چگونه ویدیوی خود را به صفحه اول گوگل بیاوریم؟

چگونه ویدیوی خود را به صفحه اول گوگل بیاوریم؟

در این مقاله می خوانید:

با پیشرفت تکنولوژی و گسترش هر چه بیشتر اینترنت، وب سایت های فراوانی جهت اشتراک ویدیوی کاربران شروع به فعالیت نمودند. از جمله این وب سایت ها می توان به youtube.com و Blip.tv در سطح جهانی و aparat.com و namasha.com در ایران اشاره نمود.

مراحل بهبود جایگاه ویدیو در نتایج گوگل

بسیاری از کاربران اینترنت به قصد تبلیغ فعالیت ها و محصولات خود، ویدیو هایی را در وب سایت های اشتراک ویدیو آپلود نموده و لینک ویدیو را در سایت های مختلف به اشتراک می گذارند. اما نکته ای که بسیاری از افراد به آن توجهی نمی کنند، این است که می توان با رعایت بعضی نکات، باعث بهبود رتبه ویدیو در گوگل و سایر موتورهای جستجو شد. اما چگونه باید این کار را انجام دهیم؟

توجه: این ویژگی در آپدیت های اخیر گوگل غیر فعال شده و خود گوگل براساس الگوریتم های خود، ویدیو را بررسی کرده و در صفحات خود نمایش می دهد.

انتخاب نام، توضیحات و برچسب های مناسب

از آن جایی که وب سایت های اشتراک ویدیو از سئو سایت و ارزش دامنه بسیار بالای برخوردار هستند. مطالب و ویدیوهای موجود در آن ها از نظر گوگل از اهمیت بیشتری نسبت به وب سایت های معمولی برخوردار بوده و جایگاه بهتری را در نتایج به خود اختصاص می دهند.

بنابراین بایستی هنگام آپلود ویدیو، عنوان و توضیحات مناسبی را برای ویدیوی خود انتخاب کنید تا هنگام حستجوی کاربران، ویدیوی شما در بین نتایج جستجو قرار بگیرد. همچنین کلمات کلیدی مورد نظر خود را به عنوان برچسب برای ویدیو تعیین نمایید. در هنگام تعیین این کلمات باید حتما این نکته را مدنظر قرار دهید که کلمات انتخابی از نظر تعداد جستجو در شرایط خوبی بوده و برای کاربران از اهمیت بالایی برخوردار باشد.

برچسب ویدیو

ثبت لینک صفحه ویدیو در گوگل

حال پس از آن که ویدیو آپلود شد، بایستی لینک صفحه حاوی ویدیو را در گوگل ثبت نماییم. این کار به گوگل در پیمایش صفحه ویدیو و افزودن هر چه سریع تر آن به نتایج جستجو کمک می کند. می توانید برای ثبت صفحه ویدیوی خود در گوگل از این لینک استفاده نمایید.

پس از باز شدن صفحه، آدرس صفحه را در قسمت URL وارد نموده و پس از انتخاب گزینه “I’m not a robot”، دکمه Submit Request را فشار دهید تا آدرس لینک موردنظر شما در گوگل ثبت شود.

ثبت سایت در گوگل

اشتراک گذاری لینک ویدیو در شبکه های اجتماعی و سایت های مختلف

یکی از روش هایی که می توانید به وسیله آن هم مخاطب بیشتری را به سمت صفحه ویدیوی خود هدایت کرده و هم ارزش صفحه حاوی ویدیو را در گوگل بالاتر ببرید، به اشتراک گذاری ویدیو در شبکه های اجتماعی و وب سایت های مرتبط می باشد. به طور طبیعی هر چه یک لینک در سایت های مختلف (و البته با کیفیت) پخش شود، از نظر گوگل ارزش آن لینک بالاتر رفته و در نتایج جستجو نتیجه بهتری را برای شما به ارمغان می آورد.

افزایش ترافیک و ورودی از گوگل

از دیگر فعالیت هایی که باعث بهبود وضعیت ویدیو در نتایج جستجوی گوگل می شود، افزایش تعداد کاربران و ورودی های آن صفحه می باشد. به هر روشی که بتوانید باعث افزایش بازدید ویدیو خود شوید، باعث بالا رفتن ترافیک صفحه خواهید شد. همچنین افزایش ورودی از گوگل نیز یکی از پارامتر های مهم و تاثیر گذار گوگل برای رتبه بندی به حساب می آید.

حال این سوال پیش می آید که چگونه ترافیک ویدیوی خود را افزایش دهیم؟ برای این کار کافیست با کلیک اول همراه شوید. ما تمامی خدمات موردنظر شما را در اختیارتان قرار خواهیم داد.

تیم تحریریه کلیک اول

نویسنده در بلاگ کلیک اول

این مقاله به قلم و نویسندگی تیم تحریریه کلیک اول تهیه شده است. هدف ما در کلیک اول، ارائه بستری مناسب برای وب مستران عزیز است که بتوانند مجموعه ای از خدمات مربوط به دیجیتال مارکتینگ، افزایش ترافیک سایت و همچنین شبکه های اجتماعی را به سادگی دریافت کنند.

55 دیدگاه ثبت شده است.

در بحث و گفتگوی مربوط به این مطلب شرکت کنید!

آکادمی کلیک اول

دریچه ای به سوی آموزش های رایگان در فضای دیجیتال مارکتینگ

آموزش پایه ای کار با ابزار گوگل سرچ کنسول

دوره آموزشی گوگل سرچ کنسول (Google Search Console)

سئو و بهینه سازی

گوگل سرچ کنسول یا Google Search Console یکی از مهم ترین ابزارهای سئوی حرفه ای سایت است. شما با کمک این ابزار می توانید با گوگل ارتباط برقرار کرده و به درستی یا نادرستی عملکرد خود در مسیر بهینه سازی سایت پی ببرید.

02:21:00
آموزش پایه ای کار با گوگل آنالیتیکس

دوره آموزشی گوگل آنالیتیکس 4 (Google Analytics 4)

سئو و بهینه سازی

گوگل آنالیتیکس (Google Analytics) یکی از ابزارهای پرکاربرد گوگل بوده و وظیفه آن بررسی آمار سایت ها و تحلیل آن هاست..

02:43:00
آموزش کار با افزونه پرکاربرد یواست

آموزش کار با افزونه پرکاربرد یواست (Yoast)

دیجیتال مارکتینگ

یواست سئو (Yoast SEO) یک افزونه وردپرس است که به عملکرد بهتر سایت در موتورهای جستجو مانند گوگل کمک می کند. همچنین ابزارهایی را در اختیار شما قرار می دهد تا محتوای خود را به بهترین استانداردهای سئو و خوانایی برسانید.

00:22:06