بررسی تغییرات الگوریتم های تجاری نقشه گوگل!

بررسی تغییرات الگوریتم های تجاری نقشه گوگل!

در این مقاله می خوانید:

در روز های اخیر صحبت های زیادی در مورد پولی شدن سرویس نقشه گوگل و خروج آن از حالت رایگان هستیم. اما این خبر نادرست می باشد. در واقع کمپانی گوگل قصد دارد الگوی تجاری نقشه گوگل را دسخوش تغییراتی نماید.

نقشه گوگل چیست؟

نقشه گوگل یکی از ابزارهای مفید و پرکاربرد در جهان مجازی است. با استفاده از این ابزار، کاربران می توانند به راحتی مسیر رفت و آمد خود را پیدا کنند و به سرعت به مقصد خود برسند. همچنین، گوگل مپ برای کسانی که در شهرهای جدید و ناشناخته زندگی می کنند، بسیار مفید است. با استفاده از این ابزار، آنها می توانند به راحتی مکان های مختلف شهر را پیدا کرده و به سرعت با محیط جدید آشنا شوند.

نقشه گوگل همچنین برای کسانی که در سفر هستند، بسیار مفید است. با استفاده از این ابزار، آن ها می توانند به راحتی مکان های دیدنی و تفریحی را پیدا کرده و به سرعت به آن ها دسترسی پیدا کنند. همچنین، با استفاده از گوگل مپ، آن ها می توانند به راحتی مسیر رفت و آمد خود را پیدا کرده و به سرعت به مقصد خود برسند.

بسیاری از شرکت ها و سازمان ها نیز از نقشه گوگل برای ارتباط با مشتریان خود استفاده می کنند. با استفاده از این ابزار، مشتریان می توانند به راحتی مکان فروشگاه یا شعبه شرکت را پیدا کرده و به سرعت به آنجا دسترسی پیدا کنند. همچنین، با استفاده از گوگل مپ، شرکت ها می توانند به راحتی مسیر رفت و آمد مشتریان خود را پیدا کرده و به سرعت به آن ها خدمات دهند.

نقشه گوگل

نقشه گوگل، یکی از روش های مفید در بازاریابی اینترنتی

استفاده از نقشه گوگل یکی از روش های مفید در مبحث دیجیتال مارکتینگ می باشد که باعث جذب مخاطب بیشتر برای کسب و کار اینترنتی می باشد. این نقشه که در سرچ گوگل معمولا در بالای نتایج دیگر نمایش داده می شود، می تواند هم باعث افزایش بازدید سایت شده و هم مشتریان فراوانی را برای ایده تجاری شما به ارمغان بیاورد.

در روزهای اخیر، مطالبی در وب سایت های فارسی مبنی بر پولی شدن سرویس نقشه گوگل انتشار یافته است. بر طبق این خبر، تمام کاربران از سرویس نقشه گوگل (و یا نرم افزار آن) باید از روز 21 خرداد مبلغی را بابت استفاده از این سرویس پرداخت نمایند.

نخست باید به این نکته اشاره کنیم که سرویس های گوگل و همچنین اپلیکیشن ها دو مقوله کاملا متفاوت می باشند. سرویس نقشه گوگل، یک خدمت از سوی این کمپانی می باشد که تمامی کاربران اینترنت را در مسیریابی و جستجوی مکان ها یاری می کند.

در حالی که اپلیکیشن گوگل مپس بر روی تلفن های همراه مجهز به سیستم عامل اندروید، برای یافتن مکان ها و انتخاب مسیر مناسب برای رسیدن به مقصد مورد استفاده قرار می گیرد. نکته مهم این است که اگر از نرم افزار گوگل مپس استفاده می کنید، تغییری را مشاهده نخواهید نمود.

از طرف دیگر، تعدادی زیادی از برنامه نویسان و توسعه دهندگان وب که در زمینه کسب و کارهای اینترنتی فعالیت دارند، برای ارائه خدمات آنلاین خود از سرویس نقشه های گوگل استفاده می نمایند. برای نمونه می توان از سرویس تاکسی های اینترنتی مانند اسنپ و تپ سی نام برد.

تغییرات در الگوی تجاری گوگل مپ می تواند منجر به ایجاد تغییراتی در هزینه های پرداختی توسط توسعه دهندگان اینگونه نرم افزارها باشد. در ادامه نگاهی به نحوه اعمال این تغییرات خواهیم انداخت.

تغییرات الگوریتم تجاری نقشه گوگل

طبق اعلام رسمی گوگل، این کمپانی تعداد API های نقشه گوگل را از 18 به 3 عدد کاهش داده که شامل نقشه ها، مسیر ها و مکان ها می باشد. انتظار می رود که این تغییرات و کاهش تعداد API ها منجر به سادگی استفاده از این پلتفرم شود.

جدای از این، گوگل برای تاکسی های اینترنتی و نیز شرکت های مسیریابی نیز امکانات ویژه ای ارائه نموده است. البته برنامه نویسان و توسعه دهندگان برای استفاده از سرویس نقشه باید دارای یک حساب مالی باشند. در این حالت گوگل 200 دلار اعتبار برای توسعه دهندگان در نظر کفته است که به گفته خود گوگل، همین مقدار اعتبار 200 دلاری برای بسیاری از کاربران کافی خواهد بود.

در عین حال گوگل تنها برای سرویس هایی که توسط شرکت ها مورد استفاده قرار می گیرد، از آن ها یک هزینه ماهیانه دریافت خواهد کرد و دیگر خبری از مسائلی مانند حق عضویت، هزینه جمع آوری سرویس و … نخواهد بود.

از نظر گوگل، این اتفاق به کسب و کارهای آنلاین کوچک این اجازه را می دهد که در شروع با پرداخت یک هزینه جزئی، استفاده سرویس نقشه گوگل را شروع کرده و پس از بهبود شرایط کسب و کار و به نتیجه رسیدن تجارت اینترنتی خود، هزینه بیشتری را برای استفاده پرداخت نمایند.

همچنین گوگل در کنار این تغییراتی که در الگوی تجاری به وجود آورده است، امکاناتی مانند پشتیبانی رایگان را برای تمامی کاربران سرویس نقشه گوگل فراهم نموده است. این تغییرات باعث تحت تاثیر قرار گرفتن موسسه های غیرانتقاعی (NGO)، تیم های مقابله با بحران، کمپانی های خبری و کسب و کارهای نوپا که تحت حمایت گوگل قرار دارند می شود.

تیم تحریریه کلیک اول

نویسنده در بلاگ کلیک اول

این مقاله به قلم و نویسندگی تیم تحریریه کلیک اول تهیه شده است. هدف ما در کلیک اول، ارائه بستری مناسب برای وب مستران عزیز است که بتوانند مجموعه ای از خدمات مربوط به دیجیتال مارکتینگ، افزایش ترافیک سایت و همچنین شبکه های اجتماعی را به سادگی دریافت کنند.

0 دیدگاه ثبت شده است.

در بحث و گفتگوی مربوط به این مطلب شرکت کنید!

آکادمی کلیک اول

دریچه ای به سوی آموزش های رایگان در فضای دیجیتال مارکتینگ

آموزش پایه ای کار با ابزار گوگل سرچ کنسول

دوره آموزشی گوگل سرچ کنسول (Google Search Console)

سئو و بهینه سازی

گوگل سرچ کنسول یا Google Search Console یکی از مهم ترین ابزارهای سئوی حرفه ای سایت است. شما با کمک این ابزار می توانید با گوگل ارتباط برقرار کرده و به درستی یا نادرستی عملکرد خود در مسیر بهینه سازی سایت پی ببرید.

02:21:00
آموزش پایه ای کار با گوگل آنالیتیکس

دوره آموزشی گوگل آنالیتیکس 4 (Google Analytics 4)

سئو و بهینه سازی

گوگل آنالیتیکس (Google Analytics) یکی از ابزارهای پرکاربرد گوگل بوده و وظیفه آن بررسی آمار سایت ها و تحلیل آن هاست..

02:43:00
آموزش کار با افزونه پرکاربرد یواست

آموزش کار با افزونه پرکاربرد یواست (Yoast)

دیجیتال مارکتینگ

یواست سئو (Yoast SEO) یک افزونه وردپرس است که به عملکرد بهتر سایت در موتورهای جستجو مانند گوگل کمک می کند. همچنین ابزارهایی را در اختیار شما قرار می دهد تا محتوای خود را به بهترین استانداردهای سئو و خوانایی برسانید.

00:22:06