تشخیص پنالتی شدن سایت در گوگل و تاثیر خرید بازدید بر آن

تشخیص پنالتی شدن سایت در گوگل و تاثیر خرید بازدید بر آن

در این مقاله می خوانید:

ما در این مقاله قصد داریم به مفهوم پنالتی شدن گوگل پرداخته و راه های تشخیص پنالتی شدن سایت را به کمک ابزارهای مختلف توضیح دهیم و بررسی کنیم که آیا خرید بازدید سایت تاثیری بر پنالتی شدن سایت دارد؟

اگر سایتی به صورت جزیی یا کلی از ایندکس گوگل حذف شود، برای مدیران سایت یک معنای مهم دارد: احتمال پنالتی شدن توسط گوگل! ما در این مقاله قصد داریم به مفهوم پنالتی شدن گوگل پرداخته و راه های تشخیص پنالتی شدن سایت را توضیح دهیم. همچنین افزایش بازدید سایت و اثری که این کار روی پنالتی شدن سایت دارد را بررسی خواهیم کرد. با کلیک اول همراه باشید.

پنالتی شدن در گوگل

هر سایت برای اینکه بتواند به صورت سالم و موثر در فضای اینترنت فعالیت داشته باشد، موظف است مجموعه ای از قوانین را رعایت کرده و از آن ها پیروی کند. اگر مدیران سایت بخواهند با استفاده از ترفندهایی به اصطلاح سئو کلاه سیاه که یکی از مهم ترین دلایل پنالتی شدن سایت است استفاده کنند گوگل متوجه شده و مچ آن ها را می خواباند!

بیشتر بخوانید: دلایل پنالتی شدن سایت توسط گوگل

پنالتی شدن توسط گوگل اصطلاحی است که به جریمه شدن سایت های متخلف اشاره دارد. در این فرآیند، رتبه بندی کل سایت یا بخشی از آن که از کلاه سیاه سئو استفاده شده است، افت ناگهانی می کند. افت ناگهانی سایت به معنای بازپس گیری اعتباری است که شما در طولانی مدت تلاش می کنید تا با تکنیک های سالم سئو کسب کنید.

اگر می خواهید در این دام نیفتید، سئوی سایت خود را به هر کسی نسپارید و به نتایج کوتاه مدت خوش بین نباشید. نتایج کوتاه مدت از تکنیک کلاه سیاه حاصل می شود که می تواند در بازه طولانی تر آثار منفی از جمله پنالتی شدن توسط گوگل را برای شما به همراه داشته باشد.

تشخیص پنالتی شدن سایت

رویدادهای الگوریتمی گوگل نیز می توانند در نتایج کلی سایت اثر داشته باشند. اگر می خواهید تشخیص دهید که آیا استراتژی سئو سایت شما اشتباه بوده است و از الگوریتم های گوگل فاصله گرفته اید یا به دلیل دور زدن قوانین توسط گوگل پنالتی شده اید، در این مبحث به راه های تشخیص پنالتی شدن سایت توسط گوگل خواهیم پرداخت.

تشخیص پنالتی شدن سایت

پنالتی شدن با آپدیت الگوریتم متفاوت است!

افراد زیادی هستند که پنالتی شدن را با آثار آپدیت الگوریتم اشتباه می گیرند. مهمترین تفاوتی که پنالتی شدن با آپدیت الگوریتمی دارد، فرصت تعامل مستقیم با گوگل است. پنالتی شدن با دو روش خودکار و دستی صورت می گیرد. اگر پنالتی شدن به روش دستی صورت گرفته باشد، پیامی مبتنی بر Manual Action دریافت خواهید کرد.

چالش تشخیص پنالتی شدن برای سئو کاران!

همان طور که توضیح دادیم، پنالتی شدن توسط گوگل به دو روش خودکار و دستی انجام می شود. در روش دستی شما گزارشی دریافت خواهید کرد که به وسیله آن از پنالتی شدن آگاه می شوید. با این حال تشخیص پنالتی شدن سایت اینقدرها هم ساده و سطحی نیست، تا جایی که متخصصان سئو را نیز می تواند غافلگیر کند.

وقتی قوانین گوگل را دور بزنید، در ابتدا همه چیز خیلی خوب و عالی پیش می رود، تا زمانی که می فهمید دو، سه صفحه افت جایگاه داشته اید و کل سایتتان از نتایج گوگل حذف شده است. آدرس سایتتان را جستجو می کنید و متوجه می شوید که هیچ نتیجه ای برای آن وجود ندارد! در این موقعیت شک نکنید که پنالایز شده اید و گوگل از شما انتقام گرفته است!

راه های تشخیص پنالتی شدن سایت چیست؟

در فضای گوگل راه هایی وجود دارد که از طریق آن ها می توانید تشخیص دهید که آیا سایت شما پنالتی شده است یا خیر. برخی از این روش ها به شرح زیر است:

Google Search Console

ابتدایی ترین و البته ساده ترین روشی که می توانید از آن برای تشخیص پنالتی شدن سایت بکار گیرید، استفاده از Google Search Console است. برای این منظور می توانید وارد حساب GSC شده و روی گزینه “Security and manual action” کلیک کنید. از نوار کناری گزینه “Manual Action” را انتخاب کنید. اگر پیامی با مضمون “No Issues Detected” دریافت کردید، پنالتی نشده اید. در غیر این صورت احتمال پنالتی شدن را در نظر بگیرید!

راه های تشخیص پنالتی شدن سایت چیست؟

گوگل آنالیتیکس

در روش بعدی تشخیص پنالتی شدن سایت، می توانید تاریخی که با افت شدید سایت رو به رو شده اید را وارد کرده و بررسی کنید که این تاریخ با به روزرسانی گوگل همزمان بوده است یا خیر. اگر همزمان باشد می توان نتیجه گرفت که این افت به دلیل به روزرسانی الگوریتم است و ربطی به پنالتی شدن سایت ندارد.

چنانچه قصد یادگیری و آموزش ویدیویی گوگل آنالیتیکس و آموزش ویدیویی گوگل سرچ کنسول را دارید، می توانید از آموزش های رایگان آکادمی کلیک اول استفاده کنید.

سرچ دامنه سایت

روش تشخیصی دیگر، سرچ نام دامنه و بررسی نتایج صفحه اول گوگل است. برای مثال سایت https://clickaval.com را در نظر بگیرید. ما بخش Clickaval را در گوگل سرچ می کنیم. اگر در صفحه اول گوگل، سایت ما بالا نیاید، احتمال پنالتی شدن سایت قوی تر می شود.

اثر خرید بازدید سایت بر پنالتی شدن سایت

احتمالا شما هم با کارشناسانی رو به رو شده اید که ادعا دارند می توانند بازدید سایت شما را در زمان کوتاهی افزایش داده و رتبه شما را بهبود دهند. البته که می توانند! اما همین گزینه ممکن است باعث پنالتی شده سایت شما شود!

افزایش ترافیک سایت به گوگل نشان می دهد که سایت شما کارآمد و پرمخاطب است، بنابراین گوگل هم با ارتقا جایگاه به شما پاداش می دهد. اما مسئله ای که باید در نظر بگیرید این است که این افزایش ترافیک اصولی دارد. در صورتی که در ابتدا و پیش از افزایش ترافیک، سئوی سایت شما توسط کارشناسان سئو رعایت نشود، اثری کاملا منفی خواهد داشت.

افزایش بازدید سایت به صورت طبیعی

اگر تعداد کاربران و ترافیک ورودی سایت افزایش یابد، قدرت دامنه وب سایت افزایش پیدا می کند. افزایش بازدید سایت باید هدفمند و طبیعی باشد. حتما شما هم شاهد پایین بودن رتبه وب سایت هایی شده اید که تعداد بازدیدکنندگان بالایی دارند. این مسئله اهمیت هدفمندی در بازدید را نشان می دهد.

یکی از روشهای منسوخ شده افزایش بازدید سایت، Popup است. پاپ آپ همان صفحات وب ناخواسته ای ست که برای شما باز می شود. این صفحات به دلیل نامربوط بودن محتوا با خواسته مخاطب، بسیار منزجر کننده بوده و سریعا توسط کاربران بسته می شود. این مسئله نرخ پرش را افزایش داده و به گوگل نشان می دهد که سایت شما کیفیت لازم را برای رضایتمندی کاربران ندارد. بنابراین گوگل شما را مفید تلقی نکرده و جریمه می کند.

بیشتر بخوانید: بانس ریت (Bounce Rare) چیست؟ راه های کاهش نرخ پرش سایت

اگر می خواهید بازدید سایتتان را به صورت ارگانیک و صحیح افزایش دهید، باید بدانید این فرآیند زمانبر است. اثر افزایش بازدید سایت هدفمند نیز در بازه طولانی مدت مشخص می شود.

در افزایش بازدید سایت به صورت طبیعی، از طریق بازدیدهای هدفمند، لینک سازی های داخلی و خارجی، بازدیدهای حاصل از همکاری در فروش، فعالیت موثر در شبکه های اجتماعی و… اثری ماندگار خلق می کنیم.

افزایش بازدید سایت به صورت طبیعی

استفاده از سرویس های افزایش افزایش بازدید

شرکت های زیادی هستند که پکیج های افزایش بازدید سایت را می فروشند. این کار مشکلی برای سایت شما به وجود نمی آورد؛ به شرط آن که این افزایش بازدید اصولی و طبیعی باشد.

اگر بازدید سایت را به روش درستی انجام دهید، در ارتقای جایگاه سایت موثر است.

هر سایت که طراحی می شود، رسالتی دارد. در واقع اگر بخواهید در این فضا درست و طبیعی رشد کنید و جایگاهتان محکم باشد، باید برای مخاطبتان ارزش قائل شوید. این ارزش گذاری به مخاطب منجر به افزایش اعتبار شما خواهد شد. مجموعه سیاست های یک سایت باید در راستای نیاز کاربران باشد. از این طریق می توانید مطمئن شوید که مخاطب هدفمندی را جذب کرده و به سایت خود وفادار می کنید. برای این منظور باید اندازه گیری سنجه ها و KPI بهره گرفت.

هنگامی که پایه های سایت خود را از نظر سئو تقویت کردید، می توانید از سیستم افزایش ترافیک سایت کلیک اول استفاده کنید تا تاثیر فعالیت های مربوط به سئو و بهینه سازی سایت سرعت بیشتری به خود بگیرد.

افزایش بازدید سایت
افزایش ترافیک سایت
اگر قصد دارید بازدید سایت خود را به صورت هدفمند افزایش داده و روی جایگاه سایت تاثیر مثبت بگذارید، ابزار افزایش بازدید سایت کلیک اول بهترین انتخاب برای شماست.

نکات اساسی در مورد مقادیر بازدید

باید این مسئله را در نظر داشته باشید که تمام مقادیر و تعداد بازدیدها را می توان به صورت مصنوعی دستکاری کرد و تغییر داد. این مسئله منجر به سو استفاده عده زیادی از سود جویان شده است. اگر هدف اصلی را فراموش کنید به راحتی در دام روش های تقلبی و ارقام غیر قابل اتکا خواهید افتاد. فراموش نکنید که:

  • افزایش بازدید سایت آن هم به صورت غیر اصولی و تقلبی به شما و بهبود کسب و کارتان کمکی نخواهد کرد. بنابراین از سیستم هایی مانند کلیک اول استفاده کنید که بازدیدهای واقعی با IP های هدفمند ارائه می دهد.
  • کیفیت واقعی نتایج را نمی توان تنها بر اساس تعداد بازدیدها بررسی کرد. شما باید به صورت همزمان چندین KPI و مقادیر را اندازه گیری کنید تا به نتیجه واقعی تر و مطلوب برسید.
  • در سئوی واقعی، تنها بر یک پارامتر تمرکز نمی کنیم. اگر فقط بر روی نتایج یک فاکتور تمرکز کردید، علاوه بر مخاطبتان خودتان هم فریب خواهید خورد!
  • در مسیر سئو سایت و بهینه کردن صحیح سایتتان، مراقب افراد کلاه بردار باشید.

نکات اساسی در مورد مقادیر بازدید

پیشنهادهای کلیک اول برای خرید بازدید

باید توجه کنید که افزایش بازدید تنها یک روش جانبی برای کمک به سئوی سایت است که مانند یک کاتالیزور برای سایت شما عمل می کند. بنابراین و به عنوان یک چکیده، به موارد زیر توجه کنید:

  • اگر سایت شما برایتان مهم است و به بهبود کسب و کار اینترنتی خود اهمیت می دهید، در ابتدا بر روی سئوی سایت کار کنید، سپس به دنبال سرویس های افزایش بازدید سایت باشید.
  • تعداد کاربران فعال و ترافیک طبیعی خود را از طریق ابزارهای موجود به صورت مداوم تحلیل و بررسی کنید.
  • به محتوا اهمیتی ویژه دهید. محتوای مفید می تواند مخاطب هدف را به سایت شما جذب کرده و وفادار کند.
  • از انواع بازدیدها مانند بازدید مستقیم، رفرال، ورودی گوگل، ورودی از شبکه های اجتماعی و … به صورت متناسب برای سایت خود استفاده کنید.

جمع بندی

در این مقاله بررسی کردیم که پنالتی شدن توسط گوگل چه مفهومی دارد و راه های تشخیص پنالتی شدن سایت چیست.

اثری که خرید بازدید سایت در فرآیند پنالتی شدن سایت دارد را تحلیل کردیم و متوجه شدیم که ترفندهای سئو سیاه برای کوتاه مدت می تواند آمار را دستکاری کند و در بلند مدت نتایج مخربی را برای سلامت سایت ما داشته باشد. امیدواریم توانسته باشیم در این مطلب به روشنگری مباحث مرتبط با پنالتی شدن سایت به شما کمک کرده باشیم. از زمانی که برای مطالعه این مقاله صرف کرده اید، سپاس گزاریم.

تیم تحریریه کلیک اول

نویسنده در بلاگ کلیک اول

این مقاله به قلم و نویسندگی تیم تحریریه کلیک اول تهیه شده است. هدف ما در کلیک اول، ارائه بستری مناسب برای وب مستران عزیز است که بتوانند مجموعه ای از خدمات مربوط به دیجیتال مارکتینگ، افزایش ترافیک سایت و همچنین شبکه های اجتماعی را به سادگی دریافت کنند.

0 دیدگاه ثبت شده است.

در بحث و گفتگوی مربوط به این مطلب شرکت کنید!

آکادمی کلیک اول

دریچه ای به سوی آموزش های رایگان در فضای دیجیتال مارکتینگ

آموزش پایه ای کار با ابزار گوگل سرچ کنسول

دوره آموزشی گوگل سرچ کنسول (Google Search Console)

سئو و بهینه سازی

گوگل سرچ کنسول یا Google Search Console یکی از مهم ترین ابزارهای سئوی حرفه ای سایت است. شما با کمک این ابزار می توانید با گوگل ارتباط برقرار کرده و به درستی یا نادرستی عملکرد خود در مسیر بهینه سازی سایت پی ببرید.

02:21:00
آموزش پایه ای کار با گوگل آنالیتیکس

دوره آموزشی گوگل آنالیتیکس 4 (Google Analytics 4)

سئو و بهینه سازی

گوگل آنالیتیکس (Google Analytics) یکی از ابزارهای پرکاربرد گوگل بوده و وظیفه آن بررسی آمار سایت ها و تحلیل آن هاست.

02:43:00
آموزش کار با افزونه پرکاربرد یواست

آموزش کار با افزونه پرکاربرد یواست (Yoast)

دیجیتال مارکتینگ

یواست سئو (Yoast SEO) یک افزونه وردپرس است که به عملکرد بهتر سایت در موتورهای جستجو مانند گوگل کمک می کند. همچنین ابزارهایی را در اختیار شما قرار می دهد تا محتوای خود را به بهترین استانداردهای سئو و خوانایی برسانید.

00:22:06