ماندن یا نماندن کاربر در یک سایت دانست به گونه ای که اگر سایت به طوری سرعتش زیر 5 ثانیه باشد، می تواند کاربران را در خود نگه داشته و رتبه خودش را روز به روز افزایش دهد.

واضح است که چنانچه یک وب سایت در حال رقابت با سایر وب سایت ها باشد در صورتی که بتواند در حد چند ثانیه سریع تر از دیگر سایت های رقیب خود لود شود این مساله به عنوان عاملی مهم و اساسی در راستای ارتقای رتبه و بهبود جایگاه سایت در گوگل به شمار خواهد رفت.

بیشتر بخوانید: تاثیر سرعت بارگذاری در سئوی سایت

افزایش سرعت سایت

فعالیت موثر در شبکه های اجتماعی

برای شبکه های اجتماعی باید فعالیت موثر داشت، این یعنی اینکه لینک سایت به همراه توضیحات مورد نظر در بسترهایی که اجازه اشتراک لینک می دهد را گذاشته و اینکار به طور مداوم انجام شود. شاید بتوان گفت که شبکه های اجتماعی از مهم ترین قسمت زندگی دیجیتالی امروز بشر شده است که یک فرصت ناب برای کسب و کار ها ایجاد کرده تا محصولات و خدمات خود را به راحتی در این فضا در معرض دید کاربران قرار بدهند.

بیشتر بخوانید: 11 نکته مهم برای تولید محتوا شبکه های اجتماعی

توجه به تجربه کاربری سایت

در بدو ورود به سایت، اولین چیزی که به کاربر می آید، رابط کاربری یا ظاهر سایت است. اما به مرور و با گشت و گذار در صفحات مختلف، نوبت به تجربه کاربری و راحتی استفاده از امکانات سایت برای کاربر می رسد.

هرچه گزینه ها در دسترس تر بوده و هرچه رابط کاربری به گونه ای طراحی شده باشد که در کمترین زمان ممکن به کاربر اطلاعات مورد نیاز را نشان دهد می تواند اثرگذاری بهتری در جذب داشته باشد. علم تجربه کاربری یا UX از مهمترین و بروزترین علم ها در سطح دنیاست که روز به روز درحال پیشرفت و بروز رسانی های جدیدتری برای خودش است.

بیشتر بخوانید: طراحی رابط کاربری و تجربه کاربری (UI و UX) چیست؟

توجه به تجربه کاربری سایت

استفاده از تبلیغات هدفمند

تبلیغات اینترنتی شامل تبلیغات بنری، رپورتاژ، تبلیغات کلیکی و ایمیل مارکتینگ می شود. این روش ها به صورت مستقیم روی سئوی سایت تاثیرگذار نیستند، اما می توان به عنوان بازیگر اصلی برای رسیدن به مخاطب اصلی از آنها یاد کرد.

تبلیغات اینترنتی از روش های مختلف می تواند یک گزینه مناسب و مفید برای جذب کاربران باشد. هر سایت اینترنتی مخاطبان خاص به خود را دارد که در صورت تبلیغ جذاب کردن می تواند آن ها را جذب سایت تبلیغ دهنده کند. پس سعی کنید در چک لیست خود علاوه بر مواردی که قبل تر بیان شد، این مورد را هم به آن اضافه کنید و آن را همیشگی انجام دهید.

بیشتر بخوانید: تبلیغات کلیکی چیست؟ مزایا و معایب پرداخت به ازای کلیک

سخن پایانی

با توجه به مطالبی که در این مقاله بیان شد، می توان نتیجه گرفت که بالا بردن رتبه سایت در گوگل نیاز به انجام چندین فعالیت دارد. از جمله این فعالیت ها می توان به بهینه سازی سئو، تولید محتوای با کیفیت، افزایش سرعت بارگذاری صفحات، ایجاد پیوندهای معتبر و ارزشمند، و بروز رسانی مداوم سایت اشاره کرد. این فعالیت ها باعث می شوند که سایت شما توسط گوگل به عنوان یک منبع مورد اعتماد و مفید شناخته شود و در نتیجه رتبه آن در نتایج جستجو بهبود یابد.

البته باید توجه داشت که بالا بردن رتبه سایت در گوگل یک فرآیند طولانی و پیچیده است که نمی توان با انجام چند کار ساده به آن دست یافت. برای رسیدن به این هدف، لازم است که با تغییرات مداوم الگوریتم های گوگل همگام باشید و استراتژی های خود را بر اساس نیازهای کاربران و رقبای خود تنظیم کنید. همچنین باید صبور باشید و منتظر نتایج قابل توجه از فعالیت های خود باشید. با رعایت این نکات، می توانید سایت خود را در گوگل به جایگاه مناسبی برسانید و از مزایای آن بهره مند شوید.

کدامیک از روش های بالا را برای بالا بردن رتبه سایت خود استفاده کرده اید؟ کدامیک را استفاده نکرده اید؟ کدامیک را اصلا نمی دانستید باید انجام دهید؟ آیا روشی هست که به غیر از روش های گفته شده بتواند بر روی بالا بردن رتبه سایت کمک کند؟ نظرات خود را از طریق نظرات این مطلب با کلیک اول در میان بگذارید.

تیم تحریریه کلیک اول

نویسنده در بلاگ کلیک اول

این مقاله به قلم و نویسندگی تیم تحریریه کلیک اول تهیه شده است. هدف ما در کلیک اول، ارائه بستری مناسب برای وب مستران عزیز است که بتوانند مجموعه ای از خدمات مربوط به دیجیتال مارکتینگ، افزایش ترافیک سایت و همچنین شبکه های اجتماعی را به سادگی دریافت کنند.

0 دیدگاه ثبت شده است.

در بحث و گفتگوی مربوط به این مطلب شرکت کنید!

آکادمی کلیک اول

دریچه ای به سوی آموزش های رایگان در فضای دیجیتال مارکتینگ

آموزش پایه ای کار با ابزار گوگل سرچ کنسول

دوره آموزشی گوگل سرچ کنسول (Google Search Console)

سئو و بهینه سازی

گوگل سرچ کنسول یا Google Search Console یکی از مهم ترین ابزارهای سئوی حرفه ای سایت است. شما با کمک این ابزار می توانید با گوگل ارتباط برقرار کرده و به درستی یا نادرستی عملکرد خود در مسیر بهینه سازی سایت پی ببرید.

02:21:00
آموزش پایه ای کار با گوگل آنالیتیکس

دوره آموزشی گوگل آنالیتیکس 4 (Google Analytics 4)

سئو و بهینه سازی

گوگل آنالیتیکس (Google Analytics) یکی از ابزارهای پرکاربرد گوگل بوده و وظیفه آن بررسی آمار سایت ها و تحلیل آن هاست.

02:43:00
آموزش کار با افزونه پرکاربرد یواست

آموزش کار با افزونه پرکاربرد یواست (Yoast)

دیجیتال مارکتینگ

یواست سئو (Yoast SEO) یک افزونه وردپرس است که به عملکرد بهتر سایت در موتورهای جستجو مانند گوگل کمک می کند. همچنین ابزارهایی را در اختیار شما قرار می دهد تا محتوای خود را به بهترین استانداردهای سئو و خوانایی برسانید.

00:22:06