چالش های افزایش ورودی گوگل در سال 2023

چالش های افزایش ورودی گوگل در سال 2023

در این مقاله می خوانید:

قطعا از مهم ترین دغدغه های صاحبان کسب و کارهای اینترنتی و مدیران سایت، افزایش ورودی سایت و آمار بازدیدکنندگان فعال است کلیه فرآیندهایی که برای بهبود وضعیت یک سایت انجام میدهیم با هدف بالا بردن آمار بازدید سایت در گوگل انجام می گیرد.

ما در سئوی سایت می خواهیم کاری کنیم که تعداد ورودی سایت در گوگل افزایش یابد. در این مقاله قصد داریم چالش های افزایش ورودی گوگل در سال 2023 را بررسی کنیم. با کلیک اول همراه شوید.

اهمیت افزایش بازدید سایت در گوگل

گوگل با توجه به آمار بازدیدکنندگان، به یک وب سایت اعتبار می دهد. بالارفتن اعتبار وب سایت می تواند به ارتقا جایگاه سایت نسبت به سایر سایت های مشابه منجر شود. البته این بالا بردن آمار بازدید سایت در گوگل قوانین مشخصی نیز دارد و هر بازدیدی به افزایش ورودی گوگل منجر نمی شود. بنابراین، بایستی با چالش های افزایش ورودی گوگل آشنا شوید.

ترافیک طبیعی، بهترین نوع ترافیکی است که یک سایت می تواند داشته باشد. این روش بسیار موثر و البته رایگان است. برای این کار باید ترافیک سایت را مطابق با الگوریتم های به روز گوگل افزایش دهیم. لازم به ذکر است که اگر تنها تمرکزتان را بر این موضوع بگذارید و از پارامترهای دیگر غافل شوید؛ در بلند مدت اثرات مخربی بر سئو سایتتان خواهد داشت.

بیشتر بخوانید: ترفندهای سئو برای بالا آوردن نتایج سایت در گوگل

اهمیت و چالش های افزایش ورودی گوگل - کلیک اول

چقدر زمان می برد تا افزایش بازدید سایت داشته باشیم؟

لازم به ذکر است که ترفندهایی که در این مقاله مطرح می کنیم؛ به بالا بردن آمار بازدید سایت در گوگل به صورت طبیعی می پردازد. یعنی گرچه با رعایت آن ها قطعا نتایج مثبتی خواهید گرفت اما این نتایج سریع السیر نخواهد بود. به طور کلی روند بهینه سازی صحیح یک سایت، روندی پیوسته و طولانی مدت است. تمام روش هایی که اصطلاحا به کلاه سیاه معروف است؛ در مدت زمان کوتاهی سایت شما را بالا برده و در طولانی مدت به جریمه شما از سمت گوگل و جایگاهی پایین تر از قبل منجر می شود. مدت زمانی که هر سایت برای بهبود و ارتقای جایگاه خود نیاز دارد؛ با توجه به زمینه فعالیت آن سایت متفاوت است.

بیشتر بخوانید: افزایش بازدید سایت چه ضرورتی دارد؟

روش های بالا بردن آمار بازدید سایت در گوگل چیست؟

برای افزایش ورودی گوگل راهکارهای زیادی از جمله بهبود سئو سایت و تبلیغات موتورهای جستجو وجود دارد. یکی از اقدامات موثر در سئوی سایت، روش کلاه سفید است که تاثیر بسزایی در جذب کاربران فعال دارد. ما در ادامه این مبحث به بررسی روش های موثر و رایگان بالا بردن آمار بازدید سایت در گوگل خواهیم پرداخت.

بیشتر بخوانید: آشنایی با سئو کلاه سفید

توجه به سئو داخلی و تکنیکال

توجه به سئو داخلی و تکنیکال سایت، از مهمترین عوامل برای بالا بردن آمار بازدید سایت در گوگل است. برای این کار وب سایت شما باید از نظر فنی مشخصات قابل قبولی داشته باشد تا تکنیک های سئو را بپذیرد. URL، تگ ها و توضیحات متا، انتخاب کلمات کلیدی و… در سئو داخلی سایت تاثیرگذار است.

توجه به پارامترهای سئو، از جمله مهمترین چالش های افزایش ورودی گوگل به شمار می رود.

بیشتر بخوانید: سیر تا پیاز مراحل بهبود سئوی داخلی سایت

انتخاب کلمات کلیدی طولانی

قطعا الگوی رفتار کاربران در حال تغییر بوده و یک الگوی ثابت نیست. کلمات کلیدی کوتاه و ساده بسیار عمومی بوده و رقابت در آن ها مشکل است. به همین منظور باید از کلمات کلیدی طولانی تر و البته مرتبط استفاده کرد. این کلمات اگر به درستی انتخاب شوند می توانند رتبه سایت شما را افزایش داده و مقصد مفیدی برای بازدیدکنندگان باشد. بنابراین از نقش کلمات کلیدی غافلگیر نشوید.

بیشتر بخوانید: کلمات کلیدی LSI چیست؟ تأثیر آن در سئوی سایت چیست؟

بروزرسانی روزانه محتوای سایت

بروزرسانی روزانه محتوای سایت می تواند رنکینگ شما را در گوگل بالا ببرد و به افزایش ورودی سایتتان کمک کند. موتور جستجوی گوگل، محتوای جدید و طولانی را به محتوای قدیمی ترجیح می دهد. شما با به روزرسانی محتواهایتان به گوگل نشان می دهید که فعال هستید و بر موضوعات مختلفی که بارگزاری می کنید، احاطه کافی دارید. اگر جایگاهتان در گوگل روز به روز افت می کند؛ به فکر به روزرسانی محتواهایتان باشید!

بیشتر بخوانید: 10 برابر شدن ترافیک سایت با تولید محتوای بهینه

انتخاب کلمات کلیدی طولانی - کلیک اول

تحلیل سایت در گوگل آنالیتیکس

Google Analytics میتواند تعداد بازدیدکنندگان، زمانی که هر بازدیدکننده برای سایت شما صرف کرده است و همچنین نرخ پرش را به شما نشان دهد. با استفاده از این ارقام می توانید سایت خود را تحلیل کرده و مشکلات آن را برطرف نمایید. البته این کار، تخصص یک تحلیلگر حرفه ای است. با اینحال در نظر داشته باشید که هر کاری در جهت برطرف کردن ابرادات سایت انجام دهید به بالا بردن آمار بازدید سایت در گوگل می انجامد.

چنانچه قصد یادگیری و آموزش ویدیویی گوگل آنالیتیکس را دارید، می توانید از آموزش های رایگان آکادمی کلیک اول استفاده کنید.

توجه به لینک سازی داخلی

لینک سازی داخلی همان پیشنهادی ست که سایت به کاربران خود می دهد تا آن ها را به یک صفحه دیگر هدایت کند. این موضوع به افزایش زمان بازدید کاربر و در نتیجه بهبود وضعیت سایت منجر می گردد. لینک سازی داخلی یک پل ارتباطی دو طرفه است که هم برای اعتبار سایت مفید است و هم به حرکت ساده تر موتورهای جستجوگر کمک می کند.

بیشتر بخوانید: اصول لینک سازی داخلی در سئوی سایت

افزایش سرعت سایت

برای اینکه رتبه یک سایت بالاتر رفته و در نهایت اعتبار و بازدیدکنندگان بیشتری را جذب نماید؛ باید مسائل زیادی را در نظر داشته باشیم. از جمله آنها عملکرد روان سایت در بارگزاری است. هرچقدر سرعت بارگزاری کندتر باشد؛ احتمال ترک سایت توسط بازدیدکنندگان بالاتر می رود.

این موضوع برابر است با کاهش اعتبار وب سایت شما. اگر چنین چیزی را نمی خواهید، روی پارامترهای فنی بالابردن سرعت سایت از جمله کاهش حجم عکس ها، بهینه سازی کدهای html، استفاده از افزونه های کش و یک هاست قدرتمند و پرسرعت کار کنید.

بیشتر بخوانید: برترین پلاگین های وردپرس برای بالا بردن سرعت لود وب سایت

فعال کردن بخش نظرات و دیدگاه ها

القای احساس ارزشمند بودن به کاربران، می تواند آن ها را به بازدیدکنندگان وفادار سایت شما تبدیل کند. یکی از راهکارهای مرتبط با این موضوع، فعال کردن بخش نظرات و دیدگاه هاست. در این بخش کاربران می توانند نظرات خود را با شما در میان گذاشته و با مدیران سایت در ارتباط باشند. همچنین این مسئله می تواند به افزایش زمان بازدید کاربران دیگر نیز در سایت منجر گردد.

بررسی و تحلیل سایت رقبا

تمام راهکارهایی که مطرح کردیم برای بالابردن جایگاه سایت در گوگل نسبت به سایر رقباست. بنابراین توجه به استراتژی رقبا و بررسی سایت آنان بسیار ضروری و مهم است. برای این منظور باید با کمک ابزارهای آنالیز سئو بررسی کنیم که رقبای ما چه نوع محتوایی با چه مشخصاتی تولید می کنند، کلمات کلیدی پرترافیک مربوط به آن ها چیست، نرخ به روزرسانی محتوای آن ها چگونه است و چه روش هایی را برای بالا بردن آمار بازدید سایت در گوگل بکار برده اند.

بیشتر بخوانید: چگونه سئوی سایت رقبا را بررسی کنیم؟

بررسی و تحلیل سایت رقبا - کلیک اول

تقویت آگاهی از برند سایت

به میزانی که مشتریان بالقوه برند شما را می شناسند و با آن ارتباط می گیرند؛ آگاهی از برند گفته می شود. کاربران به محض اینکه با یک سایت آشنا شوند و ارتباط بگیرند؛ از نام خود سایت برای جستجو در گوگل استفاده می کنند. قطعا تقویت آگاهی از برند سایت می تواند به افزایش بازدید سایت کمک کند.

برای این منظور باید به پارامترهای مختلفی از جمله تبلیغات موثر، ارتقا کیفیت خدمات و محصولات، ارتباط فعال با مشتری، مزایای رقابتی نسبت به سایر سایت ها، فعالیت حرفه ای در شبکه های اجتماعی، استفاده از نام سایت در تبلیغات، تطبیق نام دامنه با برند و… توجه کنید.

بیشتر بخوانید: چگونه به یک برند محبوب تبدیل شویم؟

ثبت بک لینک و رپورتاژ در سایت های پربازدید

ثبت بک لینک و رپورتاژ در سایت های پربازدید به طور مستقیم در بالا بردن آمار بازدید سایت در گوگل اثرگذار است و این نکته را به یاد داشته باشید که تاثیر رپورتاژ آگهی در سئو سایت بیشتر از بک های دیگر است. طبیعتا سایت های پربازدید می توانند با رپورتاژ سایت شما به افزایش احتمال کلیک و در نتیجه بازدید از سایت شما کمک کنند.

البته این مسئله قوانین فنی مختص به خود را دارد. شما باید برای ثبت بک لینک یا رپورتاژ در یک سایت مسائل مختلفی از جمله دامین اتوریتی، دامین ریتینگ، پیج اتوریتی و اسپم اسکور را چک کنید. سایتی که قرار است به عنوان میزبان شما عمل کند؛ باید ضمن داشتن آمار بازدید بالا، با سایت شما نیز مرتبط باشد. اگر این مسیر به درستی طی نشود؛ با نتیجه عکس همراه خواهد بود.

بیشتر بخوانید: بهبود جایگاه گوگل با ورودی از بک لینک

افزایش ورودی سایت با گوگل ادز

خود گوگل در فرآیند ارتقای سایت ها بسیار کمک کننده است. شما میتوانید با پرداخت مبلغی جزیی به گوگل ادورز، سایت خود را در فضای گوگل تبلیغ کرده و ورودی و بازدید سایت را افزایش دهید.

بیشتر بخوانید: چه اشتباهاتی باعث هدر رفتن بودجه تبلیغات گوگل ادز می شود؟

انتخاب عنوان مناسب

بسیاری از بازدیدکنندگان در موتور جستجو، تنها به خواندن عنوان محتوا اکتفا کرده و بر اساس آن تصمیم میگیرند مطلبی را مطالعه کنند یا از آن صرف نظر نمایند. عنوان صفحه اولین چیزی است که نظر مخاطب را در صفحه اصلی جستجو جلب می کند. پس از عنوان متای توضیحات می تواند در ترغیب بازدیدکنندگان موثر باشد. بنابراین باید در انتخاب عنوان مناسب و جذاب نهایت تلاشتان را بکار گیرید.

بیشتر بخوانید: تیترهای جذاب برای سایت که مخاطب جذب می کند

انتخاب عنوان مناسب - کلیک اول

سخن آخر

قطعا از مهم ترین دغدغه های صاحبان کسب و کارهای اینترنتی و مدیران سایت، افزایش ورودی سایت و آمار بازدیدکنندگان فعال است. هر چقدر به تعداد بازدیدکنندگان شما اضافه شود؛ اعتبار برند شما نیز در سایه این حمایت بالاتر رفته و جایگاهتان در گوگل بهتر خواهد شد.

بازدیدکنندگان بیشتر به افزایش فروش خدمات و محصولات نیز منجر می گردد. ما در این مقاله تلاش کردیم ضمن توضیح اهمیت بالابردن ورودی سایت، به چالش های افزایش ورودی گوگل در سال 2023 بپردازیم. امیدواریم این مطلب به شما کرده باشد. از زمانی که صرف مطالعه آن کردید؛ سپاس گزاریم.

تیم تحریریه کلیک اول

نویسنده در بلاگ کلیک اول

این مقاله به قلم و نویسندگی تیم تحریریه کلیک اول تهیه شده است. هدف ما در کلیک اول، ارائه بستری مناسب برای وب مستران عزیز است که بتوانند مجموعه ای از خدمات مربوط به دیجیتال مارکتینگ، افزایش ترافیک سایت و همچنین شبکه های اجتماعی را به سادگی دریافت کنند.

0 دیدگاه ثبت شده است.

در بحث و گفتگوی مربوط به این مطلب شرکت کنید!

آکادمی کلیک اول

دریچه ای به سوی آموزش های رایگان در فضای دیجیتال مارکتینگ

آموزش پایه ای کار با ابزار گوگل سرچ کنسول

دوره آموزشی گوگل سرچ کنسول (Google Search Console)

سئو و بهینه سازی

گوگل سرچ کنسول یا Google Search Console یکی از مهم ترین ابزارهای سئوی حرفه ای سایت است. شما با کمک این ابزار می توانید با گوگل ارتباط برقرار کرده و به درستی یا نادرستی عملکرد خود در مسیر بهینه سازی سایت پی ببرید.

02:21:00
آموزش پایه ای کار با گوگل آنالیتیکس

دوره آموزشی گوگل آنالیتیکس 4 (Google Analytics 4)

سئو و بهینه سازی

گوگل آنالیتیکس (Google Analytics) یکی از ابزارهای پرکاربرد گوگل بوده و وظیفه آن بررسی آمار سایت ها و تحلیل آن هاست.

02:43:00
آموزش کار با افزونه پرکاربرد یواست

آموزش کار با افزونه پرکاربرد یواست (Yoast)

دیجیتال مارکتینگ

یواست سئو (Yoast SEO) یک افزونه وردپرس است که به عملکرد بهتر سایت در موتورهای جستجو مانند گوگل کمک می کند. همچنین ابزارهایی را در اختیار شما قرار می دهد تا محتوای خود را به بهترین استانداردهای سئو و خوانایی برسانید.

00:22:06