افزایش رتبه سایت در گوگل رایگان و بالا بردن رنک سایت به صورت طبیعی

افزایش رتبه سایت در گوگل رایگان و بالا بردن رنک سایت به صورت طبیعی

در این مقاله می خوانید:

افزایش رتبه سایت در گوگل یکی از مهم ترین مسائلی است که هر صاحب سایت یا وب مستری باید نسبت به آن توجه کافی داشته باشد. در حقیقت شما در رابطه با هر نوع کسب و کار آنلاین که در حال فعالیت باشید بسیار ضروری است که در پی افزایش بازدید سایت و جذب کاربران فضای اینترنت به سمت خود باشید. این مطلب به معرفی روش های افزایش رتبه سایت از طریق گوگل خواهد پرداخت.

افزایش رتبه سایت در گوگل به صورت رایگان بستگی به پارامترهای مختلفی دارد که باید نسبت به آن توجه داشته باشید. در این مقاله از کلیک اول درباره افزایش رتبه سایت در گوگل رایگان نکاتی را برای شما مطرح کرده ایم. در ادامه همراه با کلیک اول باشید.

مدیران سایت ها که به اسم وب مستر هم شناخته می شوند، همواره دنبال استفاده از تکنیک هایی هستند که بتوانند ورودی گوگل سایت خود را به طرز موثری افزایش دهند. افزایش ورودی گوگل از این جهت قابل اهمیت است که می تواند سایت شما را به افراد مرتبط به راحتی وصل کند.

افزایش ورودی گوگل
افزایش ورودی گوگل
اگر قصد دارید ترافیک سایت خود از طریق گوگل را افزایش داده و بر روی الگوریتم های گوگل به صورت هدفمند تاثیر بگذارید، ابزار خرید ورودی گوگل کلیک اول در اختیار شماست.

اهمیت افزایش رتبه سایت در گوگل رایگان

افزایش رتبه سایت در گوگل یکی از مهم ترین اهداف هر وب سایتی است که می خواهد بازدیدکنندگان بیشتری را جذب کند و درآمد خود را افزایش دهد. برای دستیابی به این هدف، باید از روش های مختلفی استفاده کرد.

فرقی نمی کند که شما چه نوع خدمات و محصولاتی را به مشتریان خود ارائه می دهید. هر اندازه هم که وب سایت شما خوب و با کیفیت باشد اما تا زمانی که قادر نباشید ترافیک واقعی برای آن دریافت کنید تلاش های شما بی نتیجه مانده و سودی در پی نخواهد داشت.

از همین رو یکی از دلایل اصلی عدم موفقیت کسب و کارهای آنلاین نبود ترافیک کافی برای وب سایت هاست. مشکل اصلی چنین وب سایت هایی دیده نشدن توسط کاربران فضای مجازی است. چنانچه مدیران این وب سایت ها بتوانند در رابطه با افزایش بازدید سایت از طریق سئو موفق عمل کنند، این امکان را خواهند داشت که ترافیک واقعی و هدفمند را به سمت وب سایت خود جذب نمایند.

افزایش ورودی گوگل از آن جهت اهمیت بسیاری دارد که سبب ارتقای رتبه یک وب سایت در مقایسه با رقبای آن می شود. در این فرصت برخی از روش های موجود در رابطه با افزایش رتبه سایت در گوگل جهت آگاهی علاقه مندان معرفی می گردد.

 

اهمیت افزایش رتبه سایت در گوگل رایگان

برای افزایش رتبه سایت در گوگل رایگان چکار کنیم؟

تو این مقاله به روش هایی می خواهیم اشاره کنیم که می توانید افزایش رتبه سایت در گوگل رایگان داشته باشید و به شما کمک ویژه ای می کند. وب مستران یا مدیران سایت به دنبال راهکارهایی هستند که از آن طریق بتوانند ورودی گوگل خود را افزایش دهند. وب مسترها می دانند که افزایش ورودی گوگل باعث ارتقای رتبه یک وب سایت می شوند. به همین دلیل است که آن را با اهمیت می دانند.

روش های اینکار متفاوت است و با آپدیت شدن الگوریتم های گوگل نیز باید به آن توجه ویژه کرد، در ادامه از این مطلب از کلیک اول می خواهیم شما را با این روش ها بیشتر آشنا کنیم.

ثبت سایت در گوگل با کمک سرچ کنسول

اولین کاری که برای شروع افزایش رتبه سایت در گوگل رایگان باید داشته باشید این است که سایت خود را در گوگل سرچ کنسول ثبت کنید تا تمامی اطلاعاتی که از طریق ربات های موتور جستجو مورد تحلیل و بررسی قرار می گیرد برای شما نمایش داده شود.

اگر هنوز وب سایت خود را در گوگل کنسول یا همان سرچ کنسول گوگل ثبت نکرده اید باید بگوییم که هنوز وارد دنیای وب و کسب و کارهای آنلاین نشده اید. پس هر چه زودتر به ثبت وبسایت خود در گوگل سرچ کنسول بپردازید.

افزایش رتبه سایت در گوگل به کمک ثبت سایت در گوگل سرچ کنسول

ایجاد نقشه سایت درست

نقشه سایت می تواند به موتورهای جستجو بفهماند که چه صفحاتی در سایت وجود دارد و در صورت اضافه شدن صفحات جدید از طریق نقشه سایت می توان از آپدیت شدن سایت مطلع شد. این کار در موتورهای جستجو مثل گوگل، سالیان سال هست که اتفاق می افتد.

فرض کنید برای اولین بار وارد شهری می شوید، تنها چیزی که می تواند به شما کمک کند که نقاط مختلف شهر را بشناسید، داشتن نقشه آن شهر است. نقشه وب سایت هم همین گونه برای ربات های گوگل عمل می کند. ربات های گوگل از این طریق می توانند مسیرهای یک وب سایت را شناسایی کنند و از آن طریق با آن وب سایت بیشتر آشنا شوند. اگر تاکنون نقشه وب سایت خود را ایجاد نکرده اید، هر چه سریع تر برای ساخت آن اقدام کنید.

بیشتر بخوانید: نقشه سایت چیست؟ آموزش قدم به قدم ساخت سایت مپ (Sitemap)

انتخاب درست زبان سایت برای موتورهای جستجو

یکی از ابتدایی ترین کارهای که باید سئوکارها انجام دهند، انتخاب درست زبان برای سایت هست، که البته در الگوریتم های جدید اینکار به صورت خودکار انجام می شود اما می توانید با کدهای موجود از طریق HTML به گوگل بفهمانید که مخاطب هدف ما با چه زبانی قرار هست سایت ما را ببینید و استفاده کند.

نکته مهمی که در اینجا باید به آن اشاره کنیم این است که اگر دامنه شما IR است دیگر نیازی نیست که کشور خود را ایران انتخاب کنید. دامنه IR اختصاصی برای کشور ایران است و گوگل متوجه این جریان است که هر کسی دامنه IR را سرچ کرد نتایج کشور ایران را نمایش دهد. توجه کنید که اگر نسبت به این بخش بی توجه باشید، رقبایتان که از دامنه IR استفاده می کنند از شما جلو خواهند زد.

انتخاب درست زبان سایت برای موتورهای جستجو

استفاده از ریچ اسنیپت در جهت معرفی بیشتر سایت

برای افزایش ورودی گوگل رایگان و همچنین افزایش نرخ CTR باید از ریچ اسنیپت استفاده کرد، روش های استفاده از آن مثل ستاره دار کردن مطالب و همچنین نمایش مسیر کاربر به سایت هست. انجام دادن این کارها باعث می شود که کاربر بر روی نتایج وب سایت کلیک کند و ترافیک سایت شما را افزایش دهد.

بیشتر بخوانید: روش های افزایش نرخ کلیک سایت | افزایش CTR

استفاده از محتوای با موضوع اختصاصی و یونیک

استفاده از محتوای یونیک و اختصاصی اهمیت ویژه ای برای گوگل دارد. کیفیت محتواها برای گوگل بسیار مهم هستند و برای اینکه بتوانید بازدید سایت خود را افزایش دهید باید محتواهای یونیک و اختصاصی تولید کنید. یونیک بودن محتوا در کنار کاربردی بودن این گزینه را برای گوگل دارد که می تواند در نتیجه های مختلف بالا بیاورد.

بیشتر بخوانید: چگونه برای تولید محتوا موضوعات مختلف انتخاب کنیم که تکراری نباشد؟

استفاده از محتوای با موضوع اختصاصی و یونیک

افزایش رتبه سایت در گوگل به کمک سئو

مهمترین قسمتی که باید برای سایت در نظر بگیرید سئوی سایت است. زمانی که ۵ موردی که در بالا گفته شد را رعایت کردید، زمان آن رسیده که سئوی سایت خود را به صورت جدی شروع کنید. برای سئو و بهینه سازی سایت حتما با کارشناسان متخصص این حوزه مشورت کنید و با استراتژی پیش بروید.

افزایش رتبه سایت در گوگل یکی از مهم ترین هدف های هر وبمستر است. برای رسیدن به این هدف، باید از روش های مختلفی استفاده کرد که به طور کلی به دو دسته تقسیم می شوند:

  • روش های On-Page
  • روش های Off-Page

روش های On-Page شامل بهینه سازی عناصر داخلی سایت مانند محتوا، کلمات کلیدی، عنوان، توضیحات، برچسب ها، سرعت لود، ساختار و طراحی و … هستند. روش های Off-Page شامل ایجاد ارتباطات خارجی با سایت های دیگر مانند لینک سازی، اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی، نظردهی، مقاله نویسی و … هستند. هر دو دسته از این روش ها باید با توجه به خط مشی گوگل و استانداردهای SEO انجام شوند تا نتیجه مطلوب حاصل شود. در این مقاله به برخی از مهم ترین روش های افزایش رتبه سایت در گوگل پرداخته ایم.

بیشتر بخوانید: سئو (SEO) چیست؟

افزایش سرعت بارگذاری سایت به زیر 3 ثانیه

اگر شما هم زیاد وبگردی می کنید، به وب سایتی که بالای 3 ثانیه لود باشد برسید، قطعا صبر نمی کنید و به سایت دیگر مراجعه می کنید. اگر می خواهید تا بازدید سایت خود را به طرز شگفت آوری افزایش دهید باید به فاکتورهای مهمتری توجه کنید.

کاربران صفحاتی که دیر بارگذاری می شوند را دوست ندارند و سریع از آن صفحه خارج می شوند. به غیر از آن یکی از فاکتورهای رتبه بندی موتورهای جستجوگر سرعت وب سایت هاست. برای اینکه بتوانید صفحات خود را بهینه کنید بهتر است از ابزارهای GTMetrix و PageSpeed Insights کمک بگیرید.

بیشتر بخوانید: تاثیر سرعت بارگذاری در سئوی سایت

تاثیر زیاد کلمات کلیدی در افزایش رتبه سایت در گوگل رایگان

کلمات کلیدی برای هر مقاله باید به گونه ای انتخاب شود که موضوع اصلی را برای موتورهای جستجو مطرح کرده و بتواند روی آن کلمات در نتایج اولیه گوگل قرار بگیرد. این کلمات کلیدی حکم راهنما برای گوگل را داشته تا بتواند متوجه بشود که صفحه مدنظر ما درمورد چه چیزهایی صحبت کرده است.

مثلا کاربرانی که برای طراحی و سفارش سایت خود دنبال شرکتی در اصفهان باشند از این کلمات برای جستجو استفاده می کنند.

  • طراحی سایت در اصفهان
  • شرکت طراحی سایت در اصفهان
  • بهترین شرکت های طراحی سایت در اصفهان

اگر می خواهید بدانید که چه کلماتی جزء کلمات مهم و کلمه کلیدی محسوب می شوند کافی است که خود را به جای مشتری بگذارید و ببینید برای اینکه آن محصول یا خدمت را بخواهید در گوگل جستجو کنید از چه کلمه کلیدی هایی یا از چه عباراتی استفاده می کنید.

برای اینکه بتوانید به بهترین کلمات کلیدی پی ببرید این است که آن کلمه را سرچ کرده و در آخر صفحه بعد از 10 نتیجه یافت شده، به پیشنهاد یا همان Suggest هایی که گوگل به شما می دهد توجه کنید.

این پیشنهادها دقیقا همان چیزهایی است که کاربران جستجو کرده و درباره آن از گوگل سوال می پرسند پس می تواند یک گزینه مناسب برای کارکردن روی آن ها باشد. هرچند روش های متفاوتی برای پیدا کردن کلمات کلیدی مناسب وجود دارد، اما ساده ترین روش همین آنالیز سایت های رقبای شماست.

بیشتر بخوانید: آموزش پیدا کردن کلمات کلیدی برای وب سایت

استفاده از کلمات 3 سیلابی برای افزایش رتبه سایت در گوگل

اگر سایت تازه تاسیس دارید، از کلمات 3 سیلاب به بالا استفاده کنید. چرا که سایت شما هنوز صلاحیت دیده شدن در کلمات پر رقابت را ندارد. و اگر بخواهید روی آن ها کار کنید می تواند هزینه های زیادی را برای شما متحمل شود. برای همین پیشنهاد می کنیم تا در کلمات کلیدی که کم سرچ هستند سایت شما دیده شده و سپس در کلمات متوسط و بعد در کلمات کلیدی پر رقابت دیده شوید.

بیشتر بخوانید: معرفی ابزارهای حرفه ای برای پیدا کردن کلمات کلیدی

استفاده از کلمات 3 سیلابی برای افزایش رتبه سایت در گوگل

بهبود سئوی سایت از چه طریق به افزایش بازدید یک سایت کمک می کند؟

همانطور که می دانید، کاربران اینترنت مطالب و صفحات مورد نظر خودشان را در موتورهای جستجوگر به کمک کلمات کلیدی جستجو می نمایند. در بیشتر مواقع، آن ها را در لینک های صفحه اول موتور جستجو پیدا کرده و از این طریق به هدف خود دست پیدا می کنند. از همین رو چنان چه یک وب سایت در کلمه کلیدی مورد نظر در لینک های ابتدایی مشاهده نشود، طبیعی است که کاربران وارد آن سایت نخواهند شد و از آن بازدید نخواهند کرد.

خدماتی که در رابطه با بهبود سئوی سایت ارائه می شود. این امکان را برای صاحبان وب سایت ها فراهم می سازد که علاوه بر جذب بازدیدکنندگان به سمت خود بتوانند کلمات کلیدی مناسبی را برای خود تعریف نمایند. بر این اساس پس از آن که یک وب سایت برای خود پلن تعریف نمود می تواند کلمه کلیدی مورد نظر خود را وارد کند.به این ترتیب در مرحله اول به طور مثال کاربران اینترنت وارد موتور جستجوی گوگل شده و در مرحله بعد با استفاده از آن کلمه کلیدی به وب سایت مربوطه وارد می شوند.

افزایش بازدید سایت
افزایش ترافیک سایت
اگر قصد دارید بازدید سایت خود را به صورت هدفمند افزایش داده و روی جایگاه سایت تاثیر مثبت بگذارید، ابزار افزایش بازدید سایت کلیک اول بهترین انتخاب برای شماست.

نتیجه گیری نهایی

اگر به دنبال راهکارهایی برای افزایش رتبه سایت در گوگل رایگان هستید، روش هایی که در بالاتر گفته شده، دقیقا همان هایی است که قبلا توسط کارشناسان کلیک اول تست شده و نتیجه خیلی خوبی را به همراه داشته است. ما در کلیک اول سعی می کنیم تا بهترین راه حل ها را برای کسب و کار شما ارائه کنیم و این راه حل ها می تواند به رشد سایت شما کمک زیادی بکند. پس سعی کنید تا روش ها را استفاده کرده و نتیجه خوبی دریافت کنید.

به نظر شما چه راه حل های دیگری برای افزایش رتبه سایت در گوگل وجود دارد؟ آیا راهی هست که شما از آن استفاده کرده باشید که در این مقاله به آن اشاره ای نشده باشد؟ شما راهی را می شناسید که بتواند سایت را در بهترین کلمات کلیدی رشد داده و میان بهترین رقبا قرار دهد؟ نظرات خود را با کلیک اول از طریق همین مقاله و بخش نظرات درمیان بگذارید.

تیم تحریریه کلیک اول

نویسنده در بلاگ کلیک اول

این مقاله به قلم و نویسندگی تیم تحریریه کلیک اول تهیه شده است. هدف ما در کلیک اول، ارائه بستری مناسب برای وب مستران عزیز است که بتوانند مجموعه ای از خدمات مربوط به دیجیتال مارکتینگ، افزایش ترافیک سایت و همچنین شبکه های اجتماعی را به سادگی دریافت کنند.

0 دیدگاه ثبت شده است.

در بحث و گفتگوی مربوط به این مطلب شرکت کنید!

آکادمی کلیک اول

دریچه ای به سوی آموزش های رایگان در فضای دیجیتال مارکتینگ

آموزش پایه ای کار با ابزار گوگل سرچ کنسول

دوره آموزشی گوگل سرچ کنسول (Google Search Console)

سئو و بهینه سازی

گوگل سرچ کنسول یا Google Search Console یکی از مهم ترین ابزارهای سئوی حرفه ای سایت است. شما با کمک این ابزار می توانید با گوگل ارتباط برقرار کرده و به درستی یا نادرستی عملکرد خود در مسیر بهینه سازی سایت پی ببرید.

02:21:00
آموزش پایه ای کار با گوگل آنالیتیکس

دوره آموزشی گوگل آنالیتیکس 4 (Google Analytics 4)

سئو و بهینه سازی

گوگل آنالیتیکس (Google Analytics) یکی از ابزارهای پرکاربرد گوگل بوده و وظیفه آن بررسی آمار سایت ها و تحلیل آن هاست..

02:43:00
آموزش کار با افزونه پرکاربرد یواست

آموزش کار با افزونه پرکاربرد یواست (Yoast)

دیجیتال مارکتینگ

یواست سئو (Yoast SEO) یک افزونه وردپرس است که به عملکرد بهتر سایت در موتورهای جستجو مانند گوگل کمک می کند. همچنین ابزارهایی را در اختیار شما قرار می دهد تا محتوای خود را به بهترین استانداردهای سئو و خوانایی برسانید.

00:22:06