آشنایی با 38 روش افزایش بازدید سایت به صورت واقعی

آشنایی با 38 روش افزایش بازدید سایت به صورت واقعی

در این مقاله می خوانید:

اصلی ترین دغدغه تمامی وب مسترها و کسانی که مدیریت کسب و کارهای اینترنتی را بر عهده دارند، افزایش بازدید سایت است. ما در این راهنما، 38 روش افزایش بازدید سایت به صورت واقعی را که می‌ توانند به ارتقای افزایش ترافیک وب سایت شما کمک کنند، با شما به اشتراک می‌گذاریم و به‌صورت گام‌ به‌ گام، نحوه پیاده‌ سازی هر یک از این تکنیک‌ ها را برایتان توضیح می‌ دهیم.

آن‌ هایی که سایت یا فروشگاه اینترنتی دارند، خوب می‌دانند که هر چه می‌توانند باید تلاش کنند تا از روز قبل و ماه قبل ترافیک بیشتری برای سایت‌ خود بگیرند. در این مطلب در مورد بهترین روش‌ های افزایش بازدید سایت برای شما خواهیم گفت. محتوای جذاب و منحصر به‌ فرد خلق می‌ کنید یا محصولات جدید و جذابی را به فروشگاهتان اضافه کرده‌ اید. حالا تنها چیزی که نیاز دارید این است که چطور بازدید کنندگان را به سمت سایت و فروشگاه آنلاین خود سرازیر کنید و بتوانید بیشترین ترافیک را برای‌ سایت‌ خود جذب کنید.

اولین قدم پس از شروع هر کسب و کار و استارت آپ، راه اندازی یک وب سایت برای موفقیت و پیشرفت بیشتر است. در واقع بسیاری از بزرگان کسب و کارهای آنلاین و دیجیتال مارکتینگ، عقیده دارند که عدم فعالیت آنلاین و نداشتن وب سایت، مانند این است که در بیابانی دور افتاده یک کسب و کار یا یک مغازه داشته باشید؛ در این صورت کسی شما را نخواهد دید و عملا پیشرفتی نخواهید کرد. فعالیت شما در فضای اینترنت در هر حوزه ای که باشد شما می بایست برای وب سایت خود بازدیدکننده داشته باشید تا از این راه بتوانید در عرصه رقابت با رقبای خود موفق عمل کرده و به اهداف مورد نظر خود دست پیدا کنید.

بیشتر بخوانید: طراحی سایت چیست؟ 5 دلیل برای سرمایه گذاری روی طراحی سایت

ما در این مقاله به طور کامل با روش های استاندارد و نکاتی که باعث افزایش ترافیک سایت می شود را آموزش می دهیم و به طور جامع با 38 روش افزایش بازدید سایت به صورت آشنا می شویم.

مهمترین دلیلی که مجموعه کلیک اول شروع به فعالیت کرد، ایجاد ترافیک هدفمند و پربازده برای سایت های اینترنتی بود تا از این طریق بتواند در بهبود رتبه آن ها موثر باشد.

افزایش بازدید از سایت

رابطه بین افزایش رتبه با افزایش بازدید سایت چیست؟

اگر چه افزایش رتبه سایت با بازدید و افزایش ترافیک سایت، رابطه مستقیمی دارد؛ اما همه فاکتورهایی که باعث افزایش رتبه سایت می شود، دقیقا رابطه ای با افزایش بازدید سایت ندارد. برای مثال همان طور که در قسمت های بالا گفته شد، ترافیک هایی که وارد سایت می شود، ممکن است به صورت طبیعی و توسط انسان ها وارد سایت شده باشد، یا در برخی موارد توسط ربات ها. ربات ها و الگوریتم های گوگل از جمله مهم ترین ربات هایی هستند که برای بررسی و آنالیز و رتبه بندی کردن سایت وارد سایت شوند.

اما در کنار این ربات ها برخی ربات های دیگر که بد افزار هستند و به منظور سرقت اطلاعات و تخریب و اختلال در قسمت های مختلف سایت وارد سایت می شوند. همین موضوع باعث شده که بحث امنیت اطلاعات یکی از مهم ترین بخش های بازاریابی اینترنتی شناخته می شود. یکی از چالش های بزرگی که ممکن است بعضی سایت ها را مختل و درگیر کند این است که برخی از مدیران سایت ها (البته تازه کارها) دسترسی ربات ها را به طور کلی مسدود می کنند تا هیچ رباتی وارد سایت نشود. این کار یک روش اشتباه است و نه تنها تاثیری در بهبود رتبه سایت ندارد، بلکه سایت به طور کلی از لیست بررسی رتبه بندی ها حذف می شود چون ربات های گوگل هم راهی برای وارد شدن به سایت و بررسی کردن سایت ندارند.

بیشتر بخوانید: ربات گوگل (Google Bot) چیست و چگونه کار می کند؟

ابزارهای بررسی ترافیک سایت

قبل از پرداختن به بحث شیرین روش های افزایش ترافیک سایت، باید سایت را با استفاده از ابزارهای زیر آنالیز کرده و سپس مشکل صفحاتی که افت ترافیک داشته اند را آنالیز و رفع مشکل کنید. ابزارهای بررسی ترافیک سایت به شرح زیر است:

ابزارهای بررسی ترافیک سایت

گوگل سرچ کنسول (Google search console)

با استفاده از نرم افزار آنلاین سرچ کنسول گوگل می توانید موارد زیر را بررسی کنید:

  • بررسی صفحات فرود (landing page)
  • بررسی session های سایت (تعداد دفعاتی که کاربران وارد سایت می شوند و فعالیت هایی از جمله کلیک کردن روی لینک، وارد صفحات دیگر سایت شدن، اسکرول کردن صفحات)
  • بررسی مدت زمانی که کاربر در سایت می ماند.
  • بررسی کلمات کلیدی که کاربران از طریق آن وارد سایت شده اند.
  • بررسی این که کاربران از چه طریق وارد سایت شده اند. (از طریق شبکه های اجتماعی، از طریق تبلیغات گوگل، از طریق تبلیغات سایت هایی مانند مدیا اد، یکتانت)

گوگل آنالیتیکس (Google Analytics)

پس از نصب نرم افزارهای آنلاین، صفحات فرود (landing page)، session (تعداد دفعاتی که کاربران وارد سایت شده اند و فعالیتی انجام داده اند؛ مثل کلیک کردن روی لینک، اسکرول کردن صفحه، وارد صفحات دیگر شدن و …) را مشاهده و آنالیز کنید.

چنانچه قصد یادگیری و آموزش ویدیویی گوگل آنالیتیکس را دارید، می توانید از آموزش های رایگان آکادمی کلیک اول استفاده کنید.

AMP Analytics

امروزه به دلیل دسترسی آسان کاربران به اینترنت همراه، بسیاری از کاربران ترجیح می دهند به جای استفاده از لب تاپ یا کامپیوتر از تلفن همراه استفاده کنند. AMP یک پلتفرم پیشرفته برای طراحی سایت صرفا برای تلفن های همراه است. بدین صورت که با کاهش حجم صفحات سایت سرعت بارگذاری سایت را در تلفن همراه کاربران کاهش می دهد. پلتفرم AMP برخی از کدهای سایت را تغییر می دهد، به همین دلیل نیاز است که زمان بررسی ترافیک سایت از ابزار تخصصی AMP Analytics استفاده شود.

بیشتر بخوانید: گوگل AMP چیست و چه کاربردی برای سایت دارد؟

AMP Analytics

چگونه بازدید وب سایت را به صورت واقعی و رایگان افزایش دهیم؟

تا این قسمت از مقاله با مفاهیم اصولی کانال های بازاریابی آشنا شدیم و در این قسمت روش های مختلف افزایش ترافیک سایت را به صورت اصولی و مرحله به مرحله معرفی می کنیم. روش های زیر فهرستی از روش های ارگانیک و روش های تبلیغاتی افزایش سایت است.

در بخش اول مهم ترین و اصولی ترین روش های به دست آوردن افزایش بازدیدهای ارگانیک و غیر طبیعی را بررسی می کنیم. این شما و این 38 روش افزایش بازدید سایت:

1- تبلیغات PPC (Pay Per Click)

گوگل با هدف ایجاد رشد کسب و کارهای آنلاین، یک ابزار جامع و کاربردی برای کسب و کارها ارائه داده تا به صورت دقیق روی کلمات کلیدی که در نظر دارید، تبلیغ خود را برای تعدادی از کاربران تبلیغات را آغاز کنید. این نوع بازدید این شرایط را برای شما فراهم می کند که به صورت شخصی سازی شده و در مدت کوتاهی بازدید زیادی دریافت کنید. این روش موجب می شود که کاربران زیادی با شما آشنا شده و در صورت رضایت مجددا به سایت مراجعه کنند.

بیشتر بخوانید: تبلیغات کلیکی چیست؟ مزایا و معایب پرداخت به ازای کلیک

2- راه اندازی کمپین سئو و بهینه سازی سایت برای موتورهای جستجو

سئو یکی از مطمئن ترین و اصولی ترین روش هایی است که می تواند تحولی اساسی در زندگی تجاری همه کسب و کارها ایجاد کند. توجه و پیگیری صحیح روش های اصولی سئو (SEO) بهترین راه افزایش بازدید سایت و افزایش رتبه سایت است که ساده نمی توان از کنار آن گذشت. تاثیری که سئو بر سایت دارد، بهترین روش ورودی برای دریافت بهترین و بیشترین بازدیدهای طبیعی از سایت است. در واقع با این روش صرفا با هزینه کم می توانید تا حد قابل توجهی ورودی از کاربران مختلف بگیرید و در لیست سایت های اولیه گوگل قرار بگیرید. SEO (یا بهینه سازی سایت برای موتورهای جستجو) یکی از مهم ترین بحث های دیجیتال مارکتینگ است که نمی توان از آن صرفه نظر کرد. این روش کمک می کند که به صورت ارگانیک میزان بازدید سایت افزایش یافته و طبیعتا بازدیدها موثرتر و مخاطبان بیشتری به مشتری تبدیل شوند.

سئو سایت و استفاده از روش تبلیغات پولی دو روش مکمل یکدیگر هستند که می تواند ترافیک قابل توجهی را به سمت سایت روانه کند. سئوکاران و وب مستران عقیده دارند که سئو 10 تا 13 برابر بیشتر از تبلیغات پولی و سایر روش های افزایش بازدید وبسایت، باعث افزایش نرخ تبدیل می شود و برای کسب و کارهای آنلاین سود به همراه دارد.

بیشتر بخوانید: کمپین سئو چیست؟ مراحل اصولی سئوی سایت

3- سرعت سایت را افزایش دهید.

با بهینه کردن سرعت سایت علاوه بر افزایش بازدید کنندگان سایت، رضایت مخاطبان نیز افزایش می یابد و مدت زمان بیشتری را در سایت می مانند و همین موضوع باعث افزایش احتمال بازدید کنندگان بیشتر می شود. با افزایش سرعت سایت، کاربران با وقت بیشتر و بدون معطلی می توانند صفحات مختلف سایت را ببینند و محصول یا خدمت مورد نیاز خود را انتخاب و خریداری کنند. بهینه کردن سرعت سایت تاثیر مستقیمی روی افزایش بازدید سایت و افزایش امنیت سایت و سئوی آن دارد.

بیشتر بخوانید: برترین پلاگین های وردپرس برای بالا بردن سرعت لود وب سایت

سرعت سایت را افزایش دهید

4- محتوای کاربردی و ترغیب کننده تولید کنید.

در قدم اول توصیه می کنیم قسمتی از سایت را به عنوان بلاگ یا بخش منحصر به فردی انتخاب کرده و شروع به تولید محتوا کنید. داشتن محتوای با کیفیت یکی از بهترین ابزاری است که با استفاده از آن می توانید بازدیدهای طبیعی و واقعی به دست آورید. با تولید محتوای بهینه و کاربردی نه تنها می توانید کاربران و مخاطبان واقعی و پر طرفدار به دست آورید، بلکه می توانید نظر موتور جستجوی گوگل و ربات های آن ها تا حد قابل توجهی به سمت خود جلب کنید.

محتوای کاربردی و مفید برای کاربر باعث می شود که به شما اعتماد کرده و شما را به عنوان یک سایت معتبر بشناسند و به شما وفادار شوند. محتوا کمک می کند که یک پل ارتباطی بین شما و مخاطب ایجاد شده و حتی در مواردی با شما ارتباط گرفته و سوالات خود را مطرح کنند و اعتماد آن ها افزایش یابد. علاوه بر این، در صورتی که محتوای شما با کیفیت و معتبر باشد بسیاری از سایت ها، یا شبکه های اجتماعی دیگر به شما لینک داده و همین موضوع باعث افزیش نرخ کلیک و افزایش ورودی گوگل سایت خواهد شد.

مثل وقتی که یک پست خوب و مفید در شبکه های اجتماعی مشاهده می کنید و برای علاقه مندان و دوستان دیگر خود ارسال می کنید، زمانی که محتوا خوب و کاربردی باشد، دست به دست شده و اصطلاحا وایرال می شود. با این کار شما فقط یک بار هزینه می کنید و یک محتوای خوب و مفید برای کاربر در سایت منتشر می کنید و پس از آن بدون این که خودتان تلاش کنید میزان زیادی ورودی و ترافیک به سمت سایت شما می آید. در موارد حرفه ای و ثابت شده در دیجیتال مارکتینگ به این روش Auto Pilot گفته می شود، چون لازم نیست که کار حرفه ای سختی انجام دهید و تولید محتوا این کار را برای شما انجام خواهد داد.

بیشتر بخوانید: 10 برابر شدن ترافیک سایت با تولید محتوای بهینه

محتوای کاربردی و ترغیب کننده

5- از شبکه های اجتماعی پر بازدید برای اشتراک ویدیو استفاده کنید.

در صورتی که کسب و کار شما اجازه فعالیت در حوزه تولید محتوای ویدیویی را به شما می دهد، می توانید فیلم های کوتاه و بلند در مورد خدمات و محصولات خود تهیه کرده و به سراغ شبکه های اجتماعی پر طرفدار و پر بازدید مانند یوتیوب، اینستاگرام و آپارات بروید و ویدیوهای خود را منتشر کنید تا بازدید بیشتر و بهتری به دست آورید. این روش بازاریابی که به آن ویدیو مارکتینگ (Video Marketing) هم گفته می شود، یکی از روش های ثابت شده و مطمئن برای افزایش بازدیدهای واقعی و افزایش اعتماد کاربران است.

بازاریابی در یوتیوب

در این روش، قسمتی از ویدیوها که به آن دمو گفته می شود در سایت های پر بازدید قرار دهید و سپس لینک کامل ویدیو را در آن سایت ها منتشر کنید تا برای مشاهده کامل فیلم وارد سایت شما شوند. توصیه می شود برای ترغیب بهتر کاربران در قسمت توضیحات سایت یوتیوب یک متن ترغیب کننده و جذاب بنویسید و از کاربران بخواهید که برای دیدن ادامه فیلم روی لینک کلیک کنند. ویدیوهای آموزشی که برای کاربران یک مزیت است بهترین ویدیوها برای افزایش بازدید سایت محسوب می شوند.

بیشتر بخوانید: بررسی مفهوم ویدیو مارکتینگ

بازاریابی در آپارات

آپارت یکی از پر بازدیدترین سایت های ایرانی است که هم کاربران زیادی در این سایت محتوای آموزشی به صورت ویدیویی در سایت منتشر می کنند و هم کاربران زیادی از این سایت دیدن می کنند. آپارات امکانات ویژه ای را برای منتشر کردن ویدیوی آموزشی و تبلیغات ویدیویی در ویدیوهای پر بازدید فراهم کرده که می تواند باعث افزایش ترافیک سایت شود.

6- استفاده از شبکه های اجتماعی برای دریافت ترافیک سایت

امروزه تقریبا تمامی کاربران اینترنت در شبکه های اجتماعی حضور دارند. تا جایی که طبق آمار، کاربران به طور میانگین روزانه 2 ساعت و 22 دقیقه از زمان خود را در شبکه های اجتماعی سپری می کنند. اینستاگرام، تلگرام، واتساپ، توییتر، لینکدین، فیسبوک و پینترست، از شبکه های اجتماعی پرکاربرد با کاربران فعال زیاد هستند. هرچند به علت مسائل مربوط به اینترنت در ایران، ممکن است دسترسی به تمامی شبکه های اجتماعی به سادگی نباشد. یا شبکه اجتماعی مخاطبان کمتری نسبت به شبکه ای مثل اینستاگرام داشته باشند.

استفاده از تلگرام

قبل از پرداختن به تاثیر استفاده از تلگرام در افزایش ترافیک سایت، لازم است تا اشاره کنیم که تلگرام یک شبکه اجتماعی نیست و یک نرم افزار آنلاین برای چت محسوب می شود. اهمیت استفاده از تلگرام در افزایش نرخ تبدیل است. یعنی این نکته را در نظر داشته باشید که بهترین برندهای دنیا از روش هایی مانند تلگرام برای تبلیغات و افزایش فروش و نرخ تبدیل استفاده نمی کنند. در صورتی که هدف شما در کسب و کار صرفا فروش است نه برند شدن، استفاده از تلگرام یک روش خوب است.

استفاده از تلگرام

از توییتر غافل نشوید.

توییتر یکی از بهترین شبکه های اجتماعی حتی در ایران است که امکانات منحصر به فرد و ویژه ای را برای کسب و کارهای مختلف فراهم کرده است. توئیت هایی که حاوی لینک های مفید و کاربردی هستند، تعداد کلیک های زیادی را وارد سایت می کنند.

برای این کار توصیه می شود محتوای جذاب و ترغیب کننده تولید کرده و با استفاده از آن هشتگ های برند و کسب و کار خود را در آن معرفی کنید. یکی از بهترین شبکه های اجتماعی پر مخاطب لینکدین است، با این تفاوت که مخاطبان آن افرادی هستند که در کسب و کارهای کوچک و بزرگ تخصص منحصر به فردی دارند. این شبکه به کاربران این امکان را می دهد که مشاغل و تخصص ها را به دیگران معرفی کرده و حتی امکان ایجاد شغل و کاریابی نیز فراهم می شود.

سراغ اینستاگرام بروید.

اینستاگرام نیز یکی از شلوغ ترین شبکه های اجتماعی در دسترس در ایران است که خوشبختانه این امکان را به کسب و کارها می دهد که با داشتن حدود 100 هزار کاربر لینک سایت خود را در استوری منتشر کرده که کاربران علاقه مند صفحات و محصولات بیشتر را ببینند. برای جلب اعتماد کاربران و مخاطبان می توانید عکس ها و فیلم هایی از پشت صحنه یا کارگاه کار خود منتشر کرده که کاربران به شما اعتماد کنند. همچنین می توانید در قسمت بیوگرافی هم لینک سایت را قرار دهید که مخاطبان وارد صفحه اصلی سایت شوند.

تبلیغات در اینستاگرام یک روش مطمئن در افزایش بازدید از سایت است که از طریق هشتگ “#” می توانید ترافیک سایت را افزایش دهید. نکته قابل توجه در تبلیغات اینستاگرام این است که از تبلیغات برای همه پست های اینستاگرام استفاده نکنید. برای این کار می توانید 3 پست مفید و کاربردی منتشر کنید و سپس یک پست تبلیغاتی.

بیشتر بخوانید: همه چیز در مورد تولید محتوا در اینستاگرام

استفاده از اینستاگرام

انتشار مقاله در لینکدین رو جدی بگیرید.

لینکدین یک شبکه اجتماعی پر مخاطب برای کسب و کارهای معتبر محسوب می شود. برای این که بتوانید بازدیدکنندگان سایت خود را بیشتر کنید، می توانید زمان تولید محتوا در لینکدین از کلمات کلیدی پر تکرار که کاربران جستجو می کنند و کلمات کلیدی مرتبط با کسب و کارتان استفاده کنید و از کاربران بخواهید که برای خواندن کل مقاله وارد سایت شوند.

بیشتر بخوانید: آیا بازاریابی در لینکدین تاثیری روی افزایش ترافیک سایت دارد؟

7- اسپانسر کنفرانس بازاریابی

استفاده از این تکنیک زمانی موثر است که مدت زمانی از شروع کار سایت و فعالیتتان گذشته باشد و به نوعی کاربر و مشتری بالقوه داشته باشید. زمانی که یک کنفرانس بازاریابی برگزار می شود از رهبران شرکت یا مدیران مالی بخواهید تا در صورت قبولی همکاری سایت شما را به عنوان اسپانسر مالی معرفی کنند؛ در این صورت افراد شرکت کننده در سایت با معرفی شدن سایت تمایل و اطمینان بیشتری برای وارد سایت شدن خواهند داشت.

8- فعالیت در سایت های پرسش و پاسخ (انجمن و فرم ها)

یکی از بهترین روش هایی که ممکن است بعضی از وب مستران از تاثیر آن در افزایش بازدید اطلاع نداشته باشند، حضور در سایت های پرسش و پاسخ است. Answer.Yahoo.com از بهترین سایت های فعال هستند. برای فعالیت در این سایت زمانی که سایت شما دچار مشکل می شود یا به طور کلی سوال فنی و تخصصی داشته باشید، از کاربران در این سایت ها سوال خود را مطرح می کنید و شاید صدها جواب دریافت کنید. اما نکته مهم این است که زمانی که نام خود و آدرس سایت را درج می کنید هزاران نفر وارد سایت می شوند که این اتفاق از دید گوگل بسیار خوشایند و محبوب است.

در بسیاری از موارد وقتی که کاربران دیگر سوال خود را مطرح می کنند، وب مسترها جواب صحیح را در قسمت پاسخ ها قرار می دهند و از کاربران می خواهند که برای دریافت راهنمایی بیشتر و مقالات مرتبط به سایت مراجعه کنند. البته فراموش نکنید که بیش از حد و غیر معمول در این سایت ها فعالیت نداشته باشید، چون گوگل متوجه این حجم زیاد بازدیدهای غیر طبیعی می شود.

سایت های پرسش و پاسخ

9- بک لینک های رایگان ایجاد کنید.

از جمله مهم ترین روش های افزایش بازدید، توجه به بخش سئو و بهینه سازی سایت و ایجاد بک لینک است. به هر اندازه که لینک های بیشتری به دست بیاورید، اعتبار صفحات سایت و به تدریج اعتبار سایتتان افزایش می یابد. این مساله می تواند شما را به صدر نتایج جستجوهای موتور گوگل نزدیکتر کند.

بیشتر بخوانید: روش های ایجاد بک لینک با کیفیت و معتبر

10- از ایمیل مارکتینگ کمک بگیرید

بازاریابی ایمیلی یکی از روش های ایجاد کانال تبلیغاتی برای ارتباط مستقیم با مخاطبان است. با این روش ایمیل را به صورت انحصاری برای مشتریان و مخاطبان خاص خود ارسال می کنید. برای این که ایمیل شما جزء ایمیل های اسپم محسوب نشود، فقط محصولات و خدمات مفید و کاربردی را برای کاربران ارسال کنید و طی یک متن ترغیب کننده از آن ها بخواهید به سایت مراجعه کنند.

بازاریابی ایمیلی هنوز هم یکی از پر طرفدارترین روش های بازاریابی است که دیجیتال مارکترها از آن استفاده می کنند. ایمیل مارکتینگ به صورت مستقیم باعث افزایش ترافیک سایت و افزایش کسب درآمد برای سایت ها و کسب و کارهای آنلاین می شود. بدین ترتیب که برای سایت هایی با فعالیت های مشابه یا برای کاربرانی که ایمیل خود را در سایت شما ثبت کرده اند یا در گذشته خرید کرده اند یا کامنت گذاشته اند، یک ایمیل حاوی پیام تبلیغاتی ارسال می کنید. کاربران با دریافت ایمیل مستقیما وارد سایت می شوند.

بیشتر بخوانید: ایمیل مارکتینگ یا بازاریابی ایمیلی چیست؟

از ایمیل مارکتینگ کمک بگیرید

11- بروز رسانی محتوای قدیمی رو فرامش نکنید

بسیاری از محتواهایی که در سایت منتشر می کنیم، تاریخ انقضا دارند و برای جلب رضایت کاربران لازم است که به روز رسانی شود. با گذشت زمان از ارزش و اعتبار محتوا کاسته شده و به روز رسانی محتوا موجب می شود که بازدید سایت تا حد قابل توجهی افزایش یابد. علاوه بر این، با این کار باعث می شود که سایت شما به عنوان یک منبع مهم و معتبر شناخته شود. همچنین طبق بررسی الگوریتم تازگی محتوا، ربات های گوگل نیز به این به روز رسانی اهمیت زیادی می دهند. اما در صورتی که محتوا اعتبار لازم برای به روز رسانی نداشته باشد، می توانید مطلب را حذف کرده و محتوای جدید را به آدرس قبلی ریرایرکت کنید. برای آشنایی با روش های ریدایرکت نیز می توانید مقاله منتشر شده را مطالعه کنید.

بیشتر بخوانید: چرخه عمر محتوا چیست و چرا باید به آن اهمیت بدهیم؟

12- خلق محتوای خوشه‌ ای بسیار مهم است.

یکی از مواردی که نقش پررنگی در افزایش بازدید سایت دارد؛ تولید محتوای خوشه‌ای یا کلاستر است. محتوای خوشه ای به این صورت است که شما یک مطلب مادر تولید میکنید و در آن مقاله چندین لینک ایجاد کرده و به مطالب مرتبط پل میزنید. درواقع محتوای خوشه ای، ستون اصلی بوده که میتوان چندین محتوای دیگر بر مبنای آن تولید کرد.

این نوع تولید محتوا، قدرت لینک دهی و افزایش ترافیک خیلی خوبی دارد. ضمن اینکه میتواند اطلاعات جامع تری را به مخاطبان ارائه کند.

13- طراحی اینفوگرافیک و اسلایدهای با کیفیت

بسیاری از مخاطبان برای خواندن محتواهای متنی وقت کافی ندارند و در چنین شرایطی طراحی اینفوگرافیک بهترین راه کار است و حتی کاربرانی که علاقه به خواندن محتواهای متنی هم دارند، به سمت اینفوگرافیک ها می آیند. اینفوگرافیک ها اطلاعات را سریع تر و با جزئیات خاص تری به عرض مخاطب می رساند. برای این کار توصیه می شود برای جلوگیری از انتشار کپی اینفوگرافیک، روی آن ها واتر مارک یا لوگوی برند را قرار دهید.

طراحی و تولید اسلایدهای با کیفیت نیز یکی از بهترین روش های تولید محتوا و انتشار آن در موسسات آموزشی است. با این کار باعث می شود که تعداد زیادی از کاربران این محتوا را به اشتراک گذاشته و لینک سایت را به عنوان یک منبع آموزشی مهم و معتبر به یک دیگر معرفی کنند.

طراحی اینفوگرافیک و اسلایدهای با کیفیت

14- تولید محتوا در اسلایدهای سایت slideshare

این سایت یکی از پر بازدیدترین سایت هایی است که روزانه کاربران زیادی از این سایت دیدن می کنند. با تولید محتوای کاربردی با استفاده از نرم افزار پاور پینت در این سایت تعداد بازدید کنندگان و ترافیک سایت شما افزایش می یابد. برای این که کاربران محتوای شما را به اشتراک بگذارند محتوای کاربردی و مفید برای کاربران تولید کنید.

15- از سیستم همکاری در فروش استفاده کنید.

یکی از سیستم هایی که این روزها در برخی کسب و کارهای اینترنتی رونق خوبی گرفته و مشتریان بسیاری را به خود جلب کرده است؛ سیستم همکاری در فروش است که می تواند افزایش بازدید سایت را برای شما به همراه داشته باشد. بر اساس این سیستم، در اصل مشتریان، بازاریاب سایت شما می شوند و می توانند آن را در شبکه های اجتماعی گوناگون به افراد دیگر معرفی نمایند و به ازای هر مشتری جدیدی که وارد سایت شما شده و خرید انجام می دهد؛ درصد مشخصی به این افراد ارائه می شود.

بیشتر بخوانید: افیلیت مارکتینگ (Affiliate Marketing) چیست و چطور کار می‌کند؟

16- تولید و انتشار کتاب های الکترونیکی

تولید و انتشار فایل های چند رسانه ای مانند کتاب های الکترونیکی (E-Book) بسیار آسان می باشد. شما می توانید دقیقا همان مقالاتی را که در سایت خود منشر می کنید و ار ارزش زیادی برای شما برخوردار هستند، به صورت ای بوک نیز در سطح اینترنت منتشر نمایید. این کتاب ها را می توانید درون سایت هایی مانند تک بوک یا کتاب ساز آپلود نمایید که کاربران فراوانی در روز دارند. این کاربران با دانلود و مطالعه این کتاب ها و ارسال آن ها برای دوستان خود، با سایت شما آشنا می شوند.

از طرف دیگر نیز افرادی که کتاب الکترونیکی شما مورد پسند آن ها واقع شده است، این کتاب را در سایت و و حتی شبکه های اجتماعی و اپلیکیشن های خود منتشر می کنند و این یعنی کاربران بیشتر! نکته مهم این است که ای بوک شما حاوی موضوع و محتوایی به شدت جذاب و در عین حال کاربردی و مفید باشد تا در میان کاربران زیادی پخش شود. به همین طریق افراد زیادی با کسب و کار شما شده و به سایت شما وارد می شوند.

انتشار کتاب های الکترونیکی

17- به کاربران نسخه موبایلی توجه داشته باشید.

دسترسی و اتصال به اینترنت در هر نقطه و هر زمان از شبانه روز به راحتی امکان پذیر است و به همین دلیل طبق بررسی های انجام شده، بیش از 70 درصد کاربران از تلفن همراه برای جستجو استفاده می کنند. به همین دلیل لازم و بسیار ضروری است که روی نسخه موبایلی سایت و ریسپانسیو بودن آن سرمایه گذاری کنید. یکی از فاکتورهای مهمی که باعث افزایش بازدید سایت خواهد شد توجه به طراحی سایت ریسپانسیو و یا mobile friendly بودن سایت است.

کاربران نسخه موبایلی

18- آزمون برگزار کنید و نتایج را انتشار دهید.

از اثرگذار ترین ابزارهایی که با مفهوم بازاریابی محتوایی درآمیخته است؛ برگزاری آزمون ها می باشد. از آنجایی که نرخ تبدیل برای برگزاری آزمون ها بسیار بالا است؛ میتوانید از این ابزار برای افزایش مدت زمان حضور کاربران، افزایش لینکدهی و اشتراک گذاری مطالب در شبکه های اجتماعی و در نهایت افزایش بازدید سایت بهره بگیرید.

19- راه اندازی سیستم CDN یا (Content Delivery Network)

که به آن شبکه توزیع محتوا هم گفته می شود یک سیستم یکپارچه از سرورهای پر سرعت برای میزبانی داده های سایت است که تاثیر و رابطه مستقیمی روی سرعت سایت و افزایش رتبه آن دارد. شبکه توزیع محتوا باعث می شود که دسترسی به منابع سایت با سرعت و روند بهتری برای کاربران ارسال و دیده شود. با راه اندازی این سیستم کلیه کاربران در سراسر دنیا می توانند به داده های سایت با سرعت بالایی دسترسی داشته باشند. این کار هم باعث افزایش رضایت کاربران و هم موتورهای جستجو می شود.

بیشتر بخوانید: CDN چیست و استفاده از آن چه مزایایی دارد؟

راه اندازی سیستم CDN

20- از ابزار Caching Tools در مرورگرها استفاده کنید.

در طراحی سایت از هر سیستم مدیریت محتوایی که استفاده کرده باشید می توانید ابزار caching tools را در مرورگر فعال کنید تا سرعت ارائه اطلاعات به کاربران افزایش یابد. این کار باعث می شود که اطلاعات سایت با سرعت بالا برای کاربران بارگذاری شده و کاربران برای حضور مجدد در سایت زمان زیادی صرف بار گذاری مجدد اطلاعات و فایل ها نباشد. با این کار علاوه بر افزایش سرعت بارگذاری سایت رضایت کاربران نیز افزایش یافته و ترافیک سایت به مرور افزایش یابد. در صورتی که سایت شما وردپرس است می توانید از ابزار W3 Total Cache و WP Center Cache استفاده کنید.

بیشتر بخوانید: معرفی مفهوم cache control و روش کار با آن

21- ارسال پست مهمان و تبادل لینک

یکی از روش های کاربردی برای افزایش بازدید سایت استفاده از سیستم ارسال پست مهمان است. تکنیک پست مهمان یکی از مطمئن ترین روش های افزایش ترافیک سایت است که ترافیک سالمی را سمت سایت می فرستد. با این کار شما می توانید شرایطی را فراهم کنید که کاربران بتوانند محتوای مورد نظر خود را برای افراد دیگر ارسال کنند. در واقع با این روش در صورتی که محتوا با کیفیت باشد توسط کاربران دیگر و بدون دخالت مجدد شما بارها و بارها توسط کاربران جدید دیده می شود . همچنین با سایت هایی که در یک زمینه مشابه با یک دیگر می توانید تبادل لینک و همکاری داشته باشید تا مطالب مفید هر دو سایت دیده شود. به همین منظور می توانید سایر سایت های مطرح و معتبر که میزان بازدید آن ها نسبتا قابل توجه است متقاعد کنید تا در همکاری برای انتشار پست مهمان با شما همکاری کنند.

بیشتر بخوانید: تاثیر تکنیک پست مهمان در بهینه سازی سایت

22- استفاده از خبرنامه

از دیگر روش های افزایش بازدید سایت که اکثر مدیران سایت ها از آن برای افزایش تعداد مشتریان از آن بهره می برند؛ استفاده از خبرنامه است. این موضوع تاثیر بسزایی بر روی ترافیک سایت داشته و کاربران از طریق ثبت نام در آن می توانند از تازه ترین اخبار و محتواها و مقالات تولید شده بهره کافی ببرند. از همین رو استفاده از خبرنامه روش خوبی به منظور جذب مخاطبان بیشتر به شمار می رود.

استفاده از خبرنامه

23- کلمات کلیدی بلند (LSI) را برای تولید محتوا انتخاب کنید.

در تحقیق کلمات کلیدی اصولی برای تولید محتوا توصیه می شود که از کلمات کلیدی کوتاه و متوسط استفاده کنید. این کار باعث می شود که با کلمات کلیدی خاص و در محدوده خاص تری دیده شوید. اما نباید از کلمات کلیدی بلند نیز غافل شد. کلمات کلیدی بلند رقابت کم تری بر سر آن ها است و با شانس و امیدواری بهتری می توانید دیده شوید و نظر مخاطبان را جلب کنید.

بیشتر بخوانید: آموزش پیدا کردن کلمات کلیدی برای وبسایت

24- از پاسخگویی در بخش نظرات سایت غافل نشوید.

گوگل کاربر محور است و صرفا کار خود را برای مبنای رضایت گوگل قرار داده است. شما هم برای افزایش رضایت کاربران می توانید در بخش نظرات سایت به کلیه سوالاتی که توسط کاربران پرسیده می شود جواب دهید. این کار باعث افزایش رضایت کاربران شده و شما را به عنوان یک سایت معتبر و فعال خواهند شناخت.

پاسخگویی در بخش نظرات

25- رقبای خود را آنالیز کنید.

با وجود تمام روش هایی که در این مقاله به آن پرداخته شد، فراموش نکنید که رقبای شما نیز به فعالیت خود ادامه می دهند و لازم است که از فعالیت آن ها شما هم با خبر باشید. این کار کمک می کند که با شناحت نقطه ضعف رقبا و خلا های آن ها ایده های مناسب و شگفت انگیز برای کار خود پیدا کنید.

26- از ابزارهای آنلاین برای آنالیز سایت استفاده کنید.

زمانی که روش های مختلف برای بهبود رتبه سایت را در پیش گرفتید وقت آن است که ببینید رتبه سایت و فعالیت شما در فضای آنلاین چگونه بوده است؟ با بررسی و آنالیز سایت می توانید راه کارهای جدید برای افزایش رتبه سایت و افزایش بازدید را مجددا امتحان کنید.

27- وضعیت صفحات سایت و لینک ها را بررسی کنید.

لینک های خراب یا از کار افتاده یکی از مهم ترین عواملی است که باعث کاهش رضایت کاربران و خروج سریع آن ها از سایت می شود. زمانی که کاربر با کلیک کردن روی لینک موجود در سایت دیگر وارد سایت شما می شود و با ضفحه 404 روبرو می شود سریعا از سایت بیرون می رود و این یعنی بدترین اتفاق از دید گوگل. با این اتفاق کاربران مختلف سایت شما را به عنوان یک سایت اسپم شناخته و دیگر سراغ سایت شما نمی آیند و این یعنی کاهش بازدید از سایت. پس از این که مدتی از فعالیت شما در سایت گذشت با استفاده از ابزارهای آنلاین از جمله سایت brokenlinkcheck.com و drlinkcheck.com لینک های اسپم و مخرب را شناسایی کرده و حذف کنید.

بیشتر بخوانید: اهمیت حذف لینک های اسپم از سایت چقدر است؟

28- اینفلوئنسر مارکتینگ

یکی از بهترین روش هایی که باعث افزایش بازدید می شود این است که از افراد سر شناس و معتبر که جایگاه خوبی در جامعه به دست آورده اند، بخواهید که محصولات و خدمات شما را به دیگران معرفی کنند. در برخی موارد کاربران بدون چون و چرا توصیه های اینفلوئنسرها را قبول می کنند و وارد سایت می شوند.

اینفلوئنسر مارکتینگ

29- نوشتن در بسترهای رایگان نشر محتوا

یکی دیگر از بهترین کارهایی که می توانید انجام بدهید این است که محتوایی را بنویسید و روی پلتفرم‌های رایگان مثل ویرگول، مدیوم و … منتشر کنید. این کار به شما کمک می کند تا بتوانید برای سایت خودتان بک لینک ساخته یا اینکه از کاربران بخواهید مطالب تکمیلی و جذاب‌ تر را در سایت‌تان دنبال نمایند.

30- همکاری با همکارها و برندهای دیگر

یکی دیگر از کارهایی که برای بالا بردن بازدید سایت خود می‌توانید از آن استفاده کنید، همکاری با هم‌صنفی‌ها و برندهای دیگر میباشد. شما همچنین توانایی آن را دارید که محتوای آن ها را منتشر نمایید و آنها نیز می‌توانند محتوای شما را به اشتراک بگذارند. هر کدام از شما مخاطبان خاص خودتان را دارا میباشید که این بازی برد-برد باعث آن می‌شود که ترافیک بیشتری جذب نمایید.

31- منتشر کردن محتوای طولانی

برخلاف آنچه که برخی از افراد فکر می‌کنند همیشه تولید محتوای کوتاه بهتر است، اما تحقیقات نشان داده است که محتوایی که بیش از ۳ هزار کلمه باشد، ۲۸ درصد بیشتر به اشتراک گذاشته می‌شود. از این رو یکی از روش‌های افزایش بازدید سایت که به آن اشاره نمودیم، انتشار محتوای طولانی به روش آسمانخراش (Skyscraper) میباشد.

روش آسمان خراش اولین بار توسط برایان دین یکی از متخصصان برجسته حوزه سئو و دیجیتال مارکتینگ مطرح گردید. این روش پیرامون شبکه‌ای از بک لینک‌ها به محتوای شما به صورت پایدار، مقیاس‌پذیر و نتیجه‌محور کار کرده و به بالا بردن بازدید سایت کمک مینماید.

اساسی ترین جنبه تولید محتوای طولانی و آسمان خراش ایجاد بک لینک‌های قوی از سایت‌ها و منابعی میباشد که به عنوان پلتفرم‌های معتبر آن ها را می‌شناسیم. چون الگوریتم‌های گوگل عاشق محتوای باکیفیت میباشند، در نتیجه اگر محتوای شما را با ارزش میخوانند یا محتوای شما از سوی یک سایت معتبر پیشنهاد شده، آنگاه در نتایج جستجوی گوگل رتبه بالاتری می‌گیرید. در این روش حتی نیازی ندارید خودتان دنبال سوژه تولید محتوا بگردید و می‌توانید از نمونه‌های موفق قبلی نیز به سبک خودتان استفاده نمایید.

منتشر کردن محتوای طولانی

32- از طرح کشویی یا چرخان خودداری نمایید.

این طرح‌ها سال هاست محبوب هستند و مشتریان آن‌ها را دوست دارند. اما مشکلی که در این روش وجود دارد این میباشد که بازدیدکنندگان امکان دارد فقط اولین اسلایدها را ببینند. مطالعات زیادی شکل گرفته که به همین نتیجه رسیده‌اند و دریافته‌اند در این نوع طرح‌ها اسلایدهای بعدی کم‌تر دیده می‌شوند و تماس یا اقدام به کلیک کردن برروی این اسلایدها تقریبا صفر میباشد.همچنین این طرح‌ها امکان دارد محبوب باشند اما استفاده از آن‌ها برای سیاست داخلی خوب میباشد نه برای بالا رفتن نرخ بازدیدکنندگان.

33- از تصاویر افراد استفاده نمایید.

چهره‌ها تصاویری منحصر به فرد و قدرتمند میباشند. همچننین ما از زمان تولدمان به چهره‌های دیگر بیشتر نگاه می‌کنیم. قدرت مغناطیسی تصاویر افراد در طراحی وب‌سایت بسیار مفید میباشد.

چهره‌ها توجه را جلب مینمایند. مطالعه موردی معروفی نشان داده که نتایج حاصل از ترکیب چهره و توصیفات در یک صفحه فروش بسیار چشم‌گیری دارد.

تصاویر افراد

34- از فلش ها به عنوان نشانه های بصری استفاده نمایید.

چهره‌ها توانایی آن را دارند که توجه بازدیدکنندگان را جلب نمایند، اما تنها راه کنترل و هدایت چشم بازدیدکننده نمیباشند. حتی امکان دارد فلش‌های کوچک کشیده شده با دست موثرتر از آن باشد. باید بدانید که حتی یک پیکان ساده در جذب CXL چشم بازدیدکنندگان یک عنصر قدرتمند در صفحه میباشد.اگر می‌خواهید بازدیدکنندگان شما به چیزی نگاه کنند، با فلش به آن اشاره نمایید.

35- زیرنویس های معنی دار بنویسید.

عناوین مبهم در همه سایت ها وجود دارد. این عناوین عموما بزرگ و بی‌فایده میباشند اما مواردی کوچک و مفید را دنبال می‌کنند. اطمینان حاصل کنید که موارد بزرگ برای بازدیدکنندگان معنی‌دار و مفید میباشند. اگر روسای شما می‌خواهند چیزهایی مانند خدمات و محصولات در وب‌سایت بازگو کنند باید از خود بپرسید که چه توصیفی برای آن می‌تواند بهتر باشد.

36- از کلمات ساده استفاده نمایید.

هرچه خواندن متن راحت تر باشد ‌سایت شما موفق‌تر خواهد بود. از کلمات متداولی که خوانندگان انتظار آن را دارند استفاده کنید،  استفاده از جلمات طولانی و کلمات فانتزی خوب نمیباشد؛ بلکه باید از یک زبان ساده استفاده نمایید که همه بتوانند آن را درک کنند. تحقیقات نشان داده که سادگی در خوانایی توانایی آن را دارد که در افزایش بازدیدکنندگان شما تاثیر بسازایی بگذارد.

کلمات ساده

37- به سوالات بازدیدکنندگان اهمیت بدهید.

سوالاتی امکان دارد برای بازدیدکنندگان پیش آید. کار اصلی وب‌سایت پاسخگویی به این سوالات میباشد. هر سوال که بی‌پاسخ بماند فرصت  جلب اعتماد را از دست خواهد داد. همچنین سوالات بدون پاسخ امکان ترک ‌سایت توسط مکاربران را افزایش می‌دهد.

هنگامی که جوئل کلتکه فرایند خود را برای یافتن سوال‌ها و نوشتن پاسخ در پیدا کرد، توانست صفحات فرود نرخ تبدیل خود را دو برابر نماید. او با مشتریان مصاحبه کرد، جواب‌های آن‎‌ها را تجزیه و تحلیل کرد، پیام‌ها را در اولویت قرار گرفته و در پایان کلمات کاربران خود را از نسخه جدید بازاریابی به روش  هوشمندانه استفاده کرد.

38- پادکست تولید کنید.

بازار تولید پادکست در ایران بیش از سالهای گذشته شده است و در حال حاضر شاهد اختصاص یافتن سایت ها  وپلتفرم های متنوعی برای تولید پادکست هستیم. پادکست همواره مخاطبین زیادی دارد. شما میتوانید این طیف از مخاطب علاقه مند به پادکست را به سایت خود جذب کرده و از آن در جهت افزایش ترافیک سایت استفاده کنید.

اما چرا پادکست اهمیت زیادی دارد؟

  • افزایش آگاهی از برند: تولید پادکست باکیفیت میتواند سایت شما را به کاربرانتان بشناساند و در افزایش آگاهی از برند، نقش داشته باشد.
  • ایجاد رابطه با مشتریان: شما می‌توانید از طریق محتوای پادکست خود برای مشتریان‌ خود ارزش افزوده ایجاد کنید. همچنین قادر خواهید بود با ارائه محتوای تعامل بخش و جذب کننده، تجربه فوق العاده ای را برای کاربرانتان خلق نمایید.
  • بهبود سئو: از آنجایی که کدهای صوتی در فضای سایت جاسازی میشوند؛ پادکست در بهبود سئوی سایت نقش قدرتمندی را ایفا می کند.

چرا پادکست مهم است

ابزار آنالیز بازدید سایت

کلیه روش هایی که در این مقاله به آن ها پرداخته شد، زمانی موثر خواهد بود که نحوه باز خورد و اثر گذاری این راه کارها را بررسی کنید. یکی از بهترین ابزارهای آنلاین گوگل آنالیتکیکس است. گوگل آنالیتیکس یک ابزار چند گانه است که میزان ورودی و خروجی های سایت را بررسی کرده و کمبودها را جبران کنید و بهبود ببخشید.

بیشتر بخوانید: آمارگیر سایت چیست؟

جمع‌بندی

اگر می خواهید برای بالا بردن بازدید سایت خود اقدامی اصولی انجام دهید؛ روش های رایگان و اعتباری زیادی پیش روی شماست. اگر بخواهید از روش های رایگان استفاده کنید؛ تمرکز اصلی شما باید روی مسئله  تولید محتوای جذاب و کاربردی، بهبود سئوی داخلی سایت، بروزرسانی محتوا، توزیع محتوا در بسترهای رایگان انتشار محتوا، تحلیل رقبا و همچنین فعالیت مداوم باشد.

در مقابل روش‌های اعتباری افزایش بازدید سایت، روی رپورتاژ، دریافت بک لینک، کمپین‌های محتوایی، همکاری با اینفوئنسرها، استفاده از ابزارهای تبلیغاتی شبکه‌های اجتماعی و اجاره رسانه‌ ها توجه دارد.

از زمانی که برای مطالعه این مقاله از کلیک اول صرف کردید؛ سپاس گزاریم.

تیم تحریریه کلیک اول

نویسنده در بلاگ کلیک اول

این مقاله به قلم و نویسندگی تیم تحریریه کلیک اول تهیه شده است. هدف ما در کلیک اول، ارائه بستری مناسب برای وب مستران عزیز است که بتوانند مجموعه ای از خدمات مربوط به دیجیتال مارکتینگ، افزایش ترافیک سایت و همچنین شبکه های اجتماعی را به سادگی دریافت کنند.

0 دیدگاه ثبت شده است.

در بحث و گفتگوی مربوط به این مطلب شرکت کنید!

آکادمی کلیک اول

دریچه ای به سوی آموزش های رایگان در فضای دیجیتال مارکتینگ

آموزش پایه ای کار با ابزار گوگل سرچ کنسول

دوره آموزشی گوگل سرچ کنسول (Google Search Console)

سئو و بهینه سازی

گوگل سرچ کنسول یا Google Search Console یکی از مهم ترین ابزارهای سئوی حرفه ای سایت است. شما با کمک این ابزار می توانید با گوگل ارتباط برقرار کرده و به درستی یا نادرستی عملکرد خود در مسیر بهینه سازی سایت پی ببرید.

02:21:00
آموزش پایه ای کار با گوگل آنالیتیکس

دوره آموزشی گوگل آنالیتیکس 4 (Google Analytics 4)

سئو و بهینه سازی

گوگل آنالیتیکس (Google Analytics) یکی از ابزارهای پرکاربرد گوگل بوده و وظیفه آن بررسی آمار سایت ها و تحلیل آن هاست..

02:43:00
آموزش کار با افزونه پرکاربرد یواست

آموزش کار با افزونه پرکاربرد یواست (Yoast)

دیجیتال مارکتینگ

یواست سئو (Yoast SEO) یک افزونه وردپرس است که به عملکرد بهتر سایت در موتورهای جستجو مانند گوگل کمک می کند. همچنین ابزارهایی را در اختیار شما قرار می دهد تا محتوای خود را به بهترین استانداردهای سئو و خوانایی برسانید.

00:22:06