تاثیر سئو سایت در کاهش رتبه الکسا

تاثیر سئو سایت در کاهش رتبه الکسا

در این مقاله می خوانید:

سایت ها هنگامی که از رتبه الکسای بسیار مناسبی برخوردار باشند، می توانند هزینه بالاتری را بابت تبلیغات بنری و بک لینک دریافت نمایند.

تمامی مدیران سایت و وبمسترانی که مسائل مربوط به سئو و بهینه سازی سایت را بر روی وب سایت خود پیاده سازی می کنند، به دنبال راهی برای بهبود کسب و کار اینترنتی خود هستند. این کسب و کار می تواند در قالب ارائه خدمات و یا فروش محصول باشد.

بهبود سئو سایت باعث تغییر وضعیت سایت و نتایج جستجوی گوگل و در نتیجه افزایش ترافیک سایت و افزایش ورودی از گوگل می شود. در این مقاله می خواهیم بدانیم تاثیر سئو سایت در کاهش رتبه الکسا چگونه است؟ در ادامه با ما همراه باشید.

چگونگی کاهش رتبه الکسا

اگر شما دارای وب سایت هستید خیی مهم است که از معتبر بودن آن اطمینان پیدا کنید. با این وجود اعتبار مفهومی مبهم می باشد، مخصوصا اگر به تازگی به بلاگ نویسی مشغول شده اید.

معمولا، سایت هایی که دارای ترافیک زیاد هستند، پایگاه داده طرفداران، لینک های پشتیبانی در سایت های دیگر و سئوی قوی دارند، معتبرتر از سایر سایت ها می باشد. رتبه شما در الکسا نشانه ی عملکرد خوب سایت شما در مقایسه با مابقی سایت های دنیا، مخصوصا سایت های رقبا می باشد.

رتبه الکسا معیار مهمی برای سایت ها می باشد و نحوه میزان محبوبیت سایت را نشان می دهد. سایت Alexa.com به همه ی سایت ها عددی را اختصاص داده که اصطلاحا رتبه الکسا نام دارد. اگر تبلیغ کننده ای بخواهد از سایت شما خریدی انجام دهد احتمالا رتبه الکسای شمارا چک خواهد کرد.

رتبه الکسا

رتبه الکسا یا Alexa Rank عددی می باشد که میزان محبوبیت سایت شما را نسبت به مابقی سایت ها نشان می دهد. در نتیجه رتبه الکسا نه تنها به ترافیک سایت ما بلکه به رتبه سایت دیگران هم بستگی دارد.

الگوریتم الکسا داده های سایت را با مابقی سایت ها مقایسه کرده که بیشتر بر سه ماه اخیر توجه دارد و به این ترتیب یک مقایسه برای تعیین اعتبار سایت می باشد. همچنین سای هایی که بازدید کننده ندارند و یا تازه کار هستند اصلا در فهرست رتبه بندی الکسا ن می باشند تا زمانی که الکسا از آن ها داده جمع آوری کند.

هرچه عدد رتبه الکسا کوچک تر باشد سایت ما موفق تر و محبوبتر خواهد بود. پس منظور از بهبود رتبه الکسا در واقع کاهش رتبه الکسا می باشد. برای مثال اگر رتبه الکسای سایتی 1000 باشد، یعنی 999 سایت دیگر وجود دارند که مخاطبان بیشتری را دارا می باشند.

حال رتبه آلکسا با توجه به میانگین رتبه سه ماه اخیر نمایش داده می شود. پس چنانچه یک روز ترافیک خیلی زیادی را در سایت خود دارا بودید توقع نداشته باشید بلافاصله تاثیر زیادی بر رتبه الکسای سایت داشته باشید.

رتبه الکسا

اهمیت رتبه الکسا

رتبه الکسا نشانه جایگاه سایت شما می باشد، این رتبه جایگاهتان را نسبت به رقبا نشان می دهد. همچنین به شما نشان می دهد که چه میان سایتتان ارتقا یافته. حال اگر سایتتان رتبه بالایی نسبت به رقبا ندارد باید یک استراتژی جدی برای سایتتان طراحی کنید.

رتبه پایین تر در الکسا به معنی از دست دادن فرصت درآمد زایی شما می باشد. بسیاری از سرمایه گذاران و تبلیغ کنندگان علاقه دارند برای سایت هایی سرمایه گذاری کنند که ترافیک زیادی دارند و تقریبا رتبه اول را دارا می باشند.

نقش رتبه الکسا بر درآمد سایت

بسیاری از سایت ها مانند سایت های خبری و دانلودی، اخبار و مطالب خود را به صورت رایگان در اختیار کاربران قرار می دهند. اینگونه سایت ها برای کسب درآمد، بنرهای تبلیغاتی و لینک دیگر سایت ها را در سایت خود قرار می دهند و از آن ها هزینه ماهیانه دریافت می کنند.

در این حالت طبیعی است که تاثیر سئو سایت در کاهش رتبه الکسا یکی از مواردی است که برای مدیران سایت های خبری و دانلود سنتر امری مهم و حیاتی به شمار برود. اینگونه سایت ها هنگامی که از رتبه الکسای بسیار مناسبی برخوردار باشند، می توانند هزینه بالاتری را بابت تبلیغات بنری و بک لینک دریافت نمایند. به این دلیل است که رتبه الکسای عالی یعنی تعداد کاربر فراوان و دیده شدن بیشتر تبلیغ.

هنگامی که سئوی سایت (هم سئو داخلی و هم سئو خارجی) به درستی رعایت شده باشد، رفته رفته ارزش دامنه (Domain Authority) افزایش پیدا می کند. در این حالت هر مطلب سایت که سئو داخلی آن به درستی رعایت شود، به سرعت جایگاه مناسبی را در نتایج جستجوی گوگل و سایر موتورهای جستجو نظیر بینگ و یاهو به دست می آورد.

بیشتر بخوانید: Domain Authority و Page Authority چیست و چه اثری بر سئو می گذارد؟

بدین ترتیب، سایت کاربران فراوانی را از موتورهای جستجو دریافت می کند که تعداد زیادی از آن ها دارای تولبار الکسا هستند. همین مسئله نیز باعث کاهش رتبه الکسا سایت در دراز مدت می گردد. در این حالت اگر سایت خود را نیز در الکسا به ثبت برسانید، می توانید از رتبه بهتری در الکسا بهره مند شوید.

نقش رتبه الکسا بر درآمد سایت

7 روش برای بهبود رتبه الکسا

در این بخش 7 روش برای بهبود و ارتقای زتبه الکسا معرفی میکنیم.

1- تولید محتوای داغ

بخش مهمی از کسب رتبه بالا در الکسا به تعداد بازدیدها از سایت و زمان صرف شده هر کاربر در سایت بستگی دارد، تهیه محتوای جذاب بسیار مهم می باشد. محتوای قوی به شما کمک خواهد کرد تا بک لینک های زیادی در مابقی سایت ها به دست آورید. وقتی سایت های دیگر لینک سایت شما را در اختیار مخاطبان خود می گذارند، اعتبار سایت شما نزد کاربران افزایش پیدا میکند.

بسیاری از وب مسترها برای سایت محتوا تولید می کنند، ولی قبل از تولید محتوا به اندازه کافی تحقیق ننکرده و نمی دانند که چه موضوع هایی داغ هستند و برای بازدیدکنندگان سایت جذاب تر می باشند. محتوای جذاب میتواند تعداد بازدید از سایتتان را بالابرده و رتبه سایتتان را افزایش دهند.

2- هدایت از رسانه های اجتماعی

از هر فرصت کوچکی که دارید برای ترافیک سایتتان استفاده نمایید. برای مثال هر وقت که شما مطلب جدید را در سایتان بارگذاری میکنید آن را در رسانه های اجتماعی نیز اعلام کنید. همچنین یکی از بهترین روش ها برای هدایت افراد به سایتتان میتواند استفاده ز استوری های اینستاگرام باشد.

البته شما زمانی توانایی نصب لینک در سایتان را دارید که حداقل 10000 فالور داشته باشید. شما میتواید در کانال های تلگرام و یا در لینکدین که برای هر تخصصی که بخواهید می توانید افراد را جستجو کنید، نیز استفاده کنید.

3- ایمیل مارکتینگ

شما میتوانید هر هفته از طریق ایمیل سایتتان را برای افراد به اشتراک گذاشته و افراد را تشویق به بازدیداز سایتتان کنید.

بیشتر بخوانید: ایمیل مارکتینگ یا بازاریابی ایمیلی چیست؟

4- تبلیغات پولی

از تبلیغ های پولی برای برای کسب و کار خود استفاده کنید و بودجه ای را به بخش تبلیغات در سایت های دیگر اختصاص بدهید. سعی کنید تبلیغات دارای کلیک باشد چرا که بازخورد تبلیغ های کلیک بیشتر از انواع دیگر می باشد.

5- افزایش تعداد صفحات مشاهده شده کاربران

یکی از راحت ترین و بهترین راه ها برای بهبود رتبه الکسا اینست که کاری کنیم هر بازدیدکننده صفحات بیشتری از سایت را ببیند؛ در این صورت با همان ترافیک قبلی، می توان رتبه بهتری کسب نمود.

7 روش برای بهبود رتبه الکسا

6- نصب کردن Alexa Toolbar

سایت الکسا با دقت نمیتواند ترافیک سایت را تخمین بزند در نتیجه اگربر روی مرورگر شما Alexa Toolbar نصب باشد و از هما مرورگر سایتتان استفاده نمایید. این مورد باعث می شود که تمامی اطلاعات شما برای الکسا فرستاده شده و رتبه سایتتان بهبود میابد.

7. بهبود سئو سایت

اگر کیفیت سئو سایت و افزایش رتبه سایت در گوگل کار کنیم، ترافیک رایگان بیشتری از طریق گوگل به سایت ما می آید. همین موضوع نیز باعث بهبود رتبه ما در الکسا می شود. فقط این راهکار نیازمند زمان می باشد و نمی توان توقع کاهش سریع رتبه الکسا را داشت، ولی راهکاری همیشگی و ارزشمند می باشد که در درازمدت تاثیر را روی سایت شما می گذارد.

گرچه رتبه الکسا ارتباطی با بهینه سازی موتور جستجو سئو ندارد، اما نشانه بی اهمیت بودن آن هم ن می باشد. وقتی سایت تان به خاطر داشتن یک موضوع خاص رتبه بالایی در گوگل دارد، احتمال اینکه بازدیدکنندگان احتمالی هنگام جستجو درباره آن موضوع سایت شما را هم پیدا کنند، بسیار زیاد می باشد که منجر به جذب بازدیدکنندگان بیشتر می شود.

آیا کسب رتبه بهتر دشوار است؟

در ارتقای رتبه الکسا جایگاه فعلیتان بسیار مهم است چرا که برای مثال اگر شما الان رتبه سایتتان 25 میلیون باشد با جذب تنها 100 بازدید کننده شما میتوانید به جایگاه بسیار بالاتری دست پیدا کنید. اما اگر شما رتبه 100 در الکسا باشید 100 کاربر تاثیر چندانی روی رتبه شما ندارد.

چطور با رتبه بالا در سایتتان به در آمدزایی برسید؟

همزمان که شما رتبتان در سایت الکسا افزایش پیدا میکند، گزینه هایی برای درآمدزایی به دست خواهید آورد. از جایی که تبلیغ کنندگان و سرمایه گذاران برای ارزیابی کسب و کار شما به رتبه شما در الکسا توجه میکنند. رتبه بالا مساوی با درآمدزایی بیشتر است.

همینطور شاید یکسری از سایت ها تمایل داشته باشند، مطالب خودشان را به عنوان پست مهمان در سایت شما انتشار بدهند و می توانید در ازای این کار هم پول دریافت کنید.

تیم تحریریه کلیک اول

نویسنده در بلاگ کلیک اول

این مقاله به قلم و نویسندگی تیم تحریریه کلیک اول تهیه شده است. هدف ما در کلیک اول، ارائه بستری مناسب برای وب مستران عزیز است که بتوانند مجموعه ای از خدمات مربوط به دیجیتال مارکتینگ، افزایش ترافیک سایت و همچنین شبکه های اجتماعی را به سادگی دریافت کنند.

0 دیدگاه ثبت شده است.

در بحث و گفتگوی مربوط به این مطلب شرکت کنید!

آکادمی کلیک اول

دریچه ای به سوی آموزش های رایگان در فضای دیجیتال مارکتینگ

آموزش پایه ای کار با ابزار گوگل سرچ کنسول

دوره آموزشی گوگل سرچ کنسول (Google Search Console)

سئو و بهینه سازی

گوگل سرچ کنسول یا Google Search Console یکی از مهم ترین ابزارهای سئوی حرفه ای سایت است. شما با کمک این ابزار می توانید با گوگل ارتباط برقرار کرده و به درستی یا نادرستی عملکرد خود در مسیر بهینه سازی سایت پی ببرید.

02:21:00
آموزش پایه ای کار با گوگل آنالیتیکس

دوره آموزشی گوگل آنالیتیکس 4 (Google Analytics 4)

سئو و بهینه سازی

گوگل آنالیتیکس (Google Analytics) یکی از ابزارهای پرکاربرد گوگل بوده و وظیفه آن بررسی آمار سایت ها و تحلیل آن هاست.

02:43:00
آموزش کار با افزونه پرکاربرد یواست

آموزش کار با افزونه پرکاربرد یواست (Yoast)

دیجیتال مارکتینگ

یواست سئو (Yoast SEO) یک افزونه وردپرس است که به عملکرد بهتر سایت در موتورهای جستجو مانند گوگل کمک می کند. همچنین ابزارهایی را در اختیار شما قرار می دهد تا محتوای خود را به بهترین استانداردهای سئو و خوانایی برسانید.

00:22:06